קיה נירו החדש 2022 - כל מה שצריך לדעת

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 17 ינואר 2022
  • 0 תגובות

קיה נירו 2022 החדש נחשף רשמית לקראת תחילת השיווק בשוק הקוריאני. אלינו הוא יגיע במהלך הרבעון השני של השנה ויכנס לנעליו הגדולות של קיה נירו הנוכחי הזוכה להצלחה אדירה בשוק המקומי. הדור החדש זוכה לעיצוב מעניין יותר המתכתב עם שפת העיצוב החדשה של המותג. מלפנים יחידות תאורה נמוכות עם חתימת LED ייחודית וגריל עליון דקיק. פגושים עם מגלשים כסופים וחיפויים מושחרים סביב המרכב אחראים לאפקט הפנאי המתבקש למרות מרווח גחון נמוך. לצד קורות הבומרנג האחוריות ניצבות יחידות תאורה בסגנון תואם.

קיה נירו 2022

הדשבורד מעוצב בהשראת קיה EV6 החשמלית ועוטף את הנוסעים. לרשות הנהג מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, ותצוגה עילית בגודל 10 אינץ'. בקרת האקלים זוכה לפיקוד קומפקטי נפרד כדי לאפשר שימוש נוח ללא צורך בשיטוט במפרטי המסך המרכזי. בין המושבים קונוסולה בגימור מבריק הכוללת בורר הילוכים אלקטרוני קומפקטי המאפשר מחזיקי כוסות גדולים ומשטח טעינה אלחוטית בהישג יד.

המידות החיצוניות של קיה נירו החדש גדלו ביחס לדור היוצא לטובת מרוווח משופר לנוסעים. אורכו הכולל גדל ב- 65 מ"מ לכדי 4,420 מ"מ, רוחבו תפח ב- 20 מ"מ לכדי 1,825 מ"מ, גובהו צמח ב- 10 מ"מ לכדי 1,545 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 20 מ"מ לכדי 2,720 מ"מ. נפח תא המטען טפח ב- 15 ליטרים לכדי 451 ליטרים.

קיה מתגאה בכך ששילבה חומרים ממוחזרים בתא הנוסעים. ריפוד התקרה עשוי מטפט קיר ממוחזר, המושבים עשויים ביו-פוליאוריתן והריפודים משלבים סיבים מעלי אקליפטוס. בגב המושבים הקדמיים קולבים מובנים, כיסי אחסון, ושקעי USB-C. עוד ברשימת האבזור תאורת אווירה עם 74 צבעים לבחירה, דלת תא מטען הנפתחת חשמלית בעת זיהוי המפתח החכם, ואפשרות לפתיחת/נעילת הדלתות ואף להתנעת המנוע בעזרת סמארטפון בלבד. מצלמות פנימיות מאפשרות לנוסעים לצלם את עצמם באיכות גבוהה ולשדר את הוידאו על המסך המרכזי או בסמארטפון.

קיה נירו 2022

בתכנון הדור החדש של קיה נירו עמד תחום הבטיחות בראש סדר העדיפויות של היצרנית. הרכב מצויד בחבילת DriveWise הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, ניטור תנועה צולבת ובלימה אוטונומית בקרבה לצומת, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות הנסיעה, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המונעת פתיחת דלתות אחוריות כשרכב חולף במקביל, מערכת חניה אוטומטית, ואפשרות הזזת הרכב לפנים ולאחור בעזרת שלט הרכב ללא נהג. בנוסף מצויד הרכב במערכת שמירה על נתיב הנסיעה, אורות גבוהים אוטומטיים, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת ניווט, התרעה על עייפות הנהג, ניטור תנועה צולבת מאחור, ובלימה אוטונומית בחניה.  

קיה נירו 2022

קיה נירו 2022 ישווק תחילה בגרסה היברידית ולאחר מכן יגיעו גרסאות פלאג-אין הייבריד וחשמלית. הגרסה ההיברידית מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 14.7 קג"מ, בשילוב מנוע חשמלי בהספק 43 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס והמנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים כמו בדור היוצא. צריכת הדלק עומדת על 20.8 ק"מ לליטר לפי התקן הקוריאני.

מצב נהיגה Green Zone מפעיל את המנוע החשמלי בלבד לטובת נסיעה חשמלית נטולת מזהמים באזורים מוגדרים כגון בתי ספר, בתי חולים או בשכונות מגורים. מצב זה מופעל אוטומטית בהתאם לנתונים ממערכת הניווט והיסטוריית הנהיגה. הנהג יוכל להגדיר במערכת הניווט אזורים נוספים בהם יופעל אוטומטית מצב Green Zone.

קיה נירו 2022

מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת לנהג לבחור את עצימות הבלימה לטובת נהיגה בדוושה אחת, טעינה מרבית והגדלת טווח הנסיעה החשמלי. המערכת יכולה בנוסף להתאים את עצימות הבלימה הדרושה לפי נתונים מהרדאר הקדמי ותנאי הדרך. מערך מתלים ומערכת היגוי חדשים מבטיחים לטענת היצרנית חווית נהיגה הרמונית ונוחה יותר. מלפנים תמוכות מקפרסון ומאחור מתלים רב חיבוריים. תחום בידוד הרעשים לוקה בחסר בדור הנוכחי אך בדור החדש דאגה קיה לתוספת חומרי בידוד שאמורים לפתור את הבעיה.