ניסאן מציגה 4 רכבי קונספט ואת חזונה לשנת 2030

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 29 נובמבר 2021
  • 0 תגובות

ניסאן מתכננת את עתיד המותג וחושפת את חזונה לעשור הקרוב עד לשנת 2030 עם ליין דגמים שמחציתם בעלי הנעה חשמלית או היברידית. מדובר ביעד ביניים בדרך להפוך ליצרנית בת קיימא שדגמיה בעלי מחזור פחמן ניטרלי עד לשנת 2050.

ניסאן צ'יל אאוט

היצרנית תשקיע בחמש השנים הקרובות סכום של כ- 17.5 מיליארד דולר בתכנית המעבר להנעה חשמלית. ניסאן וחברת הבת אינפיניטי ישיקו בשנים הקרובות 23 דגמים חדשים, מתוכם 15 דגמים עם הנעה חשמלית מלאה והיתר עם יחידות הנעה היברידיות או היברידיות נטענות.

ניסאן תפעל לקידום שיתופי פעולה על מנת לבנות מערכות אקולוגיות חכמות המשלבות ניידות, וכן ליצירת פתרונות ניידות שיתופית במרחב העירוני וגם במרחב הכפרי. מערך פיתוח הסוללות של החברה פועל על מנת להציג סוללת ליתיום-יון נטולת קובלט עד לשנת 2028, מהלך שעשוי להוזיל את עלות הסוללה בכ- 65%. מדובר בנתון מסקרן שכן עלות הסוללה היא הרכיב המשמעותי ביותר ברכב חשמלי. במקביל פועלת החברה על מנת לפתח סוללות מצב מוצק שיסייעו לקיצור זמן הטעינה המהירה לשליש מהזמן הנהוג כיום, וגם יוזילו את עלות הסוללה.

ניסאן מקס אאוט

תחום מחזור הסוללות אינו מקבל מספיק פוקוס למרות חשיבותו הגבוהה. לניסאן ניסיון של עשור עם דגמים חשמליים והיא מחזיקה כבר היום מתקני שיפוץ ומחזור סוללות ביפן. החברה תפתח מתקנים למחזור ושיפוץ סוללות באירופה במהלך השנה הבאה, ובשנת 2025 תפתח החברה מתקן דומה גם בארצות הברית.

ניסאן הייתה מהראשונות להשיק רכב חשמלי עם ניסאן ליף שהושקה ביפן כבר בשנת 2010. ניסאן ליף זכתה לדור חדש בשנת 2018, אך נותרה עד לאחרונה הדגם החשמלי היחיד במבחר דגמי היצרנית ונראה שניסאן נרדמה בשמירה בעוד יצרניות אחרות הציגו מספר רב של דגמים חשמליים ופיתחו הנעה חשמלית יעילה יותר.

ניסאן אריה

לפני שנה וחצי נחשפה ניסאן אריה, דגם חשמלי ראשון המבוסס על פלטפורמה ייעודית שפותחה יחד עם רנו. הדגם מציג מרכב של רכב פנאי בעיצוב מודרני ומציע מגוון יחידות הנעה חשמליות בתצורת מנוע בודד או שני מנועים המייצרים מערכת הנעה כפולה. טווח הנסיעה נע בין 400 ל- 500 ק"מ בהתאם לגרסה.

ניסאן הנג אאוט

במסגרת ההכרזה חשפה ניסאן 4 דגמי קונספט חשמליים חדשים הרומזים על הכיוון העתידי של המותג. ניסאן צ'יל אאוט הינו רכב פנאי קופה 4 דלתות על בסיס פלטפורמת CMF-EV של קונצרן רנו וניסאן. הדגם מציג עיצוב עתידני ונקי עם יחידות תאורה חדשניות המהוות חלק מהאלמנטים העיצוביים. תא הנוסעים העתידני יכול להפוך לחלל מודולרי עם מסך מרכזי רחב וגלגל הגה מתקפל.

ניסאן סרף אאוט

ניסאן מקס אאוט הינה מכונית קבריולט חשמלית שהופכת אותנו לקצת יותר אופטימיים בנוגע לעתידן של מכוניות הספורט בעידן החשמלי. ניסאן הנג אאוט הינו רכב פנאי בעיצוב רבוע עם תא נוסעים מודולרי שיכול לשמש כחלל בילוי או עבודה, תוך התמקדות בשמירה על איכות נסיעה גבוהה והפחתה של רעידות וטלטולים שעשויים להפריע לשלוות הנהג והנוסעים. ניסאן סרף אאוט הינו טנדר עם יכולות שטח המאפשר גישה לטבע וארגז שהוא חלל אחסון שימושי עבור ציוד לפעילויות פנאי מגוונות.