הכירו את לוטוס אלטרה - רכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 30 מרץ 2022
  • 0 תגובות

יצרנית רכבי הספורט הבריטית לוטוס עברה לפני מספר שנים לבעלותה של ג'ילי הסינית אשר משקיעה הון תועפות בהזנקת היצרנית הקטנה והמוערכת לרמה אחרת לחלוטין כדי להתחרות במותגי על כמו אסטון מרטין, פורשה, למבורגיני ופרארי. מאז שזכתה לתמיכתה של הענקית הסינית, הציגה לוטוס מספר דגמים מסקרנים ומיוחדים. בשנת 2019 נחשפה ההיפר-קאר החשמלית לוטוס איויה עם הספק פסיכי של 2,000 כ"ס, ביולי האחרון הוצגה מכונית הקופה הקומפקטית לוטוס אמירה, וכעת מוצג רכב הפנאי החשמלי לוטוס אלטרה (Eletre) שצפוי להיות מנוע הצמיחה של החברה. בהמשך תשיק לוטוס רכבים חשמליים נוספים ומכונית ספורט אשר מפותחת עם מותג אלפין מבית רנו.

לוטוס אלטרה

לוטוס אלטרה מציג עיצוב מקורי ועתידני עם מרכב שנראה מעין פאסטבק מוגבה. החזית האגרסיבית עם פנסים מפוצלים הכוללים יחידות תאורה צרות ודרמטיות בחלק העליון ויחידות נוספות מוסתרות בגריל הקדמי העמוק. על מכסה המנוע כונסי אוויר לשיפור האווירודינמיות. מהצד ניתן לזהות קו גג זורם, שקע עמוק בדלתות, ידיות דלתות שקועות עם תאורה אלגנטית, וחישוקי ענק בקוטר 23 אינץ' המעניקים לרכב מראה קליל ואתלטי. מאחור פס תאורה רוחבי דקיק ושקעים יחודיים בפינות המרכב. מתחת לשמשה האחורית ספויילר נסתר הנשלף במהירויות גבוהות, ומעל לשמשה ספויילר בסגנון סנפירים על מנת לא להפריע לחיישנים הרלוונטים למערכות הבטיחות המתקדמות.

לוטוס אלטרה

בעברה התמקדה לוטוס במכוניות ספורט ממוקדות נהג וקלות משקל, ללא כל פינוקים או אבזור שאינו נחוץ למלאכת הנהיגה, אך כאן הסיפור שונה לחלוטין. לוטוס אלטרה מציג תא נוסעים עשיר ומתקדם עם כל מערכות הנוחות והבטיחות המקובלות בסגמנט ומגוון מסכים - מסך מגע מרכזי בגודל 15.1 אינץ' אשר מתקפל כשאינו בשימוש, לוח מחוונים דיגיטלי מינימליסטי, מסך מידע נוסף עבור הנוסע הקדמי, תצוגה עילית בטכנולוגית מציאות רבודה, מסכים עבור מצלמות הצד, ומסך מגע לנוסעים מאחור. עיצוב תא הנוסעים ייחודי ומלא אלמנטים עיצוביים כפי שניתן לראות בתמונות. תא המטען האחורי בנפח 400 ליטרים והקדמי בנפח 77 ליטרים.

לוטוס אלטרה

לוטוס אלטרה מצויד בשני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, המסדרים הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 600 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש בפחות מ- 3 שניות. מדובר בתאוצה מהירה מכל רכב פנאי חשמלי אחר בשוק למעט טסלה מודל X פלייד, אך לוטוס מבטיחה כי בעתיד יוצגו גרסאות חזקות יותר. סוללה בקיבולת של יותר מ- 100 קוט"ש תספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. בדומה לפורשה קאיין, המערכת החשמלית במתח 800V ומאפשרת טעינה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט לטובת טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה (או טווח של 400 ק"מ) תוך כ- 20 דקות.

לוטוס אלטרה

לוטוס מייעדת את האלטרה לשימוש יומיומי וציידה את הרכב בבורר מצבי נהיגה הכולל מצב חסכון, שיוט, ספורט, ושטח. המצבים השונים משפיעים על תגובת המנועים וההגה אך גם על גובה ורמת השיכוך של מתלי האוויר. ברשימת האבזור האופציונלי ניתן למצוא פריטים השמורים לרכבי ספורט יוקרתיים כגון בלמים קרמיים למי שמרבה לבלות במסלול, מערכת היגוי לציר האחורי לתמרון זריז יותר, מוטות מייצבים אקטיביים לתקיפת פניות בקלות יתרה, ומנגנון תיעול מומנט בציר האחורי המאפשר העברת כל המומנט לגלגל עם האחיזה הגבוהה בכל רגע נתון.

סרטון לוטוס אלטרה

לוטוס אלטרה מציג חידושים שטרם נראו בעולם הרכב, ביניהם חיישני לידאר הנשלפים מעל בתי הגלגלים והשמשה הקדמית ומאפשרים נהיגה אוטונומית ברמה 4. שיווקו של לוטוס אלטרה יחל באירופה בשנת 2023 ומחירו צפוי לעמוד על כ- 100,000 ליש"ט שהם כ- 420,000 ₪.