אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
ויכוח ארוך מתקיים סביב השאלה מי היצרנית שהמציאה את רכב הפנאי הידוע גם בשם קרוסאובר. אני לא אנסה להכריע, וחשוב לזכור שהמתכון המקורי עבר כמה שלבים עד לימינו, בהם אין כל חשיבות למכלולי שלדה קשוחים או יכולת שטח גבוהה, ולמעשה מי שקובעים כעת הם העיצוב והמיצוב שבוחרות היצרניות.
| ניסאן קשקאי | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, נעים לשימוש עירוני |
| חסרונות | חוסר עידון של תיבת ההילוכים ושל מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה |
הדור הראשון של ניסאן קשקאי ייזכר כסימן דרך באבולוציה של רכב הפנאי כאשר בשנת 2007 אימצה ניסאן את הסלוגן 'לא עוד מכוניות משעממות' והציגה את הדגם המוכר כתחליף לרכב משפחתי במחיר שאינו גבוה משמעותית. ההצלחה לא איחרה לבוא וניסאן קשקאי זכה לביקוש גבוה באירופה ואיגד סביבו שלל מתחרים במה שהפך לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים כפי שהוא מוכר היום. הדור השלישי של ניסאן קשקאי הושק לאחרונה בישראל ולמבחן שלנו התייצבה גרסת טקנה הבכירה המוצעת במחיר 179,900 ₪.
ניסאן קשקאי 2022 החדש נראה נהדר ומאמץ מראה חסון ומודרני ביחס לדור היוצא. בחזית גריל גדול עם מסגרת V מעוצבת בעיטור כרום ופלסטיק שחור מבריק, מכסה מנוע בצורת צדפה, ופנסי לד בעיצוב מורכב וייחודי. הצללית דינמית עם קו הנמתח מהקצה התחתון של הפנס הקדמי והופך למותן תפוחה מעל בית הגלגל האחורי. משטח שקוע בתחתית הדלתות וגג צף בצבע שחור מוסיפים עניין וחן לרכב. הזנב נאה עם ספוילר מסיבי, פנסים בעיצוב המזכיר את זה של הקדמיים, ופגוש אחורי עם עיטור כסוף. ההשקעה בעיצוב ניכרת מכל זווית שבה תסתכלו על ניסאן קשקאי החדש, והמראה זוכה לפידבק חיובי מהסביבה.
ניסאן קשקאי מעולם לא התיימר להיות מהגדולים בסגמנט כך שהדור החדש מציג גידול קל במידות החיצוניות ביחס לקודמו ומימדיו דומים לאלה של סיאט אטקה וסקודה קארוק. אורכו 4,425 מ"מ, רוחבו 1,835 מ"מ, גובהו 1,625 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,665 מ"מ.
תא הנוסעים מעניק רושם ראשוני מרווח ואוורירי בזכות דשבורד נמוך וגווני דיפון וריפוד בהירים ברכב המבחן. המסך המרכזי ניצב בראש הקונסולה המרכזית ודוחק מטה את פתחי המיזוג ופקדי בקרת האקלים. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים אלקטרוני מעוצב. גלגל ההגה זכה לעיצוב רטרו נאה, ואת לוח המחוונים המסורתי מחליף לוח מחוונים דיגיטלי, אבל בניגוד למקובל אינו מציע אפשרויות תצוגה שונות.
איכות החומרים טובה מאוד. הדשבורד והדלתות מחופים בדיפון דמוי עור עבה ונעים למגע, ריפודי המושבים המשלבים בד ועור סינטטי נראים מעולה, וגם הפלסטיק השחור המוברש סביב בורר ההילוכים חביב למראה. מתחת לקו הברכיים מצאנו חומרים פשוטים יותר אך מדובר בעניין מקובל. איכות הגימור וההרכבה טובה, הדיפונים מעוגנים היטב למקומם ולא נשמעו רחשי פלסטיקה.
הנדסת האנוש טובה מאוד. אני מברך את הבחירה של ניסאן בפקדים פיזיים ברורים ונוחים לבקרת האקלים מבלי לשלב אותם במסך המרכזי. המזגן מעולה וקירר את תא הנוסעים במהירות, אך הפתחים המרכזיים ממוקמים נמוך מדי ופתח המיזוג השמאלי מקפיא בעיקר את ידו של הנהג. הפקדים על גלגל ההגה מאורגנים היטב אך לטעמי השימוש בגלגלת לווליום היה נוח יותר. מערכת המולטימדיה דוברת עברית ונוחה לשימוש בזכות מסך ברור עם רגישות טובה למגע ותפריטים שאינם מסובכים להבנה. המערכת מציעה תמיכה בממשק Apple Car Play ו- Android Auto בחיבור אלחוטי נוח מאוד, ללא צורך בכבלים מפוזרים בסביבת הנהג. בורר ההילוכים פחות אינטואיטיבי מיישומים אחרים לבורר הילוכים אלקטרוני בהם נתקלתי. תאורת הלילה ותאורת הקריאה מיושנות ולא חזקות מספיק.
פתרונות האחסון טובים וכוללים תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטית בתחתית הקונסולה המרכזית, מתקני כוסות הממוקמים מעט רחוק מהנהג מאחורי בורר ההילוכים, תא כפפות גדול ושימושי המדופן באופן בסיסי, תא רדוד לחפצים קטנים מתחת למשענת היד, ומתחתיו תא גדול יותר עם חיבורי מדיה וטעינה. התאים בדלתות הקדמיות קטנים יחסית אך כוללים מגרעת לבקבוק שתיה, והתאים בדלתות האחוריות מתוכננים רק עבור בקבוק שתיה. במשענת היד האחורית שני מתקני כוסות.
נוח להיכנס ולצאת מהרכב הודות לרצפה ומושבים בגובה אידיאלי ומפתח דלתות רחב. המושבים כאמור אינם גבוהים במיוחד וכך גם תנוחת הנהיגה. מרווח הראש אינו נדיב, כנראה בגלל גג הזכוכית הפנורמי הגוזל מקום ומגיע כסטנדרט בכל הגרסאות. המושבים נוחים ומשלבים בין רכות נעימה לתמיכת צד טוב, אך משענות הראש רחוקות מדי ומותירות את הצוואר ללא תמיכה. בגרסת טקנה הבכירה מושב הנהג מתכוונן חשמלית ויחד עם הגה המציע טווח כוונון רחב קל למצוא תנוחת ישיבה נוחה.
הדלתות האחוריות מעט קטנות אך הן נפתחות בזווית רחבה כך שהכניסה נוחה למדי. המושב האחורי יוכל לאכלס שלושה מבוגרים אך מעט בדוחק בשל מרווח כתפיים מצומצם ומרווח רגליים סביר בלבד. המושב המרכזי פחות נוח בעקבות משענת הגב הבולטת ומדרגת תעלת ההינע הגבוהה. במהלך המבחן הצלחתי להתקין שני מושבי תינוק גדולים למדי במושב הנוסע הקדמי ובמושב האחורי ימני מאחוריו, באופן נוח עם מרווח הולם. הנוסעים מאחור ייהנו משקעי טעינה, נוף פתוח הנשקף דרך גג הזכוכית הפנורמי ופתחי מיזוג (מלבד בגרסת הכניסה).
פתיחת דלת תא המטען הגדולה חושפת חלל הטענה בנפח 479 ליטרים. סף הטעינה רחב ונמוך ויוצר מדרגה קטנטנה ביחס לרצפת תא המטען. הרצפה מתכווננת לגובה, מסתירה חלל נוסף תחתיה, ומאפשרת ליצור מחיצה שימושית לרוחב תא המטען. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות ויוצר רצפה שטוחה כאשר רצפת תא המטען במצב הגבוה. בתא המטען תאורה צנועה וגם שקע טעינה V12 שימושי. ברכב המבחן נוספה גם פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד. המדף העליון מרגיש מעט פשוט ושברירי.
ניסאן קשקאי הוא רכב נוח ליום סידורים עירוני. תנוחת הישיבה המוגבהת בשילוב קו חלונות ודשבורד נמוכים מייצרים ראות טובה החוצה. מראות הצד גדולות וממוקמות היטב כך שהראות במראה הימנית לא נפגעה גם כשמוקם במושב הקדמי מושב תינוק בניגוד לכיוון הנסיעה עם משענת גבוהה שלרוב חוסמת את שדה הראייה למראת הצד. הראות לאחור אינה מבריקה עקב שמשה קטנה וקורות עבות אך מצלמות וחיישנים היקפיים מסייעים בתמרוני חניה צפופים.
המתלים הרכים מעניקים רושם ראשוני נוח וסופג. הם מצליחים להתמודד היטב עם שיבושים ושברים קטנים גם במהירויות נמוכות ועל כן מארגנים נוחות נסיעה עירונית מוצלחת, בתנאי שתצליחו להתחמק משיבושים גדולים כמו פסי האטה שגרמו למעט נדנודי משנה. מחוץ לעיר נשמרת היכולת להתמודד עם שיבושים קטנים, אך בורות גדולים ומפגעי סלילה יטלטלו את הנוסעים. ההתמודדות עם כבישים גליים טובה. בידוד רעשי המנוע מצוין וגם בידוד רעשי הכביש מוצלח ונשמר במהירויות גבוהות ובכבישים שאינם חלקים. ייתכן כי על רקע זה נשמעו רעשי הרוח יתר על המידה.
ניסאן קשקאי החדש קיבל את המנוע שפותח בשיתוף פעולה עם מרצדס ושימש גם את הדור הקודם. מדובר במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,332 סמ"ק עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ ,המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. המהירות המרבית עומדת על 199 קמ"ש והתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות על פי נתוני היצרן.
המנוע מתעורר בשקט ופעולתו חלקה ונטולת ויברציות. היציאה מהמקום מפתיעה בזריזותה ודורשת עדינות עם דוושת התאוצה. בהמשך מאיץ המנוע באופן ליניארי ובקלות. מחוץ לעיר מספקת יחידת ההנעה תחושה טובה, ולחיצה קלה גם במהירות גבוהה תאיץ אותו בקלילות. דווקא תחת עומס בלחיצה הגונה על המצערת הוא מעט מאכזב עם תגובה שאינה חזקה כמצופה.
תיבת ההילוכים נעימה מאוד בשימוש מנהלתי. היא מצליחה לדמות העברת הילוכים באופן נעים והתחושה המהוססת שאפיינה בעבר תיבות הילוכים רציפות כמעט נעלמה. בשימוש אינטנסיבי יותר נחשף האופי הרציף עם עליה לסל"ד גבוה ותחושה מעט רפה בציפייה לקיק דאון, אם כי לזכותו של ניסאן קשקאי יאמר שהמנוע השקט ובידוד הרעשים המוצלח משאירים את הקולות המיוסרים מחוץ לתא הנוסעים. במצבי גז-ברקס כגון בפקקים ובשימוש עירוני נרשמו נדנודים מעיקים בעת הרפיה ולחיצה חוזרת על דוושת התאוצה שהרגישו כל הנוסעים ברכב.
המתלים הרכים מייצרים זוויות גלגול מורגשות בעיקולים, עם זאת רמת האחיזה הגבוהה ניכרת וקשה לערער אותה. ההגה מציג שטח מת סביב המרכז. הוא קל מאוד גם במצב ספורט ומרגיש מעט צמיגי עם התנגדות לא אחידה לסיבוב ונטייה נמוכה למרכוז. הבלמים עשו את עבודתם נאמנה עם נשיכה ראשונית טובה ויכולת בלימה הולמת, גם בירידות ארוכות בהן נמצא כי בלימת המנוע אינה מספקת.
במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 12.3 ק"מ לליטר, על אף מערכת סיוע היברידית קלה. מדובר בנתון סביר בלבד ורחוק למדי מנתון היצרן העומד על 15.4 ק"מ לליטר. מחשב הדרך הציג תוצאה מעט יותר אופטימית. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 680 ק"מ בין תדלוקים. ניסאן קשקאי מתברג בקבוצות זיהום 7-8 מתוך 15, בהתאם לרמות האבזור.
אמינות רכבי ניסאן נחשבת בינונית. בסקר שביעות רצון שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2021 הגיעה ניסאן למקום ה- 13 מתוך 26 יצרנים, ירידה של 2 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה ניסאן למקום ה- 21 מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה הגיעה ניסאן למקום ה- 14 מתוך 22 יצרניות. בשני הסקרים הייתה כמות התקלות גבוהה מהנתון הממוצע שהתקבל בסקר. ניסאן מציעה ליין דגמים שונה לחלוטין עבור אירופה ועבור ארצות הברית, ולישראל מגיעים רכבים משני השווקים השונים משום שהמדינה מאפשרת מכירת רכבים בתקינה אירופאית וגם בתקינה אמריקאית.
ניסאן קשקאי משווק בישראל עם אחריות יצאן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 4,200 ₪, עלות ביטוח החובה כ- 1,300 ₪.
ניסאן קשקאי החדש טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על כניסה לנתיב חסום, התרעה על תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, והתרעה על עייפות הנהג. ברמות האבזור הבכירות נוספת מערכת לזיהוי עצמים נעים סביב הרכב. אבזור הבטיחות מזכה את ניסאן קשקאי החדש בציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
פעולת בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה לא נעימה. המערכת מעבירה רטט בגלגל ההגה ובולמת את אחד הגלגלים במקום לבצע תיקון היגוי אליו הורגלנו ברכבים רבים אחרים. ההתרעה על כניסה לנתיב חסום נעשית באמצעות צליל חלש למדי שאפשר לפספס בקלות. מערכת זיהוי תמרורי התנועה כוללת התרעה בתצוגה העילית עם הצגת הבהוב התמרור שזוהה ברגע שנחצית המהירות המותרת. זיהוי התמרורים לא היה מושלם, והבהוב התצוגה העילית הציק בעיניים לאורך זמן.
ניסאן קשקאי החדש מוצע בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה אסנטה טופ מוצעת במחיר 159,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 7.0 אינץ', מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אור וגשם, גג זכוכית פנורמי, שמשות אחוריות כהות, חיישני חניה אחוריים, תאורת ראשית מסוג לד, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור אסנטה טק מוצעת במחיר 169,900 ₪ וכוללת בנוסף מסך מרכזי גדול יותר בגודל 9.0 אינץ', פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', ריפודים משודרגים, מערכת מצלמות היקפיות, תאורת אווירה בתא הנוסעים, חיישני חניה היקפיים, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת האבזור טקנה מוצעת במחיר 179,900 ₪ וכוללת בנוסף טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, תאורה עוקבת פניה, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
ניסאן קשקאי החדש מציע עיצוב עדכני, תא נוסעים מרווח, רמת אבזור טובה וביצועים זריזים. הוא נעים לנסיעה ומצליח להיות נוח גם בערים הצפופות. החסרונות העיקריים הם יחידת הנעה שאינה חלקה לעיתים ומערכת לתיקון סטיה מנתיב הנסיעה הפועלת בצורה גסה. הסגמנט עמוס מתחרים מוכשרים ותחרותיים אך לניסאן קשקאי שמור מקום של כבוד ביניהם, ובדורו השלישי גם מסתכל להם בלבן של העיניים ללא רגשי נחיתות. הגרסאות ההיברידיות המסקרנות אשר צפויות להגיע בהמשך עשויות להפוך את ניסאן קשקאי החדש לאטרקטיבי יותר, במידה ויזכו לתמחור הולם.
| ניסאן קשקאי 1.3 טורבו טקנה אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,332 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 156/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 27.5/1,800 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,425 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,835 מ"מ |
| גובה כללי | 1,625 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,665 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען | 479 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,505 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.2 שניות |
| מהירות מרבית | 199 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 8 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 179,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025