אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
הדור הראשון של רכב הפנאי שטח פולקסווגן טוארג הגיח אל העולם כחלק מאסטרטגיה של פולקסווגן להתחרות במותגי הפרימיום. אחותו מקטגוריית רכבי הסלון - פולקסווגן פייטון לא נחלה הצלחה ולא שרדה, אבל הטוארג זכה לאהדה ולדור שני, וכעת מגיע אלינו הדור השלישי.
| פולקסווגן טוארג | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, נוחות נסיעה, מרווח, אבזור, בטיחות |
| חסרונות | מוצע רק עם חמישה מושבים, משווק בישראל בגרסה אחת בלבד, ריכוז השליטה במסך המרכזי |
בדור הראשון חלק פולקסווגן טוארג שלדה עם פורשה קאיין, ובדור השלישי חולק פולקסווגן טוארג את שלדת ה- MLB גם עם אאודי Q7, בנטלי בנטיאגה, ולמבורגיני אורוס, רכבי פנאי מהשורה הראשונה. יצאנו לנסיעת מבחן בפולקסווגן טוארג החדש כדי לבדוק האם הוא מספק תמורה למחיר הנושק לחצי מיליון ₪ והאם הוא מהווה מתחרה ראוי בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים.
עיצוב ונוחות
כמקובל בפולקסווגן, העיצוב החיצוני מציג אבולוציה של העיצוב הקודם. מלפנים מתנוססת החזית החדשה של פולקסווגן שהוצגה בארטאון, הכוללת גריל קדמי ענק עם פסי כרום המשתלבים בפנסים. בקצות הפגוש צמד כונסי אוויר ובתחתית אחד נוסף. מהצד ניתן להבחין בקו מותניים מעודן, חלונות צד עם מסגרת כרום עבה, ובתחתית הדלתות חגורת כרום נוספת. החישוקים בקוטר 18 אינץ', קטנים מהמקובל אצל המתחרים, אך מציגים עיצוב נאה וצביעה דו-גונית. הזנב מעודן עם צמד פנסים רחבים, ספויילר אחורי גדול, ופגוש עם צמד יציאות מפלט גדולות ונאות. כיתוב שם הדגם על דלת תא המטען מעניק לו נופך יוקרתי ומשלים עיצוב נאה שלא מתאמץ להרשים.
בתא הנוסעים מוצג לראשונה הקוקפיט הדיגיטלי של פולקסווגן. מדובר בלוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12 אינץ' ובצמוד אליו מסך מרכזי עצום בגודל 15 אינץ' המופנה אל הנהג. שני המסכים מרשימים מאוד ומושכים תשומת לב מיד עם פתיחת הדלת. תא הנוסעים האלגנטי מציג קווים נקיים ושימוש בשפע עור ועיטורים בגוון שחור מבריק ואלומיניום מוברש. אלמנטים עיצוביים בולטים הם פתחי המיזוג של הנוסע לצד הנהג הנראים מחוברים, והקונסולה הרחבה בין המושבים הקדמיים המאכלסת בורר הילוכים בסגנון ג'ויסטיק ומתגי שליטה במערכת המתלים ובמצבי הנהיגה. בלילה מואר תא הנוסעים בתאורת LED לבנה ועדינה בדוגמת נקודות.
במצב חניה מנמיכים המתלים את המרכב, והמושבים הקדמיים מוסטים לאחור על מנת לאפשר כניסה נוחה פנימה. את הנהג והנוסע מלפנים מקבלים צמד מושבים משובחים בריפוד עור נעים למגע, מחוממים וממוזגים. כוונון חשמלי לגובה, למרחק, ולזווית המשענת מתבצע ממתגים מסורתיים בצד המושב, אך את התמיכה למותניים, לירכיים, לגב התחתון ובסיס המושב ניתן לכוון דרך מסך המגע. כאופציה ניתן להזמין את המושבים עם מערכת עיסוי בת 8 תוכניות ההופכת את הנסיעה למפנקת עוד יותר. תנוחת הישיבה גבוהה ומעניקה תחושת שליטה. לרשות הנהג והנוסע מלפנים סכי שמש כפולים הסוככים את השמש גם מהחלון הקדמי וגם מחלון הצד.
הנוסעים במושב האחורי זוכים למרווח נדיב בכל המדדים ולשדה ראיה רחב החוצה בזכות החלונות הגדולים. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מבקרת אקלים עם חלוקה לארבעה אזורים, שקע חשמל, וצמד שקעי USB. הנוסע במרכז זוכה למושב נוח ומרווח יחסית אך תעלת ההינע תאלץ אותו לשבת בפישוק רגליים.
הנדסת האנוש ברכבי קונצרן פולקסווגן זוכה בדרך כלל לציון גבוה אך הטוארג החדש המיר כמעט את כל הפקדים הפיזיים לתפריטים במסך המרכזי שתפעולו דורש מעט תרגול. בתחתית המסך מוצגים באופן קבוע פקדי הטמפרטורה של בקרת האקלים לנהג ולנוסע אך אם רוצים לשנות את עוצמת המיזוג יש לגשת לתפריט מערכת המיזוג. בצידו השמאלי של המסך ניתן ליצור קיצורי דרך שהתגלו כשימושיים במיוחד כדי לשלוט בפרטים הנמצאים בשימוש תדיר כגון מערכת העצור וסע.
לזכותו של המסך המרכזי נרשמים תצוגה ברורה מאוד גם בשמש ישירה, תגובות מהירות, מסך בית הניתן להתאמה אישית, והצגת חלק מהפריטים רק כשמקרבים את האצבע אל המסך כדי לא להעמיס על העין. אנחנו לא בטוחים שעולם הרכב בשל להעברת כל הפקדים אל המסך המרכזי, אך הביצוע של פולקסווגן הוא בין המוצלחים למרות שאינו מושלם.
איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה מאוד ורק באזורים אותם פוגשות הרגליים נתקלנו בפלסטיקה פשוטה. איכות ההרכבה פחות שכנעה. פנל הכיסוי של שקעי החשמל והמדיה מאחור התפרק, מכסה התא בתחתית הקונסולה המרכזית נפתח בהחלקה לאחור אך ברוב המקרים יצא מהמסילה והשמיע קרקושים. רעשי פלסטיקה נשמעו גם משמאל להגה אך ייתכן שהאשמה היא בהתקנה מקומית של אמצעי מיגון.
לפולקסווגן טוארג דלת תא מטען חשמלית עם חיישן זיהוי בתחתית הפגוש האחורי. נפח תא המטען העצום עומד על 810 ליטרים או 1,800 ליטרים כאשר המושבים האחוריים מקופלים. תא המטען מדופן היטב ומציע אפשרויות עיגון להובלה בטוחה וגם שקע חשמל. בדופן התא צמד מתגים המאפשרים להגביה או להנמיך את המתלים האחוריים כדי לשפר את נוחות ההטענה.
הממדים הגדולים של פולקסווגן טוארג עשויים לאתגר בנסיעה עירונית. אמנם יש כאן חיישנים היקפיים שנדרכים בקרבה למכשולים, מערך מצלמות היקפי, ושדה ראייה טוב לפנים ולצדדים, אך בכל זאת נדרשת זהירות עד שמתרגלים למידותיו. נוחות הנסיעה בעיר מצויינת, מתלי האוויר והצמיגים השמנמנים מצליחים להעלים גם שיבושים אכזריים במיוחד.
מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה המעולה, שברי הכביש נעלמים מתחת לגלגלים וגם בורות עם שפה חדה כמעט לא הורגשו. בידוד הרעשים מצויין אף הוא, ומשלים חווית נסיעה משובחת ויכולת כיסוי מרחקים מרשימה המביאה את הנהג והנוסעים רעננים אל היעד, לא משנה באיזה מרחק הוא נמצא.
ביצועים
פולקסווגן טוארג משווק בישראל בגרסה אחת עם מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים בהספק 286 כ"ס ומומנט של 61.1 קג"מ הזמין החל מ- 2,250 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 6.1 שניות קצרצרות והמהירות המרבית עומדת על 238 קמ"ש. הביצועים מרשימים בכל קנה מידה, בוודאי כשמדובר ברכב פנאי מגודל במשקל 2,252 ק"ג לפני נוסעים ומטען (לאחר דיאטה של 106 ק"ג לעומת הדור הקודם). התאוצה חזקה והחלטית, כזו שמצמידה את הגב למושב ומושכת את הרכב קדימה.
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית בעלת תפקוד משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. בכל מצב למעט ספורט, הפעולה חלקה ונעימה אך בתאוצה מהמקום זקוקה יחידת ההנעה למעט זמן כדי להתאפס ולצאת אל הדרך במלוא הכוח. חסרו לנו פקדים להעברת הילוכים ידנית מגלגל ההגה.
התנהגות הכביש מרשימה מאוד. מתלי האוויר מאפשרים לרכב לנוע בעיקולים ופניות במהירות גבוהה תוך שמירה על מרכב מאוזן ומרוסן. ההגה מדוייק ובעל משקל טוב אך לא שופע תקשורת. הבלמים הציגו תגובה נחושה וראויה עם דעיכה זניחה בשימוש תכוף. פולקסווגן טוארג יצלח כל קטע כביש שתניחו תחת גלגליו במהירות גבוהה, עם נוחות מצויינת ותחושת חוסר מאמץ.
בשטח
פולקסווגן טוארג אמנם לא חמוש בשלדת סולם נפרדת כנהוג ברכבי שטח קשוחים, אך כבר בדורות הקודמים הראה שבעזרת טכנולוגיה הוא יכול להגיע רחוק מאוד מהכביש הסלול. מערכת ההנעה הכפולה 4Motion מסוגלת להעביר עד 70% מהמומנט לגלגלים הקדמיים ועד 80% לגלגלים האחוריים בהתאם לצורך. מתלי האוויר מאפשרים להגביה את מרווח הגחון בטווח של 148-258 מ"מ, וזוויות הגישה והנטישה במצב הגבוה זהות ועומדות על 31 מעלות. בהמשך יוכלו הרוכשים להוסיף ניתוק חשמלי למוטות המייצבים כדי לאפשר לסרנים חופש תנועה גדול יותר שיסייע בהצלבות.
בשבילים שומר פולקסווגן טוארג על רמת נוחות גבוהה מאוד. כפלים ואבנים הנעוצות בשביל מרוככים על ידי המתלים ולא מטלטלים את הרכב והנוסעים. כשהמתלים נמתחים למצב הגבוה ביותר, נפגעת נוחות הנסיעה והרכב הופך לנוקשה יותר. טוב עשו המהנדסים שהגבילו את המהירות בה ניתן לנסוע במצב זה, וכשעוברים אותה ינמיך הרכב עצמו אוטומטית.
נעילות דיפרנציאל מכניות והילוך כוח נעדרים מהמפרט של פולקסווגן טוארג. הוא מסתייע במצב שטח המתאים את פעולת מערכת ההנעה והמתלים לנסיעה בשטח, ובעיקר מכהה את תגובת דוושת התאוצה כדי למנוע פרצי כוח שעלולים להיות מסוכנים בשטח טכני. על המסך המרכזי יוצגו שלל נתונים כגון נקודת ציון, פלס המציג את זווית המרכב ביחס למישור, מצפן, ומד חום.
לא הצגנו בפני הטוארג אתגרי עבירות של ממש אך בהצלבות ובטיפוס על מדרון עם תוואי שאינו אחיד גילינו תפקוד מוצלח של בקרת המשיכה שהבחינה במהירות בגלגלים שאיבדו אחיזה וניתבה את הכוח בהתאם. בתנאים אל יסייעו המצלמות ההיקפיות לתמרן את המרכב הגדול בין המכשולים.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של פולקסווגן טוארג עומדת על 15.1 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. במהלך המבחן שלנו נמדדה צריכה משולבת של 10.0 ק"מ לליטר. למיכל הדלק קיבולת של 75 ליטרים ועל כן עומד טווח הנסיעה על כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. פולקסווגן טוארג מדורג בדרגת זיהום 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה פולקסווגן במקום ה- 16 מתוך 27 יצרנים, עם שיפור של 6 מיקומים מדירוג קודם בשנת 2016. פולקסווגן טוארג משווק עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלות ביטוח חובה עומדת על 1,667 ₪ ועלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 21 עם ותק של 3 שנות נהיגה וללא תביעות קודמות, עומדת על כ- על 18,000 ₪. פולקסווגן טוארג מדורג בקבוצת רישוי 7 ולכן אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,683 ₪.
בטיחות
פולקסווגן טוארג עבר את מבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap בשנת 2018 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% על אבזור הבטיחות ותפקודו. דרגת הבטיחות על פי משרד התחבורה בישראל עומדת על 7 מתוך 8.
אבזור הבטיחות מקיף וכולל 10 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מלפנים ומאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת למניעת התהפכות, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ומערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה.
בנוסף קיימת מערכת הכנה לתאונה אשר מותחת את חגורות הבטיחות, סוגרת את החלונות והגג, ומעבירה את המושבים לתנוחה שתצמצם את הפגיעה בנוסעים. פולקסווגן טוארג מנטר באופן רציף את ערנות הנהג ומתריע ויזואלית וקולית כאשר נחשד הנהג כעייף. במקרים בהם הנהג אינו מגיב, תיבדק הכרתו על ידי מתיחת חגורת הבטיחות, ובהעדר תגובת הנהג יעצור הרכב ויפעיל את תאורת החירום.
הפנסים הקדמיים ראויים להתייחסות מיוחדת. מדובר בפנסי LED מטריקס המכילים 128 נורות בכל פנס. במצב האוטומטי ידאגו הפנסים להאיר את תוואי הכביש באופן שיעניק לנהג ראות מקסימלית. עם שילוב מערכת ראיית הלילה האופציונלית, יאירו הפנסים הולכי רגל, רוכבי אופניים, ובעלי חיים בקרבת הדרך כדי למנוע פגיעה בהם. נציין כי למרות שאין הפנסים אמורים לסנוור משתמשים אחרים, זכינו להמון הבהובים המעידים על סנוור.
תמורה למחיר
פולקסווגן טוארג משווק בישראל ברמת גימור אחת במחיר 499,900 ₪. רמת האבזור עשירה וכוללת בין היתר ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, זכרונות למושב הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת ל- 4 אזורים, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות כהות, מראות צד מחוממות עם קיפול חשמלי וזכרונות, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ', וגג שמש פנורמי חשמלי מהגדולים בהם נתקלנו.
פולקסווגן טוארג מהווה תצוגת יכולת מרשימה מאוד של פולקסווגן ובהחלט ראוי לתואר ספינת הדגל של המותג. הוא מציע נוחות נסיעה משובחת ברמה של מכונית יוקרה אמיתית, אבזור עשיר ומקיף, ביצועים מצויינים, התנהגות כביש בטוחה המאפשרת תנועה מהירה, ומעל הכל מעניק לנהג ולנוסעים חווית נסיעה ברמה הגבוהה ביותר.
לפולקסווגן טוארג גרסת חמישה מושבים בלבד והוא משווק בישראל בגרסה אחת בלבד, ללא מנועי בנזין, יחידת הנעה היברידית או רמות אבזור נוספות. לזכותו יכולת שטח לא מבוטלת שהולכת והופכת נדירה בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים והיוקרתיים. פולקסווגן טוארג מציע חבילה מרשימה עטופה באריזה אלגנטית וסולידית שתתאים ללקוחות מבוססים שלא מעוניינים לנקר עיניים. המחיר לא נמוך אך פולקסווגן טוארג מעניק תמורה הולמת וזוכה להמלצה חמה מאיתנו.
| פולקסווגן טוארג | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל V6 בנפח 2,967 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 286/3,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 61.1/2,250 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,878 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,984 מ"מ |
| גובה כללי | 1,646 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,899 מ"מ |
| מיכל דלק | 75 ליטרים |
| נפח תא מטען |
810 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,252 ק"ג |
| מהירות מרבית | 238 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.1 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14(מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2018) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
499,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025