וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
אופל גרנדלנד X מהווה שחקן משני בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים, חרף איכויותיו הגבוהות, ומתקשה להמריא במספרי המכירות אף ביחס לאחיו פיג'ו 3008 החולק עימו את אותה פלטפורמת EMP2 ושלל רכיבים. כעת הגיע אלינו אופל גרנדלנד X PHEV הכולל יחידת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד עם טווח נסיעה חשמלי של 61 ק"מ, והספקים של 225 או 300 כ"ס. באמצעות גרסאות אלו, מתחרה אופל בקצה העליון של הקטגוריה. למבחן שלנו התייצב אופל גרנדלנד X PHEV בגרסת 225 כ"ס עם הנעה קדמית ותג מחיר של 204,990 ₪.
| אופל גרנדלנד X PHEV 225 כ"ס אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, אבזור נוחות |
| חסרונות | מחיר, עיצוב פנים פושר, נוחות נסיעה |
עיצובו של אופל גרנדלנד X PHEV נאה, וביחס לגרסאות הרגילות נבדל בתגי Hybrid4, מכסה שקע טעינה, וחישוקי 19 אינץ'. מעבר לכך, זהו אותו עיצוב גרמני שמרני בקווים קלאסיים, המדבר בשפת העיצוב המוכרת משאר דגמי המותג. החזית כוללת שבכה קדמית מושחרת אשר ממרכזה יוצאים צמד עיטורי כרום דמויי כנפיים פרושות. גופי התאורה נאים עם חתימת LED בצורת בומרנג. הצדודית שגרתית למדי וכוללת את איפור השטח המתבקש כגון קשתות גלגלים וספי מרכב מושחרים ליצירת מראה היוצר אפקט הגבהה מן האספלט. מתיחת הפנים של אופל גרנלנד הוצגה בחודש יוני השנה וכוללת שינויי עיצוב קלים בחזית הרכב ושינויים משמעותיים בתא הנוסעים. בחודשים הקרובים צפוי לנחות בארץ הדגם החדש.
תא הנוסעים (טרום מתיחת הפנים) מאמץ תפיסה שמרנית ויעילה, אך העיצוב מיושן ביחס למקובל בסגמנט, וכאמור זכה לטיפול נרחב במסגרת מתיחת הפנים. במרכז הקונסולה מותקן מסך מגע בגודל 8 אינץ', תחתיו פקדי מערכת השמע, ותחתם פקדי מערכת בקרת האקלים. במרכז לוח המחוונים צג מחשב דרך הכולל בגרסה זו גם תצוגה אודות מצב הסוללה והטעינה. תפעול מחשב הדרך יעיל ונוח באמצעות פקדים על גלגל ההגה. עיצוב התא פרקטי ותורם להנדסת אנוש ברורה מאוד וגרמנית, המתלווה אל חומרי דיפון רכים בחלקים העליונים ואיכות הרכבה מעולה המותירה רושם איכותי.
הכניסה והיציאה מתא הנוסעים נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב, קו גג גבוה, ובסיס מושב בגובה אידיאלי. המושבים עטויי עור סינטטי, בעלי מבנה רחב, ומספקים נוחות ותמיכה טובות, אך יהיו נהגים אשר ימצאו אותם קשיחים יתר על המידה. מושב הנהג זוכה לכיוונון חשמלי כולל גובה וקשיחות מסעד הגב התחתון, ושני המושבים הקדמיים כוללים חימום ואף אוורור. תנוחת הנהיגה מקנה שדה ראיה נרחב על הנעשה בכביש הודות לתנוחת ישיבה גבוהה ושטח חלונות נדיב מאוד התורם לתחושה אוורירית. בתמרוני חניה צפופים ניתן להסתייע בחיישנים ההיקפיים ובמצלמת הרוורס.
בסיס גלגלים באורך 2,765 מ"מ וגובה של 1,545 מ"מ מסדרים חלל פנים פרקטי לנוסעים אשר נהנים ממרווח ראש נדיב ומרווח כתפיים טוב. גם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי אם כי הנוסע במרכז המושב האחורי יחוש צפיפות מסוימת בדומה לדגמים אחרים בסגמנט. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג וחלונות כהים.
תא המטען בגרסת הפלאג-אין הייבריד קטן ב- 124 ליטרים ביחס לגרסאות הרגילות ונפחו 390 ליטרים. קיפול המושב האחורי, באמצעות צמד ידיות בצידי תא המטען, יוצר משטח טעינה עצום אך רצפתו אינה שטוחה. שפת ההטענה בגובה אידיאלי והמפתח רחב ונוח. מתחת לרצפת התא נמצא תא לאחסון כבל הטעינה.
אופל גרנדלנד X PHEV מתהדר בחישוקי 19 אינץ' ונושא עימו סוללות כבדות שלא קיימות בגרסאות הבנזין, מה שמצריך כיול קשיח יותר של המתלים. כתוצאה מכך נפגמת נוחות הנסיעה בעיר, כך שהרכב עלול לטלטל את נוסעיו בתוואי דרך הכולל אספלט עירוני רצוף מפגעים בשילוב מהירות נמוכה. מחוץ לעיר, כיול המתלים ההדוק מציג כושר ריסון טוב, ויחד עם בידוד רעשים מוצלח מתקבלת איכות נסיעה ושיוט מעולים. יכולת השטח מוגבלת בשל חתך צמיגים נמוך, הנעה קדמית והיעדר מיגון, כך שהיא מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים, עם יתרון קל על רכב משפחתי בזכות מרווח גחון בגובה 220 מ"מ.
אופל גרנדלנד X בגרסת PHEV משלב מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, עם מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, המספקים יחדיו הספק מרבי משולב 225 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 36.7 קג"מ. יחידת הנעה זו משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית e-EAT8 מבית אייסין. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות בגרסה זו והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש.
היציאה מהמקום אינה סופר משכנעת אך תאוצות ביניים מרשימות מאוד. ביחס לגרסת ה- 300 כ"ס לה מנוע חשמלי נוסף, התגובות פחות מוחצות והביצועים אינם ספורטיביים, אך עדיין מאפשרים עקיפות מרשימות מאוד, במיוחד כאשר הסוללה טעונה והמומנט החשמלי מורגש במלוא אונו. כמנהג רכבי PHEV מצויד הדגם במצב B בבורר ההילוכים, המספק בלימה רגרנטיבית בעצימות קבועה ומאפשר את טעינת הסוללה לצד בלימה מתונה וחיונית בכל הרפיה מדוושת הגז. נהיגה במצב זה מומלצת מכל הבחינות ובה בחרתי לנהוג ברובו המוחלט של המבחן.
בורר מצבי נהיגה מאפשר לנצל את הסוללה בהפעלה יזומה (למשל בעיר) וכולל גם מצב ספורט אשר מעורר את מנוע הבנזין לעבודה זמינה יותר מאשר במצב הייבריד, ובכך מנפק ביצועים זריזים יותר.
הסוללות שהתווספו בגרסת ה- PHEV פוגעות בחלק מהקריטריונים של היכולת הדינמית אך גם משפרות חלק אחר. מיקום הסוללות בתחתית תא המטען אילץ לשדרג את מתלה קורת המתח הפשוט ולהתקין מתלה רב חיבורי בעל אחיזת כביש עדיפה. לצד זאת נוסף עומס של 75 ק"ג על הסרן האחורי אשר מורגש בכביש המפותל ופוגם בהתנהגות הכביש. אחיזת הכביש גבוהה מאוד וקשה לגרום למישלינים לצווח בפניות. ההגה נעים לאחיזה, אך חסר תקשורת לחלוטין, ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מאפשרים לשלוט בבלימת המנוע בנהיגה דינמית. הבלמים טובים ולא מתעייפים תחת עומס, אם כי בדומה לרכבי PHEV רבים מספקים תחושה מלאכותית בשל מערכת אחזור האנרגיה בבלימה לטובת טעינת הסוללה.
אופל טוענת לטווח נסיעה חשמלי של 61 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש, אך לאחר נסיעה בת 44 ק"מ על טהרת החשמל, אליה יצאתי עם סוללה מלאה, החלה התערבות תדירה של מנוע הבנזין, שגם לפני כן פעל לפרקים בכל האצה. לאחר מכן רשם אופל גרנדלנד X PHEV צריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת ברובה במצב B (BATTERY). מדובר בנתון לא רע בהתחשב במשקל ובביצועים. צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 71.4 ק"מ לליטר אך זו כוללת את 61 הק"מ החשמליים הראשונים המובטחים. עם סוללה טעונה ומיכל דלק מלא בנפח 43 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.
בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה אופל במקום העשירי מתוך 23 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. אופל גרנדלנד X משווק עם אחריות מלאה לארבע שנים או עד 120,000 ק"מ, והסוללה זוכה לאחריות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ.
הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 973 ₪, עלות הטיפול השני 1,740 ₪ ועלות הטיפול השלישי 973 ₪. סך הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 3,151 ₪ ומשקף מחירים מעט זולים מהממוצע בקטגוריה. מחירי החלפים ממוצעים בסגמנט למעט פנסי החזית היקרים מאוד. עלות יחידת תאורה קדמית 11,570 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,324 ₪, עלות פנס אחורי 1,316 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 725 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,145 ₪.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכה אופל גרנדלנד X לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 84% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מפרט מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית עד למהירות 140 קמ"ש כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי תמרורי מהירות, התרעת עייפות נהג, ושש כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
אופל גרנדלד X PHEV משווק ברמת אבזור אולטימייט ומחירו עומד על 204,990 ₪ לגרסת 225 כ"ס או 229,900 ₪ לגרסת 300 כ"ס. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקApple Car Play , לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בשפה העברית, מצלמות 360 מעלות, גג פנורמי, ריפוד עור סינטטי משולב אלקנטרה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה במחוות רגל, תאורת LED פנימית, חיישני חניה היקפיים עם תצוגה גרפית, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מראות צד עם קיפול חשמלי (ימנית מתכווננת מטה בנסיעה לאחור), משטח טעינה אלחוטי, פנסים קדמיים מסוג לד, פנסי ערפל עוקבי פניה, וחישוקי 19 אינץ'.
אופל גרנדלנד X PHEV מתחרה בסגמנט נישתי מאוד של קרוסאוברים היברידיים נטענים ועממיים. בין המתחרים הישירים ניכר כי אופל גרנדלנד X PHEV מספק תמורה טובה מאוד למחיר בזכות איכות כוללת גבוהה ואבזור עשיר. עם זאת, מחירו גבוה ביחס למתחרים עם מנוע טורבו בנזין ללא עזרה חשמלית, ולכן יתאים למי שמרבה בנסיעות קצרות ויכול לחסוך ביקורים בתחנת הדלק.
| אופל גרנדלנד X PHEV 225 כ"ס אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק + ומנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 225 (כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 36.7 (קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,477 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,856 מ"מ |
| גובה כללי | 1,609 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,675 מ"מ |
| מיכל דלק | 43 ליטרים |
| נפח תא מטען |
390 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,810 ק"ג |
| מהירות מרבית | 225 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | עם סוללה טעונה 71.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12 ק"מ לליטר לאחר ריקון הסוללה |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
204,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025