וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
אאודי A3 המקורית אשר הוצגה בשנת 1996 הייתה המשפחתית הקומפקטית הראשונה שענדה סמל של מותג יוקרה. אנשי אאודי השכילו להבין כי מיתוג נכון ונחשק יכול להימכר בתמורה גבוהה ורווחית, במיוחד כאשר המכונית מבוססת על פלטפורמה הקיימת בקונצרן הבית פולקסווגן וכוללת יחידות הנעה ושלל רכיבים שאינם מצריכים פיתוח מיוחד עבור הדגם. על מנת לבדל את האחות המועדפת, שחלילה לא תיתפס "כגולף משודרגת", הלבישו אנשי אאודי על A3 החדשה את כל ארסנל המוטיבים הייחודיים, לרבות שבכה קדמית בעלת נוכחות, פתחי אוורור בהשראת היצרנית האקזוטית למבורגיני שגם היא בבעלות הקונצרן, ותא נוסעים בעיצוב מוקפד. אאודי A3 ספורטבק 35TFSI חמושה במנוע טורבו בנזין בהספק 150 כ"ס ומשווקת במחיר התחלתי של 198,00 ₪. רכב המבחן הגיע עם חבילת שארפ בעלות נוספת של 10,000 ₪.
| אאודי A3 ספורטבק 35TFSI אוטומטית | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים, מיתוג |
| חסרונות | מחיר, אבזור |
עיצוב ונוחות
אאודי A3 ספורטבק החדשה 2020 מציגה עיצוב ספורטיבי המיישר קו עם הדגמים הצעירים של המותג. שפת העיצוב מזוהה בקלות עם אאודי וכוללת שבכה קדמית במידות ענק, פנסי LED מחודדים עם חתימת אור ייחודית, ומכסה מנוע התורם למראה שרירי. מאחור ניתן לזהות כתפיים רחבות, ספוילר, ופתחי מפלט מדומים שהפכו לטרנד תמוהה. במבחן התוצאה, עיצובה של אאודי A3 ספורטבק מהווה אבולוציה טבעית לדגם הפורש ומצליח לממש את אפקט הפרימיום אשר נועד לבדל אותה משלל רכבי העם הפשוטים. מידותיה החיצוניות של אאודי A3 ממקמות אותה בלב קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. אורכה 4,339 מ"מ, רוחבה 1,816 מ"מ, גובהה 1,391 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,630 מ"מ.
תא הנוסעים מציג מגוון ממשקי מגע וארכיטקטורה רב מפלסית הכוללת פתחי מיזוג מעוצבים במיקום לא שגרתי בצידי לוח המחוונים. בניגוד לשאר דגמי אאודי הבכירים, כאן לא תמצאו מסך מגע לתפעול בקרת האקלים אלא פקדים פיזיים. מעבר לכך מציגה סביבת הנהג את אותו מראה פרקטי ומכובד המזוהה עם המותג, הכולל גם תאורת אווירה עשירה ומחניפה בעת לילה. איכות ההרכבה ללא רבב וחומרי הדיפון רכים ואיכותיים מאוד בחלקם העליון.
המפלס המרכזי בדשבורד כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מזכוכית בגודל 10.1 אינץ', ותחתיו פקדי בקרת האקלים. גם צד הנוסע ליד הנהג ניחן בעיצוב מוקפד הכולל צמד מפלסים מסוגננים, תריסים ארוכים המשלבים את צמד פתחי המיזוג בתוכם, ופנל דמוי אלומיניום מוברש שאלמלא היה עשוי פלסטיק פשוט למגע, יכול היה להעניק תחושת פרימיום של ממש.
בתחתית הקונסולה תא אחסון יעיל עם צמד שקעי USB מסוג B ו- C. לוח המחוונים הדיגיטלי מצוין, נשלט באמצעות פקדים נוחים על גלגל ההגה ומאפשר שלל אפשרויות תצוגה לבחירה. בקונסולה המרכזית שבין הנהג לנוסע, נמצא בורר ההילוכים האלקטרוני החדש של הקונצרן, מתג התנעה, ומשטח מגע לשליטה על מערכת השמע המצביע על הנדסת אנוש טובה בזכות תפעול פרקטי ונוח לשני היושבים לפנים. בורר ההילוכים המקוצר תופס נדל"ן יקר במרכז הקונסולה אשר יכול היה לשמש לאחסון או מיקום נגיש יותר למחזיקי הכוסות.
פתרונות אחסון נוספים כוללים תא כפפות בגודל סביר, ותא פתוח למחצה מתחת למשענת היד המרכזית המתכווננת לגובה ולעומק. תא המטען בנפח סביר של 380 ליטרים ומציג סף הטענה נמוך, מפתח נגיש, ופתרונות פרקטיים כגון ווים לתליית שקיות. קיפול המושב האחורי מתאפשר בקלות, ומגרעת להרמת רצפת תא המטען מאפשרת משטח הטענה שטוח בנפח 1,200 ליטרים. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב סטנדרטי. המושבים הקדמיים לא מפנקים במיוחד. הם מתכווננים ידנית ללא אפשרות לכיוון תמיכת הגב התחתון או זווית בסיס המושב, אך בכל זאת מצליחים לספק תמיכה ונוחות טובות גם אחרי שעות נסיעה מרובות. גלגל ההגה פשוט וטוב, ללא בסיס קטום בתחתית, ונעים מאוד לאחיזה בזכות חיפוי עור במרקם ספוגי.
אאודי A3 מציעה מרחב פנים ממוצע ביחס לקטגורית המשפחתיות הקומפקטיות אליה היא מכוונת. בסיס גלגלים באורך 2,630 מ"מ מספק מרווח ברכיים טוב לנוסעי המושב האחורי אך נוסע שלישי יסבול ממושב צר וקשיח, וממדרגת תעלת הינע בולטת ברצפת המרכב. מרווח הראש מאחור טוב גם לגבוהים ומרווח הכתפיים משקף את הממוצע בקטגוריה. נוסעי המושב האחורי ייהנו מחלונות אחוריים כהים ומפתחי מיזוג יעודיים.
סף החלונות בגובה סטנדרטי ומציע שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, אך העדרה של מצלמת רוורס מעיבה ואף מקוממת לאור תג המחיר הגבוה. אם בחוסרי אבזור עסקינן, רשימת האבזור מעליבה אפילו ביחס למקובל בסגמנט המשפחתיות העממיות. בגרסת הבסיס לא תקבלו מפתח חכם, בקרת אקלים דו-אזורית, משענת יד במושב האחורי או אופציית HOLD בבלם החניה. אפילו חישוקי ה- 16 אינץ' מאכזבים ולא מטיבים עם ההופעה.
נוחות הנסיעה אמורה להיות טובה בזכות מתלה אחורי רב חיבורי וחישוקי 16 אינץ' בחתך 55 שהפכו זן נכחד בימנו. לצד הנתונים המבטיחים על הנייר, על אספלט עירוני מצליחים המתלים לסנן באופן חלקי בלבד שברים ובורות. בעיה מהותית יותר באה לידי ביטוי דווקא בנסיעה בין עירונית במהירות גבוהה על אספלט גלי, אז מגלה הגרמניה כושר ריסון בינוני ומאכזב, כך שהמרכב מטלטל מעלה ומטה עד כדי כך שבקרת ערנות הנהג מתריעה על אובדן שליטה בהגה. מעבר לתנאי הקיצון, שאינם כה נדירים במחוזותינו, באספלט ראוי תתקבל נוחות נסיעה טובה ויכולת שיוט נעימה תוך שמירה על רמה סבירה של רעשי כביש ורוח עד למהירות מאה קמ"ש. מעבר לכך הרעשים מורגשים אך בגבול הסביר.
ביצועים
אאודי A3 ספורטבק מצוידת במנוע טורבו בנזין TFSI בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות.
יחידת הנעה זו מוכרת מדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן וכוללת בנוסף מערכת מיקרו-היברידית במתח 48 וולט. כפי שמרמזים הנתונים על הנייר, המנוע מציג גמישות מעולה כבר בסל"ד מאוד נמוך, ותיבת ההילוכים מהווה פרטנרית מעולה ומשתפת פעולה בהעברות חלקות ומהירות. התוצאה הסופית מעולה, עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 8.4 שניות, נתון שהיה שמור לדגמי הוט האץ' עד לפני שני עשורים. בסטנדרטים הקיימים, מדובר בביצועים הממקמים אותה ברף העליון של המשפחתיות הקומפקטיות, אך לא מדובר בביצועים ספורטיביים של ממש. בחירה במצב ספורט נעשית בדחיפה נוספת מטה של בורר ההילוכים המקוצר, ומכיילת את ניהול המנוע לעבודה בסל"ד גבוה, מאחרת את העברות ההילוכים בהתאם, ומקשיחה את ההיגוי.
התנהגות הכביש זוכה לציון טוב מאוד. המתלה האחורי הרב חיבורי תורם גם ליכולת דינמית ראויה. אאודי A3 שומרת על זוויות גלגול מתונות בתוך הפניה, וקל לשמור על הקו הנבחר בזכות הגה מדויק ואחיזה כביש גבוהה. בכבישי הצפון המפותלים הצלחתי להפיק מעט הנאה חרף התחושות המעורפלות. מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה נוחים לתפעול ומאפשרים בלימת מנוע לצד שמירה על הילוך נמוך לקראת פנייה. הבלמים גילו ביצועים תואמים ליכולת הכללית עם נשיכה חזקה ועמידות טובה.
צריכת דלק
מנוע ה- 1.5 ליטרים מצויד במערכת ACT לניתוק שני צילינדרים בעת שיוט לטובת חיסכון בדלק, אליו מצטרפת מערכת מיקרו-היברידית MHEV במתח 48V הכוללת סוללת ליתיום ואלטרנטור-מתנע המשמש כמנוע עזר חשמלי לטובת שיוט קצר במהירויות בין עירוניות ללא שימוש בדלק. פעולת המערכת שקופה למשתמש וכמעט ואינה מורגשת. בימי המבחן רשמה אאודי A3 צריכת דלק ממוצעת של 13.0 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה קטעים דינמיים, ומערכת עצור וסע פועלת. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה אאודי במקום ה- 14 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 7 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2019. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2020 התברגה אאודי למקום ה- 29 מתוך 32 יצרנים בגרמניה ובמקום השמיני בארה"ב. אאודי A3 משווקת עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ.
מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מצ׳מפיון מוטורס היבואנית. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון יעלה 7,500 ₪. מחיר ביטוח חובה 1,600 ₪.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2020, זכתה אאודי A3 לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 89% בהגנה על בוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 73% עבור מערכות הבטיחות. הערות נרשמו בדבר הגנה בינונית על אזור החזה של הנהג ועל ילד בן 10 במושב האחורי ימני.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר שש כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית בעת חירום, הגבלת מהירות, מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, ומערכת eCall עם לחצן חיוג למוקד חירום. חבילת שארפ מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית וחבילת לוקצ'ורי מוסיפה גם ניטור שטחים מתים. ראוי לציין את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת תיקון הסטיה מנתיב הנסיעה המאפשרות יחד נסיעה חצי אוטונומית ונעימה בכביש בין עירוני בתנאים מתאימים. לצד אלו מאכזב לגלות כי במכונית כה יקרה מצלמת רוורס מקורית אינה מהווה אבזור תקני בסיסי. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר
אאודי A3 ספורטבק מוצעת במחיר של החל מ- 198,990 ₪ וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, משטח טעינה אלחוטית, תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית, תפעול קולי, שמשה קדמית מבודדת חום, תאורת אווירה ב- 30 גוונים לבחירה, וחישוקי 16 אינץ'.
גרסת S-Line עולה 214,000 ₪ ומוסיפה מושבי ספורט קדמיים בריפוד משולב עור, משענת גב מפוצלת במושב האחורי, ספי דלתות מוארים באות S, פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר, וחישוקי 17 אינץ' בעלי חמישה חישורים.
לרוכשים מוצעות שתי חבילות אבזור נוספות. חבילת שארפ אותה כלל רכב המבחן מוצעת בתוספת 10,000 ₪ וכוללת גג שמש פנורמי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט אדפטיבית. חבילת לוקצ'ורי עולה 11,000 ₪ וכוללת חישוקי 17 אינץ' לגרסת הבסיס ו- 18 אינץ' בגרסת S ליין, מפתח חכם, שקעי מתח 12V, וניטור שטחים מתים.
אאודי A3 ספורטבק מציעה בראש ובראשונה סמל סטטוס המגובה בהופעה תואמת המשדרת פרימיום. מעבר לכך, מדובר במשפחתית קומפקטית איכותית בעלת תא נוסעים מודרני, אשר מבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה ראויה וטובה עם שימושיות משפחתית סבירה. מחירה של אאודי A3 גבוה ב- 50% ממקבילותיה מהמותגים העממיים, ויוצר בעיית תמורה אשר מתגברת לאור רשימת האבזור החסר. חשוב לציין שגם המתחרות הישירות לא נדיבות באבזור ביחס למחיר הגבוה, וניסיון העבר מלמד כי הרצון להיות בעליה של מכונית פרימיום המהווה סמל סטטוס נחשק מתגבר על כל מחסום של תמורה למחיר, כך שגם הדור הנוכחי צפוי להימכר במספרים נאים.
| אאודי TFSI A3 ספורטבק שארפ אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,339 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,816 מ"מ |
| גובה כללי | 1,391 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,630 מ"מ |
| מיכל דלק | 50ליטרים |
| נפח תא מטען | 380 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,395 ק"ג) |
| מהירות מרבית | 224 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 21.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4(מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2020) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 208,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025