דודג' צ'אלנג'ר הלקאט רד-איי 2019 נחשפת

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 02 יולי 2018
  • 0 תגובות

דודג' צ'אלנג'ר, מכונית השרירים האמריקאית עם המראה המרושע, זוכה לעדכון נוסף ורביעי במספר לדגם שהוצג עוד בשנת 2008. במסגרת העדכון מקבלת דודג' צא'לנג'ר מכסה מנוע בשני עיצובים לבחירה, ואופציה לגרסת Widebody עם מרכב רחב ב- 89 מ"מ. גולת הכותרת היא גרסת העל רד-איי (עין אדומה) הניצבת מעל גרסת הלקאט המציעה מנוע בהספק 717 כ"ס, ונותנת משמעות חדשה למושג "מכונית שרירים אמריקאית".

דודג' צ'אלנג'ר הלקאט רד-איי

דודג' צ'אלנג'ר הלקאט רד-איי חמושה במנוע טורבו בנזין V8 בהספק עצום של 797 כ"ס ומומנט של 98 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית עם אפשרות בחירה בין שני יחסי העברה סופיים. מדובר בגרסה "מתורבתת" של המנוע בגרסת דימון שהוצע במהדורה מוגבלת בהספק 840 כ"ס עם ביצועים בהתאם. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 327 קמ"ש. בנוסף מתגאה החברה כי גמיעת רבע מייל (400 מטרים) מעמידה, מסתיימת תוך 10.8 שניות.

דודג' צ'אלנג'ר הלקאט רד-איי

הכוח העצום מושג בין היתר באמצעות מגדש-על (סופרצ'ארג'ר) שלטענת דודג' הינו הגדול ביותר בעולם בייצור סדרתי, ומפיק לחץ גדישה של 14.5 באר. כמו כן מצוייד המנוע בטלטלים ובוכנות מחוזקים. על מנת לאפשר את אספקת האנרגיה שדורש המנוע, התקינו מהנדסי דודג' שתי משאבות דלק. לאור זאת, הצהרה על צריכת דלק ממוצעת של 9.35 ק"מ לליטר נראית לנו אופטימית מאוד. הבלמים הם כמובן מתוצרת ברמבו ובולמי הזעזועים אדפטיביים מתכווננים.

דודג' צ'אלנג'ר הלקאט רד-איי

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה עם אפשרות להפחתת ההספק ל- 500 כ"ס אפשרות לביטול הבלמים האחוריים על מנת לאפשר פרפור וחימום של צמיגי הפירלי פי-זירו האחוריים.