פולקסווגן גולף GTI החדשה 2021 במבחן דרכים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 06 יולי 2021
  • 0 תגובות

פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האץ', היא בין המכוניות הבודדות בסגמנט שהצליחו לשמור באדיקות על רציפות השיווק מאז הצגת הדור הראשון, ועם כל דור חדש של פולקסווגן גולף מגיעה גם גרסת GTI ספורטיבית. הגרסה החמה ידעה עליות ומורדות, בדורות השלישי והרביעי חטפה ביקורת צוננת על חווית נהיגה פושרת והיו שטענו ששילוש האותיות הפך לרמת גימור מקושטת ותו לא. בדור החמישי שבה גולף GTI אל התלם.

פולקסווגן גולף GTI 2.0 טורבו אוטומט
יתרונות ביצועים, התנהגות כביש, תא נוסעים איכותי, שימושיות יומיומית
חסרונות הנדסת אנוש, לא חזקה וספורטיבית כמו המתחרות

פולקסווגן גולף GTI

הדור השמיני הנוכחי של פולקסווגן גולף GTI מגיע על רקע מגמת ההתחשמלות בענף הרכב. הנעה חשמלית הפכה לפתע לסקסית ומניעה גם דגמים ספורטיביים, ויחידות הנעה היברידיות והיברידיות נטענות מצאו את מקומן תחת מכסה המנוע של דגמים ספורטיביים. תקנות הזיהום שהולכות ומחמירות הורגות לא מעט מתחרות מוכשרות והיצע המכוניות הספורטיביות הולך ומצטמצם. פולקסווגן גולף GTI דור 8 שומרת על הנוסחה המוכרת של מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים ללא סיוע חשמלי ומחירה עומד על 234,900 ₪.

עיצוב ונוחות

פולקסווגן גולף GTI משלבת אלמנטים ספורטיביים בעיצוב האלגנטי של המשפחתית הקומפקטית. בחלקו התחתון של הפגוש הקדמי שבכה ענקית בדוגמת חלת דבש המשתרעת לכל רוחבו. הגריל העליון דקיק ורובו אטום, ובחשכה הוא מואר בשני פסי לד מצידי הסמל שמעניקים מראה בולט אך נראים כמו תוספת שהותקנה בסדנת השיפורים השכונתית. הדופן חושפת מראה תכליתי וקו המותניים נוכח אך מעודן. חצאית הצד המושחרת אינה בולטת יתר על המידה וגם הספוילר האחורי לא מציג מימדים מוגזמים. החישוקים הקלים עם הזרועות העבות בגימור דו גוני נראים נהדר, וכך גם תג GTI שהוצמד לכנף הקדמית. הזנב ממשיך את הקו האלגנטי עם צמד יחידות תאורה רחבות וסמל המותג במרכז עם תג GTI מתחתיו. הפגוש האחורי מסתיים בחצאית מושחרת ובצמד יציאות מפלט נאות.

פולקסווגן גולף GTI

המידות החיצוניות קומפקטיות ביחס למקובל בסגמנט. אורכה של פולקסווגן גולף GTI עומד על 4,287 מ"מ, רוחבה 1,789 מ"מ, גובהה 1,444 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,627 מ"מ.

פולקסווגן גולף GTI

תא הנוסעים מציג מראה חדשני ביחס לדור היוצא. הוא נקי כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים והאלמנטים הבולטים ביותר הם המסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגיטלי שצמוד לו. חבל שהיבואנית בחרה לשווק את הדגם עם המסך הקטן ביותר שמציעה היצרנית אשר פוגם במראה המרשים ופשוט נראה קטן מדי. גלגל ההגה נאה ומשלב פלסטיק כסוף ושחור מבריק עם עיטור בצבע אדום. פקדי המגע שעליו מעניקים מראה חדשני. לוח המחוונים הדיגיטלי מציע שלל תצוגות נאות ואפשרות להתאמה אישית של המידע המוצג בו. הקונסולה בין המושבים מציגה מראה נקי ומכילה תאי אחסון פתוחים וסגורים ומחזיק כוסות מודולרי. התא מתחת למשענת היד קטן ותא הכפפות מציג מימדים מקובלים אך נעדר דיפון לעומת דורות קודמים. התאים בדלתות גדולים, שימושיים, ומדופנים היטב.

פולקסווגן גולף GTI

בחירה בגוונים כהים עם נגיעות בצבע אדום ודיפונים בגימור חלת דבש, בהחלט משדרים אווירה ספורטיבית. איכות החומרים טובה מאוד ואיכות ההרכבה מצויינת. הנדסת האנוש הלכה כמה צעדים לאחור ביחס לדורות הקודמים של פולקסווגן גולף, שנודעו בתפעול נוח ואינטואיטיבי. בתא הנוסעים נותרו פקדים פיזיים ספורים, רובם פקדי מגע שמגיבים ללחיצה ברטט עדין על מנת להבהיר שהפקודה התקבלה. על תפעול מרבית הפונקציות אחראי מסך המגע, כולל על תפעול בקרת האקלים, מה שמקשה על שימוש מהיר ומחייב הסטת מבט מהכביש. הייתי מעדיף שגם נטרול מערכת ה- Start&Stop ובורר מצבי הנהיגה יקבלו פקדים פיזיים. לוח המחוונים הדיגיטלי אף הוא מרובה פונקציות ולעיתים נדרש הנהג ליותר מדי לחיצות ונבירה בתפריטים על מנת לקבל את מבוקשו, וגוזלות מתשומת ליבו ומהריכוז בנהיגה. את פתחי המיזוג הנמוכים התקשינו לכוון כך שיפיצו אוויר קריר אל עבר הפנים.

פולקסווגן גולף GTI

הכניסה אל הרכב נוחה, ולמרות שמדובר בדגם ספורטיבי תנוחת הישיבה אינה נמוכה מדי ולא דורשת צניחה אל המושב. המושבים הקדמיים נראים נהדר ומרופדים בעור בגווני שחור, אפור ואדום. מושב הנהג לא יהיה נוח לכולם. הוא צר, תמיכת המותניים מוגזמת, בסיס המושב מעט קצר וחסרה תמיכה לברכיים. למושב הנהג כוונון חשמלי בטווח רחב כך שניתן לסגל בקלות את תנוחת הישיבה המועדפת. צמד המושבים הקדמיים מציעים חימום וגם אוורור שהיה פחות יעיל ביחס לניסיון עם מערכות דומות ברכבים אחרים.

המושב האחורי יהיה מרווח ונעים עבור שני נוסעים. לנוסע שלישי במרכז יהיה פחות נוח עקב מדרגת תעלת הינע גבוהה וקונסולה בולטת עם פתחי מיזוג המחסלת את המקום לרגליים. לרשות הנוסעים מאחור שני שקעי טעינה, פתחי מיזוג עם שליטה נפרדת על הטמפרטורה, משענת יד, ושמשות אחוריות כהות.

פולקסווגן גולף GTI

לפולקסווגן גולף GTI תא מטען בנפח 374 ליטרים. מבנה התא יעיל הודות לצורה רבועה, גובה מספק, מפתח רחב וסף טעינה נמוך. רצפת תא המטען מתכווננת וניתן לקבע אותה בשני גבהים, במצב הגבוה נוצרת רצפה שטוחה לאחר קיפול המושב האחורי המתבצע בקלות. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני המותקן בתוך חלל מבודד עם דיפון למניעת תזוזות ורעשים. בתא המטען תאורה ושקע טעינה אך היינו שמחים לפתרונות עיגון ואחסון מתקדמים.

פולקסווגן גולף GTI

תמרון עירוני מתבצע בצורה נוחה בזכות מידות קומפקטיות וסף חלונות בגובה בינוני. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב מאוד, וגם הראות לאחור לא נפגעת משמעותית מהקורה האחורית העבה. מצלמת רוורס מקורית שנשלפת מהסמל האחורי בשילוב לרוורס, וחיישני חניה מלפנים ומאחור מסייעים בתמרונים צפופים. הרכב מצוייד במערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, אך הצורך להפעיל אותה ממסך המגע מסרבל מאוד את השימוש ומעכב את התהליך.

נוחות הנסיעה הפתיעה לטובה. אמנם מדובר במכונית ספורטיבית עם כיול מתלים נוקשה ולא ציפינו למרבד קסמים המרחף מעל שיבושים, אך עם זאת הצליחה פולקסווגן גולף GTI לספוג את מרבית המהמורות ורק בורות גדולים וחדים גרמו לתחושת התרסקות, וגם אז לא נרשמה סגירת מתלה. מחוץ לעיר נשמרת נוחות נסיעה טובה. בידוד הרעשים טוב מאוד, בוודאי בהתחשב במידות הצמיגים. רעש המנוע החביב נשמע בזמן תאוצה ומאמץ. בסך הכל מציעה המכונית איכות נסיעה שקטה ונעימה כך שהנוסעים לא משלמים מחיר כבד עבור היכולת הספורטיבית. זו אחת המעלות של הדגם לדורותיו.

ביצועים

פולקסווגן גולף GTI מצוידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,984 סמ"ק עם הספק מרבי של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ הזמין החל מ- 1,600 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. חלק מהמתחרות מצוידות ביחידות הנעה חזקות משמעותית, אבל פולקסווגן גולף GTI מזמן לא מתחרה בהן על מניין הסוסים ויחידת ההנעה שלה הולמת היטב את אופיה.

פולקסווגן גולף GTI

המנוע נעים וחלק מאוד. במצב קומפורט הוא זריז ומספק תאוצות מהירות ולינאריות, אך כאלה שלא מרגישות מוגזמות בתוואי עירוני או בנסיעה רגועה. מצב אקו מעט מסרס אך משום שמדובר ברכב חזק למדי הוא לא עושה זאת באופן מעיק ואולי יהיה המצב הנכון לנסיעה משפחתית. במצב ספורט מציג המנוע פעולות מהירות שהולמות יותר את המיתוג GTI אך במינון שמתאים לאופיו של הרכב. אספקת הכוח זריזה והצליל במצב זה חביב ובהחלט מוסיף לאווירה. תיבת ההילוכים מהירה ומעבירה הילוכים בצורה חלקה, במצב ספורט היא הופכת מעט יותר אגרסיבית עם העברות קצרצרות שמחדדות את התחושה הספורטיבית. הפקדים מאחורי גלגל ההגה התגלו כשימושיים משום שהתיבה גילתה נטיה להעברות הילוכים מוקדמות גם במצב ספורט.

פולקסווגן גולף GTI

המתלים שדאגו לנוחות נסיעה טובה מצליחים לתמוך היטב במרכב גם בנהיגה ספורטיבית. הם מרסנים היטב את זוויות הגלגול בפניות חדות והעברות משקל נענות בזריזות ללא תגובת מטוטלת. גלגל ההגה מעט גדול אך מציג היגוי חי וזריז. ההגה מדוייק ומהלכו קצר אך הייתי שמח למעט יותר תקשורת. הנטייה הטבעית לתת היגוי מרוסנת באמצעות דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה שמסייע לרכב לשמור על קו הפניה הנבחר ומייצר שינויי כיוון מהירים גם בפניות הדוקות במיוחד. אחיזת הכביש מעולה והרכב לא מאבד אחיזה בקלות. בקרת השיוט מתערבת רק במצבי קצה אך היא עושה זאת באופן מורגש יחסית ומעט גס. התגובה ללחיצה על דוושת הבלם מצוינת ומדויקת, הנשיכה הראשונית חזקה ובהמשך עוצמת הבלימה מתגברת באופן לינארי בהתאם ללחץ המופעל על הדוושה. הבלמים תפקדו היטב גם תחת עומס ולא הורגשה דעיכה משמעותית גם בנהיגה ספורטיבית.

צריכת דלק

צריכת הדלק המשולבת של פולקסווגן גולף GTI עומדת על 13.3 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך מבחן הדרכים שלנו שכלל בעיקר נסיעות בין עירוניות ושילב נסיעה פרברית ונהיגה ספורטיבית, נמדדה צריכת דלק משולבת שעמדה על 11.2 ק"מ לליטר. מדובר בנתון טוב מאוד ביחס לביצועים. פולקסווגן גולף GTI מדורגת בדרגת זיהום 13 מתוך 15.

פולקסווגן גולף GTI

אמינות ועלויות אחזקה

מותג פולקסווגן סובל ממוניטין אמינות שאינו מוצלח. בדירוג אמינות מותגי הרכב שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2021 הגיע מותג פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 26, וזה עוד אחרי שהשתפר ביחס לדירוג בשנת 2020. בדירוג של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב בארה"ב, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 28 מתוך 32 יצרניות, עם כמות תקלות גדולה משמעותית מהממוצע שנמדד בסקר. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 11 מתוך 22 יצרניות.

פולקסווגן גולף GTI

בישראל נרשמו בעיות אמינות בעיקר בעת השקת מנועי הטורבו מסדרת TSI ותיבת ההילוכים הרובוטית DSG בתחילת העשור הקודם, שסבלנו ממחלות ילדות רבות. עם זאת חשוב לציין כי על הכבישים נעים כיום עשרות אלפי רכבים המצוידים ביחידות הנעה אלה וכמות התקלות פחתה משמעותית. פולקסווגן גולף GTI מצוידת במנוע אמין למדי בשילוב תיבת הילוכים רובוטית עם מצמדים רטובים המציגה עמידות גבוהה.

פולקסווגן גולף GTI נהנית משמירת ערך מצוינת וביקוש גבוה בתור מכונית משומשת. רכבים שנשמרו היטב במצבם המקורי ולא החליפו הרבה ידיים, נמכרים במחירים גבוהים ממחיר המחירון.

פולקסווגן גולף GTI

פולקסווגן גולף GTI משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באתר היבואנית ולא זכינו לקבלם ממנה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון עומדת על כ- 9,500 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,900 ₪. מחירה של פולקסווגן גולף GTI מציב אותה בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,366 ₪.

בטיחות

פולקסווגן גולף החדשה עברה בהצלחה את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 והציון תקף גם עבור גרסת GTI. המכונית זכתה בציון מרבי של 5 כוכבים מתוך 5 עם ציונים של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 78% בתפקוד מערכות הבטיחות.

פולקסווגן גולף GTI

אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, והתרעה על עייפות הנהג. מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך המבחן, ללא התרעות שווא.

תמורה למחיר

פולקסווגן גולף GTI מוצעת בישראל בגרסה אחת תמורת 234,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חיישני חניה היקפיים, לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, תאורת אווירה, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת לד עוקבת פניה מלפנים, תאורת לד מאחור עם איתות דינמי, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

פולקסווגן גולף GTI ממשיכה להצטיין בלהיות פולקסווגן גולף GTI. הדור השמיני מציג חידושים בתחום הנדסת האנוש, אליהם דווקא פחות התחברנו, אך מעבר לכך שומר באדיקות על הנוסחה האהובה והמוכרת - הוט האץ' עם יחידת הנעה חזקה והתנהגות כביש ספורטיבית. כזו שבהחלט תעלה חיוך על פני הנהג אך לא תעניש אותו ואת משפחתו בנסיעה השבועית לסבתא.

פולקסווגן גולף GTI כבר מזמן לא החזקה ביותר או החדה ביותר בקטגוריה. חלק מהמתחרות מציעות מנועים חזקים באופן משמעותי והתנהגות כביש מושחזת, אבל הן חסרות את העידון ורמת החיים הגבוהה שמציעה גולף GTI בחיי היום יום. אותן מתחרות גם התייקרו, כך שתג המחיר של פולקסווגן גולף GTI כיום קל יותר לעיכול. בוודאי בהתחשב בשמירת הערך הגבוהה והביקוש הער בשוק המשומשות. מדובר במקרה קלאסי שבו יש טובות ממנה, אך אין טובות כמוה. נותר רק לקוות שתקנות הזיהום ההולכות ומחמירות לא יהרגו את האייקון המוטורי הוותיק והאהוב.

פולקסווגן גולף GTI 2.0 טורבו אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק
הספק מרבי משולב 245/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 37.7/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,287 מ"מ
רוחב כללי 1,789 מ"מ
גובה כללי 1,444 מ"מ
בסיס גלגלים 2,627 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 374 ליטרים
משקל עצמי 1,529 ק"ג
מהירות מרבית 250קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.2 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.2 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 234,900 ₪

פולקסווגן גולף GTI 2021