וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
לא כל יום יוצא לנו לבחון מכונית כמו ב.מ.וו M135. עליה להצדיק את שיוכה למותג הפרימיום שחרת על דגלו הנאה מנהיגה בעוד היא משנה סדרי עולם ומחליפה מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים במנוע 4 צילינדרים קטן יותר בנפח 2.0 ליטרים, ופלטפורמת הנעה אחורית בפלטפורמת הנעה קדמית עם מערכת xDrive שאמורה לפצות על כך. עליה להוכיח כי היא מצליחה להיכנס לנעליה הגדולות של ב.מ.וו M140 המוחלפת וכי היא מצדיקה תג מחיר של 409,900 ₪ ותוספת הפרמיה מדגמי ההוט האצ' העממיים. לקחנו את ב.מ.וו M135 למבחן מאתגר במזג אוויר נהדר ובכבישים מהנים מאוד לנהיגה.
| ב.מ.וו M135 | |
|---|---|
| יתרונות | הנאה מנהיגה, צליל מנוע, הנעה כפולה, מתלים אדפטיביים, שימושיות |
| חסרונות | מחיר, טווח נסיעה, צמיגים לא ראויים |
עיצוב ונוחות
רכב המבחן שלנו הגיע בצבע שחור, ולמרות שהוא נראה נהדר, היינו מעדיפים צבע נועז יותר. העיצוב נאה וזורם, ובהחלט מדגיש את שימושיות הרכב. מצד אחד עיצוב משפחתי ולא מאיים ומצד שני שופע סממני ספורט שלא ניתן לפספס.
במבט מלפנים בולטים כונסי אוויר, מראות צד, ומסגרת גריל בצבע ברונזה בגימור מט. הגריל תלת מימדי, גדול ובולט, למרות שבסדרה 4 הציגה ב.מ.וו גריל גדול עוד יותר. פנסי הלד הקדמיים צרים וארוכים ובניגוד לאופנה לא משתלבים עם הגריל הקדמי. חתימת הלד בתצורת "C C" מרובעת ומחליפה את שני עיגולי התאורה אשר אפיינו את דגמי המותג בעבר. חלקם העליון של הגריל הקדמי, יחידות התאורה וכונסי האוויר בולטים ביחס לחלקם התחתון ובכך תורמים לחזית "כרישית" של הרכב. חיטובי הפרופיל פחות בולטים בצבע שחור, ובכל מקרה קו המותניים, קו תחתית הדלתות וחצאיות הצד מעודנים מאוד. רק הגלגלים בולטים באמת במבט מהצד. החישוקים בקוטר 18 אינץ' בעיצוב נאה, חושפים צלחות בלימה גדולות וקליפרים כחולים עם כיתוב M. אחורי הרכב קרביים וכוללים ספויילר גג ענקי, שני פתחי מפלט עגולים וגדולים, תעלות אוורור, מעין דיפיוזר, וכיתוב בולט וצבעוני של M 135 i.
בלחיצה על כפתור פתיחת הנעילה בשלט, ניתן להבחין בחשכה בתאורת ידיות הדלתות ובלוגו ב.מ.וו בצבע לבן המוקרן ממראת הצד השמאלית על הכביש. עם פתיחת הדלת מתגלה תא נוסעים מודרני עם קווי עיצוב חדים וספורטיביים, אך גם כאן העיצוב מאופק ולא צעקני. המושבים משלבים ריפוד אלקנטרה בצבע אפור כהה עם בד ותפרים בצבע כחול. מושבים הספורט הקדמיים בסגנון באקט יפים ועוטפים, אבל מאוד מאכזב שאינם מתכווננים חשמלית, למעט בתמיכת הצד הנהדרת. ניתן גם להאריך את בסיס המושב באופן ידני.
כל הדיפונים העליונים עד גובה הידיים עשויים מחומרים רכים, איכותיים ונעימים למגע, וגם איכות ההרכבה מעולה. תקרת הרכב שחורה וגופי התאורה בתקרה מסוג לד. המראה הפנימית כוללת עמעום אוטומטי וסוככי השמש קטנים, כנראה בשל חלון הגג הנפתח המשאיר רצועת גג צרה מאוד לפניו. גובה התקרה מצומצם, גם בשל גובה הרכב וגם בשל המקום המוקצה לחלון הגג הנפתח, וכל המושבים יהיו נוחים לנוסעים עד גובה 1.8 מטרים בלבד.
ב.מ.וו הוא רכב לנהג, ולפי המסורת גם כאן פונה הקונסולה המרכזית לכיוון הנהג. יחד עם סף חלונות גבוה ומושב נמוך ומחבק מתקבל קוקפיט נהג ספורטיבי ואינטימי. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ומראות הצד גדולות ושימושיות. יחד עם מימדים קומפקטיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס, קל מאוד לתמרן את המכונית גם באזורים צפופים ובחניות.
ההגה שמנמן, מחופה בעור רך ומרופד, ונעים מאוד לאחיזה. כיוונונו של ההגה ידני, וביחד עם כיוונון ידני של מושב הנהג ניתן להגיע לתנוחת נהיגה נוחה ויעילה. תאורת האווירה ייחודית לב.מ.וו וכוללת תבנית תאורה תלת ממדית מעוצבת במקום פס תאורה פשוט.
מערכת ה-i-Drive משלבת ארכיטקטורה חדשה עם ישנה, ונראה שניתן בקלות להתרגל לכך. מצד אחד מסך מגע רחב בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה ועוזרת קולית, אך מצד שני מתגים רבים וחוגת שליטה בסמוך לידית ההילוכים. מערכת המולטימדיה תומכת ב- Apple CarPlay אך לא ב- Android Auto, ומערכת השמע בהספק 205W כוללת 10 רמקולים המציעים איכות שמע נהדרת. העוזרת הקולית עובדת טוב מאוד ומבצעת פעולות רבות לאחר אמירת הקוד "Hey BMW". מערכת בקרת האקלים כוללת מתגים פיזיים ופתחי מיזוג סטנדרטיים הנוחים מאוד לשימוש.
הדלת האחורית גדולה ומזמינה, וכוללת חלון נפתח צר וחלון קבוע ללא מסגרת בחלקו האחורי. בסיס הגלגלים באורך 2,670 מ"מ ומרווח הברכיים טוב מספיק. לשני נוסעים יהיה מאוד נוח מאחור. באופן מפתיע המושב האמצעי נוח למעט מדרגת תעלת ההינע הגבוהה. לעומת גרסת הבסיס כוללת גרסה זו 2 פתחי מיזוג מאחור ללא אפשרות שליטה בטמפרטורה. מאחור חסרו לנו משענת יד ומחזיקי כוסות.
בתא הנוסעים לא מעט תאי אחסון. תא הכפפות גדול ומואר, בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח להנחת הסלולר ובסמוך לו שקע USB-C, תא גדול עם שקע USB-C מתחת למשענת היד, תאי אחסון בארבעת הדלתות כולל מתקני בקבוקים, וכיסים בגב המושבים הקדמיים. נפח תא המטען 380 ליטרים, לאחר שהגלגל הרזרבי פינה את מקומו לערכת תיקון תקרים בגרסה זו. גב המושבים האחוריים מתקפל בקלות ביחס של 40:60 וחושף תא הטענה בגודל 1,200 ליטרים.
ב.מ.וו M135 מאפשרת בחירה בין 4 מצב נהיגה: קומפורט, ספורט, חסכוני ECO-PRO, ואינדיבידואלי. את התחלת הנסיעה אנו מבצעים בתוך העיר עם שילוב של מצב קומפורט. למעט הגה מעט כבד וצליל מנוע בשרני ניתן היה לטעות שאנו נוסעים במכונית משפחתית קומפקטית גרמנית רגילה. יכולת שיכוך המתלים מעולה למרות החתך הנמוך של הצמיגים. שברי כביש ופסי האטה מרוסנים היטב, ורק פגעי כביש רציניים יפרו את השלווה בתא הנוסעים בשל חתך הצמיגים הנמוך. להפתעתנו גם שילוב למצב ספורט בתוך העיר לא גרם לזעזועים ליושבי הרכב למרות הקשחת המתלים, וגם במצב זה הפגינה המכונית יכולת שיכוך טובה.
העברות ההילוכים מבוצעות בצורה חלקה גם בהאצות חזקות וגם בתאוטות. בידוד הרעשים טוב מאוד כולל בידוד רעשי הכביש למרות חתך הצמיגים הנמוך, ורק מכיוון מראות הצד הגדולות נשמעים רעשי רוח מעל מהירות 100 קמ"ש. את צליל המנוע הבשרני שומעים בהנאה בעת מאמץ.
ביצועים
ב.מ.וו M135 מצוידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים רוחבי בנפח 1,998 סמ"ק עם 16 שסתומים, הזרקה ישירה, הספק מרבי של 306 כ"ס המתקבל בטווח 5,000-6,250 סל"ד, ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ המתקבל בטווח 1,750-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית עם מצב ספורט, ולמערכת הנעה כפולה xDrive. קפיצי המתלים קשיחים וקצרים בסנטימטר ביחס לב.מ.וו סדרה 1 רגילה ובולמי הזעזועים אדפטיביים.
אי אפשר שלא להשוות לקונפיגורציית יחידת ההנעה השונה של הדגם המוחלף - ב.מ.וו M140, שכלל מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים אורכי עם 340 כ"ס ומערכת הנעה אחורית. התקנת המנוע לרוחב בב.מ.וו M135 אפשרה למהנדסים להקטין את אורך תא המנוע ולהגדיל את תא המטען, אך בסיס הגלגלים קטן ב- 2 ס"מ בדגם החדש והציר הקדמי קרוב יותר לתא הנוסעים.
על הנייר ביצועי ב.מ.וו M135 נראים מצוינים. הספק של 1 כ"ס על כל 5.3 ק"ג, מערכת הנעה כפולה, גיר 8 הילוכים אוטומטי, ותאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 4.8 שניות. אך ברכב שכזה מה שחשוב זה איך הרכב מרגיש על הכביש הישר והמפותל, המטפס והיורד, היבש והרטוב.
התוספת המרכזית כאן היא מערכת הנעה כפולה המאפשרת הורדת כוח טובה יותר אל הכביש ואחיזה גבוהה יותר לטובת תאוצות מהירות יותר ולבטיחות גבוהה יותר. בתוספת בקרת שיגור, לא יכולנו שלא לבדוק תחילה האם נוכל להתקרב לנתון התאוצה הרשמי למאה קמ"ש תוך פחות מ- 5 שניות. לקח לנו מעט זמן להתרגל ולתרגל את מערכת בקרת השיגור העובדת עם שילוב תיבת ההלוכים למצב ספורט, וכבר בניסיון השלישי הצלחנו להאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 4.9 שניות עם נהג ושני נוסעים ברכב.
למבחן הדינמי בחרנו הפעם לטפס מכביש 4 לכיוון עוספיה, לרדת לכיוון נשר, ואז לעלות לכיוון עוספיה ולרדת בחזרה לכביש 4. בבוקר ירד גשם ואז מעט התבהר, כך שזכינו לבדוק את הרכב גם בכביש רטוב וגם בכביש יבש.
שילבנו למצב ספורט והתחלנו לטפס לכיוון עוספיה. הדרך צרה ומפותלת והכביש רטוב למחצה ובעוד אנו מתרגלים בזהירות תקיפת פניות ויציאה מהן, הזמינה אותנו ב.מ.וו M135 להגברת המהירות. לאחר שלמדנו יותר את התנהגות המכונית ואופי ירידת הכוח אל הכביש, יכולנו לתקוף עיקולים במהירות גבוהה יותר עם פחות חששות והרבה יותר חיוכים והנאה. לצערנו, גילינו מהר מאוד שצוואר הבקבוק בביצועים הדינמיים הם צמיגי הברידג'סטון טורנזה המרגישים כמה רמות פחות מיכולות הרכב. עם צמיגי ספורט ראויים ודביקים יותר יכולנו באמת לנצל את השלדה המצוינת, הכוח הרב ומערכת ההנעה הכפולה.
במצב ספורט מתקשחים המתלים וזווית הגלגול לא מורגשת. ההגה ממוקם גבוה, מתוגבר חשמלית, ובעל התנגדות מעולה במצב ספורט. הוא מדויק ומתקשר מעולה עם הכביש. הבלמים חזקים מאוד ולא התעייפו גם לאחר מאמץ ממושך.
צריכת דלק
בנסיעת המבחן שלנו שכללה לחיצות הגונות על דוושת התאוצה, השגנו צריכת דלק של 7.1 ק"מ לליטר. היבואן לא מציין במפרט הישראלי את צריכת הדלק אך במפרטי חו"ל מצוין 12.2 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 350 ק"מ בלבד בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 14 מתוך 15 לפי משרד התחבורה הישראלי.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי ב.מ.וו נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה ב.מ.וו במקום ה- 17 מתוך 30 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה ב.מ.וו במקום ה- 18 מתוך 23 יצרנים, עם 129 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.
ב.מ.וו M135 משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות עומדת על כ- 16,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 2,400 ₪.
בטיחות
ב.מ.וו סדרה 1 נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 83% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 72% על מפרט מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, חניה אוטומטית במקביל ובניצב, פנסי ערפל מסוג לד, תאורת לד מלאה, חייני אורות וגשם, מראת צד ומראה פנימית עם עמעום אוטומטי למניעת סינוור, התרעה בפני סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון אקטיבי, התרעה בפני רכב בשטח מת, התרעה בפני פגיעה בהולכי רכב וברכבים, בלימה אוטונומית עד 200 קמ"ש, התרעה בפני תנועה צולבת בנסיעה לאחור, התרעה למניעת פגיעה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עד 160 קמ"ש כולל עצירה מלאה וזינוק מעמידה, והתרעה בפני עייפות הנהג.
תמורה למחיר וסיכום
ב.מ.וו M135 משווקת בישראל במחיר 409,900 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר תאורת לד מלאה, מפתח חכם, חלון שמש פנורמי חשמלי, הקרנת לוגו המותג ממראת הנהג, תאורת אווירה ב- 6 צבעים, חניה אוטומטית בלחיצת כפתור במקביל ובניצב, שחזור מסלול הנסיעה של 50 המטרים האחרונים בכיוון ההפוך, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג מאחור, מערכת שמע מתקדמת, ומערכת ניווט מקורית עם תצוגה תלת מימדית.
ב.מ.וו M135 בנויה להנאה מנהיגה אך לא מוותרת על שימושיות גבוהה בחיי היומיום. ההנעה כפולה, המתלים אדפטיביים ומתאימים לכל מצב, וצליל המנוע משכר. אחיזת הצמיגים ברכב המבחן לוקה בחסר אך ניתן להחליפם בקלות לטובים יותר. נפח מיכל הדלק קטן וטווח הנסיעה בין תדלוקים קצר יחסית. תמחור ב.מ.וו M135 גבוה באופן כללי וגם ביחס למתחרות הישירות, ומחיר אטרקטיבי יותר יכול היה להפוך את המכונית לפופולרית הרבה יותר.
אין היום הרבה רכבים המאפשרים הנאה מכל העולמות. ב.מ.וו M135 מתאימה למשפחה ולשימוש יומיומי, ויכולה גם לרגש. במילים אחרות ב.מ.וו M135 יכולה להיות גם האמא של הילדים שלך וגם המאהבת שלך, ובינינו אין היום הרבה (מכוניות) כאלו.
| ב.מ.וו M135 M-Performance | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 306/5,000-6,250 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 45.9/1,750-4,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | 4x4 קבועה xDrive |
| אורך כללי | 4,319 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,799 מ"מ |
| גובה כללי | 1,434 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 1,400/390 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,635 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | מופחת זיהום |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 409,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025