וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
לפני קצת פחות משני עשורים יכולנו לבחור מתוך רשימה ארוכה של רכבי שטח אמיתיים, הרבה מהם יפניים, כאשר רצינו להתחדש ברכב שטח משפחתי גדול ושימושי. מאז, עקב ביקוש יורד והחמרת תקני זיהום האוויר נטשו רוב היצרנים את הזירה, ורכב השטח היפני האחרון שנותר בסגמנט הוא טויוטה לנד קרוזר.
| טויוטה לנד קרוזר | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח, נוחות, שימושיות, אמינות, ביקוש אדיר בשוק |
| חסרונות | מחיר |
סאנגיונג רקסטון מציע על הנייר חבילה קוריאנית דומה של נוחות ושימושיות עם מפרט די דומה אך יכולת שטח פחות טובה. ג'יפ גרנד צ'רוקי מציג עסקה טובה אבל מעודן יותר ופחות טוב לשטח. ג'יפ רנגלר ארוך יהיה טוב יותר בשטח וניתן להשיגו במחירים נוחים יותר בעסקאות אפס ק"מ, אך הוא שימושי ומרווח הרבה פחות, ולנד רובר דיפנדר החדש מעודן יותר, ללא שלדת סולם וגם יקר יותר.
יצאנו למבחן כביש ושטח של אחרון המוהיקנים, ללא מתחרים ישירים, והמלך הבלתי מעורער בישראל - טויוטה לנד קרוזר בגרסת פרימיום.
עיצוב ונוחות
ברכב שטח כמו לנד קרוזר העיצוב הוא לא חלק משמעותי בבחירת הרכב, ואף ניתן לומר שהלקוחות ישמחו על כמה שפחות שינויים, שאמורים חלילה להתאים לצו האופנה אך לפגוע ביכולות השטח. טויוטה לנד קרוזר החדש הוא בעצם מתיחת פנים שלישית לדור הרביעי של רכב השטח האלמותי שנחת בישראל בשנת 2009. השינויים הגדולים במתיחת פנים זו מתמקדים פחות בעיצוב הפנימי והחיצוני, אלא בשדרוג יחידת ההנעה ואבזור הבטיחות.
העיצוב החיצוני נותר רבוע, גדול ומכובד. אורכו של טויוטה לנד קרוזר 4,840 מ"מ, רוחבו 1,885 מ"מ, גובהו 1,835 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,790 מ"מ. גופי התאורה הקדמיים גדולים ומעוצבים מסוג לד, ומשתלבים בהרמוניות למסגרת הכרום של הגריל הענק הממשיכה מעל הפנסים הקדמיים. הפגוש הקדמי בצבע הרכב, מעוצב וכולל פנסי ערפל. מכסה המנוע גדול, גבוה ואופקי, עם פס גריעה רחב במרכזו המוכר לנו כבר ממתיחת הפנים הקודמת.
הפרופיל רבוע וגבוה ללא שינוי. פסי הנשיאה בגג מוכספים וכך גם מדרגות הצד בגרסה זו. חישוקי הגלגלים נאים בקוטר 18 אינץ' ומשאירים הרבה בשר לצמיגים. מאחור ספויילר גג גדול ומסיבי. דלת תא המטען נפתחת הצידה ודורשת מרווח פנוי גדול מאחורי הרכב לפתיחה מלאה. החלון האחורי נפתח מעלה ומהווה פתרון יעיל לפתיחת דלת תא המטען רק אם באמת צריך.
בתא הנוסעים ניתן להבחין במסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' המריץ את ממשק Toyota Touch 2 התומך בעברית ומותקן על פנל הבולט מהדשבורד הגדול והמרובע. התצוגה במסך בהירה ומיושנת, לא כוללת מצב לילה, ומאוד מסנוורת את הנהג בחשיכה.
נראה שפתחי המיזוג המרובעים והגדולים מוקמו מעל המסך בצורה חובבנית לאחר שלא נמצא להם מקום ראוי אחר, אך היות והדשבורד גבוה נראה שסידור זה די שימושי. פס עיטור דמוי עץ במרכז גובה הדשבורד נראה מיושן ומיותר. בחלק העליון כל החומרים רכים ונעימים, ומתחת לגובה היד פלסטיקה קשיחה יותר. איכות החומרים וההרכבה טובות, ונראה שישרדו שנים רבות ויזדקנו טוב מאוד עם הרכב והבעלים. הנדסת האנוש טובה מאוד וכל המתגים גדולים, מובנים ואינטואיטיביים.
כניסה לתא הנוסעים מצריכה טיפוס קל ומציגה שילוב צבעים של אפור ובז' עם עיטורים כסופים. העיצוב נראה די מיושן אך בסך הכל תא הנוסעים נעים לשהייה. המושבים בגרסה זו מרופדים בעור מחורר בצבע בז' המציעים קירור וחימום ומתכווננים חשמלית, כולל זווית בסיס מושב ותמיכת גב תחתון. גם ההגה בגרסה זו מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק וניתן בקלות למצוא תנוחת נהיגה טובה לכל נהג. המושבים הקדמיים גדולים ונוחים אך חסרים תמיכת צד. המרווח מלפנים ענק בכל המימדים, ויחד עם חלון גג חשמלי וצבעים בהירים נראה תא הנוסעים גדול ואוורירי.
תנוחת הישיבה גבוהה מאוד ושטח החלונות עצום, כך ששדה הראיה קדימה ולצדדים מעולה, למעט מכסה מנוע גבוה ורחוק, וקורות A מעט עבות. מראות הצד גדולות ושימושיות, וחיישנים ומצלמה מאחור עוזרים מאוד בנסיעה לאחור. בתמרון במקומות צפופים ובחניה ניתן להיעזר גם בחיישנים בקדמת הרכב. סוככי השמש גדולים וכוללים מראה, תאורה ומשלימי כיסוי שימושיים.
שורת המושבים השנייה מחולקת ביחס 40:60 ונעה על גבי מסילה קדימה ואחורה. מושבי השורה השנייה כוללים חימום ואפשרות להטיית זווית משענות הגב. משענת היד הנפתחת רחבה ונוחה, וכוללת שני מתקני כוסות נשלפים. המרווח בשורה השניה מעולה, הרצפה כמעט שטוחה לחלוטין, וגם שלושה מבוגרים יכולים לבלות שם במשך נסיעה ארוכה. פתחי המיזוג בגרסה זו בגג הרכב וניתן לשלוט בנפרד בטמפרטורת המזגן ובעוצמה מפנל בקרה בגב משענת היד הקדמית. יושבי השורה השנייה ייהנו גם מחלונות כהים ומשקע טעינה 12V. בארבע הדלתות תאורת אווירה בצבע לבן.
אל השורה השלישית ניתן להגיע על ידי הזחת מושב השורה השנייה קדימה בצורה נוחה על ידי משיכת ידית המקפלת גם את גב המושב קדימה. שני המושבים בשורה השלישית יתאימו מאוד לילדים אך יוכלו לאכלס גם מבוגרים לנסיעות קצרות. ילדים ישמחו לקפוץ למושבים מאחור גם דרך דלת תא המטען. בשורה השלישית ייהנו הנוסעים מפתחי מיזוג בגג, מחלונות כהים וממתקני כוסות.
תא הנוסעים שופע תאי אחסון שימושיים. משענת היד הקדמית חושפת תא גדול, רבוע, מקורר ושימושי. תאי האחסון בדלתות גדולים וכוללים מתקנים לבקבוקים קטנים. תא הכפפות גדול אך לא כולל תאורה וקירור. בגב המושבים הקדמיים כיסי רשת. את מקום מתקן האחסון למשקפיים בגג תופסת מראה פנורמית לצפייה טובה במתרחש בתא הנוסעים הארוך.
כאשר כל המושבים בשימוש עומד נפח תא המטען על 120 ליטרים בלבד עד גובה החלון, וללא עיגון רשת לא תוכלו לאכלס שם כמעט כלום. בתא המטען יש ווי עגינה אך חסרים ווי תליה לשקיות.
עם קיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח טעינה מרובע עצום ומשטח הטענה שטוח לחלוטין ונוח מאוד לשימוש. קיפול מושבי השורה השנייה כבר יאפשר לכם נפח הטענה מסחרי, אם כי גב מושבי השורה השנייה יוצר מדרגה קלה ברצפת ההטענה. בדיפון דלת תא המטען תא שימושי לכלי עבודה ותא נוסף המאכלס את משולש האזהרה. גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק סגסוגת קלה שוכן בתחתית הרכב בכל גרסאות לנד קרוזר הארוך, ועל גבי דלת תא המטען רק בגרסה הקצרה.
בידוד הרעשים מעולה יחסית לרכב כה גדול, ורעש המנוע נשמע בקושי בנסיעה רגועה בכביש. למרות המבנה הריבועי ומראות הצד הגדולות, רעשי הרוח מסוננים בצורה טובה ובקושי חודרים לתא הנוסעים. גם רעשי הכביש סבירים בהחלט בהתחשב במבנה הרכב והצמיגים. יחד עם מתלים ארוכים ורכים, כושר ריסון טוב של הבולמים, וצמיגים עבי בשר מתקבלת איכות נסיעה מעולה בכביש.
בתוך העיר הצפופה אנו לא ממליצים לכם להסתובב עם הלנד קרוזר הארוך. למרות יכולת גיהוץ מעולה של מפגעי אספלט ופסי האטה במרחב האורבני הטיפוסי, מרגיש הלנד קרוזר כבד וגמלוני בביצוע תאוצות ובלימות בקצב גבוה. רדיוס הסיבוב עומד על 5.8 מטרים, לא רע עבור רכב באורך של כמעט 5 מטרים, ויכולת התמרון לא רעה לרכב בגודלו, אך תמרונים צפופים ומציאת חניה הן לא משימות קלות. חיישני הרוורס ומצלמת הרוורס עוזרים מאוד בנסיעה לאחור ויש לזכור שיש לכם גם וו גרירה בולט.
ביצועים
המנוע בכל גרסאות טויוטה לנד קרוזר בישראל מסוג טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2,755 סמ"ק עם 16 שסתומים והזרקה ישירה. מדובר באותו המנוע שאנו מכירים מדגמי 2018 אך עם שיפור ביחידת הטורבו ובאלקטרוניקה שהעלה את ההספק המרבי מ- 177 ל- 204 כ"ס, ואת המומנט המרבי מ- 46 ל- 51 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים קדמיים והילוך כוח במצב Low עם יחס העברה של 2.566. ההנעה קבועה לארבעת הגלגלים.
התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש יפה מאוד על הנייר ועומדת על 9.9 שניות בלבד. מהירה ב- 2.8 שניות לעומת הדגם הקודם ומהירה יותר מטויוטה קורולה המשפחתית. אנו הצלחנו להאיץ למאה קמ"ש ב- 11.2 שניות וההרגשה היא שהרכב כבד ולוקח את הזמן כדי להאיץ. למרות זאת לא מדובר ברכב איטי או לא חזק, ומדובר לדעתנו בפשרה טובה של מנוע לא גדול וצמא במיוחד עם ביצועים מספקים ואמינות מופלגת.
ניתן לשייט עם הרכב במהירויות גבוהות במשך שעות ללא כל מאמץ. יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית מדובר בהחלט ב- Road Cruiser אמיתי בנוסף להיותו Land Cruiser בלתי מעורער. תיבת ההילוכים עובדת נהדר והעברות ההילוכים חלקות בתאוצה וגם בתאוטה.
שילוב של מתלים רכים, מרכב גבוה, ומרכז כובד גבוה הוא לא מתכון טוב לנהיגה דינמית. בנסיעה מהירה בסיבובים ארוכים זוויות הגלגול מורגשות, אך מערכת ההנעה הכפולה ומערכות הבטיחות המתקדמות בהחלט מפצות ומספקות ביטחון בנהיגה.
למרות 4 בלמי דיסק מאווררים עם מערכת הידראולית כפולה ומגבר בלם, בלימת הרכב לא חדה ונשכנית אלא ספוגית ואיטית. כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים ו- 3,000 ק"ג לנגרר עם בלמים.
שטח
מאפייני השטח נראים טוב מאוד על הנייר. שלדת סולם, סרן חי מאחור, מרווח גחון של 215 מ"מ, זווית גישה של 31 מעלות, זווית נטישה של 25 מעלות, וזווית בטן של 22 מעלות. זווית הטיפוס המרבית בנסיעה קדימה עומדת של 42 מעלות, וזווית שיפוע הצד המרבית עומדת של 42 מעלות.
החלטנו לאתגר את הטוען לכתר ובחנו אותו בתנאי שטח שונים. התחלנו בשבילים פשוטים בהר חורשן ולאחר שהרכב גיחך לעברנו התחלנו להקשות יותר ויותר. חריצים עמוקים לאורך ולרוחב המסלול הוא עבר ללא בעיה, הצלבות קשוחות עבר, נסיעה עם שיפוע צד גבוה עבר, טיפוס מאתגר עבר, ובעצם הלנד קרוזר לא אכזב בשום מסלול שבחנו עבורו בקפידה למרות חששנו.
לאחר מכן לא חסכנו מהרכב גם נסיעה בחול יבש ורטוב ובשטח בוצי, וקשה להאמין שהרכב שיצא כך מהמפעל ללא שום שיפורים, עמד בכל האתגרים שהצבנו עבורו ללא בעיה. גם בנסיעה מהירה בשבילים דואג הלנד קרוזר לספק נוחות טובה לנוסעים, גם אם מדי פעם פוגשים באבנים ובבורות לא גדולים.
בתוספת של 20,000 ₪ בלבד היינו בהחלט ממליצים לשדרג לגרסת לימיטד סהרה המציעה גם מערכת מתלים דינמית קינטית - KDSS, מערכת בקרת זחילה עם נעילת דיפרנציאל אחורי, בורר סוגי שטח, תצוגה 360 מעלות, ובחירת מצבי נהיגה. בתוספת מחיר דומה היינו ממליצים להוסיף מיגון תחתון, הגבהה, והחלפת צמיגים לפי אופי השימוש.
לסיכום ניתן לומר שבטווח מחירים זה אין לטויוטה לנד קרוזר מתחרים שיכולים להציע שילוב כזה של נוחות ועבירות, עוד לפני שיפורים.
צריכת דלק
בנסיעת המבחן שלנו, שכללה נסיעות ארוכות בכביש ובילוי ממושך בשטח, גמענו כ- 500 קילומטרים. צריכת הדלק הממוצעת בזמן המבחן עמדה על 9.2 קילומטרים לליטר. נתון טוב לרכב שטח כבד כמו הלנד קרוזר.
טווח הנסיעה ברכב שטח הוא גורם מאוד משמעותי ולא הייתם רוצים להיתקע בשטח ללא דלק או להיסחב עם מיכלי סולר מחוץ לרכב. מיכל דלק בנפח 87 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים.
דרגת זיהום האוויר לא מצוינת במפרט הישראלי וברישיון הרכב מצוין "מופחת זיהום" בסעיף זה.
אמינות ועלויות אחזקה
טויוטה נהנית ממוניטין אמינות מהטובים בעולם הרכב. בדירוג האמינות של Consumer Reports לשנת 2020 דורגה טויוטה במקום השלישי מתוך 30 יצרנים. בסקר J.D. Power התברגה טויוטה במקום החמישי בארה"ב בשנת 2020 ובמקום השמיני בגרמניה בשנת 2019.
ברכב מסוג זה ניצבת האמינות בראש סדר העדיפויות. טויוטה לנד קרוזר מיוצר ביפן ומשווק בישראל עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. יחידת ההנעה מגלה אמינות מפליגה וניתן לגמוע מאות אלפי קילומטרים ללא שום בעיה במנוע או בתיבת ההילוכים.
טויוטה לנד קרוזר משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 10,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 247 ₪, עלות הטיפול השני 456 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,026 ₪, עלות הטיפול הרביעי 882 ₪, עלות הטיפול החמישי 247 ₪, ועלות הטיפול השישי 1,235 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,093 ₪ והיא נמוכה משמעותית ביחס למתחרים הישירים.
עלות יחידת תאורה קדמית 12,259 ₪, עלות פנס אחורי 9,160 ₪, עלות מראת צד 3,185 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 427 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,033 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. הפנסים יקרים אך שאר החלפים שנבדקו מוצעים במחירים המקובלים בסגמנט.
אמינות גבוהה ומחירי חלפים הגיוניים, יחד עם ירידת ערך נדירה של 5-8% בשנה, הופכת את טויוטה לנד קרוזר לרכישה מעולה כרכב חדש והוא נהנה מביקוש לוהט בשוק המשומשות, ואחד מהרכבים היחידים שנמכרים כמשומשים גם מעל מחיר המחירון.
ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון יעלה כ- 12,000 ₪. מחיר ביטוח חובה כ- 2,200 ₪.
בטיחות
טויוטה לנד קרוזר החדש לא נבחן במבחן בטיחות רשמי, אך במסגרת מתיחת הפנים זכה למערכות בטיחות אקטיביות ויכולות אוטונומיות המשדרגות באופן מהותי את בטיחות הרכב. אבזור הבטיחות בגרסת הבסיס TS כולל בין היתר 7 כריות אוויר, אפשרות ניתוק כרית אוויר לנוסע לצד הנהג, חיישן תאורה, מערכת למניעת דרדור הרכב בעלה ובירידה, דוושות והגה קורסים בתאונה, מערכת בטיחות Mobileye בהתקנה מקומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, רכב דו גלגלי ותמרורים, והתרעות על אי שמירת מרחק, סטיה מנתיב הנסיעה, וחריגה מהמהירות המותרת.
כל יתר הגרסאות כוללות פנסי ערפל קדמיים, מערכת לניקוי פנסים קדמיים, מדרגות צד, מצלמה אחורית, וחיישן גשם, ובנוסף כוללות את מערכת הבטיחות Toyota Safety Sense 2.0 הכוללת בין היתר מצלמה קדמית, רדאר, בלימת חירום, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, וכיוונון אורות אוטומטי.
מערכת בקרת השיוט האדפטיבית לא תומכת בזחילה בפקקים, נדרכת רק ממהירות 50 קמ"ש ומתנתקת מתחת ל- 40 קמ"ש. מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה לא שולטת בהיגוי הרכב כפי שמקובל אלא מנסה לבצע תיקונים קלים על ידי שליטה בבלמים, ולכן הרבה פחות אפקטיבית ומסוגלת לתקן סטיות קלות בלבד. רמת האבזור הבטיחותי הינה 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום
כל גרסאות טויוטה לנד קרוזר משווקות בישראל עם מנוע יחיד אותו בחנו. לנד קרוזר קצר 3 דלתות עם 5 מושבים מגיע ברמת גימור אחת לוקצ'רי ומחירה 314,900 ₪.
לנד קרוזר ארוך משווק בישראל בלא פחות מ- 6 גרסאות. עלותה של גרסת הבסיס TS עם 7 מושבים עומדת על 329,900 ₪. אבזור גרסה זו כולל בין היתר גריל, מראות צד וידיות דלתות בצבע שחור, תאורת יום קדמית מסוג לד, פנסי הלוגן קדמיים עם כיוונון ידני, פנסי לד מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלון בדלת תא מטען, חישוקי גלגלים מסגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', 4 מגיני בוץ לגלגלים, מערכת מולטימדיה בסיסית עם 6 רמקולים, ריפוד בד למושבים, תמיכת גב תחתון מתכווננת חשמלית במושב הנהג, מערכת בקרת אקלים דו אזורית ליושבים מלפנים, ופתחי מיזוג בקונסולה המרכזית ליושבים בשורה השנייה.
עלות גרסת סלקט עם 7 מושבים עומדת על 369,900 ₪ ואבזור גרסה זו כולל בנוסף גריל כרום, מראות צד וידיות דלתות בצבע הרכב, פנסי לד קדמיים עם כוונון גובה אוטומטי, חיפוי עור להגה ולידית ההילוכים, מושבים קדמיים עם חימום וכוונון חשמלי, ריפוד בד מהודר למושבים, יחידת מיזוג אחורית הכוללת בקרת אקלים נפרדת ופתחי מיזוג בגג, ומערכת מולטימדיה Toyota Touch 2 הכוללת תמיכה בעברית, מסך מגע בגודל 9 אינץ', 9 רמקולים, דיבורית בלוטות', ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto.
עלות גרסת לוקצ'רי עם 5 מושבים עומדת על 369,900 ₪ ועלות גרסת לוקצ'רי עם 7 מושבים 394,900 ₪. אבזור גרסה זו כולל בנוסף חלון שמש חשמלי, קירור במושבים הקדמיים, חימום בשורת המושבים השנייה, וריפודי עור למושבים.
עלות גרסת לימיטד הנבחנת 409,900 ₪. אבזור גרסה זו כולל בנוסף שמשות כהות מאחור, גימור אלומיניום ותאורה למדרגות הצד, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם אפשרות ניתוק בנסיעת שטח, חישוקי גלגלים מסגסוגת קלה בקוטר 18 אינץ', כיוונון חשמלי להגה, ומראה פנימית עם עמעום אוטומטי.
עלות גרסת לימיטד סהרה 429,900 ₪ ואבזור גרסה זו כולל גם מערכת מתלים דינמית קינטית - KDSS, מערכת בקרת זחילה עם נעילת דיפרנציאל אחורי, בורר סוגי שטח, תצוגה 360 מעלות, ובחירת מצבי נהיגה. בתוספת של 20,000 ₪ בלבד (פחות מ- 5% מערך הרכב) היינו בהחלט ממליצים לשדרג לגרסת לימיטד סהרה למי שמעוניין להפיק ביצועי שטח טובים עוד יותר.
למרות מחירו היקר, טויוטה לנד קרוזר החדש מציע שילוב נדיר של יכולת עבירות מעולה בשטח, נוחות נסיעה טובה, שימושיות גבוהה, ואמינות מפליגה. תוסיפו לזה צריכת דלק טובה, עלויות אחזקה הגיוניות ושמירת ערך מעולה ותקבלו מלך בלתי מעורער בסגמנט רכבי השטח הגדולים בישראל.
| טויוטה לנדר קרוזר ארוך 2.8 טורבו דיזל לימיטד | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,755 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 204/3,000-3,400 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 51.0/1,600-2,800 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים + הילוך כוח |
| יחידת הנעה | 4X4 קבועה |
| אורך כללי | 4,840 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,885 מ"מ |
| גובה כללי | 1,835 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,7900 מ"מ |
| מיכל דלק | 87 ליטרים |
| נפח תא מטען | 120 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,220 ק"ג |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 10.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | מופחת זיהום |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 409,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025