ב.מ.וו מציגה משטח טעינה אלחוטי לדגמי פלאג-אין

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 29 מאי 2018
  • 0 תגובות

ב.מ.וו מציגה פתרון טעינה אלחוטית לדגמי פלאג-אין הייבריד, באמצעות משטח טעינה אינטגרלי המתאים לטעינת סוללות מתח גבוה המותקנות בדגמים אלו. ייצור המטענים יחל בחודש יולי השנה כחלק מאסטרטגיית החברה להציג טכנולוגיות המקלות את אופן השימוש ברכבי פלאג-אין וייתור הצורך בחיבור וניתוק כבל פיזי בכל טעינה. ב.מ.וו רואה בטכנולגיה זו את עתידה החשמלי, שיהיה פשוט יותר לטעינה מאשר תדלוק רכב בעל מנוע בעירה פנימית.

מטען אלחוטי ב.מ.וו

הטעינה האלחוטית מתבצעת באופן דומה למטען אלחוטי של סמארטפון. משטח ההטענה יחובר אל רשת החשמל ויונח על רצפת החניה, ורכב הפלאג-אין הייבריד שימוקם מעליו יקלוט את השדה האלקטרומגנטי ויטעין את הסוללה. המטען האלחוטי בהספק 3.2 קילוואט מאפשר לטעון 85% מקיבולת הסוללה תוך 3.5 שעות. התהליך מתבצע מיד כאשר הרכב מחנה מעל המשטח הייעודי ללא התערבות מצד הנהג.

מטען אלחוטי ב.מ.וו

בנוסף מסייע משטח הטעינה האלחוטי בתמרון למקום החניה. חיבור WiFi בין משטח הטעינה לבין הרכב, מאפשר הצגת פסי הנחיה גרפיים המסייעים לנהג למקם את הרכב מעל משטח הטעינה כדי לאפשר את תחילת התהליך. מותרת סטייה של עד 7 ס"מ מהמיקום האופטימלי מעל משטח הטעינה.

משטח הטעינה האלחוטי אינו רגיש לפגעי מזג האוויר ולכן ניתן להתקינו בחניה חיצונית תחת כיפת השמיים. הקרינה האלקטרומגנטית מוגבלת אל תחתית הרכב בלבד. כמו כן, מתוכנן משטח הטעינה להיכבות באופן אוטומטי כאשר רכב זר יחנה מעליו וינסה "להיטען על חשבונכם".

בשלב זה מוצע המטען האלחוטי לרוכשי ב.מ.וו e530 לתקופת חכירה. שיווק המטען האלחוטי יחל בגרמניה, ולאחר מכן יגיע לבריטניה, ארה"ב, יפן, וסין.