וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מהי מכונית טובה בשבילך? אולי כזו שיודעת לרגש בנסיעה מהירה ומגיעה עם הנעה אחורית? אולי מכונית שמסוגלת להתאים את עצמה לסוגי דרך שונים ע"י מערכת מתלים חכמה? או אחת שנעים להיכנס אליה בבוקר כי היא משרה עליך אווירה טובה? ואולי בכלל כזו שיודעת להתרחק מתחנות דלק ואהודה ע"י פעילי גרינפיס? תכירו את מרצדס C300e - המכונית שעושה את כל אלה יחד במחיר של החל מ- 345,000 ₪. לי לקח קצת זמן להבין שאני נוהג בה כבר כמה שעות ברצף ללא צורך בהפסקה, אולי רק כיוונון קל לכריות הגב.
| מרצדס C300e 2.0 טורבו היברידית נטענת אוטומטית | |
|---|---|
| יתרונות | יחידת הנעה, הנדסת אנוש, נוחות נסיעה, צריכת דלק חסכונית |
| חסרונות | תא מטען, מרווח רגליים מאחור |
עיצוב ונוחות
מרצדס C קלאס שומרת על עיצוב שמרני ומכובד עם מידות ממוצעות לסגמנט. אורכה 4,686 מ"מ, גובהה 1,444 מ"מ, רוחבה 1,810 מ"מ ומרחק הסרנים עומד על 2,840 ס"מ. כמעט ואין כאן פריטי עיצוב אגרסיביים. החזית שומרת אמונים לשפת המותג ומציגה מכסה מנוע ארוך, גריל רחב עם סמל גדול במרכזו ושני פסי כרום, ויחידות תאורה אלגנטיות מסוג LED.
פרופיל הצד חושף שקע רחב שמתחיל אחרי הכנף הקדמית ונעשה צר לקראת חלקה האחורי. חישוקי 18 אינץ' בעיצוב ייחודי לדגם ההיברידי משלימים את ההופעה. החלק האחורי משתפל מטה ומשתלב עם דלת תא מטען קצרה ותאורת LED אחורית.
מרצדס C300e מציג תא נוסעים יוקרתי, נעים ונוח מאוד. בשונה מדגמי מרצדס החדשים המתהדרים בשני מסכים מחוברים ומרשימים, כאן אנו פוגשים את שפת העיצוב הקודמת והמאופקת יותר של מרצדס. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.25 אינץ' המופרד מלוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. מסך המולטימידה נשלט על-ידי חוגה ומשטח מגע המותקנים בין המושבים הקדמיים, ומשטח מגע קטן על חלקו הימני של ההגה. מתחת למסך המרכזי שורת פקדים פיזיים לתפעול בקרת האקלים, קיצורי דרך לתפריט הראשי במולטימדיה, ושעון אנלוגי של מרצדס. העיצוב מינימליסטי ויעיל כך שנשאר מקום רב למשטחי עץ שחור בשילוב עיטורי כרום ועור בהיר. שילוב הצבעים נפלא ונראה נהדר באור השמש החודר מהגג הפנורמי או בלילה בליווי תאורת אווירה ב- 64 גוונים לבחירה. איכות החומרים וההרכבה מעולה כמצופה ממותג יוקרה.
תנוחת הנהיגה טובה מאוד בזכות מושב עוטף עם שלל כיוונונים. בשני המושבים הקדמיים אפשרות להארכת מסעד המושב ושליטה בכוונון התמיכה בשני אזורי גב נפרדים, עליון ותחתון, ליצירת תנוחה מושלמת. למושב הנהג 3 זכרונות השולטים גם בכיוון המראות וההגה. עם כיבוי הרכב מוסטים המושבים לאחור כדי לאפשר יציאה נוחה, פונקציה חשובה ברכב בעל מפתח דלתות מעט צר ונמוך המסרבל את הכניסה והיציאה מהרכב. המושבים האחוריים נוחים אך מרווח הרגליים יגביל נוסעים גבוהים והנוסע השלישי במרכז יופרע על ידי מדרגת גל הינע גבוהה. הנוסעים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג ייעודיים.
פיזור תאי האחסון במרצדס C300e טוב אך חסר מקום יעודי ונוח לטלפון הנייד. ישנו תא כפפות מואר ומדופן, תא מדופן בין המושבים עם שתי כניסות USB, ושני מחזיקי כוסות במרכז הקונסולה המתכסים בלחיצה עדינה בעץ שחור יוקרתי. בכל הדלתות תאי אחסון גדולים עם מקום לבקבוק שתיה. בפנל השליטה בגג הפנורמי יש תא לאחסון משקפי שמש שאינו מדופן כיאות ורעד משקפי השמש בתוכו הפר את הדממה בחלל תא הנוסעים. תא המטען קטן בנפח 300 ליטרים בלבד עקב מיקום הסוללה ההיברידית, ומדרגה בחלקו הקדמי עלולה להפריע בהטענת חפצים גדולים.
הנדסת האנוש היא ללא ספק נקודת חוזק במרצדס C300e. הנהג כמעט לא צריך להוריד את ידיו מההגה כיוון שסידור הפקדים נוח ויעיל. היעדר אפשרות המגע במסך המרכזי מפריעה רק לעיתים רחוקות וקל מאד להתרגל לחוגה ולמשטחי המגע על ההגה. היתרונות ברורים וכוללים התרכזות בנהיגה ללא צורך להוריד את העיניים מהכביש ומסך נקי מטביעות אצבעות. עם זאת, מערכת ההפעלה מסורבלת ועמוסת אפשרויות כך שנדרשת תקופת הסתגלות קצרה. מערכת השמע איכותית אך לוקה בחסר בפונקציות לדיוק הצלילים.
מערכת מתלי האוויר במרצדס C300e גם היא מנקודות החוזק הבולטות. במהרה מתברר כי המערכת פועלת היטב ומאפשרת לנהג לבחור את רמת הקשיחות הרצויה בהתאם לתנאי הדרך. במצב קומפורט מספקים המתלים שיכוך מעולה גם על אספלט מצולק למרות צמיגים נמוכי חתך במידות 225/45 18 שאומנם טובים לאחיזת הכביש אך פחות יעילים בנטרול מפגעי אספלט. במצב ספורט המתלים קשיחים יותר לטובת שיפור התנהגות הכביש. בידוד הרעשים טוב בין היתר בזכות סגירה הרמטית של הדלתות, אך במהירויות גבוהות נשמעים רעשי צמיגים ורוח מאזור החלונות ומקורות A, אך לא ברמה שתפריע לשקט בתא הנוסעים.
ביצועים
יחידת ההנעה ההיברידת של מרצדס C300e כוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים יחד 320 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ. הכוח העצום מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית העובדת נפלא תחת כל סוג של נהיגה. תאוצה 0-100 אורכת 5.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.
הביצועים נפלאים למרות שזו אינה מכונית ספורט בהווייתה. המנוע החשמלי לבדו מספק מומנט של 44.8 קג"מ בשרניים כבר מ- 0 סל"ד, מה שמעיד על זמינות הכוח שיש לרכב הזה להציע. צליל המנוע אינו ספורטיבי ויחסית לכוחו הוא שקט בכל קשת הסל"ד, כך שגם כאשר התאוצה בשיאה לא נשמע שאון מנוע בחלל הרכב. החלפות ההילוכים זריזות וחלקות ורק תחת לחיצת דוושה הגונה יברח זנבה של המרצדס, בריחה שתתוקן במהירות על-ידי בקרת האחיזה.
בכבישים מפותלים במצב נהיגה 'ספורט פלוס' מתחדדות תגובות הרכב. מדובר במשפחתית יוקרתית ומהנה לנהיגה בזכות מתלי האוויר המתכווננים ושפע הכוח הזמין בכל מצב. מערכת בקרת היציבות נכנסת לפעולה מהר יחסית גם במצבי הספורט ומונעת מהזנב לברוח לטובת הבטיחות. נהגים מנוסים וחובבי הנעה אחורית יוכלו לנתק את בקרת היציבות דרך מחשב הרכב.
הבלמים טובים ואינם נוטים להתעייף כלל. הבלימה הרגנרטיבית אינה אגרסיבית ומאפשרת בלימה נינוחה בכל מהירות עד עצירה מלאה באופן חלק. ההיגוי חד ומדויק אך מנתק את הנהג מהכביש, לטוב ולרע.
צריכת דלק
למרצדס C300e טווח נסיעה חשמלי של 54 ק"מ כאשר הסוללה, בקיבולת 13.5 קוט"ש, טעונה במלואה. במהלך המבחן גמעה המרצדס נסיעה של 670 ק"מ בצריכת דלק ממוצעת של 14.0 ק"מ לליטר. רוב הנסיעות היו בתנועה בינעירונית קלילה אך כללו גם קטעי מבחן קשים. בסופו של דבר, מי שירכוש את הרכב לשימוש עירוני ממוצע וידאג להטעין את הסוללה בכל יום, כמעט ולא יפגוש תחנות דלק. צריכת הדלק לפי נתוני היצרן עומדת על 1.6 ליטר ל- 100 ק"מ בממוצע עם סוללה טעונה במלואה. בשימוש יומיומי מתון, עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים וסוללה מלאה ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. דרגת זיהום האוויר ברכב זה היא 2 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי מרצדס אינה נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של שש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה מרצדס במקום ה- 13 מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
מרצדס C קלאס משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
עלות ביטוח חובה לכל נהג מעל גיל 25 עומדת על כ- 1,724 ₪, ועלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על 7,197 ₪.
בטיחות
מרצדס C קלאס נבחנה על ידי ארגון הבטיחות Euro NCAP בשנת 2014, לפני שעברה מתיחת פנים, וגרפה ציונים גבוהים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים במושב האחורי, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 70% עבור מערכות העזר. מאז הוחמרו דרישות הבטיחות אך גם אבזור הבטיחות של הדגם שודרג בהתאם.
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית Stop&Go לזחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, התרעה בפני תנועה צולבת מאחור, מערך מצלמות חניה היקפי, מערכת PRE SAFE לזיהוי מוקדם של מצבי חירום והכנת תא הנוסעים לפגיעה בלתי נמנעת, מערכת לסיוע בתמרון חירום, ועמעום אורות אוטומטי.
אופן פעולת מערכות הבטיחות מורגש אך כמעט וחף מאזעקות שווא או בלימות פתע ללא צורך. מצד שני, בקרת השיוט האדפטיבית נוטה לטלטל את הרכב בבלימות, בהאצות ובמעבר בין נתיבים. פונקציות הזחילה בפקקים וההאצה למהירות השיוט עובדת נפלא. ציון הבטיחות של מרצדס C300e על פי משרד התחבורה הינו 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
מרצדס C300e ברמת אבזור Ultimate Harmony הנבחנת תעבור לחניה שלכם תמורת 375,900 ₪. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בין היתר מושב נהג חשמלי מלא עם זכרונות, מושב נוסע חצי חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, ריפודי עור, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 10.25 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', שני שקעי USB בין המושבים הקדמיים, הגה רב תפקודי עם לחצני מגע לשליטה במערכות הרכב, תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים, בקרת אקלים דו-אזורית, דיפוני עץ, גג פנורמי חשמלי, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים עם סייען חניה אקטיבי, פנסי LED מלפנים ומאחור, מתלי אוויר אדפטיביים, וחישוקי 18 אינץ'. בלטה בחסרונה רק פונקציית אוורור למושבי העור.
מרצדס C קלאס מהדור הנוכחי היא מכונית ותיקה שהוצגה בשנת 2014 וזכתה למתיחת פנים בשנת 2018. עם זאת, גרסת C300e מרגישה ההיפך מבוגרת. היא זריזה, חסכונית באופן יחסי, ובמידותיה הצנועות היא עמוסה בטכנולוגיה שהופכת את השהות בה לחוויה נעימה ורכה או מהירה בצורה מפתיעה. תא המטען קטן ומבנהו לא נוח, וחסרים כמה פריטי אבזור, אך מהותה הכללית של מרצדס C300e היא יצירת חווית נסיעה מפנקת ויוצאת דופן במרבית תנאי הדרך את זה היא בהחלט עושה באלגנטיות רבה.
| מרצדס C300e 2.0 טורבו היברידית נטענת אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,991 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 320/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 71.3 (סל"ד/קג"מ) |
| מומנט מנוע חשמלי | 44.9 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מנוע חשמלי | 122/2,500 (סל"ד/כ"ס) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,686 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,810 מ"מ |
| גובה כללי | 1,444 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,840 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
300 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,815 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 62.5 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.0 ק"מ לליטר |
| טווח נסיעה חשמלי | 54 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2014) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר | 375,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025