פיג'ו 3008 1.2 במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 24 ינואר 2019
  • 0 תגובות

פיג'ו 3008 ידוע כפייבוריט בסגמנט הקרוסאוברים הגדוש מתחרים. עיצוב מסוגנן, תא נוסעים חדשני ואיכות נסיעה טובה, השיגו לאריה הצרפתי שלל כתרים ותארים ע"י מדיות רבות וטובות. כעת מציע פיג'ו 3008 גרסת בסיס חדשה עם מנוע קטן וחסכוני בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה. בתצורה זו מתכוונת פיג'ו לתת פייט לגרסאות הבסיס של המתחרים מקוריאה - קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.

פיג'ו 3008 1.2 טורבו פרימיום
יתרונות   עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש
חסרונות   גרסאות הבסיס ללא חבילת מערכות בטיחות אקטיביות מלאה

פיג'ו 3008

עיצוב ונוחות

פיג'ו 3008 מתהדר בעיצוב יפייפה המשדר שיק צרפתי מכל עבר. למרות הוותק היחסי על כבישי הארץ, העיצוב עדיין נראה חדשני ומושך מבטים. החזית כוללת שבכה תלת ממדית בעלת נוכחות, וגופי תאורה קדמיים המשתלבים בהומוגניות עם הפגושים הקדמיים. מהצד בולט קו הגג המשתפל קלות, והצביעה הדו-גונית ברכב המבחן תורמת למראה המצודד. הקורות המושחרות משלימות את מראה "הגג הצף" שהפך לפופולרי בשנים האחרונות. בנוסף מצוייד פיג'ו 3008 בכל האלמנטים העיצוביים למראה שטח קשוח, ביניהם קשתות גלגלים מושחרות, מגלש בצבע כרום בתחתית הפגושים, חצאיות פלסטיק מושחרות, ומוטות נשיאה על הגג. פיג'ו 3008 מציע לדעתנו את ההופעה המושכת ביותר בסגמנט הקרוסאוברים בטווח המחירים הנע סביב 150,000 ₪.

פיג'ו 3008

תא הנוסעים של פיג'ו 3008 עוטף את הנהג ופקדי השליטה קרובים ונגישים. סביבת הנהג מעוצבת בשני מפלסים כך שהעליון כולל מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' בעברית. שני המסכים מציגים חדות טובה וגרפיקה מושקעת עם אפשרות להציג את לוח המחוונים בתצורות שונות. סוללת הפקדים העיקרית במפלס התחתון מעוצבת למשעי כקלידי פסנתר מתכתיים ומוסיפה תחושת פרימיום לתא המושקע.

פיג'ו 3008

הנדסת האנוש הוקרבה מעט לטובת העיצוב הנועז והחדשני. בולטים בהעדרם פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים וכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מצריך כניסה לתפריט הרכב ומספר לחיצות על צג המגע. גלגל ההגה הקטן והקטום מקורי במראהו ונעים לאחיזה, אך עלול להסתיר חלק מלוח המחוונים לגבוהים שבינינו. מעבר לכך, מדובר ללא ספק בתא הנוסעים הטוב בסמגנט, המעניק תחושה עוטפת ועשירה בזכות שימוש בחומרי דיפון רכים בחלקים העליונים, ודיפון בד בין שני המפלסים המוסיף תחושה חמימה.

המושבים זוכים לסופרלטיבים דומים בזכות שילוב ראוי של נוחות ותמיכה צידית, ומאפשרים לגמוע שעות רבות של נסיעה בנוחות נטולת עייפות. קל למצוא תנוחת נהיגה נעימה ושולטת בזכות הגה מתכוון לגובה ולמרחק, ושמונה מצבי כיוונון חשמליים המוצעים ברמת אבזור פרימיום הנבחנת.

פיג'ו 3008

בתא הנוסעים שפע תאי אחסון, והעיקרי שבהם הינו תא מואר ועמוק מאד מתחת למשענת היד. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי, המהווה את אחת הסיבות העיקריות אצל רוב הרוכשים להעדפת קרוסאוברים על פני משפחתיות.

פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 מציע מרווח פנימי מעולה לנהג ולנוסעים לצד שדה ראיה נרחב בזכות הישיבה הגבוהה. גג השמש הפנורמי תורם לתחושה אוורירית הכוללת בתא הנוסעים. המושבים הקדמיים מציעים שפע מקום לצד תחושה עוטפת.

מאחור מרווח ברכיים טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,675 מ"מ, אך מרווח הראש עלול להיות גבולי מעט לגבוהים. בזכות הרצפה השטוחה ניתן להסיע 3 נוסעים מאחור, אם כי בצפיפות מסויימת. נוסעי המושב האחורי יהנו ממושבים מעולים, פתחי אוורור, חלונות כהים, ושקע מתח 12V. תא המטען מציע סף הטענה מעט גבוה, ונפח של 520 ליטרים או 1,482 ליטרים בקיפול המושב האחורי, המתאפשר בקלות בזכות ידיות קיפול נוחות בצד תא המטען. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי מפלדה.

פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 מציע נוחות נסיעה טובה בהחלט, אך לא כפי שהורגלנו מתוצרת המותג הצרפתי בעשורים עברו. כיול המתלים מעט הדוק בבסיסו אך מציג כושר ריסון טוב ברוב המקרים. בעיר מצליחים המתלים לרסן את רוב המפגעים ורק שיבושים חדים או בורות ביוב עמוקים יעבירו חבטה מסויימת אל תא הנוסעים. פיג'ו בחרה במתלה אחורי בעל זרוע נגררת וויתרה על האופציה היקרה הכוללת מתלה אחורי רב חיבורי אשר מוצע בצמד הקוריאנים המתחרים כבר בגרסאות הבסיס. התוצאה היא נוחות טובה אך לא מעולה בכביש רצוף גלים ועודף תנועה בציר הרוחב במעבר על רצף שיבושים. מחוץ לעיר על כבישים סלולים היטב, נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה, תוך שמירה על רמות רעשי כביש ורוח ברמה סבירה ביחס למקובל בקטגוריה. יכולת השטח, מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים עם יתרון עבירות ביחס לרכב פרטי בזכות מרווח גחון בגובה 219 מ"מ.

פיג'ו 3008

ביצועים

כלת השמחה הינה יחידת ההנעה החדשה המוצעת בישראל. פיג'ו 3008 הנבחן מצוייד ביחידת הנעה הכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. יחידת הנעה זו מתאפיינת בחיסכון בדלק לצד ביצועים זריזים וגמישות פעולה. ביצועי האריה הצרפתי אכן טובים ביחס לגרסאות הבסיס של המתחרים בזכות זמינות כוח עדיפה ותיבת 8 הילוכים יעילה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות והאצות הביניים טובות מאוד.

פיג'ו 3008

תיבת ההילוכים החדשה מביאה בשורה אמיתית לקטגוריה בטווח מחירים זה. התיבה מציעה פעולה חלקה ועדיפה משלל תיבות כפולות המצמדים של המתחרים מאירופה. שפע יחסי ההעברה תורם לצריכת דלק טובה וניצול מיטבי של ביצועי המנוע. עם זאת, לעיתים נראה כי מספר יחסי ההעברה גבוה מדי ובכל לחיצה על דוושת התאוצה, אפילו במצב חיסכון, מורידה התיבה הילוך אחד לפחות ואף 4 הילוכים ברמיסת הדוושה במהירות נמוכה.

בכביש המתפתל מגלה פיג'ו 3008 יכולת דינמית ראויה בהחלט ומציג זוויות גלגול מרוסנות ביחס לקרוסאובר משפחתי. ההגה הקטן מתגלה כפרטנר טוב בכבישים מתפתלים ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מאפשרים לשלוט במנוע בנהיגה דינמית. לא מדובר בכלי האידיאלי לתקיפת פניות, את החוויה הזו השאירו בפיג'ו לדגמי ה- GTI החמים, אך ביחס לקטגוריה מדובר בהתנהגות כביש טובה מאוד. הבלמים טובים גם הם ולא מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק

בימי המבחן רשם פיג'ו 3008 1.2 טורבו צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת עצור-סע פעילה. נתון היצרן מדבר על 19.2 ק"מ לליטר בממוצע אך בכל מקרה מדובר בנתון טוב ביחס למתחרים בקטגוריה. עם מיכל דלק בנפח 53 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 5 מתוך 15.

פיג'ו 3008

אמינות ועלויות אחזקה

פיג'ו 3008 משווק עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 927 ₪, מחיר הטיפול השני 1,593 ₪, מחיר הטיפול השלישי 927 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,593 ₪.

מחירי החלפים של פיגו 3008 אינם יקרים. עלות יחידת תאורה קדמית עומדת על 4,280 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,702 ₪, ועלות פנס אחורי 1,439 ₪.

פיג'ו 3008

עלות ביטוחים שנתית לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, עומדת על 1,599 ₪ לביטוח חובה וכ- 5,846 ₪ לביטוח מקיף.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2016, זכה פיג'ו 3008 לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 58% עבור מערכות הבטיחות.

פיג'ו 3008

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מצלמת רוורס, והתרעה על עייפות הנהג. גרסת פרימיום מוסיפה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, ובלימה אוטונומית בטווח של 5-140 קמ"ש. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8 בגרסת אקטיב, ו-7 מתוך 8 בגרסת פרימיום.

תמורה למחיר

פיג'ו 3008 1.2 ליטרים ברמת אבזור אקטיב הבסיסית יעבור לבעלותכם תמורת 150,000 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', לוח מחוונים דיגטלי בגודל 12.3 אינץ', קישוריות בלוטות', מנופי העברת הילכים מגלגל ההגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, בלם חניה אלקטרוני, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, מערכת STOP&START, כיוונון גובה למושבים הקדמיים, חלונות אחוריים כהים, תאורת יום מסוג LED, מוטות גג מסגסוגת קלה, וחישוקי 18 אינץ'.

רמת האבזור פרימיום הנבחנת תעלה 165,000 ₪ וכוללת בנוסף גג שמש פנורמי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית עם תאורת LED להארת איזור הכניסה לרכב והטיה מטה בנסיעה ברוורס, משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, ריפודים משולבים עור מלאכותי ובד, אפשרות להארכת בסיס המושבים הקדמיים, תאורת אווירה, וצביעה דו גונית למרכב.

פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 בגרסת 1.2 ליטר שומר על כל היתרונות המוכרים אשר הפכו אותו לפייבוריט עד כה. הוא מציע עיצוב חיצוני ופנימי יפייפים, תא נוסעים איכותי, איכות נסיעה טובה, ושימושיות משפחתית מעולה. יחידת ההנעה החדשה מתגלה כסופר יעילה מבחינת ביצועים וחיסכון בדלק. היא מספקת האצות וכוח ברמה מספקת לכל נהג משפחתי לצד צריכת דלק נמוכה יחסית. לפיג'ו יש קלף חזק בקטגוריה, ועתה גם במחיר נגיש יותר.

פיג'ו 3008 1.2 טורבו פרימיום אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,447 מ"מ
רוחב כללי 1,841 מ"מ
גובה כללי 1,620 מ"מ
בסיס גלגלים 2,675 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

520 ליטרים

משקל עצמי 1,395 ק"ג
מהירות מרבית 188 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 5 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחות

6 (מתוך 8)

מחיר

165,000 ₪

פיג'ו 3008 2019