אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
אאודי A6 נמנית מאז ומתמיד בין מובילות סגמנט מכוניות הסלון אשר נשלט מזה עשורים על ידי הטריו הגרמני. בדור הנוכחי מתפארת אאודי A6 בטכנולוגיה עילית הכוללת מערכות נהיגה אוטונומיות מהמתקדמות ביותר בשוק הרכב, סביבת נהג חדשנית עם שלושה מסכים, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. למבחן שלנו התייצבה גרסת 55 TFSI עם מנוע בנפח 3.0 ליטרים בהספק 340 כ"ס ותג מחיר של 564,000 ₪.
| אאודי A6 TFSI 55 קוואטרו | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים, חדשנות, איכות נסיעה |
| חסרונות | צריכת דלק |
עיצוב ונוחות
אאודי A6 מאמצת את שפת העיצוב האלגנטית של המותג הכוללת גריל טרפזי גדול ממדים וגופי תאורה צרים. העיצוב משדר יוקרה מאופקת ומציג התקדמות אבולוציונית ביחס לדור הקודם. המימדים המכובדים של אאודי A6 ומיתוגה יוצרים נוכחות רבה על הכביש.
כניסה לתא הנוסעים מחזקת את התדמית שדבקה באאודי כחלוצת טכנולוגיה. הנהג והנוסעים נהנים משפע פאר ועיצוב מודרני, וקווי העיצוב האופקיים מספקים תחושת מרחב אוורירית. הדשבורד, הדיפונים, והפקדים בנויים מחומרים איכותיים. בכל מקום נמצא חיפויי עור רך, עץ או אלומיניום, ואיכות ההרכבה סופר מוקפדת בגימור מושלם.
הקונסולה המרכזית מכוונת כלפי הנהג וכוללת שני צגי מגע גדולים ברזולוציה גבוהה. הצג המרכזי בגודל 10.1 אינץ' מציג את מערכת ה- MMI של אאודי, ומתחתיו צג נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, פונקציות נוחות שכיחות והזנת טקסטים. בנוסף לאלו כוללת אאודי A6 גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', שליטה קולית, וקישוריות מקיפה המאפשרת לשבעה נהגים להזין את העדפותיהם לגבי 400 פרמטרים בהתאמה אישית.
מערכת שמע מבית Bang & Olufsen אחראית על חוויה ווקלית מדהימה ומפיקה צלילים נקיים ופיזור קול מושלם כאשר כל החלונות כולל חלון הגג אטומים. ביחס למערכת ה- MMI היוצאת אשר תופעלה ע"י פקד גלילה מרכזי, תפעול המערכת החדשה מתבצע באמצעות צג המגע. השיטוט בין התפריטים המרובים ותפעול מלוא הפיצ'רים דורש תקופת לימוד עקב שלל הפונקציות ואפשרויות הבחירה, אך בהתחשב בריבוי האפשרויות, התפעול אינטואיטיבי מאוד בזכות גרפיקה נעימה, ממשק יעיל, תגובה מהירה, ופידבק בדמות רטט קל המקנה תחושה של לחיצה על פקד פיזי.
כשיורד הליל, ניתן לבחור מבין שלל אפשרויות תאורת האווירה, כך מקבל התא היוקרתי ערך מוסף של עושר רב ומרשים במיוחד. תא הנוסעים של אאודי A6 הוא ללא ספק מקום מאוד נעים לשהייה וגם לנסיעה, כפי שנפרט בהמשך.
המושבים באאודי A6 רחבים, נוחים מאוד, ומציעים תמיכה הגונה. ניתן לכוונן חשמלית את תמיכת הירכיים והשכמות בנוסף לשלל הכיוונונים החשמליים המוכרים ושני זכרונות לנהג ולנוסע שלצידו. המושב האחורי זוכה לסופרלטיבים דומים והתחושה היא של ישיבה בתוך המושב ולא מעליו. הישיבה ברכב לא מעייפת גם לאחר שעות ארוכות של נסיעה. בנוסף למושבים המעולים ייהנו נוסעי המושב האחורי משפע מרחב לרגליים, פתחי מיזוג במרכז תא הנוסעים וגם בקורות B, שקע טעינה, חלונות כהים, וכמובן וילונות להגברת תחושת הפרטיות מדרגת תעלת ההינע הגבוהה והרחבה מרמזת שאין המושב המרכזי מיועד להסעת מבוגרים. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח רחב של הדלתות ועיצוב שלא הקריב את השימושיות לטובת מראה קופה ארבע דלתות.
בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון רבים, ביניהם תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, תא שימושי באזור ידית ההילוכים עם מתקני כוסות ומקום ייעודי למפתח החכם, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ותא כפפות גדול, מואר ומדופן היטב. תא המטען בנפח 530 ליטרים, עמוק מאוד וכולל פתיחה וסגירה חשמלית. פתח הטעינה רחב ושפת הטעינה נמוכה לטובת העמסה נוחה של ציוד. בתא המטען ישנן נקודות עיגון, וברצפתו גלגל חלופי קטן מפלדה. קיפול המושב האחוריבתצורת 1:2 לטובת נפח טעינה עצום, מתבצע באופן סטנדרטילמדי באמצעות ידיות נוחות הסמוכות למשענות הראש.
תא הנוסעים שקט מאוד בזכות זיגוג כפול ובידוד מעולה. השקט המופתי נשמר גם במהירויות של כביש 6 וניכר כי אאודי השקיעה רבות בחומרי בידוד וביטול רעשים מכל הסוגים. נוחות הנסיעה מעולה, מהטובות שבנמצא. אף שרכב המבחן לא צוייד במתלים אדפטיביים ונעל חישוקי 20 אינץ' בחתך 40 סופר נמוך, הציגו המתלים כושר ריסון ושיכוך הראוי לחופן תשבוחות. פרט לשברים אכזריים במיוחד וכבישים מצולקים באופן קיצוני, הצליחה האאודי הכבדה לרחף ולסנן כל מהמורה, בור ופגם בכביש. הנהג והנוסעים מבודדים מכל הנעשה מתחת לאספלט, גם במהירות איטית בתוואי עירוני וגם בנסיעה מהירה בכבישים גליים.
מידות אאודי A6 הסלונית נדיבות. אורכה 4,939 מ"מ, רוחבה 1,886 מ"מ, וגובהה 1,411 מ"מ, לכן אל תצפו לכושר תמרון עירוני זריז כשל מכונית סופר מיני. מצלמות היקפיות 360 מעלות ומצלמת ראיית לילה הפועלת עד מהירות 20 קמ"ש, מסייעות מאוד בתמרונים בכרך הצפוף. שדה הראיה מעולה ביחס למידות המרכב.
ביצועים
יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו בנזין V6 TFSI בנפח 3.0 ליטרים בהספק 340 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ ב- 1,370-4,500 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים S-troinc ולמערכת הנעה כפולה מסוג קוואטרו. המנוע הבשרני מספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות ומהירות מרבית המוגבלת ל- 250 קמ"ש.
יחידת ההנעה כוללת מערכת Mild Hybrid המבוססת על אלטרנטור במתח 48 וולט וסוללת ליתיום הממוקמת על הציר האחורי. אלו מהווים מערכת היברידית קלה המשמשת כמנוע עזר חשמלי המאפשר שיוט במהירויות 55-160 קמ"ש ונסיעה במהירות של עד 22 קמ"ש על טהרת החשמל, כך שניתן לנסוע במשך 40 שניות ללא פליטת מזהמים. פעולת מערכת ה- Mild Hybrid שקופה ואינה מורגשת.
מעבר לנתונים המרשימים על הנייר, השקט והקלילות בה מועבר הכוח אל האספלט מרשימים. התנעה ללא מפתח מתבצעת באמצעות מתג אלומניום הממוקם בסמוך לידית ההילוכים, ושילוב להילוך מתבצע באמצעות דחיפת מוט ההילוכים הקפיצי פעמיים כלפי מטה. המומנט המרבי מתקבל בסל"ד נמוך והשהיית הטורבו לא מורגשת. האאודי הכבדה נדחפת בעוצמה שלא תבייש גם מכוניות ספורט, ומומלץ מאוד להשתמש במגביל המהירות על מנת לשמור על רישיון הנהיגה. מהירויות שלילה מרגישות כמו שיוט נעים ונינוח, ואם הנהג לא יביט אל עבר לוח המחוונים הוא עלול למצוא עצמו מפר את תקנות התעבורה לאורך קילומטרים ארוכים מבלי לשים לב.
בורר מצבי הנהיגה תורם לשינוי אופי המנוע וחדות התגובות. מצב "דינמיק" מספק העברות הילוכים מהירות מאוד והשליטה ממנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מדוייקת.
לאאודי הכבדה יש מה להציע בתחום הדינמי. מערכת הקוואטרו המהוללת בשילוב צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט וכושר ריסון מעולה של המתלים, יודעים לייצר אחיזת כביש גבוהה גם בכבישים מפותלים. ניתן בהחלט ליהנות בנהיגה מסוג שכזה, אך לא ניתן להתעלם ממשקל של 1,835 ק"ג אשר מורגש מאוד בעת דחיקת המרכב לפנייה חדה. בתנאי קיצון תאותת ה- A6 לנהג כי אינה מכונית ספורט קלילה. ההגה מדוייק אך חסר תקשורת ואינו מסייע לתקיפת פניות מהירה. סביר להניח כי מתלים אדפטיביים הניתנים להקשחה, היו מסייעים רבות בשיפור היכולת הדינמית הגבוהה כשלעצמה. גם הבלמים הרשימו עם יכולת תאוטה וסיבולת גבוהות.
צריכת דלק
לאור מערכת ה- Mild Hybrid ציפיתי לנתון צריכת דלק מרשים יותר, אך בתחנת הדלק הזכירה לי אאודי A6 כי מדובר במכונית כבדה עם הנעה כפולה ומנוע V6. בימי המבחן המאומצים עמדה צריכת הדלק על 7.3 ק"מ לליטר בנזין אוקטן 95 לעומת נתון היצרן העומד על 14.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 73 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים בנסיעה לא תובענית. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
עלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה אאודי במקום הרביעי מתוך 27 יצרנים, ושמרה על מיקומה מדירוג שנת 2016. אאודי A6 משווקת עם שלוש שנות אחריות מלאות ללא הגבלת ק"מ.
מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
בטיחות
במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap שנערכו בשנת 2018, זכתה אאודי A6 לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 93% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים ברכב, 81% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 6 מתוך 8.
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור ובלימה בעת זיהוי מכשול, מגביל מהירות, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, מצלמות 360 מעלות, וחיישני חניה מלפנים ומאחור.
תמורה למחיר
אאודי A6 בגרסת המבחן הבכירה תעבור לבעלותכם תמורת 564,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג פנורמי חשמלי, סגירת ואקום לדלתות, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרון וחימום, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים ומגבר 705 וואט עם 15 ערוצים, משטח טעינה אלחוטי, צג מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ', צג נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה פנימית, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג אחוריים, ריפודי עור מילאנו, דיפוני עץ אגוז, פנסי LED מטריקס קדמיים עם איתות דינמי מלפנים ומאחור, וחישוקי 19 אינץ'.
לסיכום, מציגה אאודי A6 איכויות גבוהות כיאה למכונית המתיימרת להוביל את קטגוריית רכבי הסלון. היא גדושה במיטב הטכנולוגיות העדכניות של היצרנית, מציגה את קדמת המערכות בכל הנוגע לממשק נהג-רכב, מערכות בטיחות מתקדמות, יכולת נהיגה חצי אוטונומית (שטרם בשלה מבחינה רגולטיבית), ביצועים טובים, ואיכות נסיעה מהטובות שבנמצא. אאודי A6מתברגת בקלות בפלח העליון של קטגוריית הסלון בישראל.
| אאודי A6 TFSI 55 קוואטרו דיזיין | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין V6 בנפח 2,995 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 340/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 51.0/1,370 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,939 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,886 מ"מ |
| גובה כללי | 1,411 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,933 מ"מ |
| מיכל דלק | 73 ליטרים |
| נפח תא מטען |
530 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,835 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.1 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2018) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
564,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025