סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
אאודי e-tron, הרכב החשמלי הראשון של אאודי בייצור סדרתי, הינו קרוסאובר בגודל בינוני אשר עתיד להתחרות במרצדס EQC ויגואר i-Pace. עיצובו מיישר קו עם שפת העיצוב המוכרת של המותג ומובדל מדגמי המותג האחרים בעזרת גריל אטום בגוון פלטינה, קליפרים כתומים שיהיו מעתה סימני ההיכר של דגמי אאודי החשמליים, ודיפיוזר אחורי לכל רוחב הפגוש המדגיש את היעדר פתחי המפלט. הממדים נדיבים ביחס לסגמנט. אורכו 4,901 מ"מ, רוחבו 1,935 מ"מ, גובהו 1,616 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,928 מ"מ. תא המטען בנפח מרשים של 660 ליטרים.
תא הנוסעים מציע מרחב נדיב הודות לוויתור על מכללי הנעה סטנדרטיים וריכוז תאי הסוללה ברצפת המרכב. סביבת הנהג דומה לאאודי A6 ומאופיינת בקווים נקיים ואופקיים המספקים תחושה אוורירית. הקונסולה המרכזית מכוונת כלפי הנהג ומדגישה את האופי הספורטיבי. הטכנולוגיה הושאלה מהאחות הגדולה אאודי A8 וכוללת שני צגי מגע גדולים ברזולוציה גבוהה. הצג המרכזי בגודל 10.1 אינץ' מציג את מערכת ה- MMI של אאודי ומתחתיו צג נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, פונקציות נוחות שכיחות והזנת טקסטים.
יחידת ההנעה כוללת סוללת ליתיום בקיבולת 150kWh המספקת כוח לשני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן) בהספק משולב של 408 כ"ס ומומנט של 68 קג"מ. שני המנועים נשלטים באמצעות מערכת ההנעה הכפולה quattro של היצרן, כאשר ברירת המחדל היא הנעה אחורית, ואילו ההנעה הקדמית משתלבת תוך שבריר שניה בעת הצורך. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל- 200 קמ"ש לצורך חסכון באנרגיה. הסוללה הממוקמת ברצפת הרכב בין הסרנים, תורמת להפחתת מרכז הכובד וחלוקת משקל אידיאלית של 50:50 בין הסרנים.
טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ לפי תקן WLTP החדש, בין היתר בזכות מערכת רגנרציה המנצלת את האנרגיה הקינטית שנוצרת בעת בלימה או גלישה לטובת טעינת הסוללה. עמדת טעינה בזרם DC תטעין 80% מהסוללה תוך כחצי שעה, וטעינת הסוללה במלואה בעמדת טעינה ביתית תארך 9 שעות.
בתהליך התכנון של אאודי e-tron הושם דגש רב על יעילות אנרגטית. הדגם יוצע כאופציה עם מצלמות במקום מראות צד, המציגות את הנעשה בצידי הרכב על גבי צגים ייעודים בדלתות. למצלמות אלו משמעות מבחינת הפחתת רעשי רוח ומקדם הגרר לכדי 0.27cd.
שיווקו של אאודי e-tron בישראל צפוי להתחיל בראשית שנת 2019.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025