טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 16 מאי 2019
  • 0 תגובות

טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה.

טויוטה קורולה האצ'בק היברידית
יתרונות תא נוסעים, צריכת דלק, איכות נסיעה, אמינות
חסרונות ביצועים, מרווח מאחור, העדר פתחי מיזוג מאחור

טויוטה קורולה האצ'בק

משפחת קורולה החדשה כוללת בחובה את גרסת הסדאן הפופולרית, וכעת גם גרסאות סטיישן והאצ'בק שעד כה מותגו תחת שם הדגם אוריס. העיצוב הפך פחות שמרני ומשעמם ביחס לדורות עברו, במיוחד בגרסת ההאצ'בק הנבחנת. יחידת ההנעה העיקרית בדור החדש הינה היברידית. זו אמנם אינה חדשה אך שילובה בכל דגמי הקורולה כיחידת ההנעה העיקרית מביאה עימה בשורה חדשנית לסגמנט המשפחתיות העממיות.

עיצוב ונוחות

עיצובה של טויוטה קורולה האצב'ק נאה ומודרני. גרסת המבחן אשר עוטה צביעה דו-גונית עם מרכב בצבע פנינה וגג שחור, אפילו סחטה לא מעט מבטים מהסביבה. הישג סופר מרשים אם נזכור שמדובר בטויוטה קורולה. חזית הרכב מציגה עיצוב בקווים חדים עם חתימת לד מלוכסנת. ללא ספק מדובר בקווי עיצוב נועזים ביחס לשמרנות העיצובית אלייה הורגלנו עד כה מדורות העבר שנודעו בעיצוב שקוף לחלוטין.

טויוטה קורולה האצ'בק

מן הצד ניתן להבחין בקו חלונות המטפס מעלה ותורם למראה דינמי, המודגש עוד יותר בצביעה הדו-גונית של רכב המבחן. מאחור מציגה גרסת ההאצב'ק עיצוב ראוי לשלל סופרלטיבים בזכות שכבות תלת ממדיות בעומקים שונים, היוצרים מראה מעניין. הנופך הדינמי מתקבל באמצעות ספוילר אחורי מובנה, פגוש אחורי אגרסיבי, וגופי תאורה רחבים הבולטים מהמרכב ויוצרים כתפיים רחבות.

תא הנוסעים מציג גם הוא עיצוב אוונגרדי ומודרני. ישנה הפרדה בין חלקו העליון של הדשבורד לבין הקונסולה החוצצת בין הנהג ליושב לצידו, כך שנראה כאילו הקונסולה המרכזית צפה. במרכזה בולט צג מגע בגודל 8 אינץ' עם פקדי תפעול מסביבו שאינם מקנים תחושת איכות ומעט מאכזבים. מתחתיו פתחי האוורור ומערכת בקרת האקלים. לוח המחוונים ברכב המבחן ברמת אבזור אקסייט פלוס הינו דיגיטלי בגודל 7 אינץ' ויכול בקלות להתחרות בפורטל חדשות מצוי. התצוגה עמוסה בשלל אינפורמציה בדבר צריכת דלק, התראות מערכות הבטיחות, מדדי נסיעה, טמפרטורות ומה לא.

טויוטה קורולה האצ'בק

גלגל ההגה עבה ונעים לאחיזה, וניתן לתפעל בעזרת המתגים שעליו במערכות הבטיחות, השמע והתקשורת. מעבר לכך סביבת התא אוורירית מאוד בזכות עיצוב נקי וקו חלונות נמוך. חומרי הדיפון רכים ברובם ואיכות ההרכבה מעולה והדוקה. תחושת האיכות הכללית ביחס למשפחתיות קומפקטיות ניכרת בתא הנוסעים, ובתחום זה הדגם החדש רושם שיפור של ממש ביחס לקודמו וציון גבוה ביחס למתחרות.

הנדסת האנוש חפה מטעויות. כל הפקדים במקומם הטבעי ותפעול המערכות אינטואיטיבי, אך לא ציפיתי לפחות מהדור ה- 12 של טויוטה קורולה. רמת האבזור הבכירה של רכב המבחן מציעה תא נוסעים בצביעה דו-גונית (שחור ולבן) תואמת לצבעי המרכב, עם דיפון רך דמוי עור במרכז הדשבורד. אלו מקנים תחושת פרימיום ומעשירים רבות את הרושם הכללי בתא הנוסעים.

טויוטה קורולה האצ'בק

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות ביחס לרכב משפחתי קומפקטי. הנהג והנוסע שלצידו יהנו ממרווח טוב בכל המימדים, והמושבים הקדמיים מעולים ומספקים תמיכה ונוחות טובה לאורך זמן. ציפיתי לאפשרות כיוון חשמלי עבור תמיכת הגב התחתון בגרסה הבכירה, אך זו מתכווננת ידנית בלבד.

טויוטה קורולה כוללת תא אחסון קטן מתחת למשענת היד, סוככי שמש עם תאורת איפור, תא כפפות מואר הנפתח בפתיחה רכה, צמד מתקני כוסות, וכיסי אחסון בדלתות. גרסת המבחן כוללת גם משטח טעינה אלחוטי.

טויוטה קורולה האצ'בק

המרווח המוגבל מאחור הינו נקודת החולשה המרכזית של טויוטה קורולה האצ'בק החדשה. הנוסעים מאחור יהנו ממושבים נוחים ותומכים אך יתפשרו על מרווח ברכיים מספק בלבד, כנראה עקב בסיס גלגלים באורך 2,640 מ"מ בלבד לעומת 2,700 מ"מ בגרסאות הסדאן והסטיישן. מדרגת ההינע מעט בולטת והמושב האחורי מעוצב כדי להתאים לשני נוסעים, ולכן נוסע שלישי ייצור דוחק מעיק. כמו כן, מרווח ראש מוגבל יעיק על נוסעים גבוהים מ- 180 ס"מ, ובימי הקיץ יתלוננו על העדרם של פתחי מיזוג מאחור. חלונות כהים מאחור ותאי אחסון עבור פחיות או בקבוקים קטנים משפרים במעט את החוויה עבור הנוסעים מאחור.

תא המטען בנפח צנוע של 361 ליטרים בלבד, וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,052 ליטרים. העמסת הציוד נוחה למרות שפת הטענה מעט גבוהה, בזכות מפתח רחב ונוח. התפלאתי שלא הותקנו בתא המטען תאורה, ווי תליה, כיסי אחסון, או רשתות עיגון. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני קטן מפלדה.

טויוטה קורולה האצ'בק

נוחות הנסיעה של טויוטה קורולה האצ'בק טובה בהחלט. בדור החדש נעשה שימוש במתלה אחורי רב חיבורי היקר יותר ביחס למתלה פשוט מסוג קורת פיתול המצוי אצל רבות מהמתחרות. השדרוג מורגש, כך שאפילו עם חישוקי 17 אינץ' בחתך 45, מצליחה טויוטה קורולה לסנן ולרסן את רוב מפגעי האספלט העירוני. כושר הריסון של הבולמים "אירופאי" ופעולתם שקטה גם כשהם נחבטים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון המעולה של המתלים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלי אספלט, פסי האטה, ובורות מכסי ביוב. על הכביש המהיר היציבות הכיוונית מרשימה ונוטעת בנהג תחושת ביטחון.

טויוטה קורולה האצ'בק

טויוטה טוענת לשיפור מהותי במדדי ה- NVH בפלטפורמה החדשה הודות לקשיחות מבנית גבוהה ושימוש נרחב בחומרי בידוד, והדבר אכן מורגש. ביחס למשפחתית קומפקטית, רעשי רוח מתחילים להופיע רק במהירות של 110 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה מדי, רעשי הכביש נותרים ברובם מחוץ לתא הנוסעים, ורק המנוע נשמע בצורה מפריעה תחת עומס או האצה.

ביצועים

טויוטה קורולה האצ'בק החדשה מתמקדת ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של היצרנית הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים בשילוב מנוע חשמלי, היוצרים יחדיו הספק של 122 כ"ס ומומנט של 16.6 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. היחידה הותיקה שהציגה בעת חשיפתה ביצועים סבירים ביחס לרכב משפחתי, מרגישה חלשה ורופסת ביחס למשפחתיות טורבו מודרניות. היצרן מדבר על תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, אך מדידות מגלות שנתונים אלו אופטימיים והתחושה על הכביש היא של קצב התקדמות סביר בלבד.

טויוטה קורולה האצ'בק

רמת העידון והשקט של יחידת ההנעה מזכירה גם היא את הפז"מ שצברה. אם בזחילה עירונית, כאשר הרכב נע על כוח החשמל בלבד, מתקבלת נסיעה שקטה נטולת ויברציות, הרי שכל ליטוף דוושה מכניס את מנוע הבנזין לפעולה בצורה מורגשת, וזה משמיע את קולו הרם בתא הנוסעים בחסות תיבת ההילוכים הרציפה אשר מותירה אותו בסל"ד קבוע.

טויוטה קורולה האצ'בק

התנהגות הכביש בטיחותית וצפויה עם אחיזת כביש טובה. טויוטה אמנם טוענת ליכולת דינמית גבוהה בגרסת ההאצ'בק, ואכן היא מיישרת קו עם חלק מהמתחרות האירופאיות, אך לא מתעלה על המבריקות שבהן. מדובר בהתנהגות כביש שתספק את רוב נהגי הקורולה הטיפוסיים. המרכב מציג רכינה מדודה בעת פניה רחבה, ההגה חסר תקשורת, הבלמים מקנים תחושה מלאכותית ויש להתרגל לויסות עוצמת הבלימה כמו ברוב הרכבים ההיברידיים.

צריכת דלק

הבשורה האמיתית ביחידת ההנעה ההיברידית מתקבלת בתחנת הדלק. בימי המבחן עמדה צריכת הדלק על 17.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים. מדובר בנתון מעולה המפצה על הביצועים הבינוניים. נתון היצרנית אופטימי הרבה יותר ומדבר על 27.8 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה. טויוטה קורולה הייבריד משווקת עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.

טויוטה קורולה האצ'בק

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 393 ₪, עלות הטיפול השני 789 ₪, עלות הטיפול השלישי 454 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 935 ₪. עלות הטיפולים המצטברת עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,571 ₪ כולל מע"מ והיא נמוכה באופן משמעותי מהממוצע בפלח המשפחתיות הקומפקטיות.

מחירי החלפים של טויוטה קורולה מציגים מחירים יקרים ליחידות התאורה, אך מחירים סבירים לשאר החלפים שבדקנו. עלות יחידת תאורה קדמית 5,527 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,970 ₪,עלות פנס אחורי 2,573 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 566 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 611 ₪.

עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,690 ₪ לביטוח חובה וכ- 7,000 ₪ לביטוח מקיף.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro Ncap טרם בחן את טויוטה קורולה החדשה. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר וחבילת מערכות בטיחות TSS מדור שני המונה בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רכב דו גלגלי ביום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, זיהוי תמרורים, ועמעום אורות אוטומטי. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי הינו 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

מחירה של טויוטה קורולה האצ'בק היברידית עומד על 136,700 ₪ לרמת אבזור אקסייט או 141,700 ₪ לרמת אבזור אקסייט פלוס הנבחנת. אבזור הנוחות בגרסה אקסייט פלוס כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציית Waze, לוח מחוונים דיגיטלי, קישוריות בלוטות', משטח טעינה אלחוטי, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי אוטומטי עם פונקציית HOLD, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, משענת יד בין המושבים הקדמיים, שקעי USB מלפנים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ'.

טויוטה קורולה ממשיכה את המסורת המוכרת ומציעה מכונית משפחתית שניתן לרכוש כמעט בעיניים עצומות. היא מבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה נאותה ולמעלה מכך, נהנית ממוניטין אמינות וסחירות מהטובים בשוק, ובדור הנוכחי מציגה גם מערכת הנעה חסכונית אם כי מעט חלשה.

גרסת ההאצ'בק מציעה עיצוב דינמי על חשבון מרווח מוגבל במושב האחורי ותא מטען במבנה נוח אך בנפח צנוע. סביר להניח שטויוטה קורולה תמשיך להימכר גם בדורה הנוכחי במספרים מרשימים בישראל, והפעם כל נהג יוכל לבחור את הקורולה במרכב המתאים ביותר לצרכיו האישיים.

טויוטה קורולה האצ'בק היברידית אקסייט פלוס
מנוע הייבריד בנזין 1,798 סמ"ק
הספק מרבי משולב 122/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 14.5/3,600-3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,370 מ"מ
רוחב כללי 1,790 מ"מ
גובה כללי 1,435 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

361 ליטרים

משקל עצמי 1,285 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

141,700 ₪

טויוטה קורולה האצ'בק 2019