אאודי A3 סדאן במבחן – פרימיום משפחתית

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: אלעד לרך
  • 21 מאי 2018
  • 0 תגובות

אאודי A3 היא אחת המכוניות החשובות ביותר במבחר של מותג היוקרה הגרמני. מעבר להיותה שחקנית ראשית בטבלת המכירות של דגמי המותג, יש לה תפקיד היסטורי של ממש. אאודי A3 הייתה בין הראשונות להנגיש את מותג היוקרה לעם ולהציע משפחתית קומפקטית יוקרתית. ההצלחה לא איחרה לבוא ואיתה גם המתחרות. באאודי לא שקטו על השמרים והחליטו ליצור עוד נישה אחת קטנה – משפחתית קומפקטית יוקרתית בתצורת סדאן. לאאודי מוניטין רב שנים בייצור מכוניות איכותיות והיא משדרת תדמית בה ישמחו להתהדר הצעירים של ימינו. אאודי A3 מובילה באופן מסורתי את טבלת מסירות רכבי הפרימיום הקומפקטיים בישראל. יצאנו למבחן עם גרסת הסדאן לאחר שעברה מתיחת פנים קלה, בכדי להבין מדוע היא כה פופולרית.

אאודי A3 סדאן 1.4 ליטרים טורבו ספורט אוטומט
יתרונות   עיצוב, ביצועים, התנהגות כביש
חסרונות   נוחות נסיעה, מרווח במושב האחורי, אבזור

אאודי A3 סדאן

עיצוב ונוחות

אאודי A3 סדאן היא מכונית אלגנטית ולא צעקנית, אך בעלת נוכחות. אאודי מודעת לכך שה- A3 הוא אחד מדגמי הכניסה למותג ולכן היה חשוב מאוד לתרגם באופן מוצלח את שפת העיצוב המוכרת של אאודי לממדים הקומפקטיים. ניתן לקבוע כי המהלך הצליח ובגדול, שכן ניתן בקלות לזהות שמדובר באאודי מכל כיוון אפשרי והיא חולקת לא מעט אלמנטים עם אחיותיה הגדולות.

אאודי A3 סדאן

אאודי A3 סדאן החלה את דרכה בשנת 2013. כארבע שנים לאחר מכן השיקה אאודי מתיחת פנים עדינה עם רענון עיצובי קל. במסגרת השינויים הקוסמטיים קיבלה אאודי A3 סדאן את החזית העדכנית של המותג עם גריל גדול המכיל את סמל ארבעת הטבעות. פנסי החזית מחודדים יותר ומעניקים רושם כוחני, וכונסי האויר בתחתית הפגוש הקדמי מחזקים את התדמית הספורטיבית.

אאודי A3 סדאן

מהצד ניתן להבחין במסגרת אלומיניום בוהקת סביב החלונות, ובקו המותניים הבולט. מאחור גופי תאורה משולבי תאורת LED, ודלת תא המטען כוללת מעין ספויילר מובנה ומכניסה עוד אלמנט ויזואלי למוטיב העיצוב הספורטיבי הכללי. רכב המבחן הגיע עם חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' וצמיגים בחתך נמוך, המוסיפים גם הם למראה הספורטיבי. מתיחת הפנים נועדה בעיקר להצערת הדגם ולעשותו מושך יותר בעיני קהל הלקוחות הפוטנציאלי הצעיר.

אאודי A3 סדאן

גם בתא הנוסעים לא חלו תמורות משמעותיות. אאודי A3 מגיעה כסטנדרט עם מסך מרכזי בגודל 7 אינץ' הנשלט בעזרת גלגלת הממוקמת בין המושבים הקדמיים. אמנם הראות טובה גם במהלך היום אך השימוש בו מעט מסובך ולא אינטואיטיבי, ולעיתים עלול להיות מתסכל. יחד עם זאת ראוי לציין כי איכות מערכת השמע הכוללת שמונה רמקולים מוצלחת בהחלט. בתא הנוסעים ניתן למצוא בקרת אקלים דו אזורית, שקע 12V, חיבור בלוטות' לטלפון הנייד, ושקע USB שבאופן מוזר לא היה חלק מהציוד הסטנדרטי עד לאחרונה.

אאודי A3 סדאן

למעט השליטה במסך המולטימדיה והממשק המאתגר, שאר הפקדים נוחים מאוד לשימוש וניכר כי הושקע זמן רב בתכנונם במטרה ליצור הנדסת אנוש טובה. גלגל ההגה מרגיש מוצק ומעניק תחושה איכותית. איכות ההרכבה טובה אם כי איכות החומרים נחותה לעומת דגמים יקרים יותר של המותג.

אאודי A3 סדאן

הכניסה והיציאה מהמכונית נוחות יחסית, למרות המושבים הספורטיביים ברכב המבחן המוצעים בתוספת תשלום. המושבים הקדמיים נוחים ותומכים בכל חלקי הגב והירכיים. תנוחת הנהיגה מוצלחת ומרגישה ספורטיבית למדי. הראות החוצה סבירה ונפגעת מעט מסף החלונות הגבוה. הישיבה מאחור מעט פחות סימפטית. לאאודי A3 בסיס גלגלים בינוני באורך 2,637 מ"מ ובשילוב עם קו חלונות גבוה וגג המשתפל לאחור נוצרת אווירה צפופה למדי, במיוחד לנוסעים גבוהים. מרווח הברכיים מספק אך כאמור לא מדובר במכונית מרווחת במיוחד. מדרגת תעלת ההינע גבוהה למדי וישיבה במרכז המושב האחורי תהיה נסבלת רק לילדים בנסיעות קצרות. תא המטען עמוק בנפח 425 ליטרים. נוחות השימוש נפגמת עקב הפתח הצר וסף ההטענה הגבוה, ונראה שגרסת ההאצ'בק עושה עבודה טובה יותר.

אאודי A3 סדאן

כבישי ישראל המצולקים והמשובשים היוו אתגר עבור אאודי A3. גרסת הספורט מגיעה עם חישוקים גדולים וצמיגים גדולים בחתך נמוך במידות 225/40 R18. ויזואלית הם יפים מאוד וגם תורמים לאחיזה גבוהה, אך על הכבישים האפורים בנסיעה שגרתית הם פוגמים בנוחות הנסיעה. דרך החתך הנמוך מורגשים כל צלקת ושבר בכביש, והנסיעה קופצנית למדי, במיוחד בתוך העיר ובמהירויות נמוכות. במהירויות גבוהות משתפרת נוחות הנסיעה אך אז נשמעים רעשי רוח המגלים כי הבידוד לא מצטיין.

ביצועים

אאודי A3 סדאן משווקת בישראל עם שני מנועי טורבו בנזין בנפח 1.4 ו- 2.0 ליטרים. רכב המבחן הגיע עם מנוע 1.4 ליטרים בהספק 150 כוחות סוס ומומנט של 25.5 קג"מ הזמינים החל מ- 1,500 סל"ד. על הנייר הנתונים הללו לא מרשימים במיוחד, אך ההרגשה בזמן הנסיעה מפתיעה, והאאודי הקומפקטית מרגישה די נמרצת. תיבת ההילוכים S-Tronic על כל שבעת הילוכיה עובדת באופן חלק ומהיר ועוזרת למצות כל אחד מכוחות הסוס שאוצר בתוכו המנוע הקטן. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות, משם תוכלו להאיץ כל הדרך עד למהירות מרבית של 224 קמ"ש.

אאודי A3 סדאן

אאודי A3 סדאן מרגישה מאוד דינמית ותזזיתית, אחת שמעדיפה את העיקולים על פני הדרך הישרה והמהירה. ההגה קטן ומוצק ומרגיש מצוין. האחיזה טובה והמכונית מחוברת חזק אל הכביש, במיוחד במצב ספורט בו ניתן להרגיש איך הכל מתהדק והופך הרבה יותר מדויק, מהיר, ומהנה.

צריכת דלק

נתוני היצרן טוענים לצריכה של ליטר אחד לכל 20 ק"מ בנסיעה משולבת. בזמן המבחן השיגה אאודי A3 סדאן נתון מרשים פחות שעמד על 10.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. צריכת הדלק מעט אכזבה שכן מדובר ביחידת כוח המוכרת לנו משלל דגמי קונצרן פולקסווגן, המציגה לרוב נתונים עדיפים. מיכל הדלק בקיבולת 50 ליטרים, ובחשבון פשוט תצטרכו לעצור בתחנת הדלק כל 500 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 6 מתוך 15.

אאודי A3 סדאן

בטיחות

באאודי עמלים רבות על מנת ליצור מכוניות בטוחות יותר ויותר. אאודי A3 גרפה ציון מלא של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי של ארגון Euro NCAP אותו עברה בשנת 2012. יחד עם זאת, במידה והייתה נבחנת כעת הציון ככל הנראה היה נמוך יותר עקב הקשחת התנאים. דירוג רמת הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי עומד על 3 מתוך 8. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל שבע כריות אויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, ESP, ונקודות עיגון ISOFIX לכיסאות הילדים. מאז המבחן בוצעו מספר שינויים במפרט האבזור של אאודי A3 וכיום היא מציעה כסטנדרט גם בקרת סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי.

אאודי A3 סדאן

תמורה למחיר

אאודי A3 סדאן עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ברמת אבזור ספורט מוצעת תמורת 194,200 ₪. בתמורה לכך תקבלו מתלים בכיול ספורטיבי, מושבי ספורט מלפנים, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. תוספת של 24,900 ₪ תקנה לכם את חבילת האבזור לקצ'ורי (Luxury) כמו ברכב המבחן, הכוללת בנוסף כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי חשמלי, פנסי LED מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. אאודי A3 לא מתחרה על תואר התמורה הטובה ביותר לכסף. אבזור הבטיחות והנוחות הסטנדרטיים לא נדיבים במיוחד וחבילות האבזור האופציונליות מוצעות במחיר גבוה.

אאודי A3 סדאן עושה בדיוק את מה שעשתה ה- A3 המקורית, נותנת טעימה מעולם רכבי היוקרה, ומעניקה תחושת איכות גבוהה. העיצוב והסמל משדרים סגנון ומעמד, ולטובת חובבי ההגה היא מציעה גם ניהוג מוצלח והנאה מנהיגה. מנגד, אאודי A3 סדאן אינה חפה מפגמים. המרווח במושב האחורי מעט מוגבל ונוחות הנסיעה לוקה בחסר.

אאודי מובילה בגאון את טבלת המסירות בסגמנט מכוניות היוקרה וכנראה שחוכמת ההמונים צודקת גם כאשר מדובר במכוניות פרימיום. אאודי A3 סדאן מתפקדת היטב ככרטיס כניסה לעולם הפרימיום, ומשאירה טעם של עוד, היוצר בקרב הרוכשים שאיפות להישאר במשפחה ולהתקדם בעתיד אל אחיותיה הבכירות יותר.

אאודי A3 סדאן 1.4 TFSI ספורט לקצ'ורי אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1.4 ליטרים טורבו
הספק מרבי משולב 150/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.5/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,458 מ"מ
רוחב כללי 1,960 מ"מ
גובה כללי 1,416 מ"מ
בסיס גלגלים 2,637 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

425 ליטרים

משקל עצמי 1,320 ק"ג
מהירות מרבית 224 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 6 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2014)
רמת אבזור בטיחותי 3 (מתוך 8)
מחיר

219,100 ₪

אאודי A3 סדאן 2017