וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
ב.מ.וו ידועה כיצרנית המזהה מגמות בשוק הרכב, זמן רב לפני שהחלו לתפוס תאוצה. כך ידעה היצרנית הבווארית לזהות כבר לפני 15 שנים, כי סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים ירקיע שחקים ונערכה בהתאם. החברה השיקה את ב.מ.וו X3 לראשונה בשנת 2003, שהיה אחד מחלוצי הסגמנט.
כיום לב.מ.וו X3 תחרות קשה יותר מול דגמים כגון מרצדס GLC, אאודי Q5, וולוו XC60, ואלפא רומיאו סטלביו. לקחנו למבחן את גרסת X3 xDrive30i לוקצ'ורי עם מנוע בהספק 252 כ"ס, שמחירה עומד על 395,000 ₪, כדי לבדוק האם ב.מ.וו X3 החדש שומר על ערכי המותג ומספק חבילה תחרותית ללקוחות הפוטנציאליים.
| ב.מ.וו X3 | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, ביצועים, איכות הרכבה, הנדסת אנוש |
| חסרונות | יכולות שטח, בידוד רעשים, מושב אחורי צפוף |
עיצוב ונוחות
הדור החדש של ב.מ.וו X3 מעוצב על פי שפת העיצוב המעודכנת של החברה. הוא מזכיר את אחיו הגדול ב.מ.וו X5 הודות לגריל כליות גדול ופנסי חזית מסוג LED בעיצוב דומה. הפרופיל מציג קווי מתאר אלגנטיים וזורמים המשתלבים בקימורים דינמיים מאחור. חישוקי האלומיניום הענקיים בקוטר 19 אינץ' בעלי 5 צלעות דקות ומינימליסטיות. רכב המבחן הגיע עם חבילת העיצוב M-Sport המוסיפה קליפרים יפיפיים עליהם מוטבע סמל M, וצמיגים ספורטיביים מבית ברידג'סטון. אם חיפשתם נוכחות מוחצנת, זהו הרכב בשבילכם.
איכות החומרים וההרכבה מצויינת כפי שמצופה ממותג פרימיום גרמני, אך התאכזבנו לגלות כי כיוון גובה ועומק גלגל ההגה נעשה על ידי מנגנון ידני ולא חשמלי. לוח המחוונים משלב באופן מרהיב בין חוגה אנלוגית למסך דיגיטלי. במידה וייבחר מצב הנהיגה החסכוני, יצבע לוח המחוונים בצבע כחול וחלקו התחתון יציג את החיסכון בצריכת הדלק. במצב ספורט יצבע לוח המחוונים בצבע אדום בוהק.
למושבים הקדמיים שלוש דרגות חימום ואפשרויות כיוונון חשמליות רבות, כולל מצבים שונים לתמיכת הצד. רוחב המושבים הקדמיים צר וכנראה שנוסעים גדולי מידות ימצאו את המושבים כצפופים ולא נוחים במיוחד. ריפודי העור נעימים למגע, ותפירה בחוט עבה בצבע כחול בהיר מוסיפה חן. הנוסעים מלפנים יזכו למרווחי ראש, כתפיים, וברכיים נדיבים במיוחד. המושבים מאחור נוחים ומפנקים אך יתאימו לשני נוסעים בלבד. מדרגת ההינע גבוהה מאוד ואינה מאפשרת הסעת בוגר במושב האמצעי מאחור.
מערכת המולטימדיה המקורית iDrive מתפקדת ללא דופי אך אינה תומכת בשפה העברית או בתוכנת ניווט מקומית. על מנת לנווט באמצעות Waze, יש להעביר את המערכת למצב בלוטות' ולהפעיל מהסלולרי את הישומון, אך במצב זה לא ניתן יהיה להאזין לרדיו. צג המערכת בגודל 6.5 אינץ' ואינו מאפשר תפעול במגע אלא רק דרך חוגת השליטה המרכזית.
תאי אחסון מודולריים קיימים בשפע ומציעים שלל פתרונות אחסון יעילים. אהבנו את התא העמוק בקונוסולה המרכזית, המאפשר הסתרת חפצי ערך באמצעות סגירת כיסוי נגלל. מסעד היד נוח אך היינו שמחים אם היה ניתן לכוון את גובהו.
תא המטען בנפח 550 ליטרים וגדל לכדי 1,600 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים, היוצר רצפה שטוחה ונוחה להעמסה. סף ההטענה נמוך ודלת תא המטען נפתחת ונסגרת באופן חשמלי, גם באמצעות לחיצה על השלט. אהבנו את האפשרות לקביעת גובה פתיחת דלת תא המטען, כך שבמידה ואתם נוהגים להחנות בחניון מקורה עם תקרה נמוכה, תוכלו לוודא שהדלת לא תפגע בפתיחה.
למרות צמיגים גדולים בחתך נמוך יחסית, ב.מ.וו X3 משכך נהדר כבישים משובשים וגליים בעיר ומחוצה לה. בולמים אדפטיביים אמנם היו משפרים את נוחות הנסיעה, אך גם בלעדיהם יהנו הנוסעים מחווית נסיעה נעימה ברוב סוגי הכבישים. תא הנוסעים אינו מצליח לשמור תמיד את רעשי הכביש והרוח מחוץ לרכב, ואלו חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות 100 קמ''ש ובעוצמה גבוהה מהמצופה.
ביצועים
למבחן הדרכים התייצב ב.מ.וו X3 בגרסת xDrive 30i המצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 252 כ''ס ב- 5,200-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג''מ ב- 1,450-4,800 סל''ד. המנוע הגמיש מספק תאוצה 0-100 קמ''ש תוך 6.3 שניות, ומהירות מרבית של 240 קמ''ש. יכולת התאוצה מצליחה להרשים, ועל אף גודלו ומשקלו הגבוה של הרכב, יצליח ה- X3 החדש להיות ראשון כמעט בכל רמזור.
<
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית המתפקדת ביעילות, הן בנהיגה טכנית והן בנהיגה חסכונית. התיבה מאפשרת לנהג חופש פעולה כמעט מוחלט בבחירת ההילוך במצב ידני, אך חבל שמנופי העברת ההילוכים הממוקמים מאחורי ההגה, עשויים מפלסטיק ולא מאלומיניום או מחומר יוקרתי יותר ההולם את תג המחיר הגבוה.
זוויות הגלגול אינן מורגשות כמעט, וריסון המרכב פשוט מעולה. ב.מ.וו X3 אינו רכב המתאים לנהיגת מסלול, אך הוא בהחלט מצליח לייצר אחיזת כביש מרשימה ולהעניק תחושת ביטחון אצל הנהג. התנהגות הכביש מצויינת כמצופה מהמותג הבווארי הפונה לחובבי הנהיגה, עם הגה חד ותגובות מהירות יחסית לקרוסאובר בגודלו.
שטח
לזכותו של ב.מ.וו X3 נזקוף את מרווח הגחון המכובד העומד על 204 מ''מ. עם זאת, ה- X3 אינו רכב המתאים לטיולי עבירות קשוחים. בבורר מצבי הנהיגה אין מצב נהיגת שטח ועל הנהג הסקרן יהיה לנקוט במשנה זהירות בכל הנוגע לבחינת יכולותיו של ה- X3 הנוצץ והיוקרתי. מעבר מכשולים טכניים מלווה בקופצניות רבה, וטיפוס מדרגות סלע ידרוש מיומנות על מנת לא לגרום נזק למרכב. לעומת זאת, במידה ותתנו לו למתוח רגליים על שבילי עפר מהודקים תגלו רכב מהנה ודינמי שגם במהירויות גבוהות, אינו מפתח נטייה להחלקה.
צריכת דלק
נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק ממוצעת של 13.4 ק"מ לליטר. במהלך מבחן הדרכים שכלל בעיקר נסיעות בינעירוניות על כבישים סלולים היטב, נרשמה צריכת דלק סבירה של 9.4 ק''מ לליטר. נפח מיכל הדלק עומד על 65 ליטרים ומאפשר טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. ב.מ.וו X3 בגרסת xDrive i30 מקבל ציון זיהום אוויר של 13 מתוך 15.
עלויות אחזקה
ב.מ.וו X3 משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. אנו ממתינים לקבלת עלויות החלפים והטיפולים מהיבואן ונעדכן בימים הקרובים.
מחיר הביטוח לכל נהג מעל לגיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות יעלה כ- 2,200 ₪ לביטוח חובה, וכ- 23,000 ₪ לביטוח מקיף. נהגים וותיקים יוכלו לבטח את הרכב במחיר נמוך משמעותית.
בטיחות
במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap שנערך בשנת 2017, זכה ב.מ.וו X3 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים מהגבוהים בקטגוריה: 93% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, ו- 58% עבור מערכות הבטיחות. הדגם הנבחן מקבל בישראל ציון בטיחות גבוה של 7 מתוך 8.
מפרט הבטיחות הסטנדרטי כולל את חבילת הבטיחות האקטיבית של ב.מ.וו הכוללת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה בפני פגיעה בהולכי רגל וכלי רכב מאחור, בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, והתרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור.
לרמת הגימור לוקצ'ורי מתווספת חבילת בטיחות אקטיבית מורחבת הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית המתפקדת מצויין וקלה לתפעול, מערכת סיוע בתמרוני חירום ומערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה שאינה מצליחה לשמור על קו נסיעה אחיד ומסיטה את הרכב בחוסר עידון.
תמורה למחיר
במוו X3 החדש משווק עם מגוון מנועים ושלוש רמות אבזור - אקזקיוטיב, לוקצ'ורי ואקסקלוסיב. גרסת הדיזל 20d מוצעת במחיר 330,000 ₪ ומהווה את גרסה הכניסה של הדגם בישראל. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, גג שמש פנורמי, פנסי LED בחזית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס ומערכת חניה אוטונומית.
רשימת האבזור בגרסת לוקצ'ורי הנבחנת, כוללת בנוסף מערכת שמע עוצמתית עם 12 רמקולים וחבילת עיצוב. מחירה של גרסה זו עומד על 395,000 ₪. במידה ותרצו יותר ריגושים מהרכב שלכם, תוכלו לרכוש את גרסת הביצועים M40i ברמת אקסקלוסיב שמחירה575,000 ₪.
ב.מ.וו X3 הוא מחלוצי הסגמנט ובהחלט ניכר כי עבר הרבה שיפורים מאז הושק לראשונה. הקרוסאובר הבווארי טוב בהכול, אך אינו מצטיין בשום דבר. בשוק קיימים קרוסאוברים מהירים, שימושיים ויפים ממנו, אך ב.מ.וו X3 החדש מצליח לשלב בצורה מאוזנת בין הפרמטרים החשובים. מדובר ברכב נוח שגם מתנהג נהדר, הכולל יחידת הנעה חזקה ומהנה, עיצוב מכובד, ותא נוסעים איכותי ושימושי למשפחה בת 4 נפשות.
| ב.מ.וו X3 xDrive30i לוקצ'ורי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ''ק |
| הספק מרבי משולב | 252/5,200-6,500 (סל"ד / כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 35.7/1,450-4,800 (סל"ד / קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| אורך כללי | 4,708 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,891 מ"מ |
| גובה כללי | 1,676 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,864 מ"מ |
| מיכל דלק | 65 ליטרים |
| נפח תא מטען |
550 / 1,600 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,790 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
395,000 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025