וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים של מכונית ספורט במעטפת משפחתית פרימיום גדולה ומכובדת, מבלי לוותר על נוחות ובטיחות ברמה הגבוהה ביותר. וולוו S60 החדשה מבוססת על פלטפורמת SPA המודולרית עליה מתבססים כל הדגמים של היצרנית, ובגרסת T8 הנבחנת מציעה חבילה המסתמנת על הנייר כאטרקטיבית במיוחד ביחס למתחרות. יצאנו למבחן מהיר וחסכוני על כבישים מקומיים כדי לגלות האם ההבטחה על הנייר באה לידי ביטוי על הכביש.
| וולוו S60 T8 AWD | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, מושבים, תא נוסעים, תמורה למחיר |
| חסרונות | לא מספיק מהנה לנהיגה למרות הספק גבוה והנעה כפולה |
עיצוב ונוחות
וולוו S60 מציגה קווים אלגנטיים לצד רמיזות אגרסיביות. המימדים נדיבים ביחס לסגמנט ובחזית גריל רבוע המזוהה עם היצרנית מזה עשורים, עליו פס כרום אלכסוני ובמרכזו מתנוסס בגאווה סמל ענקי של וולוו. גופי התאורה בחזית יפיפיים וכוללים תאורת יום מסוג לד בחתימת הפטיש. החלק האחורי של וולוו S60 הוא ללא ספק החלק המעוצב ביותר ומציג קו כתפיים שרירי ורחב המעניק מראה מחוספס. גופי התאורה בצורתם הייחודית מקנים לוולוו נוכחות וסגנון המבדלים אותה משאר מתחרותיה. פתחי המפלט הכסופים משלימים הופעה מצודדת ומרשימה מבלי לאבד את האלגנטיות. צבעו הלבן של רכב המבחן תרם לתחושת המינימליזם אך צבע כהה היה תורם למראה אלגנטי ומכובד יותר.
כניסה לתא הנוסעים מציגה את סביבת הנהג המוכרת מכל דגמי וולוו הנוכחיים. וולוו ידעה מאז ומתמיד ליצור תאי נוסעים איכותיים וגם כאן מצאנו את מיטב החומרים ועיצוב סקנדינבי המעניק תחושה אוורירית ומודרנית. עור בתפירה איכותית עוטף את המושבים המעולים, חולש על הדשבורד בתפירה קפדנית ומופיע גם בדיפון הדלתות. ידיות הפתיחה מבפנים עשויות אלומיניום איכותי, ואפילו השטיחים עבים ורכים מהמקובל. במרכז הקונסולה שוכן מסך מגע איכותי בגודל 9 אינץ' ומצידיו פתחי אוורור מעוצבים בגימור אלומיניום.
לוח המחוונים הדיגיטלי מאפשר בחירה בין כמה סגנונות תצוגה לפי טעמו של הנהג. תאורת הפנים כוללת גם תאורת אווירה בשלל צבעים לפי בחירה המאירה גם את אזור ידית ההילוכים, העשוייה מקריסטל ברמת גימור אינסקריפשן, ובצמוד אליה מתג ההתנעה המעוצב ובורר מצבי הנהיגה. הנדסת האנוש ברמה גבוהה ושהייה בתא הנוסעים מעניקה לנהג את התחושה המצופה ממכונית פרימיום אירופאית.
תפעול מערכת המולטימדיה מסבך מעט את העניינים עם ממשק פחות אינטואיטיבי מהמצופה הכולל אינספור תפריטים המעניקים לנהג שליטה מלאה על שלל הפונקציות המצויות ברכב, ובין היתר שליטה על מערכות הבטיחות הרבות, מערכת החניה האוטומטית, כוונון מערכת הסאונד, ושינוי עוצמת תאורת האווירה. קשה לאפשר שליטה בכל כך הרבה אפשרויות תוך שמירה על ממשק ברור וקל ולכן התפעול דורש תקופת הסתגלות.
המושבים ברכבי וולוו נוחים ומפנקים והם לא מאכזבים גם הפעם. המושבים הקדמיים בוולוו S60 הם מהטובים בהם נתקלנו. למושבים כיוונון חשמלי מלא, לרבות אורך בסיס המושב ותמיכת הגב. בחבילת פלוס מתווסף כיוונון תמיכת המותניים כאופציה. קל למצוא תנוחת נהיגה מושלמת בעזרת כיוונון נכון והתחושה היא של ישיבה בתוך המושב ולא מעליו. הישיבה ברכב לא מעייפת גם לאחר שעות ארוכות של נהיגה והמרווח מעולה בכל המימדים.
נוסעי המושב האחורי ייהנו בנוסף למושבים המעולים משפע מרווח לרגליים, פתחי מיזוג במרכז תא הנוסעים וגם בקורות B, שקע טעינה, וחלונות כהים. המושב האמצעי מתאים להסעת ילד עקב מבנהו הקשיח ומדרגת הינע רחבה ובולטת. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב ועיצוב שלא הקריב את השימושיות לטובת מראה קופה ארבע דלתות.
בניגוד למצופה, ניכר כי קיים מחסור בתאי אחסון בתא הנוסעים. התא העיקרי תחת משענת היד שבין המושבים הקדמיים רדוד ולא ממש שימושי. באזור ידית ההילוכים מחזיקי כוסות עם כיסוי באמצעות תריס נגלל. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ותא הכפפות גדול דיו, מואר ומדופן היטב. תא המטען בנפח צנוע יחסית של 390 ליטרים וכולל פתיחה וסגירה חשמלית גם במחוות רגל. מבנהו העמוק מחייב את סידור המטען בצורה לא נוחה לעומק התא. ברצפת תא המטען ערכה לתיקון תקרים בדומה לרכבי פלאג-אין הייבריד רבים, בהם הסוללות תופסות את מקומו של הגלגל החלופי.
תחילת תנועה בעיר מתבצעת על טהרת החשמל והאנרגיה האצורה בסוללה מספיקה לנסיעה עירונית מנהלתית, כך שמנוע הבנזין כלל אינו נכנס לפעולה. תא הנוסעים שקט מאוד בעיר וגם במהירויות של כביש 6. דרך עירונית רצופת שברים ומהמורות חושפת כיול מתלים מעט קשיח, ולמרות ריסון טוב מורגשות חבטות ותנועות מרכב על ציר הרוחב. בהתחשב במשקל של כמעט שני טונות, הספק של 390 כ"ס וצמיגים בחתך נמוך, ניתן לסלוח על נוחות הנסיעה שאינה מבריקה בתוך העיר.
במהירות בינעירונית הריסון מעולה, תנועת המתלה רכה אך נותרת מרוסנת תמיד, והיכולת של המתלים להתמודד עם שיבושים במהירות גבוהה מרשימה מאוד. היציבות הכיוונית מקנה תחושת ביטחון והשבדית הכבדה מרגישה נטועה באספלט גם במהירויות אירופאיות למהדרין. למרות חסרונן של מצלמות היקפיות כסטנדרט, אין בעיה מיוחדת לתמרן עם וולוו S60 החדשה בעיר הצפופה בזכות שדה ראיה מעולה, מראות צד תלויות ושלל חיישנים היקפיים.
ביצועים
גרסת T8 הנבחנת היא החזקה במבחר המוצע בישראל. יחידת הנעה זו מסוג פלאג-אין הייבריד משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 303 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 40.8 קג"מ החל מ- 2,200 סל"ד, עם מנוע חשמלי בהספק 87 כ"ס היוצרים יחדיו הספק משולב של 390 כ"ס ומומנט של 65.3 קג"מ ב- 2,200 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה, ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות.
הביצועים, כפי שמרמז דף הנתונים, לא מאכזבים. הוולוו הכבדה אינה זקוקה לבקרת שיגור, המנוע החשמלי יודע להוריד את כל 87 סוסיו אל האספלט כבר במטר הראשון, ומיד לאחר מכן מצטרף עדר סוסי הבנזין המוגדשים. הדחף החזק ממשיך בכל מהירות והאצות הביניים הן מהסוג המשאיר נהגים נעקפים פעורי פה. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה והעברות ההילוכים כמעט ואינן מורגשות. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את תגובות המצערת והתיבה, כך שהעברות ההילוכים מהירות ומורגשות מעט יותר. ה- T8 מצניעה את יכולתה, שלא תבייש מכונית ספורט אמיתית, ומבצעת את מופעי השיגור בשקט יחסי ובדחף ליניארי. מצב POWER בבורר מצבי הנהיגה לא מפיק מהמנוע צליל מגרה לדבר עבירה, והאופי המנהלתי והמכובד ממזער את תחושת היכולת האמיתית.
התנהגות הכביש בטיחותית ומאפשרת נהיגה מהירה בכביש המתפתל. זוויות הגלגול מרוסנות והמרכב אינו רוכן יתר על המידה גם תחת לחץ מתון. גרסת 8T מצוידת בהנעה לכל הגלגלים המאפשרת יציאה מהירה מפניה עם רגל כבדה על הגז, אז ניתן ממש לחוש את ארבעת הגלגלים אוחזים היטב באספלט. הוולוו הכבדה נותרת נטועה בקו הפניה ונוסכת בנהג ביטחון ורצון לנהיגה מאתגרת יותר. לא מדובר ביכולת ספורטיבית, אך הצמיגים הרחבים בשילוב ההנעה הכפולה והמנוע החזק, מאפשרים צליחת פיתולים בביטחון ובמהירות.
ההגה בעל משקל טוב ומתקשח ככל שעולה המהירות, אך הוא חסר תקשורת ולא מעודד נהיגה דינמית. הבלמים מצליחים להאט את המסה הכבדה ביעילות ואינם מתעייפים גם בשימוש אינטנסיבי. חסרו לי פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, אשר היו יכולים לסייע בתאוטה לצד ניצול האנרגיה לטעינת הסוללה. המסה הכבדה מורגשת בנהיגה טכנית כך שבפרק הדינמי מקבלת וולוו S60 ציון בינוני, למרות הביצועים המסחררים.
צריכת דלק
וולוו טוענת לצריכת דלק של 50 ק"מ לליטר, אך נתון זה מסתמך על ניצול מלוא אנרגיית החשמל בסוללה. כל עוד הסוללה טעונה והנהג אינו מאיץ בחוזקה או עובר את המהירות המותרת, צריכת הדלק אפסית מכיוון שנעשה שימוש באנרגייה חשמלית בלבד. לאחר כ- 35 ק"מ בערך, הסוללה מתרוקנת והרכב נכנס למצב היברידי בו נמדדה צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, נתון מצויין בהתחשב במשקל, בהספק ובביצועים. נציין כי במהלך המבחן הסוללה לא הוטענה באופן יזום על ידינו. נהג שרוב נסיעותיו הן בין הבית לעבודה בטווח של פחות מ- 40 ק"מ, אשר יקפיד להטעין את הסוללה מספר שעות בכל יום, יהנה מביקורים נדירים עד מאוד בתחנת הדלק. מאידך, נסיעות ארוכות ללא אפשרות טעינה או נסיעות בנהיגה מאומצת המצריכה התערבות נכבדת של מנוע הבנזין, ישנו לרעה את נתון צריכת הדלק. מיכל דלק בנפח 60 ליטרים וסוללה טעונה, יספקו טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי וולוו אינה גבוהה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה וולוו במקום ה- 25 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של שני מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה וולוו במקום ה- 30 מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 12 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
וולוו S60 משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מחברת מאיר היבואנית.
עלות ביטוח חובה 1,455 ₪ לכל נהג מעל גיל 21, ועלות ביטוח מקיף 6,500 ₪ לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון.
בטיחות
וולוו מצדיקה את מוניטין רב השנים שצברה בתחום הבטיחות. במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2018, זכתה וולוו S60 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% עבור מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות המקובלות בסגמנט, ביניהן התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת התרעה והכנה לפגיעה מאחור, ניטור תנועה צולבת מאחור, מערכת לניטור רכב בשטח מת, שליטה באורות גבוהים, בקרת ערנות נהג, זיהוי תמרורים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ושבע כריות אוויר.
תמורה למחיר
וולוו S60 T8 אשר התייצבה למבחן שלנו ברמת אבזור אינסקריפשן הבכירה עם 390 כ"ס והנעה כפולה תעבור לבעלותכם תמורת 289,900 ₪, רק 41,000 ₪ יותר מגרסת T4 עם 190 כ"ס והנעה קדמית ברמת אבזור דומה.
רשימת האבזור בגרסת אינסקריפשן כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע מבית הרמן קרדון, חיווי קולי למערכת המולטימדיה, מושבי עור, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, שני שקעי USB, בלם חניה חשמלי עם שחרור אוטומטי, חיישני רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, גג פנורמי חשמלי, תאורת LED מטריקס, וחישוקי 19 אינץ' בעיצוב ספורטיבי.
גרסאות T8 כוללות בנוסף חישוקי 19 אינץ', סאבוופר, ידית הילוכים מקריסטל, מיזוג למושבים הקדמיים, וקיפול חשמלי למושב האחורי ולמשענות הראש בו. תוספת האבזור הייחודי ביחד עם הספק כפול והנעה כפולה לא מותירים מקום לספק וברור שגרסת T8 היא הבחירה הנכונה והמשתלמת מבין השתיים.
חבילת פלוס מוסיפה למחיר 33,000 ₪ וכוללת מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, מצלמות 360 מעלות, ומושבים קדמיים בריפוד עור נאפה עם אוורור וכיוונון חשמלי לתמיכת המותניים.
וולוו S60 הינה מהטובות בקטגוריית המשפחתיות גדולות פרימיום. היא מציעה תא נוסעים מפואר וחדשני, איכות נסיעה כוללת מעולה, ובטיחות כמסורת המותג. גרסת T8 מציעה ביצועים מרשימים לצד אפשרות טעינה וחיסכון בדלק. במחיר הנתון, ואף בהשוואה ישירה מול גרסאות הפלאג-אין הייבריד של המתחרות מגרמניה, מדובר ביחס נדיר של הספק לשקל. כשכל זה מגיע באריזת פרימיום חדשנית ופרקטית, וולוו S60 T8 הופכת לרכישה משתלמת ומושכלת.
| וולווS60 T8 אינסקריפשן AWD | |
|---|---|
| מנוע | פלאג-אין הייבריד טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,969 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 390 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 65.3 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,760 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,850 מ"מ |
| גובה כללי | 1,430 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,872 מ"מ |
| מיכל דלק | 60 ליטרים |
| נפח תא מטען |
390 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,950 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 50 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.5 ק"מ לליטר (ללא הטענת הסוללה) |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
298,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025