גורדון מארי T.50 - מכונית העל הטובה בכל הזמנים?

  • כתב: רון ג'ראד
  • צילום: יצרן
  • 05 אוגוסט 2020
  • 0 תגובות

גורדון מארי חושף לראשונה את מכונית העל T.50 המהווה יורשת ליצירת האומנות האחרונה שלו, מלקארן F1, אך משופרת בכל היבט. העיצוב החיצוני נקי וקלאסי על מנת שיוכל להישאר נאה גם בעוד עשרות שנים. ניתן לזהות דלתות קמורות הנפתחות כלפי מעלה וכונסי אוויר גדולים, אך ללא פגושים מוגזמים או כנף אחורית שאינה נחוצה כאן.

גורדון מארי T.50

גורדון מארי T.50 חמושה במנוע V12 אטמוספרי בנפח 3.9 ליטרים שפותח בשיתוף Cosworth ומפיק 663 כ"ס ב- 11,500 סל"ד ומגיע עד ל- 12,000 סל"ד. המנוע שובר שיאים במשקלו הנמוך וגם תיבת ההילוכים הידנית קלה למדי. אפילו דוושת הגז עשויה מטיטניום כדי לקצץ כמה עשרות גרמים, דבר הממחיש עד כמה גורדון מארי הגיע לקצה על מנת לחסוך משקל עודף ולהגיע למשקל כולל של 986 ק"ג בלבד - מאפיין קריטי במכונית ספורט.

גורדון מארי T.50

גורדון מארי טוען שמכונית העל החדשה מציגה את האווירודינמיקה המתקדמת והיעילה ביותר במכוניות מסוגה. כוח ההצמדה במכוניות על הוא בעל ערך חשוב ובחלק מהדגמים ניתן לשינוי והתאמה בעזרת ספויילר אקטיבי. גורדון מארי T.50 מציגה פתרון שונה הכולל מאוורר אחורי בקוטר 40 ס״מ המאפשר שינויים דינמיים באווירודינמיקה של המכונית. המאוורר מגדיל את כוח ההצמדה בשיעור של עד 50% בנסיעה ועד 100% בבלימה לטובת קיצור מרחק הבלימה ב- 10 מטרים ממהירות של 240 קמ״ש. מאידך, בהאצה ניתן להפחית את כוח ההצמדה ב- 12.5% ולהוסיף כ- 50 כ״ס למנוע על ידי הזרמת אוויר דחוס למנוע וכך לקבל הספק מרבי רגעי של 700 כ״ס. לנהג אפשרות לבחור מבין 5 מצבי פעולה של המאורר.

גורדון מארי T.50

תא הנוסעים עוצב בהשראת מקלארן F1 ונראה כאילו נלקח מקוקפיט של מטוס קרב, עם כפתור התנעה מכוסה בנצרה אדומה ופקדים פיזיים בולטים המעניקים מראה קרבי. גורדון בחר לשמר את המסורת ולמקם את הנהג במרכז כמו במקלארן F1 לטובת שדה ראיה מיטבי.

גורדון מארי T.50

לטובת האווירודינמיקה ויתר גורדון על מראות הצד והשתמש בשתי מצלמות ושני מסכים קטנים בתא הנוסעים להצגת התמונה של המתרחש בצידי ומאחורי הרכב. מערכת שמע עם 10 רמקולים והתאמה ל- Android Auto ו- Apple Carplay תנעים את זמנכם בפקק.

סרטון גורדון מארי T.50

גם להיבט הסאונד שמייצר המנוע החליט גרודון מארי להתייחס והשתמש בתעלת סיבי פחמן מעל ראש הנהג אשר מגבירה את צליל המנוע בתא הנוסעים ובכך מתקבל צליל מושלם מעל ראש הנהג.