נתוני גניבת רכב בישראל בצל השפעות נגיף הקורונה ברבעון השלישי לשנת 2020

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: pixabay, יח"צ
  • 18 אוקטובר 2020
  • 0 תגובות
תגיות: 

חברת פוינטר מסכמת את נתוני הרבעון השלישי בצל השפעות נגיף הקורונה. אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר מקבוצת PowerFleet מציין כי: "המצב הכלכלי הקשה והעליה באחוז המובטלים הביא ככל הנראה אנשים רבים לידי 'מימוש נכסים'". גולדשטיין מתייחס למגמה שהתגלתה מניתוח נתוני הגניבות, מהם עולה כי ברבעון השלישי לשנת 2020, 19% מאירועי גניבת רכב בוצעו תוך שיתוף פעולה בין בעל הרכב לגנב. כך למעשה מתבצעת הונאת ביטוח. בעל הרכב מקבל תשלום על פי ערך הרכב מחברת הביטוח וגם תמורה מהגנבים. הנתונים מבטאים גידול של 46% באירועי גניבה מסוג זה ביחס לרבעון הקודם.

משחטת רכב בישראל

תופעה נוספת היא עליה של 50% באירועי גניבת רכב המתרחשים לאור יום. בפוינטר סבורים כי העלייה קשורה לסגר, משום שמחסומים ליליים ותנועה דלילה בלילה מעלים את סיכוי הגנב להיתפס.

רוב כלי הרכב בישראל נגנבים בשיטה של שכפול מפתח. ב- 47% מניסיונות הגניבה הגיעו הגנבים עם מפתח "גולם", ובאמצעות התחברות לשקע הדיאגנוסטיקה של הרכב מחקו את המפתחות של הבעלים ממחשב הרכב, קודדו את המפתח עמו הגיעו, והניעו את הרכב.

ירידה נרשמה באירועי גניבה המכונים "תקיפה אלימה של הרכב", ב- 22% מאירועי גניבת הרכב פרצו הגנבים לרכב והחליפו את מחשב הרכב, זאת לעומת 25% מהמקרים ברבעון המקביל אשתקד. אירועי גניבה של המפתח מבית הלקוח פחתו ב- 33% היות ומרבית האנשים נמצאים בבית רוב הזמן. אירועי שוד וגניבת רכב מונע היו 2% מסך האירועים, ללא שינוי ביחס לשנה שעברה.

56% מהרכבים שנגנבו היו רכבים פרטיים ורכבי פנאי, 6% רכבים היברידיים, 15% כלי רכב מסחריים, 17% משאיות, ו- 3% מכלי הרכב שנגנבו היו כלי צמ"ה.