אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
ב.מ.וו סדרה 5 לדורותיה היוותה אמת מידה בסגמנט מכוניות הסלון, בעיקר בתחום הדינמי. מגמת ההתחשמלות המשתלטת על עולם הרכב והטבות המס הנלוות לה הגיעו גם לסגמנט זה וכך מתמקד ההיצע המקומי בגרסאות ה- PHEV בשל התמורה העדיפה למחיר, שמייתרת כמעט לחלוטין את גרסאות הבנזין המסורתיות. אל ההיצע המצומצם של ב.מ.וו סדרה 5 שכלל עד לאחרונה רק את גרסת 530e מצטרפת כעת האחות השרירית 545e החמושה במערכת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד עם הספק מרבי של 394 כ"ס ומערכת הנעה כפולה. למבחן התייצבה ב.מ.וו 545e xDrive ברמת אבזור M-Sport שמחירה עומד על 558,000 ₪.
| ב.מ.וו 545e xDrive M-Sport | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, איכות נסיעה ונהיגה, יכולת דינמית |
| חסרונות | משקל, תא מטען, ללא Android Auto בישראל |
העיצוב החיצוני של ב.מ.וו 545e מציג מראה מכובד, מסורתי ואפילו מעט שמרני. מתיחת הפנים לה זכה הדגם התמקדה בליטוש החזית, שלמרבה המזל לא כלל את ניפוח גריל הכליות לממדי ענק בדומה לדגמי ב.מ.וו אחרים מהשנתונים האחרונים. המרכב הארוך מציג פרופורציות דינמיות עם סרחי עודף קצרים ומראה זורם המתכתב עם שפת העיצוב המוכרת של היצרן. חבילת M עימה הגיע הרכב מוסיפה אלמנטים ספורטיביים ביניהם חישוקי 20 אינץ' נאים אשר מתוכם בולטים קליפרים כחולים עליהם מוטבע סמל M.
תא הנוסעים נראה במבט ראשון שמרני וקלאסי אך לאחר הסתגלות אינטואיטיבית מגלים כי הוא עומד בחזית הטכנולוגיה יחד עם מתחריו הצעירים. הארכיטקטורה הדו מפלסית מגובה בהנדסת אנוש מופתית עם גישה זמינה ונוחה לכל הפקדים ללא שום באגים וטעויות. התאכזבנו שהרכבים שיגיעו לישראל לא יתמכו בממשק Android Auto אשר מוצע בחו"ל גם עם צימוד אלחוטי, ונכלל (בטעות) ברכב המבחן. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מסונכרן עם צג המולטימדיה הראשי בגודל זהה ומציג במרכזו את הרכב ביחס לנתיב הנסיעה ואלמנטים נוספים בדרך כגון מכוניות ורכבים דו-גלגליים. מערכת המולטימדיה מציגה את הממשק המעודכן של החברה וכוללת אופציה שימושית לשליטה בעזרת מחוות ידיים להרשמת נוסעים מזדמנים. איכות החומרים וההרכבה ברמה הגבוהה ביותר.
הכניסה והיציאה נוחות בזכות דלתות גדולות וטריקת הדלת מלווה בצליל מוצק ואיכותי המעיד על הרכבה הדוקה. לחובבי הגאדג'טים מצוידת הגרמניה בסגירת ואקום לדלתות - פריט אבזור אשר שמור לרכבי פרימיום בלבד. המושבים הקדמיים לא פחות ממעולים ומאפשרים תנוחת נהיגה מושלמת לכל נהג הודות למגוון רחב ומרשים של אפשרויות כיוונון חשמליות, לרבות בסיס המושב, תמיכת הצד וכיוונון חלקה העליון של משענת הגב. את תחושת הפאר משלימים ריפודי עור נאפה בגוון חום בשילוב דיפוני עץ ותאורת אווירה מרשימה אך לא עשירה ובוהקת כמו בדגמי מרצדס למשל.
המושב האחורי תומך ונוח עם מרחב עצום לשני נוסעים מבוגרים, אך נוסע שלישי יפגע במרחב הסלוני בשל מדרגת הינע רחבה ובולטת. תחושת השרד מגובה בצמד וילונות גלילה ידניים בצמד חלונות הצד האחוריים ווילון חשמלי לשמשה האחורית. פתחי מיזוג מאחור מובנים מאליו ברכב כזה, אך הייתי מצפה למצוא גם שליטה נפרדת לבקרת האקלים.
בתא הנוסעים תאי אחסון רבים, ביניהם תא כפפות גדול דיו ומואר, תא מתחת למשענת היד בו מצויים גם שקעי C- USB, משטח אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית, מחזיקי כוסות עם כיסוי, ותאי אחסון עמוקים בדלתות. משענת היד המתקפלת במושב האחורי מכילה גם היא שני מחזיקי כוסות לטובת הנוסעים. תא המטען בגרסאות ה- PHEV הוקטן ביחס לגרסאות הבנזין עקב אחסון הסוללות, ונפחו הצנוע עומד על 410 ליטרים בלבד. מבנה תא המטען רחוק מתצורה אידיאלית ופילוס המשטח באמצעות רצפה כפולה מקטין את נפחו עוד יותר. הסוללות גם לא הותירו די מקום לגלגל חלופי, ובמקומו מצוידת ב.מ.וו 545e בערכת תיקון תקר.
תחילת נסיעה ברחובותיה הצרים של תל אביב ממחישה כי סביבה זו אינה כוס התה של הבווארית אשר נולדה לגמוע מרחקים על כבישי אירופה. המידות המכובדות עלולות להקשות את התמרונים בעיר הצפופה וחבל שמצלמות 360 מעלות מוצעות רק בגרסה המאובזרת יותר. כפיצוי על כך, כוללת רשימת האבזור מערכת ייחודית לב.מ.וו אשר יודעת לשחזר בנסיעה לאחור את 50 המטרים האחרונים של מסלול הנסיעה, ובכך מקלה רבות על יציאה מכל חניה.
נסיעה בפקקים תל אביביים טיפוסיים מתבצעת בשקט מוחלט הודות לבידוד רעשים מצוין ונסיעה חשמלית טהורה. אלו מאפשרים להתענג ממערכת השמע המופלאה מבית הרמן קרדון (W&B בגרסת M-Superior הבכירה). נסיעה על שברי אספלט ובורות שכה שכיחים בערי גוש דן, לבטח אחרי עונת גשמים פורייה, מגלה נוחות נסיעה מפליאה ומפתיעה לטובה למרות צמיגי ענק בחתך נמוך ומפרט מתלים הכולל קפיצי פלדה ללא בולמי אוויר, מה שמעיד על כיול מצטיין אליו כבר הורגלנו בדגמי היצרנית הבווארית. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה אף משתפרת עם ריסון מופתי של גלי אספלט לצד שמירה על יציבות כיוונית מרשימה בכל מהירות וגם במזג אוויר סוער כמו שחווינו בימי המבחן. יכולת השיוט הינה מהטובות שבנמצא וניכר כי ב.מ.וו 545e יודעת "לכווץ מרחקים" כמאמר הקלישאה והצטיינה כשייטת אוטובנים אולטימטיבית.
המערכת ההיברידית הנטענת (PHEV) כוללת מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 285 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ, ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 113 כ"ס היוצרים יחדיו הספק מרבי משולב של 394 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.6 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF ולמערכת הנעה כפולהxDrive . התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 4.6 שניות עד למהירות של 250 קמ"ש. מדובר בנתון טוב יותר משל ב.מ.וו M5 אשר שווקה לפני עשור.
הביצועים לא פחות ממדהימים עם דחף כוחני בכל מהירות ובכל מצב. היציאה מהמקום נעשית בזריזות ששמורה רק לרכב בעל הנעה כפולה עם תגבורת חשמלית שמקצה מומנט בשרני כבר מאפס סל"ד. בהמשך, תאוצות הביניים מטיסות את הבווארית למהירויות שהשתיקה יפה להן, כאילו לא היה מדובר במרכב השוקל למעלה משני טונות לפני נוסעים ונוזלים. אפשרות בחירת צליל המנוע דרך מערכת המולטימדיה, מוסיפה לחוויה סימפוניית שישה צילינדרים טוריים בסל"ד גבוה, המתוגברת דרך מערכת השמע. מצב ספורט מכניס את הנהג ומכלולי ההנעה למוד דינמי, מחדד את התגובות העוצמתיות ומוסיף משקל להגה השמנמן.
בכבישי הצפון המפותלים גילתה ב.מ.וו סדרה 5 אחיזת כביש מופתית. ההנעה הכפולה וצמיגי הענק סיפקו שפע של אחיזה אפילו בתנאים המושלגים בהם נערכה נסיעת המבחן. ההגה המדויק בחסות מכלולי ההנעה המשובחים, מאפשרים לשמור על קו הפניה הנבחר, ורכינת מרכב מינימלית מתגמלת בהתנהגות כביש בווארית כמצופה. לצד כל התשבחות לא ניתן להתעלם מהמשקל העודף של הסוללה הכבדה על הסרן האחורי ומשבשת קלות את חלוקת המשקל האידיאלית. בהינתן המידות הסלוניות, לא מדובר במכונת נהיגה המתכווצת סביב הנהג בכבישים טכניים מפותלים, אלא סלונית דינמית ומתגמלת אשר תעמוד בקצב של כל הוט האצ' בעלת הנעה קדמית, גם אם לא תספק את אותה חווית נהיגה. הבלמים העצומים תואמים את המשקל והביצועים, אך התערבות מערכת הבלימה הרגרנטיבית לטובת טעינת הסוללה מורגשת, במיוחד בעת הורדת הילוכים דרך מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה.
לב.מ.וו 545e סוללה בקיבולת 12 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי של 48 ק"מ. בורר מצבי נהיגה הצמוד לבורר ההילוכים מאפשר בחירה בין נהיגה היברידית, חשמלית בלבד או על בנזין בלבד תוך שמירת האנרגיה החשמלית לשימוש יעיל יותר בתוך העיר. בפועל הצלחתי להפיק 40 ק"מ חשמליים בנסיעה מנהלתית. לאחר התרוקנות הסוללה מתקבלת צריכת דלק ממוצעת של 10 ק"מ לכל ליטר דלק אוקטן 95. נתון לא רע בהתחשב בביצועים ובמשקל אך הוא יכול להשתנות לטובה באופן פלאי אם נקפיד על טעינת הסוללה ושימוש חכם במערכת ההיברידית. עם מיכל דלק בנפח 46 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.
אמינות רכבי ב.מ.וו נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה ב.מ.וו במקום ה- 12 מתוך 26 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה ב.מ.וו במקום ה- 18 מתוך 23 יצרנים, עם 129 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים. ב.מ.וו 545e משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים על פי התרעה בלוח המחוונים הנגזרת מאופי הנהיגה, אך לא פחות מטיפול אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 21 ומעלה ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 25,000 ₪. עלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך ב- 2017 קיבלה ב.מ.וו סדרה 5 ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל, ו- 59% על מפרט מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, ניטור תנועה צולבת מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצירה וזינוק מחדש, מערכת חניה אוטומטית, מערכת סיוע לנהג בתמרון חירום, ושחזור נסיעה של 50 המטרים האחרונים בכיוון ההפוך. גרסת M-Superior מוסיפה גם מצלמות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי הינה 7 מתוך 8 ברמת M-Sport הנבחנת ו- 8 מתוך 8 ברמת M סופיריור.
ב.מ.וו 545e xDrive מוצעת בשתי גרסאות אבזור. גרסתM-Sport הנבחנת שמחירה 558,000 ₪ כוללת בין היתר מושבים קדמיים חשמליים, ריפודי עור נאפה, חימום למושבים הקדמיים, וילונות צד בדלתות האחוריות, מפתח חכם עם מסך תצוגה, סגירת ואקום לדלתות, דלת תא מטען חשמלית עם תפעול במחוות רגל, גג שמש חשמלי, מערכת שמע תוצרת הרמן קרדון, תאורת לד אדפטיבית, וחישוקי 20 אינץ'. גרסתM-Superior שמחירה 588,000 ₪ מוסיפה בין היתר 8 מצלמות היקפיות 360 מעלות ומערכת שמע מביתBowers & Wilkins .
ב.מ.וו 545e החדשה דורשת תוספת של 85,000 ₪ ביחס לגרסת 530e המתונה יותר אך בתמורה מעניקה ביצועים ספורטיביים של ממש עם הנעה כפולה ואבזור עדיף. לנהג המחפש גם ביצועים ויכולת דינמית טובה במכונית הפרימיום סלון, מספקת ב.מ.וו 545e החדשה בחירה הולמת.
| ב.מ.וו 545e xDrive M-Sport אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | פלאג-אין הייבריד טורבו בנזין 6 צילינדרים 2,998 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 394 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 61.6 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,963 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,868 מ"מ |
| גובה כללי | 1,483 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,975 מ"מ |
| מיכל דלק | 46 ליטרים |
| נפח תא מטען | 410 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,139 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 48 ק"מ לליטר (עם סוללה מלאה) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 558,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025