טסלה חונכת מפעל חדש בסין

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 19 ינואר 2020
  • 0 תגובות

כל בעל עניין בעולם הרכב, כבר נחשף לאין ספור שמועות, תמונות, וידיעות, המאמתות את תחילת פעילותה הקרבה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה בישראל. מתוך מקבץ הידיעות הלא רשמיות, ניכר כי עד כה פתחה טסלה חברה ברשם החברות (טסלה מוטורס ישראל בע"מ), החלה בגיוס מנכ"ל בישראל, והביאה לארץ מספר רכבים שחלקם אף קיבלו לוחית רישוי צהובה. לעת אתה, ידוע כי טסלה קיבלה רישיון של יבואן זעיר בלבד, המורשה לייבא עד 20 רכבים בשנה, וזאת בשל העדרו של מרכז שירות מורשה. לאחר הקמתו, צפויה החברה לקבל רישיון יבואן רכב. על פי השמועות, טסלה תחל את שיווק רכביה בישראל באמצעות חנות פופ אפ בקניון רמת אביב, עד לחניכת הסוכנות הרשמית בבית קרדן בתל אביב.

טסלה מודל 3

מניין הדגמים של טסלה מונה את מכונית הפאר מודל S אשר הוצגה בשנת 2012, רכב הפנאי מודל X אשר הוצג בשנת 2015, וגרסת הכניסה מודל 3 אשר הוצגה בשנת 2017. מודל Y אשר הוצג לאחרונה, מהווה גרסת קרוסאובר למודל 3. הדגמים כולם מתאפיינים בפלטפורמה חשמלית טהורה ייעודית הכוללת את אחסון הסוללות ברצפת המרכב, לטובת הנמכת מרכז הכובד וניצול מיטבי של חלל הפנים. העדר שבכה קדמית לצינון תא המנוע משפר את המקדם האווירודינמי. דגמי החברה ידועים בתאי נוסעים נקיים מפקדים, הנשלטים באמצעות צג מגע ענק במרכז הקונסולה.

טסלה מודל X

בנוסף לליין הרכבים, וכאבזור נלווה, מציעה טסלה שלל פתרונות טעינה כגון גג רעפים סולרי ופנלים לאגירת אנרגיה סולרית, בנוסף לעמדות הטעינה המסורתיות.

טסלה מודל S

במבחני הבטיחות שערך ארגון Euro NCAP זכה ליין דגמי החברה לציונים גבוהים עם יכולת הגנה מרבית על הנהג והנוסעים, לצד ציון מרבי לאבזור הבטיחות המתקדם מסוגו, ומאפשר נהיגה כמעט אוטונומית, בהתאם לרגולציה בכל מדינה.

טסלה נודעת בחדשנות טכנולוגית ובמדיניות שיווק וטיפול שונה וייחודית בענף הרכב, לפיה רכישת המכוניות נעשית באתר החברה, ולא דרך סוכנים.

לאחרונה חנכה טסלה מפעל חדש בסין, בו תייצר את המשפחתית הגדולה טסלה מודל 3. המפעל הסיני הפחית את עלויות הייצור, ובכך גם את מחירה הבסיסי של מודל 3, מ- 50,000 דולרים ל- 42,900 דולרים, מה שהביא את קצב ההזמנות לכדי 1,200 רכבים ביום בסין לבדה! בעתיד יופחתו עלויות הייצור עוד יותר, בזכות ייצור מלוא הרכיבים בסין, לעומת 30 אחוזים של ייצור סיני כיום.

המפעל הוקם בהשקעה של 2 מיליארד דולרים תוך 10 חודשים בלבד, וצפוי להוריד 250,000 רכבים מפס היצור בשנה. בעתיד מתכוונת טסלה לייצר גם את מודל Y באותו המפעל.