ארגון Euro NCAP החל להעניק ציון למערכות עזר בנהיגה

  • כתב: רון ג'ראד
  • צילום: יצרן
  • 04 אוקטובר 2020
  • 0 תגובות

לאור השימוש ההולך וגובר של יצרני הרכב במערכות עזר בנהיגה כגון שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, מגביל מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, ובלימה אוטונומית, החל ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP בהענקת ציון נפרד למערכות אלו לאחר ביצוע סדרה של מבחנים מגוונים לבחינת אפקטיביות המערכות במגוון תנאי דרך.

מערכות עזר לנהג

הציון הכללי של מערכות העזר בנהיגה יצויין בנקודות עבור כל רכב: כניסה (ENTRY - 1), בינוני (MODERATE - 2), טוב (GOOD - 3), וטוב מאוד (VERY GOOD - 4). במקום כוכבים צהובים יסומן ציון מערכות העזר בנהיגה בריבועים צהובים.

בנוסף לציון הכללי מונפק עבור כל רכב דו"ח בקובץ PDF הכולל בין היתר את פירוט כל מערכות העזר בנהיגה המותקנות ברכב והסבר תפקוד המערכות במגוון תרחישים. דירוג הביצוע של כל מערכת יצוין על ידי אחת מחמש אפשרויות: עלוב (POOR - אדום), חלש (WEAK - חום), שולי (MARGINAL - כתום), נאות (ADEQUATE - צהוב), וטוב (GOOD - ירוק). מערכות העזר בנהיגה מחולקות לשתי קטגוריות - יכולת סיוע (ASSISTANCE COMPETENCE) וגיבוי בטיחות (SAFETY BACKUP). כל קטגוריה זוכה לציון 0 עד 100 אחוזים, המצוין תחת הציון הכללי. בדירוג טוב מאוד זכו שלוש מכוניות בלבד - ב.מ.וו סדרה 3, אאודי Q8 ומרצדס GLE. בדירוג טוב זכתה פורד קוגה בלבד. בדירוג בינוני זכו וולוו V60, ניסאן ג'וק, פולקסווגן פאסאט, וטסלה מודל 3. דירוג כניסה הוענק לרנו קליאו ופיג׳ו 2008.

חשוב לקרוא את דו"ח המבחן המלא ולא להסתפק בקריאת הציון הכללי. טסלה מודל 3 לדוגמא, הפסידה ניקוד טכני רב למרות שמערכת בקרת השיוט ומערכות החירום פעלו בצורה הטובה ביותר בכל תרחישי המבחן.