קיה אקסיד וקיה סיד סטיישן פלאג-אין הייבריד נחשפות

  • כתב: שמי כהן
  • צילום: יצרן
  • 02 ספטמבר 2019
  • 0 תגובות

קיה צועדת אל העתיד ומרחיבה את היצע דגמיה עם השקת קיה אקסיד (XCeed) וקיה סיד סטיישן בגרסאות PHEV אשר יתחרו בעיקר בטויוטה C-HR ובטויוטה קורולה הייבריד הפופולריים. שני הדגמים ייוצרו במפעלי החברה בסלובקיה ויוצעו למכירה באירופה ברבעון הראשון של שנת 2020.

קיה אקסיד וקיה סיד סטיישן פלאג-אין הייבריד

גרסאות הפלאג-אין הייבריד החדשות מצויידות במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים בשילוב מנוע חשמלי בהספק 61 כ"ס המפיקים הספק משולב של 139 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. יחידת הכוח משודכת לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומספקת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות בקיה סיד סטיישן או 11.0 שניות בקיה אקסיד.

מערכת ההנעה כוללת סוללת ליתיום-פולימר בקיבולת 8.9 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי של עד 60 ק"מ. מערכת בלימה רגנרטיבית מוצעת כסטנדרט ומנצלת את האנרגיה הקינטית בעת בלימת הרכב על מנת לטעון את הסוללה.

קיה אקסיד פלאג-אין הייבריד

עיצובן של גרסאות הפלאג-אין הייבריד מעט שונה מגרסאות הבנזין והדיזל הרגילות ונבדל בעזרת גריל קדמי אטום לשיפור האווירודינמיות, חישוקי 16 אינץ' בעיצוב ייחודי (אופציה לחישוקי 17 או 18 אינץ'), וגרסת הסטיישן מצויידת בפגוש ספורטיבי אשר הושאל מדגמי ה- GT-Line. כמו כן מצויידות גרסאות אלה במחוון טעינה המותקן בחלקו העליון של הדשבורד ומאפשר לבעל הרכב לראות את סטטוס הטעינה גם כשהוא מחוץ לרכב.

קיה סיד סטיישן פלאג-אין הייבריד

תא הנוסעים כולל מסך מגע בגודל 8 או 10.25 אינץ' עם מערכת ניווט מובנית אשר משלבת מפה של עמדות טעינה חשמליות. המסך המרכזי מציג מידע אודות יחידת ההנעה, מצב הסוללה, צריכת האנרגיה, ומסונכרן עם ממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto כסטנדרט. עוד מצויידים הדגמים החדשים במערכת מיזוג עם אופציה לקירור מושב הנהג בלבד על מנת לחסוך באנרגיה חשמלית.

שני הדגמים תוכננו מראש להכיל מערכת הנעה היברידית ולכן הסוללה ממוקמת מתחת למושבים האחוריים כדי לא לפגוע בנפח תא המטען. לקיה סיד סטיישן תא מטען גדול בנפח 437 ליטרים או 1,506 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. לקיה אקסיד תא מטען צנוע יחסית של 296 ליטרים או 1,243 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים.