פיג'ו 508 PHEV במבחן דרכים

  • כתב: יובל בנר
  • צילום: יובל בנר
  • 01 אוגוסט 2021
  • 0 תגובות

פיג'ו 508 בגרסת PHEV מתחרה בקטגורית מכוניות המנהלים מול דגמים כגון יונדאי סונטה וסקודה סופרב. פיג'ו יודעת לזהות את היתרון היחסי שלה במערכה ועל אף שהדור הנוכחי הוצג בשלהי 2018 הוא נראה טרי כביום היוולדו. יצאנו לבדוק האם ההבטחה לרכב חסכוני וייחודי במחיר 250,000 ₪ חזקה מספיק כדי למשוך קהל חדש שמעדיף בדרך כלל לבחור בקרוסאובר אופנתי.

פיג'ו 508 פלאג-אין הייבריד
יתרונות עיצוב, צריכת דלק
חסרונות מחיר, הנדסת אנוש, התנהגות כביש פושרת

פיג'ו 508 PHEV

למרות המוחצנות החיצונית, מידותיה של פיג'ו 508 צנועות ביחס למתחרות הישירות. אורכה 4,750 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,410 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,800 מ"מ. משקל גרסת ההייבריד תפח ב- 300 ק"ג לעומת גרסת הבנזין המקבילה ועומד על 1,795 ק"ג.

עיצוב ונוחות

מרכב הפאסטבק של פיג'ו 508 PHEV הוא בהחלט מהמוצלחים שנעים על כבישי ארצנו, ובימי המבחן כבר הורגלתי למבטים מעריצים בחניה ובכביש. מלפנים בולטת חזית כוחנית עם יחידות תאורה שקועות ומעוצבות, וניבי תאורת יום מסוג LED הנמתחות מטה. כיתוב שם הדגם בחזית מכסה המנוע כמחווה לדגמי העבר מוסיף לעיצוב. מהצד מתקבל מראה ספורטיבי עם גג נמוך, מכסה מנוע ארוך, שמשה אחורית ארוכה ומכסה תא מטען קצר. גם מאחור הרכב נאה וקשה לטעות בזיהוי הדגם גם ממרחק רב הודות ליחידות תאורה צרות עם תאורת LED בגרפיקת טופרי אריה. דפיוזר ספורטיבי וצמד מפלטים משלימים את המראה הקרבי.

החלונות נטולי מסגרת ופתיחת הדלתות חושפת תא נוסעים יפייפה. הדשבורד מחולק לשני מפלסים, חלקו העליון מחופה בדמוי עור עם תפירה בהירה ומאכלס את פתחי המיזוג ואת לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. המפלס התחתון מציג דיפון דמוי עץ מושחר ואלגנטי התחום בפס דק של תאורת אווירה. במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה ופקדים בסגנון פסנתר לשליטה במערכות השונות. הקונסולה שבין המושבים מעוטרת גם היא בחומר דמוי עץ מושחר וכוללת בין היתר בורר הילוכים אלקטרוני מעוצב. ראויים לציון גם כיסויי הרמקולים ומתגי ההפעלה המרשימים בסביבת הנהג, כך שלמרות שימוש רב בחומרים כהים, מצליחה פיג'ו 508 PHEV לספק סביבת נהג מודרנית ונעימה.

פיג'ו 508 PHEV

הנדסת האנוש אינה מעלתה של פיג'ו 508. ממסך המולטימדיה נשלטות רוב הפונקציות ברכב אך תפעולן מצריך תרגול רב, אינו חלק, ושופע באגים שונים. לאחר תפעול המזגן לדוגמא, לא חוזרת התצוגה למסך הקודם אלא מצריכה לחיצה נוספת המאלצת הורדת עיניים מהכביש. חיבור כבל ההטענה לטלפון נעשה בתא מתחת לקונסולה המרכזית ומחייב גמישות אמיתית, אך מצד שני מונע התעסקות בנייד בזמן הנסיעה. מחזיק הכוסות לא ממוקם טוב ביחס למשענת היד ופתיחתה עלולה להעיף מכסה מכוס שתיה חמה. 

איכות החומרים טובה למעט בחלקו התחתון של תא הנוסעים, שם נעשה שימוש בפלסטיק קשיח. איכות ההרכבה טובה אך בכביש משובש נשמעו רעשי פלסטיקה קלים. ריפוד המושבים בעור נאפה בשילוב אלקנטרה. תא הנוסעים נאה מאוד אך הצבעים הבהירים נוטים לצבור לכלוך בקלות יתרה ונוטים להאפיר.

פיג'ו 508 PHEV

היצע תאי האחסון בפיג'ו 508 PHEV טוב והוא אף תורם ליצירת סדר וארגון ברכב. הקונסולה המרכזית מכילה תא עם סגירה שקטה ובו חיבור מתח V12, צמד מחזיקי כוסות ותא מדופן ומואר מתחת למשענת היד עם חיבור AUX. מתחת לקונסולה תא פתוח מואר ומדופן עם משטח טעינה אלחוטי וחיבור USB למערכת המולטימדיה. תא הכפפות גדול, מואר ומדופן. בכל הדלתות מקום לאחסון בקבוק שתיה קטן. מאחור צמד מחזיקי כוסות במשענת היד וכיסים בגב המושבים הקדמיים. 

לפיג'ו 508 בגרסת PHEV מרכב פאסטבק עם דלת תא מטען גדולה במיוחד הנפתחת חשמלית עם החלון האחורי בעזרת לחצן ברכב, בדלת תא המטען ובשלט הרחוק, או במחוות רגל. נפחו זהה לגרסה הרגילה ועומד על 487 ליטרים. חלל האחסון עמוק אך מוגבל בגובהו כך שמטען גבוה כגון ציוד תינוקות מסיבי עלול להיות קשה להעמסה. סף ההטענה גבוה יחסית אך רחב מאד. תא המטען מדופן, מואר וכולל שקע מתח ומתלים לשקיות. מתחת לרצפת התא ערכה לתיקון תקר.

פיג'ו 508 PHEV

הכניסה אל המושבים הקדמיים עלולה להוות מכשול עבור נהגים מסוימים ומחייבת התכופפות בגלל הגג הנמוך. מבנה הדשבורד מכתיב תנוחת ישיבה גבוהה יחסית כדי לאפשר זווית ראיה ללוח המחוונים מעל ההגה הקטום ולא דרכו כפי שמקובל. תנוחה זו מאתגרת במיוחד עבור נהגים גבוהים או נמוכים מהממוצע. המושבים הקדמיים נוחים, תומכים, וכוללים אפשרות הארכה ידנית לבסיס המושב, פונקציית עיסוי, חימום, כיוונון חשמלי, וזיכרונות במושב הנהג. ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק ומבנהו דורש הסתגלות קצרה, אני מצאתי אותו נוח.

יושבי המושב האחורי נהנים ממושב נוח ומרווח מספיק לשני בוגרים אך לא מרווח כמו אצל המתחרות. הכניסה אל המושב האחורי מצריכה משנה זהירות עקב הגג הנמוך. לרשות הנוסעים מאחור פתחי מיזוג ללא אפשרות שליטה בטמפרטורה, משענת יד עם שני מתקני כוסות ושני שקעי USB. 

פיג'ו 508 PHEV

שדה הראיה מפתיע לטובה ביחס לתנוחת הישיבה ומרכב הקופה. קורות A מסיביות פוגמות קלות בראייה לצדדים. גרסת PHEV ויתרה על מערך מצלמות היקפי ומערכת חניה אוטומטית ונשארה רק עם מצלמה אחורית עם זיכרון.

מערכת הסאונד מבית FOCAL כוללת 9 רמקולים, סאבוופר בתא המטען ומגבר בהספק 515 וואט. איכות הסאונד טובה, אך היינו מצפים לאיכות קול ובאס טובים יותר ממערכת ברמה כזו.

נוחות הנסיעה טובה, בעיקר בכביש חלק ובמהירויות נמוכות. במהירות בינונית וגבוהה, שיכוך המהמורות ומפגעי האספלט אינה עומדת בקנה אחד עם מתחרות במחיר דומה. בידוד הרעשים לא מושלם. צמיגי מישלין במידות 235/45 אוחזים מצוין אך חתך הצמיגים הנמוך לא תורם לשיפור נוחות הנסיעה.

ביצועים

יחידת ההנעה של פיג'ו 508 PHEV כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,598 סמ"ק המפיק 180 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, ומנוע חשמלי המפיק 110 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס והכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית AISIN עם אפשרות לתפעול ידני בעזרת מנופים מאחורי גלגל ההגה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות על פי נתוני היצרן, ובמבחן שלנו נמדדו 9.1 שניות. המהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש במצב נהיגה רגיל או 135 קמ"ש בנהיגה חשמלית.

פיג'ו 508 PHEV

יחידת ההנעה טובה אך תוספת המשקל של הסוללה מורגשת ומקשה על ה- 508 להיות מכונית זריזה. זמינות הכח טובה בעיקר בתחילת הנסיעה, אז המנוע החשמלי מורגש ואפקטיבי, אך ככל שעולה המהירות מתקשה המנוע לעמוד בקצב ולהאיץ בהתאם לציפיות. 

ההיגוי זריז ומדויק והתחושה מההגה הקטום טובה, בעיקר בתפעול זריז או בנהיגה ספורטיבית. בנהיגה אגרסיבית מורגשת נטייה קלה לתת היגוי בפניות הדוקות. במהירות גבוהה מתקשה החלק הקדמי לשמור על קו פניה אחיד, בעיקר על גבי כביש משובש. מצב הספורט מחדד את תגובות המנוע ותיבת ההילוכים, ומקשיח קלות את המתלים, אך עדיין אינו מעניק תחושה ספורטיבית או התנהגות כביש מתגמלת. יכולת הבלימה טובה, אולם המעבר בין עוצמות הבלימה הרגנרטיבית לא חלק ולעיתים מטלטל את הרכב. בלמי הרכב מתמודדים יפה עם המרכב הכבד ולא מתעייפים גם בשימוש אגרסיבי.

פיג'ו 508 PHEV

פיג'ו 508 PHEV היא בהחלט מכונית שנעים לשהות ולנהוג בה, אך בניגוד להבטחה העיצובית הספורטיבית היא אינה מספקת חווית נהיגה מרגשת בכביש מפותל, אלא נדמה שנועדה לשיוט נינוח ונעים בכל מהירות. 

צריכת דלק

לפיג'ו 508 PHEV טווח נסיעה חשמלי מרבי של 57 ק"מ לפי תקן WLTP כאשר הסוללה בקיבולת 11.8 קוט"ש טעונה במלואה. במבחן שלנו הצלחנו לגמוע מרחק של 45 ק"מ על טהרת המנוע החשמלי במהירות שיוט של כ- 105 קמ"ש. 

בנסיעה של כ- 200 ק"מ שהתחילה בסוללה טעונה במלואה ובסגנון נהיגה מעורב, השגנו צריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר. צריכת הדלק כאשר הסוללה ריקה עומדת על כ- 11 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק בנפח 62 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה מינימלי של כ- 650  ק"מ בין תדלוקים.

פיג'ו 508 PHEV

טעינת הסוללה במלואה משקע ביתי תעלה 5.11 ₪ כולל מע"מ. נתון זה מציע חיסכון משמעותי עבור מי שעיקר שימושו ברכב הוא בנסיעות קצרות. דרגת זיהום האוויר עומדת על 2 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

תדמית האמינות של פיג'ו בישראל נמצאת במגמת שיפור. בדירוג האמינות של J.D. Power שנערך בשנת 2019 קיבלה פיג'ו את המקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים בגרמניה, אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. יש לזכור כי באירופה נפוצים יותר מנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות, אך ניתן לצפות כי בשנים הקרובות נראה מהמותג הצרפתי יותר דגמים מבוססי חשמל שיאפשרו לו לצבור מוניטין אמינות משופר.

פיג'ו 508 PHEV

פיג'ו 508 PHEV משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה ההיברידית הארכת אחריות מטעם היבואן לשמונה שנים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 857 ₪, עלות הטיפול השני 1,484 ₪, ועלות הטיפול השלישי 857 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 3,198 ₪ כולל מע"מ והינה זולה מהממוצע בסגמנט.

עלות יחידת תאורה קדמית עומדת על 6,217 ₪, עלות מראת צד 3,547 ₪, עלות פנס אחורי 1,504 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 725 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,145 ₪. הפנסים זולים מהממוצע ואילו שאר החלפים מוצעים במחירים ממוצעים המקובלים בסגמנט.

פיג'ו 508 PHEV

ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק של 3 שנות נהיגה ללא תביעות ושלילות רישיון יעלה כ- 7,000 ₪, וביטוח חובה יעלה כ- 2,100 ₪.

בטיחות

פיג'ו 508 נבחנה על ידי ארגון הבטיחות Euro NCAP בשנת 2018 וגרפה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים גבוהים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% עבור מערכות הבטיחות המתקדמות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם מערכת אקטיבית למניעת כניסה לנתיב חסום, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על הרכב במרכז נתיב הנסיעה ופונקציית זחילה בפקקים, זיהוי תמרורי תנועה, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.

פיג'ו 508 PHEV

אופן פעולת מערכות הבטיחות טוב. בקרת השיוט האדפטיבית יודעת לצאת לעקיפה עם הפעלת האיתות וכמעט נטולת בלימות והאצות פתאומיות ואגרסיביות. המרכוז האקטיבי בנתיב מצריך את הסתגלות הנהג להתנגדות ההגה. רמת האבזור הבטיחותי של פיג'ו 508 PHEV על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

מחירה של פיג'ו 508 PHEV עומד על 250,000 ₪ וכולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ', תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, הפעלה קולית למערכות הרכב, תאורת אווירה, עיסוי וחימום במושבים הקדמיים, ריפודי אלקנטרה בשילוב עור במושבים, זיכרונות במושב הנהג, מערכת שמע מבית FOCAL עם 10 רמקולים הכוללת מגבר וסאבוופר, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי 18 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסת PHEV.

פיג'ו 508 PHEV רחוקה מלהיות מכונית סטנדרטית והיא מדגישה זאת עוד טרם הכניסה לרכב. עיצובה החיצוני אומנם מוחצן וספורטיבי אך נעים לעין ומקורי. עיצוב הפנים מייצר חווית נהיגה שהיא ייחודית לרכב זה. עצם היותה מכונית מנהלים היברידית נטענת, ניצבת פיג'ו 508 PHEV מול מתחרות מועטות אך איכותיות ובמחיר אטרקטיבי יותר. לפיג'ו 508 PHEV יש חבילה טובה באריזה נאה, ולמרות נוחות נסיעה והנדסת אנוש שאינן מהטובות בקטגוריה, היא עדיין מהווה בחירה הגיונית עבור מי שנסיעותיו קצרות ומחפש מכונית שונה וייחודית בנוף המקומי.

פיג'ו 508 1.6 טורבו PHEV אוטומטית
מנוע בנזין 1,598 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 225/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 36.7/1,650 (סל"ד/קג"מ)
הספק מנוע חשמלי 110/2,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מנוע חשמלי 32.6/500-2,500 (סל"ד/כ"ס)
סוג סוללה ליתיום-יון
קיבולת סוללה 11.8 קוט"ש
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,750 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,410 מ"מ
בסיס גלגלים 2,800 מ"מ
מיכל דלק 62 ליטרים
נפח תא מטען 487 ליטרים
משקל עצמי 1,795 ק"ג
מהירות מרבית 225 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 66.7 ק"מ לליטר עם סוללה מלאה
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11 ק"מ לליטר עם סוללה ריקה
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2018)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 250,000 ₪

פיג'ו 508 PHEV 2021