סוזוקי סוויפט מיקרו היברידית 2021 במבחן דרכים

  • כתב: יובל בנר
  • צילום: יובל בנר
  • 13 ינואר 2021
  • 0 תגובות

לסוזוקי סוויפט מקום מכובד בהיסטוריה התחבורתית של ארצנו. בשנת 1987 היתה הסוויפט בין הראשונות לשבור את החרם הערבי שמנע מיצרניות יפניות רבות לייצא את תוצרתן לכאן. אז שווק כאן הדור הראשון של הסוויפט וכיאה לאותן שנים הצטיין בעיקר באמינות ובפשטות עם מנועים קטנים ותיבות הילוכים אוטומטיות.

סוזוקי סוויפט הייבריד אוטומט
יתרונות נוחות, עיצוב, יכולת דינמית, צריכת דלק
חסרונות בידוד רעשים, תא מטען קטן, לא באמת היברידית

סוזוקי סוויפט

הדור השישי של סוזוקי סוויפט הגיע אלינו בשנת 2017 וזכה לשבחים על עיצובו הנאה ומוניטין האמינות של המותג. לאחרונה קיבל הדגם מערכת הנעה מיקרו-היברידית ותוספת אבזור בטיחות ונוחות. למבחן שלנו התייצבה סוזוקי סוויפט אוטומטית ברמת אבזור GLX במחיר 103,990 ₪.

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני מציג קווים עגלגלים, גופי תאורה רחבים עם תאורת יום מסוג LED, גג בסגנון צף ושבכה קדמית צנועה עם עיטור כרום לרוחבה. מאחור בולט החיבור בין ידיות פתיחת הדלתות הנסתרות בקורה C לבין שמשה אחורית מושחרת. רכב המבחן לבש צבע לבן סולידי אך תגובות הסביבה לעיצוב ולנוכחות הרכב הפתיעו לטובה.

סוזוקי סוויפט

אורכה של סוזוקי סוויפט 3,845 מ"מ, רוחבה 1,735 מ"מ, גובהה 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,450 מ"מ. הסוויפט קטנה משמעותית מהדגמים החדשים שהוצגו על ידי מתחרותיה הישירות והדבר מתבטא בעיקר בנפחו הצנום של תא המטען העומד על 242 ליטרים בלבד. מצד שני, גם לאחר תוספת המערכת המיקרו-היברידית, סוזוקי סוויפט היא מהקלות בחבורה ומשקלה עומד על 956 ק"ג בלבד. מיקום הסוללה ההיברידית מתחת למושב הנהג איפשרה לשמור על נפח ומבנה תא המטען כמו בדגם ללא מערכת מיקרו-היברידית.

תא הנוסעים מפתיע לטובה בזכות תכנון מרחב נכון. גג גבוה ומרחק גדול מהשמשה הקדמית מקנים תחושת מרחב מצוינת. העיצוב מאידך, מרגיש פונקציונלי ורוב הפלסטיק בתא הנוסעים נראה סביר אך אינו נעים למגע. לסוזוקי סוויפט הייבריד 2021 מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' המהווה שיפור משמעותי מהמערכת המקומית שהוצעה עד כה. לוח המחוונים ברור ונאה עם נגיעות תאורה אדומה ספורטיבית ומחשב דרך צבעוני בגודל 4.2 אינץ' עתיר גרפיקות. גלגל ההגה עבה ומצופה עור נעים לאחיזה. דרך ההגה ניתן לתפעל את מערכת השמע והטלפון, וחלק ממערכות הבטיחות. איכות ההרכבה מצוינת והתחושה מכפתורי התפעול איכותית ונעימה.

סוזוקי סוויפט

הנדסת האנוש מאכזבת ונדמה שהוקרבה על חשבון נוחות הישיבה ותחושת המרווח. כדי לתפעל פקדים במרכז הקונסולה או מאחורי ההגה יש לקום מהמשענת ולרכון לפנים. הדבר בולט במיוחד בתפעול בקרת האקלים, מסך המגע ומערכות הבטיחות משמאל להגה. גם חסרונה של משענת ליד ימין מתגלה כחיסרון בנסיעות ארוכות.

מערכת המולטימדיה נטולת פקדים פיזיים ובעלת מראה איכותי. למסך רזולוציה מצוינת והוא נכשל רק תחת שמש ישירה. תגובות המערכת איטיות, במיוחד לאחר התנעה. הממשק נוח ונלמד בקלות יחסית, וגם התפעול הקולי עובד לא רע. מערכת השמע כוללת 6 רמקולים המספקים צליל סביר בעוצמה מקסימלית נמוכה.

סוזוקי סוויפט

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות הודות לגג גבוה יחסית לגובה המושבים ומפתח דלתות קדמיות רחב. כניסה למושבים האחוריים נעשית בקלות, למעט ידית פתיחת הדלת שעלולה להיות גבוהה מדי לילדים. המושב הקדמי הוא מהטובים בקטגוריה בזכות חומרים נעימים, בסיס מושב ארוך שאינו שוקע, ותמיכת צד טובה. אפשרות כוונון לגב התחתון היתה הופכת אותו למושלם. המושבים האחוריים מאפשרים נוחות נסיעה סבירה לשני בוגרים אך צפופה לשלושה. מדרגת תעלת ההינע גבוהה ותהווה הפרעה נוספת לנוסע שלישי במרכז. מרווח הראש מצוין מלפנים ומאחור.

לרשות הנוסעים מלפנים עומדים תא כפפות מואר ולא מדופן, שני מחזיקי כוסות, משטח יעודי להנחת טלפון נייד בקונסולה המרכזית, סוככי שמש עם מראה וללא תאורה, תא לאחסון בקבוקים בדלתות הרכב, ותא פתוח למטבעות מתחת לידית בלם היד. היושבים מאחור מקבלים פרטיות בחסות חלונות כהים, מקום לבקבוקים בדלתות, ומחזיק כוסות אחד בקונסולה בין המושבים הקדמיים.

תא המטען בסוזוקי סוויפט הינו מהצנועים בסגמנט ונפחו 242 ליטרים בלבד כאמור. התא מצויד בוו תליה ונורת תאורה יחידה. קיפול המושב האחורי יוצר רצפת הטענה לא שטוחה ויגדיל את הנפח ל- 556 ליטרים. לתא המטען מפתח צר וגבוה שעלול להעיק בהעמסת פריטים גדולים לתא שאינו מרווח ממילא. ברצפת התא צמיג חלופי קטן מפלדה. כלי העבודה מאוחסנים בתא סגור ונפרד בדופן תא המטען.

סוזוקי סוויפט

תנוחת הנהיגה טובה בזכות מושב טוב, הגה המתכוונן לגובה ולעומק, וזווית ראיה טובה וגבוהה יחסית לגודל הרכב. קל לתמרן את הסוזוקי הקומפקטית בזריזות ובביטחון גם באזורים צרים בזכות כך. שדה הראייה מוגבל רק לגובה עקב השמשה הרחוקה, כך שתקרת הרכב יכולה להסתיר רמזור גבוה בזמן עמידה בקו ראשון בצומת. כיול המתלים רך במידה המאפשרת נסיעה עירונית על כביש משובש בנוחות סבירה, אך רעש מכיוון הגלגלים נשמע היטב בכביש משובש. מחוץ לעיר הנוחות טובה ביחס לסגמנט מכוניות הסופר מיני. רעשי רוח נוכחים במכונית מעל 100 קמ"ש אך ברמה סבירה. צליל המנוע בשיוט כמעט ולא נשמע הודות לסל"ד נמוך, אך נשמע היטב בזמן מאמץ.

ביצועים

יחידת ההנעה המעודכנת כוללת מנוע בנזין 4 צילנדרים בנפח 1.2 ליטרים בשילוב מערכת סיוע מיקרו-היברידית הכוללת מתנע-גנרטור חשמלי בהספק 3 כ"ס וסוללת ליתיום-יון קטנה הממוקמת מתחת למושב הנהג. ההספק המשולב עומד על 83 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 10.9 קג"מ ב- 2,800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה מסוג CVT עם 7 יחסי העברה מתוכנתים מראש. המערכת המיקרו-היברידית מאפשרת את כיבוי מנוע הבנזין לקראת עצירה תוך שמירה על אנרגיה חשמלית זמינה עבור כל מערכות הרכב, התנעה שקטה וכמעט בלתי מורגשת, וסיוע רגעי למנוע הבנזין ביציאה מהמקום. כל אלו מבטיחים צמצום בצריכת הדלק.

סוזוקי סוויפט

יחידת הכוח יעילה אך לא מעבר לכך. מדדנו תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש לפי נתוני היצרן. תיבת ההילוכים הרציפה חלקה לחלוטין בכל צורת נהיגה אך אינה זריזה בתגובתה ולחיצה על הדוושה תניב "הורדת" הילוכים החלטית עם השהיה מורגשת. "העברת" הילוכים ידנית תסייע לשמור על המנוע בסל"ד המבוקש. בשיוט רגוע יקבל הנהג תמיד את יחס ההעברה הגבוה ביותר, כך שגם במהירות 120-130 קמ"ש תצביע מחט הסל"ד על כ- 2,000 סל"ד בלבד.

בתנועה עירונית מציגה סוזוקי סוויפט קצב זריז, ולא מורגש מחסור בכוח. גם בנהיגה בין עירונית התחושה טובה ולא מתאמצת. רק ניסיון לשמור על קצב נהיגה מהיר או מהירות גבוהה בעליה, תחשוף את דלות כוחו של המנוע, וההילוכים ירדו בהתאם.

סוזוקי סוויפט

לסוזוקי סוויפט הייבריד יתרונות בולטים בתחום התנהגות הכביש. היא קלילה, ההיגוי חד ומדויק, השלדה מאוזנת, וזווית הגלגול קטנות. כל אלו מאפשרים שמירה על קו הסיבוב גם בפניות הדוקות. הבלמים טובים, מספקים נשיכה ראשונית טובה ולא מתעייפים גם תחת פעולה ממושכת. זהו בהחלט רכב שנעים לשהות ולנהוג בו, אך חווית נהיגה מהנה היא תספק במישור או בירידה, אז יודגשו יתרונותיה.

צריכת דלק

סוזוקי סוויפט הייבריד השיגה בימי המבחן צריכת דלק ממוצעת של 15 ק"מ לליטר בנסיעה בתנאים מעורבים ולעיתים קרובות בצורה אגרסיבית שאינה משקפת שימוש יומיומי. בשיוט במהירות 90 קמ"ש הראה מחשב הדרך נתון של כ- 25 ק"מ לליטר בממוצע ואילו בנסיעה עירונית רגועה נתון של כ- 17 ק"מ לליטר עם מערכת עצור-וסע פועלת. מיכל דלק בנפח 37 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 3 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי סוזוקי נחשבת טובה והמותג פופולרי למדי בקרב רוכשים פרטיים בישראל. סוזוקי אינה מופיעה בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports או בסקר J.D. Power מכיוון שדגמיה נמכרים בכמויות קטנות יחסית באירופה ובארצות הברית.

סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 735 ₪, עלות הטיפול השני 1,320 ₪ ועלות הטיפול השלישי 873 ₪.

עלות יחידת תאורה קדמית 5,569 ₪, עלות מראת צד 1,847 ₪, עלות פנס אחורי 1,965 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 617 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 783 ₪. מחירי הטיפולים וחלקי החילוף משקפים את המקובל בפלח מכוניות הסופר מיני.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 4,500 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

סוזוקי סוויפט נבחנה במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וקיבלה ציון של 4 כוכבים מתוך 5 עם ציונים של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו- 44% עבור תפקוד מערכות הבטיחות אשר שופרו בשנת 2020 עם השקת הגרסה המיקרו-היברידית.

סוזוקי סוויפט

אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר בצד הנוסע, מערכת לבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית מ- 40 קמ"ש, מערכת להתרעה על רכב בשטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת עזר לזינוק בעליה, ואורות גבוהים אוטומטיים.

מערכות הבטיחות בסוזוקי סוויפט הייבריד פועלות היטב ואינן מטרידות את הנהג בהתרעות שווא. רוב ההתרעות מתקבלות באופן ויזואלי בלוח המחוונים או במראות הצד כך שהשקט היחסי בחלל הרכב נשמר. תאורת ההתרעה במראות הרכב חזקה ובולטת גם אם הצטברו בחלון אדים, גשם או לכלוך. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת היטב, מאטה ומאיצה כמעט ללא טלטולים ויודעת לצאת לעקיפה עם הפעלת האיתות. פנסי הלד מעולים עם שטח כיסוי רחב מהמצופה.

ציון הבטיחות של סוזוקי סוויפט הייבריד לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

סוזוקי סוויפט הייבריד מוצעת ברמת אבזור GLX בלבד עם תיבת הילוכים ידנית במחיר 88,990 ₪ ותיבת הילוכים אוטומטית במחיר 103,990 ₪. צביעה דו-גונית מוצעת בתוספת 2,000 ₪.

אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' התומך בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, מערכת שמע עם 6 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, מחשב דרך מפורט עם מסך צבעוני בגודל 4.2 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית, שקעי USB ו- AUX, שקע 12V, גלגל הגה מחופה עור, חישוקי 16 אינץ', ותאורת LED מלאה.

סוזוקי סוויפט הייבריד היא קפיצת מדרגה עבור המותג בכל הקשור לאבזור מקורי והימנעות מהתקנות מקומיות של אביזרי בטיחות ונוחות. סוזוקי סוויפט הייבריד נוחה, איכותית, זריזה, חסכונית, ויכולה להוות אלטרנטיבה למתחרות היברידיות, שאומנם חסכוניות יותר אך גם יקרות משמעותית. סוזוקי סוויפט אומנם אינה היברידית מלאה, אך תוספת של 6,000 ₪ ביחס לסוזוקי סוויפט בגרסת הבסיס שאינה היברידית, הינה מוצדקת בהחלט עקב תוספת מערכות הבטיחות המקוריות. סוזוקי סוויפט לא תהיה הבחירה הראשונה עבור נסיעות ארוכות, אך כרכב עירוני חסכוני ונוח היא בהחלט בחירה טובה למי שיכול להסתפק בתא מטען קטן.

סוזוקי סוויפט הייבריד אוטומט
מנוע בנזין 1.25 ליטרים
הספק מרבי משולב 83/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 10.9/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה 7 הילוכים מתוכנתים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,845 מ"מ
רוחב כללי 1,735 מ"מ
גובה כללי 1,495 מ"מ
בסיס גלגלים 2,450 מ"מ
מיכל דלק 37 ליטרים
נפח תא מטען

242 ליטרים

משקל עצמי 956 ק"ג
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים מתוך 5 (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

103,990 ₪

סוזוקי סוויפט הייבריד 2021