מאזדה חושפת את תוכניותיה בתחום ההנעה החשמלית

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 20 יוני 2021
  • 0 תגובות

מאזדה חושפת את תוכניותיה בתחום יחידות ההנעה עבור השנים הקרובות, אשר באופן לא מפתיע מצביעות על מגמת התחשמלות רוחבית. היצרנית היפנית תשיק שלל דגמים היברידיים ביניהם דגם עם מנוע רוטורי כגנרטור מגדיל טווח, דגמי PHEV, וכמובן דגמים חשמליים טהורים במגוון קטגוריות.

פלטפורמת SKYACTIV MSSA

הדגמים החדשים אשר יושקו בין השנים 2022-2025 עתידים להתבסס על פלטפורמת SKYACTIV MSSA המודולרית ויכללו חמישה דגמים היברידיים, חמישה דגמי PHEV, ושלושה דגמי EV חשמליים עם מנוע בנזין רוטורי קטן כמגדיל טווח. נתונים טכניים אודות יחידות ההנעה החדשות טרם נחשפו, אך דווח כי דגמי הבנזין והדיזל יקבלו מערכת מיקרו-היברדית 48V , ודגמי ההיבריד וה- PHEV יקבלו יחידות הנעה מבית טויוטה. כמו כן מפתחת מאזדה משני צידי המתרס פלטפורמת SKYACTIV EV ייעודית לרכבי EV חשמליים נוספים אשר יושקו בין השנים 2025-2030.

מאזדה אינה ממהרת להספיד את מנוע הבעירה הפנימית, מהטעם לפיו טרם בשלו התשתיות הגלובליות למעבר להנעה חשמלית וכי הפקת חשמל במדינות מסוימות מזהמת לא פחות מרכב מונע בעירה. על רקע זה תציג מאזדה מנוע שישה צילינדרים טורי חדש אשר ישרת את דגמי הקצה של היצרנית.

בתחום מערכות הבטיחות מציגה מאזדה את מערכת Mazda Co-Pilot 1.0 אשר תוטמע בדגמי החברה החל משנת 2022 וכוללת אפשרות לנטרול פעולות הנהג במקרי קיצון, תוך העברת הרכב למצב נהיגה אוטונומית, עצירתו בצד הדרך ופניה למוקדי החירום.

בתחום הבידור והקישוריות חושפת מאזדה שת"פ עם היצרניות היפניות המובילות לפיתוח מערכת מולטימדיה חדשה אשר תהווה סטנדרט אחיד בין היצרנים היפנים, תאפשר עדכוני תוכנה אונליין (OTA) ותקשורת בין רכבים (V2V) לשיפור הבטיחות.