וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר כדי לזהות שקרוסאוברים במגוון גדלים ומחירים הם אחוז ניכר מהם. תנוחת הישיבה הגבוהה מקנה תחושת ביטחון ושליטה, גובה המושב מקל מאוד על היציאה והכניסה מהרכב, ותדמית השטח האופנתית קורצת לנהגים רבים.
| אאודי Q3 2.0 ליטרים קוואטרו אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים איכותי, אחיזת כביש, מנוע גמיש, צריכת דלק |
| חסרונות | מרווח מאחור, הגיל ניכר בתא הנוסעים, מחיר |
כדי להגשים את החלום האמיתי, רצוי שהקרוסאובר שלנו יתפאר בסמל הנכון בחרטומו, כזה שיבדל אותו ממכוניות העם הקוריאניות והיפניות השורצות מסביבנו, ויעיד על בעליו כי הוא משתייך למעמד הנכון. אאודי Q3 נתפר בדיוק למשבצת הזו. הוא מכוון לרוכשים המבקשים מרכבם יותר מאשר מראה מצודד ואופנתי עם תנוחת ישיבה גבוהה. הוא פונה למי שמבקש גם איכות וערך מוסף שישודרו לסביבה, ומוכנים לשלם על כך את הפרמיה הנדרשת - 287,200 ₪ במקרה שלנו, עבור אאודי Q3 עם מנוע 2.0 ליטרים ברמת אבזור לימיטד.
עיצוב ונוחות
אאודי Q3 מתבסס למעשה על הפלטפורמה של אאודי A3 בתוספת ההגבהות ושינויי העיצוב הנחוצים להקניית מראה הקרוסאובר הנדרש. המראה הכללי מאמץ את שפת העיצוב המוכרת של המותג, ומרחוק ניתן להתבלבל ולטעות כי מדובר באחיו הגדול אאודי Q5, וזו מחמאה. בגלל הממדים הקומפקטיים והגובה הגבולי ביחס לרכבי פנאי, מתקבלות פרופורציות שלא מצליחות להפוך את ה- Q3 לרכב שטח של ממש אלא יותר מכונית האצ'בק שמנסה להיות קרוסאובר.
גם הכניסה לתא הנוסעים מספקת את תחושת הפרימיום המתלווה למותג ומיישרת קו עם העיצוב המוכר והנקי המאפיין את המותג. שילוב הצבעים הבהירים עם ריפודי העור האיכותיים מחניפים לנוסעים, הדשבורד עשוי מחומר רך ואיכותי וכך גם רוב חומרי הדיפון פרט לאלו התחתונים. כל הפקדים והמנופים איכותיים ומספקים פידבק נעים.
איכות ההרכבה מצטיינת ומוצקה, והנדסת האנוש מעולה, בין היתר בזכות תכנון קפדני ועיצוב מסודר. אאודי Q3 הוצג בשנת 2011 ועבר מתיחת פנים בשנת 2014. במושגי עולם הרכב מדובר ברכב ותיק שעומד לקראת החלפה בדור חדש, והדבר ניכר בעיצוב תא הנוסעים המציג מראה פשוט ונטול גימיקים. תאורת האווירה אינה מרשימה וכוללת כמה נורות בודדות, ומערכת המולטימדיה מציגה ממשק מיושן בן למעלה מעשור, כך שהגרפיקה והמעבר בין תפריטים אינם המילה האחרונה בתחום. העובדה שהממשק מוצג על מסך קטן בגודל 6.5 אינץ', בימים בהם סיאט איביזה מתפארת בצג מגע בגודל 8 אינץ', רק ממחישה את גילו המתקדם של הדגם.
המושבים הקדמיים, על אף היותם עטויי עור איכותי, אינם מעניקים נוחות או תמיכה עדיפה על אלו שנמצאים במותג אירופאי עממי. ניתן למצוא תנוחת נהיגה שולטת ונוחה באמצעות כוונון חשמלי למושב הנהג הכולל גם כוונון תמיכה לגב התחתון, וכוונון הגה ידני לגובה ולעומק. תנוחת הישיבה הגבוהה מקנה שדה ראיה טוב לכל הכיוונים ומאפשרת כושר תמרון עירוני קליל ונינוח. המרווח לנוסעים מלפנים טוב בכל המדדים ודומה למדי למקובל ברכב משפחתי אירופאי.
גם מאחור המרווח טוב אך גבוהים יחושו צפיפות במרווח הברכיים בשל בסיס גלגלים של 2,601 מ"מ וזווית זקופה מדי של משענת הגב שאינה תורמת לתחושת הנוחות מאחור. מדרגת גל ההינע בולטת בגודלה ומנטרלת כמעט לחלוטין את השימוש במושב האמצעי. הכניסה והיציאה מהרכב לעומת זאת נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. בתא הנוסעים תאי אחסון רבים, והשימושי ביותר נמצא מתחת למשענת היד. תא המטען בנפח 460 ליטרים שימושיים ובגרסת לימיטד כולל גם פתיחה חשמלית. סף הטעינה נוח והמפתח רחב במיוחד, בין היתר בזכות התקנת גופי התאורה האחוריים על דלת תא המטען. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קומפקטי מפלדה.
התנועה בעיר נעימה מאוד בזכות ישיבה גבוהה ותא נוסעים שקט ומבודד מרעשי החוץ. נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד בשל כיול קשיח של הבולמים המתקשים לרסן באופן יעיל שברים וחריצים אכזריים הפזורים ברחבי הכרך. מעבר על פסי האטה ושיבושים גליים חושף כושר ריסון מעולה ושיכוך טוב של מהמורות רוחביות. מחוץ לעיר איכות הנסיעה משתפרת פלאים וכושר הריסון שומר על תנודות מרכב מינימליות. כאשר המהירות עולה, גם רעשי הצמיגים והרוח עולים לרמה שאינה שונה מהותית מקרוסאוברים חדשים שאינם זוכים להתפאר בסמל פרימיום נוצץ. ברמת אבזור לימיטד מותקנת מערכת שמע מבית BOSE עם 8 רמקולים המפיקים איכות צליל מעולה שתעפיל על אוושת הצמיגים ותשיב את תחושת הפרימיום.
אאודי Q3 בגרסת המבחן מצוייד בהנעה כפולה מסוג קוואטרו ובמרווח גחון מוגדל ביחס לרכב משפחתי. נשמע כמו מתכון לנהיגת שבילים טכנית מהירה ומהנה, אך ירידה לשבילי כורכר חושפת נסיעה קופצנית מלאת וויברציות ולא נעימה. ברור לנו כי אאודי Q3 לא נועד להגיע מעבר לשבילי קק"ל הסלולים ומעדיף להישאר בסביבה האורבנית.
ביצועים
אאודי Q3 שהתייצב למבחן הדרכים שלנו מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ החל מ- 1,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המוכרת משאר דגמי הקונצרן. כפי שמרמזים הנתונים על הנייר, המנוע מציג גמישות מעולה כבר מסל"ד מאוד נמוך, ומטפס בקלות לסל"ד גבוה בליווי צליל נעים. תיבת ההילוכים מהווה פרטנרית מעולה ומשתפת פעולה בהעברות חלקות ומהירות. הביצועים מצויינים והכוח זמין לעקיפה בטוחה, אך לא מדובר בכוח שיצמיד את ראשכם אל משענת הראש בכל יציאה מהרמזור. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.6 שניות ומערכת הגבלת המהירות שפעלה לאורך כל המבחן, דאגה שלא נחרוג מהמהירות המותרת ותפקדה באופן ראוי.
הכביש המפותל הוא מגרש המחיה הטבעי של כל דגמי הקוואטרו של אאודי וגם עבור אאודי Q3. כיול המתלים המוצק שומר על זוויות גלגול מדודות בתוך הפנייה ומערכת הקוואטרו הנהדרת מספקת אחיזת כביש אבסולוטית המאפשרת יציאה חזקה ומהירה מפניות. לא מדובר במכונית ספורט, אך ביחס לקרוסאובר ללא יומרות דינמיות מיוחדות, מדובר ביכולת גבוהה מאוד המאפשרת נהיגה מהירה ומהנה בכביש מתפתל. הבלמים מהווים גם הם פרטנרים טובים ליכולת הגבוהה ומציגים כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך. ההגה גורע מהחוויה הכללית בגלל תקשורת לוקה בחסר, אך ההיגוי מדוייק והמשקל נכון בבחירה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה.
צריכת דלק
למרות המנוע החזק, משקל עצמי של 1,615 ק"ג והנעה כפולה, הציג אאודי Q3 צריכת דלק חסכונית של 13.2 ק"מ לליטר בנהיגה שפויה עם מערכת Stop-Start פעילה. הנתון שקיבלנו לא רחוק מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 14.9 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 64 ליטרים עומד טווח הנסיעה בין תדלוקים על 800 ק"מ ויותר. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אאודי Q3 משווק עם שלוש שנות אחריות ללא הגבלת קילומטרים. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,638 ₪ לביטוח חובה ו- 10,572 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP זכה אאודי Q3 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 94% בסעיף הגנה על בוגרים, 85% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 52% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 86% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 6 מתוך 8.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה אחוריים, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. רמת אבזור לימיטד מוסיפה לאבזור הבטיחות מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, וחיישני חניה קדמיים. היעדרה של מצלמת רוורס תמוהה ברמת מחירים זו.
תמורה למחיר
גרסת הבסיס של אאודי Q3 משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים במחיר 239,900 ₪. גרסה זו כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 6.5 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, גג פנורמי נפתח חשמלית, ריפוד עור משולב בד, מושב נהג מתכוונן חשמלית, בלם יד חשמלי, פנסי קסנון עם תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 18 אינץ'. רמת אבזור זהה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולהנעה כפולה, תעלה את המחיר ל- 268,200 ₪.
שתי הגרסאות מוצעות עם חבילת אבזור לימיטד שמחירה עומד על 14,900 ₪ למנוע 1.4 ליטרים או 19,000 ₪ למנוע 2.0 ליטרים. החבילה כוללת כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, פנסי LED אחוריים, ומערכות בטיחות חשובות כפי שפורט בסעיף הבטיחות. בגרסת ה- 2.0 ליטרים מקבלים גם מערכת שמע מבית BOSE ופנסי LED מלאים.
לסיכום, אאודי Q3 מבצע את עבודתו בצורה טובה ויעילה. הוא משדר את הסטטוס הנכון הנלווה לסמל המותג, מציג עיצוב אופנתי, ומקנה תחושת פרימיום עם תא נוסעים שקט ואיכותי. בגרסת ה- 2.0 ליטרים אאודי Q3 אף מציע יכולת דינמית טובה, ביצועים טובים וצריכת דלק חסכונית יחסית. לצד כל אלו, לא ניתן להתעלם מהמחיר שאינו זול מלכתחילה, וכדי ליהנות מרמת אבזור נאותה נדרשת תוספת תשלום לחבילת אבזור אשר מציבה את אאודי Q3 ברף העליון של המחירים מול מתחרים צעירים ומודרניים יותר. בסופו של יום, אאודי Q3 מתאים למי שמוכן לשלם את הפרמייה בעבור סמל המותג, גם אם אינו מציע את שיא החדשנות בתחומו. לטעמנו דווקא גרסאות ה- 1.4 ליטרים הן המומלצות ומציעות תמורה טובה יותר למחיר.
| אאודי Q3 לימיטד 2.0 ליטרים קוואטרו אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 180/6,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 32.6/1,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,388 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,831 מ"מ |
| גובה כללי | 1,609 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,601 מ"מ |
| מרווח גחון | 170 מ"מ |
| מיכל דלק | 64 ליטרים |
| נפח תא מטען |
460 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,615 ק"ג |
| מהירות מרבית | 217 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2011) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
287,000 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025