סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
טויוטה סופרה GR הושקה בשנת 2019 והיוותה סנונית ראשונה בליין דגמי טויוטה GR המלהיבים שפגשנו מאז, עם יאריס GR הקיצונית, לנד קרוזר 300 GR, וטויוטה קורולה GR שנחשפה לאחרונה. חטיבת המירוצים של טויוטה - גאזו רייסינג, אמנם חתומה על הדגם אך למעשה הוא פותח בשיתוף פעולה עם ב.מ.וו שהוליד גם את ב.מ.וו Z4. עם זאת, בטויוטה מצהירים שהכיול שהם מעניקים לרכב מייצר מכונית עם אופי שונה.
לאכזבת המעריצים הוצעה טויוטה סופרה עד כה עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד. כעת, קצת יותר מ- 3 שנים לאחר שנחשפה, עוברת טויוטה סופרה עדכון קל במסגרתו נוספה האפשרות הנכספת של תיבת הילוכים ידנית. גרסת הכניסה נותרת ללא שינוי ומוצעת עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 258 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. לגרסה הבכירה מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 340 כ"ס, והיא תוצע מעתה עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית או עם תיבת 6 הילוכים ידנית. נתוני הביצועים של הגרסה הידנית החדשה טרם נחשפו.
תיבת ההילוכים הידנית iMT תוכננה מאפס. היא כוללת מצמד עם דיסקית גדולה המעניקה שטח חיכוך גדול, וקפיץ מחוזק המותאם להספק ולמומנט של יחידת ההנעה. תיבת ההילוכים מגובה במערכת בקרה חכמה אשר מסייעת בקבלת מומנט אופטימלי מהמנוע בעת שחרור המצמד לאחר העברת הילוך. תכונה זו ניתנת לכיבוי בשימוש במצב נהיגה ספורט. מיקום בורר ההילוכים בגרסה הידנית השתנה והוא הוזז לאחור בכדי ליצור מרווח מספיק מלפנים להעברות הילוכים נוחות יותר. טויוטה מציגה את הסופרה הידנית באירופה תחת התיוג #SAVETHEMANUAL (הצילו את הידנית), והיא מצטרפת לטויוטה יאריס GR וטויוטה קורולה GR המוצעות באירופה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.
טויוטה סופרה הידנית מוצעת בגרסה מופחתת משקל הקלה ב- 38.3 ק"ג בהשוואה לגרסה האוטומטית, בזכות תיבת הילוכים ידנית, חישוקי 19 אינץ' קלים בעיצוב חדש, ויתור על ריפודי העור וחלק מאפשרויות הכוונון של המושבים, והחלפת מערכת השמע.
בקרת המשיכה זוכה לכיול ייעודי עבור הגרסה הידנית החדשה וכוללת פונקציית הרפיין+ המסייעת בפניות ראש סיכה הדוקות. התכונה החדשה מאפשרת מעט יותר חופש לגלגלים האחוריים תוך שימוש בהכוונת מומנט על מנת ליצור הבדל מורגש יותר במידת הסיבוב של כל אחד מהגלגלים האחוריים, ובכך משפרת את אחיזת הרכב בעיקולים.
במסגרת חשיפת הגרסה החדשה זוכה טויוטה סופרה למקצה שיפורים קל. כל הגרסאות יזכו לחלקי גומי קשיחים יותר במוטות המייצבים מלפנים ומאחור, ובולמי הזעזועים עברו כיול מחדש. בקרת היציבות כוילה מחדש על מנת למנוע מצבים של איבוד אחיזה פתאומי בעת היגוי יתר והיא תתערב מוקדם יותר ובצורה מעודנת תוך שהיא מאפשרת לנהג לבצע דריפט.
מערך הצבעים עודכן עם צבעי אפור וכחול חדשים. הגרסה הידנית ברמת אבזור פרימיום תוצע באופן בלעדי גם בגוון לבן מט. את ריפודי העור האדומים יחליפו ריפודי עור בגוון קאמל. רוכשי הגרסאות הידניות יוכלו לבחור בבורר הילוכים מחופה אלקנטרה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025