אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבוה יחסית ולתואר מלכת הקטגוריה.
| סקודה סופרב 2.0 TSI סטייל | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח פנים, תא מטען, איכות נסיעה, יחידות הנעה יעילות |
| חסרונות | עיצוב שמרני |
מתיחת הפנים אותה עבר הדגם בחודש מאי 2019 רושמת עדכונים בתחום העיצוב והבטיחות, לצד שימור המעלות המוכרות אשר הפכו אותה לרבת מכר. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים בגרסת סטייל עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס שמחירה 211,990 ₪.
עיצוב ונוחות
במסגרת מתיחת הפנים אותה עברה סקודה סופרב לאחר כמעט ארבע שנות שירות של הדור השלישי הנוכחי, קיבלה הצ'כית שבכה קדמית הנמתחת לצדדים ונושקת לגופי תאורה חדשים מסוג LED, פגוש קדמי חדש הכולל כונס אוויר רחב יותר, ופנסי ערפל חדשים מסוג LED. מאחור ניתן להבחין בגופי תאורה מעודכנים ובכיתוב שם המותג המחליף את הסמל. גופי התאורה מגיבים באיתות אורות דינמי בכל פתיחה ונעילה של הרכב.
השינויים הקוסמטיים אינם דרמטיים ורק מלטשים את העיצוב האלגנטי והמאופק. אורך של 4,869 מ"מ יחד עם קו גג ארוך המשתפל לאחור, יוצרים פרופיל מרשים המתאים למכונית שרד, אך מאידך, לא ניתן להתעלם משפת העיצוב המשפחתית שמדמה אותה לסקודה אוקטביה מאורכת.
תא הנוסעים כולל עיצוב דו מפלסי ועושה שימוש בקווי רוחב להעצמת תחושת המרחב. עיקר השדרוג ביחס לדגם הקודם מתמקד במערכת מולטימדיה חדשה מסוג MIB3 עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', חיווי קולי, וצימוד לסמארטפון. מצידי המסך פתחי אוורור גבוהים ויעילים, בקומה מתחת מערכת בקרת האקלים, ומתחתיה תא אחסון פרקטי הכולל משטח טעינה אלחוטי. מתיחת הפנים הוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי חדש, תאורת אווירה היקפית, ועיטורי כרום. מעבר לכך זהו אותו עיצוב גרמני-צ'כי שמרני ומכובד הניחן באלגנטיות, הנדסת אנוש טובה ותפעול קל.
איכות החומרים וההרכבה מותירים תחושת סמי-פרימיום עם דשבורד מגומי רך, דיפון דומה גם במפלס השני, ופלסטיקה איכותית גם באזורים הרחוקים מהעין, היכן שיצרניות הרכב מעדיפות לחסוך. סקודה אינה מעגלת פינות ולא מצאנו כאן דיפונים דקיקים וזולים. תאי הדלתות מדופנים בבד לבד איכותי, וכל הפקדים והמנופים מודרניים ונעימים למגע ולתפעול. גם בגרסת הביניים ברכב המבחן התחושה הכללית יוקרתית והגג הפנורמי תורם לתחושה אוורירית בתא הנוסעים.
האס האמיתי של סקודה סופרב אינה איכות תא הנוסעים אלא המרחב העצום לנוסעים. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב, ומרגע הכניסה יכולים הנוסעים למתוח את רגליהם וליהנות ממרווח שלא יבייש מכונית פאר. כל הטוב הזה מגובה בכורסאות נעימות ונוחות מלפנים אשר גם לאחר שעות נסיעה מרובות לא יגרמו לתחושת עייפות. הנוסעים מאחור יהנו מחוויית מכונית השרד האולטימטיבית עם וילונות צד מקוריים, בקרת אקלים נפרדת, שני שקעי טעינה USB, ושקע 220V. מדרגת מנהרת הינע בולטת מאוד הופכת את המושב האמצעי מאחור לרלוונטי בעיקר לילדים בנסיעות קצרות.
המושבים הקדמיים בעלי כיוון חשמלי כולל הקשחת מסעד הגב התחתון, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. לאחר מכן ניתן לשמרה באחד משלושת הזכרונות המוצעים למושב הנהג. גם למושב הנוסע כיוונון חשמלי אך ללא זכרונות. ההגה מתכוונן באופן ידני לגובה ולעומק. תנוחת הנהיגה נורמטיבית ואינה מספקת את תחושת הגובה הכה אהודה על עדת רוכשי הקרוסאוברים, אך בזכות קו חלונות לא גבוה, מתקבל שדה ראיה מעולה ואין בעיה מיוחדת לתמרן את הצ'כית הגדולה בעיר צפופה. גם מצלמת הרוורס וחיישני החניה מסייעים במלאכת התמרון העירוני.
סקודה מתמחה בפתרונות אחסון ובפטנטים יצירתיים כך שספינת הדגל שלה מהווה כר פורה להפגנת היצירתיות. בין המושבים הקדמיים משענת יד עטויית עור המתכווננת לגובה ותחתה תא עמוק ומדופן לאחסון חפצים. בתחתית הקונסולה משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון בתקן IQ, תוספת שימושית בהחלט. מתקני כוסות קיימים בין המושבים הקדמיים 2 מתקני כוסות עם גומי מיוחד המאפשר פתיחת בקבוק ביד אחת. תא הכפפות גדול למדי ומואר, ותאי האחסון בדלתות עמוקים ושימושיים. מטריות אינטגרליות ממוקמות בדלתות בתאים ייעודים לניקוז המים מחוץ לרכב, כמו במכוניות רולס רויס.
תא המטען עצום בנפחו עם לא פחות מ- 584 ליטרים וכולל שלל מחיצות סקוץ' לעיגון מזוודות, ווי תליה, ופתרונות עיגון כמיטב מסורת סקודה. מתחת לרצפתו גלגל חלופי זמני מפלדה. שפת ההטענה אינה גבוהה והמפתח ענק בזכות דלת חמישית במרכב ליפטבק, כך שנוח להעמיס מטען. קיפול פשוט של המושב האחורי באמצעות צמד ידיות בצידי תא המטען, יסדר נפח הטענה דמיוני במושגי רכב פרטי.
כניסה והתנעה מתבצעות ללא צורך במפתח. קולו של המנוע כמעט ואינו נשמע הודות לבידוד רעשים מעולה. נוחות הנסיעה מצויינת עם כושר ריסון טוב ומהלך מתלה ארוך אך מבוקר. המתלים מכויילים לצד הרך וסופגים באופן יעיל את רוב המהמורות ופסי ההאטה בעיר. חריצים ובורות נבלעים בקלות תוך סינון של מרב עוצמת החבטה בדרך אל תא הנוסעים, וכבישים גליים מרוסנים גם הם באופן יעיל. על הכביש המהיר מציגה סקודה סופרב יציבות כיוונית מעולה לצד נסיעה שקטה. שינויי גובה מרוסנים היטב ואין בעיה מיוחדת להיכנס לסיבובים במהירות גבוהה. ניכר כי מהנדסי סקודה השקיעו בהקניית איכות נסיעה נינוחה. תכונות אלו, בשילוב מושבים נעימים ויחידת הנעה שקטה, הופכים את סקודה סופרב לבת לוויה נוחה בעיר, ולקרוזרית מעולה הבולעת מרחקים ארוכים בקלות.
ביצועים
סקודה סופרב בגרסת המבחן מצויידת ביחידת הנעה הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ החל מ- 1,500 סל"ד. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות.
יחידת הנעה זו מתאפיינת בגמישות וכוח רב המועבר בצורה נינוחה ההולמת את אופייה של הסופרב המכובדת. יחידת ההנעה שקטה, בשרנית, ומייצרת קצב התקדמות זריז ללא מאמץ. נהג שבכל זאת יבקש ליהנות משיא ההספק וילחץ על דוושת התאוצה בעוצמה, יגלה תאוצות חזקות היוצרות דחף בועט שלא יבייש מכונית ספורטיבית. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את תגובות הדוושה אך השינוי לא דרמטי.
היכולת הדינמית של סקודה סופרב אינה מתעלה. עם משקל עצמי של למעלה מטון וחצי וכיול מתלים רך בבסיסו, כניסה חדה לפניה מייצרת זוויות גלגול מורגשות בנהיגה מהירה בכביש טכני רצוף עיקולים. ההגה המעביר התנגדות טובה במצב ספורט, חסר תקשורת ולא תורם להנאה בנהיגה דינמית. לא מדובר בהתנהגות כביש רופסת או חריגה לרעה, אך חובבי הנהיגה הדינמית יעדיפו לבטח את גרסת ספורטליין החזקה יותר הכוללת הנעה כפולה ומרכב נמוך ב- 15 מ"מ.
מערכת הבלימה האלקטרו-מכנית החדשה מתאימה יותר למכוניות עם מערכות בטיחות מתקדמות כגון בקרת שיוט אדפטיבית. ביצועי הבלימה מעולים ומאטים את 1,535 הקילוגרמים של הצ'כית הבריאה ביעילות נטולת דרמות.
צריכת דלק
בימי המבחן שכללו נסיעה מרובה בכבישים מהירים וקטעי נהיגה דינמית בעומסים לא אופייניים, הציגה סקודה סופרב צריכת דלק משולבת של 10.5 ק"מ לליטר לעומת נתוני היצרן העומדים על 16.1 ק"מ לליטר. סביר להניח כי נהיגה מנהלתית רגועה תניב נתונים עדיפים. בכל מקרה מדובר בצריכת דלק סבירה ביחס לביצועים ולמשקל הרכב. מיכל דלק בנפח 66 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי סקודה נחשבת טובה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סקודה למקום השני מתוך 32 יצרנים בגרמניה. סקודה סופרב משווקת עם אחריות לשנתיים בלבד או עד 100,000 ק"מ. שנת אחריות שלישית מוצעת בתוספת 1,000 ₪.
מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מצ׳מפיון היבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 11,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.
בטיחות
סקודה סופרב נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap בשנת 2015 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% בגין מערכות הבטיחות ברכב. דרישות הארגון הוקשחו מאז אך גם מפרט הבטיחות שופר בהתאם.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב וסיוע בעת התחמקות ממכשול, מערכת לניטור שטחים מתים עם טווח הבחנה של 70 מטרים לעומת 20 מטרים בדגם הפורש והתרעה אקטיבית בגלגל ההגה, התרעה על תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית ברוורס, ומערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הינו 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
סקודה סופרב ברמת אבזור אמבישן הבסיסית עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס נמכרת במחיר 174,500 ₪ וכוללת בין היתר מושב נהג עם כוונון חשמלי וזכרונות, מפתח חכם, טעינה אלחוטית לטלפון החכם, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', 8 רמקולים, 4 שקעי USB, תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto , שמשות אחוריות כהות, חיישני חניה אחוריים, וחישוקי 17 אינץ'.
רכב המבחן ברמת אבזור סטייל עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס עולה 211,900 ₪ וכולל בנוסף ריפודי עור בשילוב אלקנטרה, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען באמצעות הנפת רגל, בקרת אקלים תלת אזורית, וילונות גלילה בחלונות הצד האחוריים, תאורת אווירה, חיישני חניה היקפיים, סייען חניה, תאורה ראשית מסוג LED, וחישוקי 18 אינץ'.
סקודה סופרב הייתה ונותרה מלכת קטגוריית המשפחתיות הגדולות. במחיר כניסה שווה למתחרותיה או לקרוסאוברים מקבילים, מהווה סקודה סופרב מעין מכונית סלון עממית במובן הטוב של המילה. מרווח הפנים עצום, השימושיות מבריקה, ואיכות הנסיעה הכוללת מצויינת. מתיחת הפנים משאירה אותה בצמרת גם ביחס למתחרות צעירות.
ללקוחות החפצים ביכולת מרשימה יותר, ללא תדמית מנקרת עיניים, מציעה סקודה את גרסאות ספורטליין או L&K עם מעטפת ביצועים מרשימה ותא נוסעים ספורטיבי או יוקרתי בהתאמה, במחיר 267,500 ₪. בשורה התחתונה, סקודה סופרב מציעה תמורה מצויינת למחיר, בכל גרסאותיה וזה מה שהופך אותה למלכת הקטגוריה.
| סקודה סופרב סטייל 2.0 ליטרים טורבו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 190/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 32.6/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,869 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,864 מ"מ |
| גובה כללי | 1,470 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,841 מ"מ |
| מיכל דלק | 66 ליטרים |
| נפח תא מטען |
584 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,535 ק"ג |
| מהירות מרבית | 240 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2015) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
211,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025