איסוזו דימקס 2021 במבחן דרכים

  • כתב: יובל בנר
  • צילום: יובל בנר
  • 01 יולי 2021
  • 0 תגובות

חרף העובדה כי איסוזו דימקס מתמודד מול טויוטה היילקס - אחד הכלים הטובים בעולם בתחומו, הצליחה היצרנית הקשוחה מיפן להחזיק בתואר מלכת המכירות בישראל לקטגוריית הטנדרים במשך 15 שנה ברציפות. אבל גם מוצרים טובים מתיישנים ובשנת 2020 איבדה איסוזו את הבכורה לטויוטה היילקס המצוין. ממש בסוף אותה שנה הושק איסוזו דימקס בדור חדש לחלוטין ונדמה היה כי כבר ממבט ראשון הוא מספר סיפור אחר לגמרי ביחס לדגם היוצא. איסוזו דימקס החדש אומנם עושה שימוש ביחידת הכוח הותיקה של המותג הכוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 1.9 ליטרים עם 163 כ"ס, אך כאן נגמר הדמיון לדגם היוצא. רשימת אבזור הנוחות והבטיחות שהוצמדה לדגם החדש מאותתת כי יש כאן מועמד שיכול לשוב לצמרת הסגמנט בישראל.

איסוזו דימקס 1.9 טורבו דיזל LSE פרימיום אוטומט
יתרונות עיצוב, אבזור, אחריות, תמורה למחיר
חסרונות מנוע רועש ולא חזק מספיק

איסוזו דימקס

למבחן שלנו התייצב איסוזו דימקס בגרסת LSE פרימיום הבכירה בצבע כתום מטאלי בוהק שלא השאיר עין אדישה. מחיר גרסה זו עומד 266,990 ₪ כולל מע"מ.

עיצוב ונוחות

איסוזו דימקס 2021 עבר מהפכת עיצוב מקיפה ומראהו הפך עדכני ומרשים. הצבע הכתום של רכב המבחן מחזק את הרושם החיובי הראשוני אודות הדגם החדש. בחזית בולטים גריל גדול ויחידות תאורת LED מחודדים עם חתימת תאורה נאה. תאורת האיתות והערפל נמצאות בחלקו התחתון של הפגוש. פרופיל הרכב חושף עיצוב עדכני וצללית ספורטיבית. לחלקו התחתון של הרכב מסגרת פלסטיק בצבע אפור כהה מבריק, מדרגת צד פלסטית, חישוקי 18 אינץ', וקשת דקורטיבית לארגז. מאחור בולטת חתימת תאורה מסוג LED ומקום לוו גרירה.

איסוזו דימקס

כניסה לתא הנוסעים מבעד לדלת הגדולה חושפת את המהפכה שעבר איסוזו דימקס. נעשה שימוש רב בחומרים איכותיים ורכים למחצה, כרום מוברש ופלסטיק שחור מבריק. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9 אינץ' (8 אינץ' בחלק מהגרסאות), בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ופתחי מיזוג מעוטרי כרום בתצורת משולש. לוח המחוונים החדש משלב מחשב דרך עם מסך צבעוני בגודל 4.2 אינץ'. את חלקו העליון של הדשבורד מעטרת תפירה לבנה המופיעה גם בדלתות הרכב ובציפוי העור להגה, ומוסיפה לתחושה הנעימה בתא הנוסעים.

איסוזו דימקס

איכות החומרים ואיכות ההרכבה בתא הנוסעים מפתיעות לטובה. באופן טבעי לא ניחנו כפתורי ההפעלה בהיזון חוזר יוקרתי, אך הם בהחלט מרגישים חסונים ויציבים. רעשי פלסטיקה ישמעו רק בכביש משובש מאד או בנהיגת שטח מהירה, לא משהו שיכול להפריע לחובבי נסיעה שקטה. במקומות נסתרים בהם נעשה שימוש בפלסטיק פשוט ישנם גימורים לא נעימים ולעיתים חדים בפינות.

איסוזו דימקס 2021 LSE פרימיום משווק עם מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך מגע בגודל 9 אינץ' כאמור, תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, נגן DVD בתא הכפפות, קישוריות בלוטות' ולא פחות מ- 8 רמקולים, ביניהם 2 רמקולים בתקרה. תפעול מערכת המולטימדיה פשוט ונוח, בעיקר עקב סידור תפריטים פשוט ומסך גדול וברור המקל על דיוק המגע בו. איכות השמע ממערכת הסאונד באיסוזו דימקס 2021 טובה באופן מפתיע ביחס לקטגוריה, בה לרוב אין השקעה בתחום זה.

איסוזו דימקס

הנדסת האנוש פשוטה ויעילה. אין חיסכון בפקדים פיזיים ורוב המערכות מופעלות על ידי מתג יעודי במיקום בולט לעין. מחשב הדרך בלוח המחוונים מציג את המידע בצורה ברורה, גדולה וצבעונית, אם כי לעיתים עמוסה מדי. תפעול מערכות הרכב מגלגל ההגה פשוט ואינטואיטיבי.

כניסה לכל מושבי הדימקס נוחה בעזרת מדרגת הפלסטיק המוצעת כסטנדרט. מפתח הדלתות רחב וידיות אחיזה מותקנות בכל הכניסות לרכב. מושבי העור ברכב המבחן מספקים רמת נוחות מצוינת, אם כי הם נטולי מערכת אוורור שחסרונה הורגש בנסיעות ארוכות. מושב הנהג בלבד מתכוונן חשמלית ולו מצורף כיוונון לגב התחתון. תמיכת הצד טובה, ותנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת.

איסוזו דימקס

המושבים האחוריים טובים יחסית לקטגוריה ויכולים לאכלס שלושה בוגרים במרווח סביר. הנוסעים מאחור נהנים מחלונות אחוריים כהים, פתחי מיזוג, שקע טעינה USB, משענת יד מרכזית מתקפלת עם 2 מתקני כוסות, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, ותא אחסון קטן מאד מעל פתחי המיזוג.

איסוזו דימקס

תאי אחסון יעילים הינם הכרחיים ברכב ללא תא מטען סגור. תא הכפפות מפוצל לשני תאים, מואר וכולל קירור בתא העליון, במרכז הדשבורד תא נפתח לאחסון מסמכים, משמאל להגה תא נפתח למטבעות ומתקן לכוס משקה, תא למשקפי שמש בתקרה, תא פתוח בתחתית הקונסולה המרכזית, שני מתקני כוסות בין המושבים הקדמיים, תא עמוק מתחת למשענת היד המרכזית, ותאי אחסון גדולים לבקבוקים בדלתות הקדמיות. קיפול המושבים האחוריים כלפי מעלה חושף שטח גדול למטען ושני תאי אחסון נסתרים המאחסנים גם את כלי הנהג.

הארגז מדופן בפלסטיק קשיח וכולל 4 טבעות עגינה קפיציות בפינותיו. לארגז נוספה קשת דקורטיבית ולה 4 אוזני עגינה נוספות המרגישות עדינות יותר מאלו שבארגז. מידות הארגז ממוצעות ביחס לקטגוריה. אורכו 1,571 מ"מ, רוחבו 1,530 מ"מ וגובהו 490 מ"מ. משקל ההעמסה המותר הוא 1,080 ק"ג כולל נוסעים.

איסוזו דימקס

הנסיעה באיסוזו דימקס 2021 מדגישה כי מדובר ברכב שטח המיועד לעבודה ולא לכביש הפתוח. המתלה האחורי מורכב באופן מסורתי מסרן חי וקפיצי עלים. בהתאם לכך, גם נסיעה בכביש חלק תהיה מעט קופצנית, אך מהמורות משמעותיות מגוהצות בקלות תחת צמיגיו של איסוזו דימקס. בידוד הרעשים סביר ומתמודד היטב עם רעשי צמיגים ורוח במהירויות של תחת ל- 100 קמ"ש.

ביצועים

יחידת הכוח באיסוזו דימקס 2021 טרם עברה מהפך. מדובר במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 1,898 סמ"ק עם הספק מרבי של 163 כ"ס ב- 3,600 סל"ד ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ בטווח 2,000-2,500 סל"ד המוכר של היצרן. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית עם אפשרות לתפעול ידני, מערכת הנעה כפולה ואפשרות לנעילת דיפרנציאל אחורי. בחירת מצבי ההנעה נעשית באמצעות חוגה וכפתור ליד ידית ההילוכים. זוהי יחידת כח טובה ויעילה בעיקר בתחילת נסיעה ובמהירויות נמוכות. עליה ארוכה או גרירה של מטען כבד תגרום לנהג להרגיש שהמנוע זקוק לתוספת כוח. תאוצה 0-100 קמ"ש ללא מטען הושגה תוך 12.1 שניות.

איסוזו דימקס

אופי פעולת תיבת ההילוכים נשאר כפי שהיה בדגמים קודמים, עם החלפות הילוכים חלקות בכל תוואי, ופעולה צפויה ויעילה המתאימה עצמה היטב לדרישת הנהג. מצאתי עצמי משתמש בתפעול התיבה הידני רק בירידות לטובת בלימת מנוע.

התנהגות הכביש של איסוזו דימקס או של כל טנדר אחר לשם ההשוואה, מעולם לא היתה דבר להתגאות בו. על זוויות רכינה משמעותיות בפניות וקופצנות בכביש חלק מפצים נוחות נסיעה מצוינת בכביש משובש, גיהוץ קליל של בורות בכביש, ונסיעה נוחה יחסית בשבילים לא סלולים גם ללא העמסת הארגז. ההיגוי מדויק למרות שפעולת ההגה החשמלי רכה מאד. הבלמים חזקים כמצופה ואינם מתעייפים בקלות.

איסוזו דימקס

רכבים מסוגו של איסוזו דימקס מרגישים בבית דווקא כשנגמר הכביש, וטיול בהרי עמק הירדן בהחלט התבקש. איסוזו דימקס מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורית ובמערכת בקרה לירידה במדרון שהופכות אותו לידידותי למשתמש וקל לשליטה גם בשטח קשוח. זמינות הכוח טובה ויציבות הרכב נוסכת ביטחון בנהג. במעלה הר נוח יותר לשהות במצב 4L המשלב הנעה כפולה ויחס העברה נמוך. מרווח גחון של 240 מ"מ נחשב למעט נמוך מהמקובל בקטגוריה ומאלץ את הנהג לשמור על עירנות למול אבנים בולטות. כל גרסאות איסוזו דימקס מגיעות עם מיגון תחתון מקורי כולל מיגון לתיבת ההעברה (ברמות אבזור S ומעלה עם הנעה כפולה).

צריכת דלק

איסוזו דימקס מצויד במנוע טורבו דיזל קטן יחסית בנפח 1.9 ליטרים שהופך את הרכב לחסכוני באופן יחסי לקטגוריה. בימי המבחן נרשמה צריכת דלק של 11.7 ק"מ לליטר בנהיגה מעורבת וללא מטען. ביום של נהיגה מעורבת וטיול שטח עלתה הצריכה ל- 9.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 76 ליטרים יש לצפות לטווח נסיעה מרשים של כ- 850 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר לפי משרד התחבורה הישראלי היא 15 מתוך 15.

איסוזו דימקס

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי איסוזו נחשבת טובה בקרב סגמנט רכבי העבודה בישראל, אך היצרן לא נכלל בסקרי האמינות הנרחבים באירופה ובארצות הברית. איסוזו דימקס משווק עם אחריות מלאה ורחבה לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, מה שלבטח מוסיף למוניטין האמינות של המותג ומשפר את החבילה הכוללת. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.

איסוזו דימקס

בטיחות

במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap שנערך בשנת 2020 זכה איסוזו דימקס לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל, ו- 83% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

גרסת הקצה הנבחנת של איסוזו דימקס מצוידת באבזור בטיחות מלא, אך כבר בגרסאות הכניסה של הדגם ניתן למצוא מפרט בטיחות עשיר הכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, מערכת בקרת שיוט עם מגביל מהירות, התרעה על עייפות הנהג, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים, ובקרת ירידה במדרון.

איסוזו דימקס

גרסאות +LS ומעלה מוסיפות למפרט מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, מערכת למניעת האצה פתאומית בתחילת נסיעה למניעת פגיעה בעצם זר, מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז הנתיב, וחיישני חניה אחוריים.

גרסת LSE פרימיום הנבחנת וגרסת LS מצוידות בנוסף ב- 8 כריות אוויר (נוספה כרית לברכי הנהג), מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב בעת סכנת התנגשות בזמן החלפת נתיב, התרעה במראות הצד על רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור, חיישני חנייה קדמיים, ומצלמת רוורס.

אין ספק כי סעיף אבזור הבטיחות באיסוזו דימקס הוא קפיצת מדרגה משמעותית עבור הדגם, מה גם שמערכות הבטיחות עובדות מצוין, ללא התרעות שווא וברמת דיוק גבוהה.

איסוזו דימקס

רמת אבזור הבטיחות של איסוזו דימקס לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 6 מתוך 8 בגרסאות הבסיס ו- 7 מתוך 8 בגרסאות LS ומעלה.

תמורה למחיר

איסוזו דימקס משווק ב- 7 גרסאות אבזור על מנת לענות לצורכיהם של נהגים שונים, החל בגרסת S במרכב קבינה בודדת עם הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית במחיר 194,990 ₪ ועד לגרסת LSE פרימיום במרכב קבינה כפולה עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית במחיר 266,990 ₪.

רשימת האבזור בגרסת LSE פרימיום הנבחנת כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 9 אינץ', תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, מצלמה אחורית, קישוריות בלוטות', 8 רמקולים, לוח מחוונים מפורט הכולל מחשב דרך עם מסך צבעוני בגודל 4.2 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית, פתחי מיזוג למושב האחורי, ריפודי עור, חיישן תאורה, שקע 12V וכניסת USB בקונסולה המרכזית, מיגון תחתון מקורי עם מיגון לתיבת ההעברה וחבילת אבזור בטיחות עשירה.

איסוזו דימקס הוא טנדר עבודה קשוח עם יכולת שטח ראויה, בעל מוניטין סחירות ואמינות מצוין, ובדור החדש מתהדר גם ברשימת אבזור ארוכה ובמפרט בטיחות מרשים כבר מגרסאות הבסיס. את כל אלה ארזו באיסוזו בעיצוב עדכני ונאה. ניתן רק לקוות כי במתיחת הפנים של הדגם יקבל איסוזו דימקס עוד כמה סוסים וקג"מים לאורוותו הצנועה, אך אין ספק כי בשורה התחתונה זהו הטנדר האיכותי ביותר שיצא ממפעלי היצרן ולא נתפלא אם יחזור להובלת הסגמנט בישראל.

איסוזו דימקס 1.9 טורבו דיזל LSE פרימיום אוטומט
מנוע טורבו דיזל 1,898 סמ"ק
הספק מרבי משולב 163/3,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 36.7/2,000-2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה אחורית, כפולה, הילוך כוח
אורך כללי 5,265 מ"מ
רוחב כללי 1,870 מ"מ
גובה כללי 1,790 מ"מ
בסיס גלגלים 3,125 מ"מ
מרווח גחון 240 מ"מ
זווית גישה 30.5 מעלות
זווית נטישה 23.9 מעלות
אורך ארגז 1,495/1/571 מ"מ
רוחב ארגז 1,530 מ"מ
גובה ארגז 490 מ"מ
מיכל דלק 76 ליטרים
משקל עצמי

2,020 ק"ג

כושר העמסה (כולל נוסעים) 1,080ק"ג
כושר גרירה עם בלמים 3,500 ק"ג
כושר גרירה ללא בלמים 750 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.1 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.7 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות EuroNCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2020)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

266,990 ₪

איסוזו דימקס 2021