רנו קפצ'ור החדש מושק בישראל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 07 דצמבר 2020
  • 1 תגובות

קרסו מוטורס, יבואנית רנו, משיקה היום בישראל את רנו קפצ'ור החדש. הדור השני לרכב הפנאי העירוני של רנו מגיע לאחר המתנה ארוכה מהפסקת שיווקו של הדור הקודם בשנת 2019 שהותירה את רנו ללא מתחרה באחד הסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק. הדור הקודם היה אחד מחלוצי הקטגוריה ונהנה ממיעוט מתחרים, אך הדור החדש יתמודד מול שפע של רכבי פנאי קטנים שכבר משווקים בישראל ומול דגמים חדשים שיעשו את דרכם ארצה במהלך השנה הבאה.

רנו קפצ'ור

רנו קפצ'ור החדש מציג אבולוציה לעיצוב של הדור הקודם. בדומה לקליאו עליה הוא מבוסס מציג הקפצ'ור פרופורציות עדכניות הגורמות לו להיראות ספורטיבי. החזית המוכרת מדגמי רנו העדכניים מציגה פנסי ענק עם תאורת יום מעוצבת בצורת האות C, וכונסי אוויר מעוצבים. במבט מהצד בולטת חגורת הפלסטיק המעוצבת בתחתית הדלתות המעניקה להן מראה תלת מימדי ודינמי, ובקו הגג המשתפל לאחור וחובר אל קו החלונות בקורה C. הזנב נאה אף הוא עם פגוש מוגבה ומסיבי ופנסים בצורת האות C.

רנו קפצ'ור

בתא הנוסעים נרשמת מהפיכה כשהעיצוב העליז והססגוני פינה את מקומו לעיצוב חדש לחלוטין עם מגוון מפלסים, ואיכות חומרי הדיפון שופרה. רנו קפצ'ור מיישר קו עם הכלים הגדולים בסגמנט. אורכו 4,227 מ"מ, רוחבו 1,797 מ"מ, גובהו 1,576 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,639 מ"מ. הספסל האחורי נע על גבי מסילה ומאפשר את הגדלת נפח תא המטען מ- 422 עד 536 ליטרים.

רנו קפצ'ור

רנו קפצ'ור ישווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטרים בשתי גרסאות הספק, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, והנעה קדמית. לגרסת הכניסה הספק מרבי של 131 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ הזמין החל מ- 1,600 סל"ד. התאוצה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות בגרסה זו והמהירות המרבית עומדת על 193 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

לגרסה הבכירה הספק מרבי של 154 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין החל מ- 1,800 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות בגרסה זו והמהירות המרבית עומדת על 202 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

רנו קפצ'ור ישווק בישראל בשלוש רמות גימור. גרסת הכניסה אינטנס תוצע עם יחידת ההנעה הבסיסית. מפרט האבזור בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, גלגל הגה מחומם, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אור וגשם, פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, מפתח חכם, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, תאורת לד מלפנים, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

רמת האבזור אקזקיוטיב תוצע עם יחידת ההנעה החזקה. המפרט כולל בנוסף לרמת האבזור אינטנס גם בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 10 אינץ', שני שקעי טעינה מסוג USB במושב האחורי, בורר הילוכים אלקטרוני, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, תאורת אווירה, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, מושב נוסע מתכוונן לגובה, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

גרסת הקצה אדישן 1 תוצע עם יחידת ההנעה החזקה וכוללת בנוסף לרמת האבזור אקזקיוטיב גם טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מערכת חניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות, וגג זכוכית פנורמי חשמלי.

אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת לזיהוי תמרורי תנועה. רמות האבזור אקזקיוטיב ואדישן 1 כוללות בנוסף מערכת לניטור רכבים בשטחים מתים ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.

מחירון רנו קפצ'ור החדש 2021:

רנו קפצ'ור 1.3 טורבו 131 כ"ס אינטנס אוטומט – 124,990 ₪

רנו קפצ'ור 1.3 טורבו 154 כ"ס אקזקיוטיב אוטומט – 132,990 ₪

רנו קפצ'ור 1.3 טורבו 154 כ"ס אדישן 1 אוטומט – 139,990 ₪