סובארו פורסטר 2022 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 02 יוני 2022
  • 1 תגובות

סובארו פורסטר 2022 מתייצב למבחן דרכים לאחר שעבר מתיחת פנים במסגרתה זכה לעדכוני עיצוב קלים, מערכות בטיחות משופרות, וכיול מתלים עדכני. המתכון המסורתי משמר את אותה פשטות ויעילות שהביאה ליערן היפני קהל מעריצים עוד מהדור הראשון אשר הושק ב- 1995 והיה מחלוצי הקטגוריה. גם בדור הנוכחי פונה סובארו פורסטר לאותו קהל יעד הרפתקני המעריך פשטות, רב גוניות ואמינות על פני עיצוב נוצץ ושלל גימיקים רהבתניים. לקחנו למבחן את סובארו פורסטר בגרסת ספורט הבכירה המוצעת במחיר 215,900 ₪ וכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם הספק של 182 כ"ס.

סובארו פורסטר
יתרונות יכולת שטח, שדה ראייה, שימושיות, נוחות נסיעה, אחריות יצרן
חסרונות יכולת דינמית, צריכת דלק

סובארו פורסטר

עיצוב ונוחות סובארו פורסטר

עדכוני העיצוב קלילים ומתמקדים בעיקר בחזית הכוללת כעת שבכה גדולה יותר, גופי תאורה חדשים ופגושים בעיצוב שונה. מהצד ניתן להבחין בחישוקי 18 אינץ' חדשים, וזהו פחות או יותר. העיצוב השמרני מטפח מראה תכליתי וקשוח עם מכסה מנוע אופקי וקו חלונות נמוך. רכב המבחן בגרסת ספורט מגיע עם שבכה קדמית מושחרת, חישוקים מושחרים ופסי עיטור כתומים המוסיפים מעט חיות למראה. אורכו הכללי של סובארו פורסטר 4,640 מ"מ, רוחבו 1,815 מ"מ, גובהו 1,730 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים נמתח על פני 2,670 מ"מ.

סובארו פורסטר

תא הנוסעים מתחדש במערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' החל מגרסת הבסיס אשר הסתפקה עד כה במסך קטן בגודל 6.5 אינץ'. מעבר לכך, זהו אותו תא נוסעים פרקטי וידידותי עם פתחי אוורור גבוהים מצידי המסך המרכזי וצג מחשב דרך בחלקו העליון של הדשבורד. הנדסת האנוש יעילה כיאה לסובארו, עם פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים ומשטח להנחת הסמארטפון. חיווי עוצמת השמע משתלט על תצוגת המסך למשך כמה שניות בכל הגברה או הנמכה, ומפריע בעת שימוש באפליקציית ניווט בסביבה עירונית. הקונסולה המרכזית בין המושבים כוללת משענת יד שאינה מתכווננת, בורר הילוכים, בלם חניה אלקטרוני, ובורר מצבי הנהיגה XMode של סובארו. החומרים רכים בחלקים העליונים וסביבת הנהג בהחלט נעימה לשהייה. רמת אבזור ספורט מוסיפה תיפורים ודקורציות בצבע כתום המוסיפים עניין בתא הנוסעים שאינו מנסה להחניף עם תאורת אווירה או שאר גימיקים. לוח המחוונים שמרני בעיצובו וקל להבנה.

סובארו פורסטר

המושבים הקדמיים עוטים ריפוד נעים ואיכותי בתפירה נאה, והם תומכים ונוחים לנסיעות ארוכות. ברכב המבחן מושב הנהג מתכוונן חשמלית באופן מלא, כולל כוונון קשיחות מסעד הגב התחתון. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת ויחד עם קו חלונות נמוך, שטח שמשות ענק ומראות תלויות, מתקבל שדה ראיה עצום לכל הכיוונים ואף לאחור, המסייע מאוד בתמרונים צפופים בעיר ובשטח.

סובארו פורסטר

התבססות על פלטפורמת SGP של סובארו אימפרזה מקציבה בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ בלבד, אך למרות זאת נוסעי המושב האחורי ייהנו ממרווחי רגליים וראש מעולים גם אם הם גבוהים. מרווח הכתפיים מכובד אף הוא אך כמקובל בסגמנט, נוסע שלישי יגרום לצפיפות משמעותית, בין היתר עקב מדרגת הינע בולטת שקשה להימנע ממנה ברכב בעל הנעה כפולה. נוסעי המושב האחורי ייהנו מחלונות כהים, פתחי אוורור ייעודיים ושני שקעי USB.

סובארו פורסטר

פתרונות האחסון מונים תא מתחת למשענת היד הקדמית, משטח הנחה לסמארטפון בתחתית הקונסולה המרכזית כאמור, תא כפפות גדול ומואר, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומחזיקי כוסות מלפנים. הכניסה והיציאה מהרכב קלות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. תא המטען בנפח מכובד של 509 ליטרים עם שטיח גומי ברצפתו, כיסוי עליון נגלל ושקע 12V. שפת ההטענה שטוחה אך מעט גבוהה. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני.

סובארו פורסטר

נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה טובה. המתלים אשר זכו לכיול מחודש במסגרת מתיחת הפנים עושים עבודה טובה בכל הנוגע לשיכוך וריסון בורות ומפגעים, ומצליחים לרסן את רוב מפגעי האספלט. מפרט המתלים כולל עצמות עצה כפולות מאחור התורמות להפחתת תנודות בציר הרוחב. בכביש הבין עירוני נרשמת נוחות נסיעה מרוסנת אך רעשי הרוח והכביש אשר מתחילים להופיע כבר במהירות תלת ספרתית חוקית, גורעים מחווית השיוט. מערכת השמע מציעה 6 רמקולים ואיכות סאונד בינונית למדי שאינה מפצה על רעשי הרוח והכביש.

ביצועים סובארו פורסטר

יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי וכוללת מנוע בוקסר בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 24.3 קג"מ ב- 4,400 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT עם שבעה יחסי העברה קבועים, ולמערכת הנעה כפולה חכמה. הביצועים בפועל מספקים לכל צורך עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.3 שניות ומהירות מרבית של 207 קמ"ש.

סובארו פורסטר

התגובה ללחיצה על דוושת התאוצה אמנם פחות זריזה ביחס למנועי טורבו בעלי הספק דומה וניכר כי חובבי הביצועים ירגישו מעט חוסר במומנט בסל"ד נמוך ובינוני, אך פעולת המנוע חלקה ומלווה בצליל מנוע בוקסרי שרירי וייחודי. תיבת ההילוכים הרציפה כוללת שבעה יחסי העברה קבועים הנשלטים באמצעות מנופי העברה נוחים מאחורי גלגל ההגה, ופעולתה מרגישה בוגרת ביחס לתיבות הילוכים רציפות אחרות. למרות זאת תיבה רובוטית דו-מצמדית הייתה מתקבלת בברכה כמו גם בורר אלקטרוני קטן בעל מראה מודרני.

סובארו פורסטר

כיול מתלים רך יחסית המכוון לטעמו של הלקוח האמריקאי וצמיגי All-Season אינם מתכון לתקיפת פיתולים וקבלת זוויות גלגול שטוחות. בכבישי ים המלח הטכניים הורגשה רכינת מרכב תחת עומס, כך שהעדפנו לנהוג בקצב התנועה ולשמור את אתגר המתלים לפרק השטח. גלגל ההגה המחומם זוכה בגרסה זו לדקורציה כתומה מרעננת, מציג התנגדות מלאכותית וחוסר תקשורת טיפוסי. הבלמים גילו יכולת בלימה סבירה עם דעיכה קלה שהורגשה בסוף הירידות לים המלח תחת עומס חום כבד, כזו שהצריכה לחיצה הגונה על דוושת הבלם.

סובארו פורסטר

יכולת השטח מהווה את היתרון המובהק ביותר של סובארו פורסטר ביחס לשאר המתחרים בסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים. מפרט הכולל הנעה כפולה, מרווח גחון של 220 מ"מ, זוויות גישה ונטישה של 20 ו- 24.6 מעלות בהתאמה ומתלים נפרדים, מסדרים לרכב כושר עבירות טוב בשטח אשר יביא אתכם רחוק יותר משאר המתחרים המפונפנים. ההנעה הכפולה החכמה מאפשרת אחיזה טובה בתנאים מאתגרים ומחליקים הודות לחלוקת מומנט אידיאלית. מערכת ה- X MODE מאפשרת בסיבוב חוגה בקרת זחילה במדרון המסייעת לנהג לא מנוסה לשפר את כישורי נהיגת השטח. גם בשטח מתקבלת נוחות נסיעה מרוסנת ושטח החלונות העצום מסייע בזיהוי קצוות המרכב. מי שינסה לאתגר את איש היערות, יסתכן בחביטת גחון המרכב שאינו כולל מיגון מקורי. יש לזכור כי לא מדובר בחיית שטח טוחנת סלעים אלא בקרוסאובר עם יכולת שטח מכובדת לטיולי משפחות בשבילי קק"ל ומעט מעבר לכך.

צריכת דלק סובארו פורסטר

המפרט השמרני אשר מונה הנעה כפולה קבועה ומנוע בוקסר אטמוספרי שאינו מתוגבר במגדש טורבו או בסיוע חשמלי לחיסכון בדלק, עולה בצריכת דלק משולבת גבוהה אשר עמדה במהלך המבחן על 10.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית ברובה עם מערכת Start & Stop פועלת. נתון היצרן אינו רחוק מכך ועומד על 12.2 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. מיכל דלק בנפח 63 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה סובארו פורסטר

אמינות רכבי סובארו נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה סובארו במקום ה- 8 מתוך 27 יצרנים, עם ירידה של מקום אחד מהדירוג הקודם בשנת 2020. בסקר J.D Power שנערך בארה"ב בשנת 2021, התברגה סובארו במקום ה- 19 מתוך 32 יצרנים עם 125 תקלות לכל 100 רכבים.

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 150,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים טרם נמסרו ע"י היבואן. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 6,000 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,412 ₪. סובארו פרוסטר ספורט ניצב בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,382 ₪.

בטיחות סובארו פורסטר

סובארו פורסטר לא נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP אך זכה לציון המרבי Top Safety Pick+ מארגון הבטיחות האמריקאי IIHS. במסגרת מתיחת הפנים קיבל סובארו פורסטר את הדור העדכני של חבילת הבטיחות EyeSight עם צמד מצלמות קדמיות בזווית צילום רחבה פי 2 ביחס לדור הקודם ועיבוד מהיר ורב יותר של נתונים המאפשר תגובות מהירות ומתואמות יותר של שלל מערכות הבטיחות האקטיביות. בפועל ניכר כי תיקון הסטייה ומרכוז הרכב בנתיב פועלים בצורה בשלה ונעימה.

סובארו פורסטר

אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים ומעקב אחר הרכב מלפנים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על התחלת נסיעה של הרכב המוביל, ומצלמת רוורס עם מערכת שטיפה. מרמת האבזור X ומעלה נוספת גם מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. רמות האבזור XS וספורט כוללות גם מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

תמורה למחיר סובארו פורסטר

סובארו פורסטר מוצע בארבע גרסאות אבזור לבחירה. גרסת הכניסה Z מוצעת במחיר 169,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, שני שקעי USB מלפנים, 6 רמקולים, חימום למושבים הקדמיים, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת ירידה במדרון, בורר X-Mode לבחירת מצבי נהיגה בכביש ובשטח, חיישן תאורה, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

רמת האבזור X מוצעת במחיר 192,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, כוונון חשמלי למושב הנהג, גלגל הגה מחופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, שני שקעי טעינה מסוג USB עבור הנוסעים במושב האחורי, מסך בגודל 6.3 אינץ' בקונסולה המרכזית עם נתוני מחשב הדרך, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, ספוילר אחורי, חיישני רוורס מקוריים, ופנסי ערפל קדמיים.

רמת האבזור XS מוצעת במחיר 202,900 ₪ ומוסיפה פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, חימום לגלגל ההגה, וגג זכוכית פנורמי חשמלי. גרסת ספורט הנבחנת מוצעת במחיר 212,900 ₪ וכוללת בנוסף פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, פנסי ערפל קדמיים מסוג לד, חישוקים קלים מושחרים בקוטר 18 אינץ', וחבילת עיטורים בגוון כתום מבחוץ וגם בתא הנוסעים.

סובארו פורסטר החדש 2022 היה ונותר קרוסאובר משפחתי ייחודי לחובבי הז'אנר, ומעיין שעון CASIO יפני מדויק ואמין בעולם של שעונים חכמים. אם אתם מבקשים עיצוב מתוחכם או יחידות הנעה מתקדמות וחסכוניות, נציע לכם לחפש רכב אחר, אבל סובארו פורסטר המשלב תפיסה מסורתית של יכולת שטח מציע יתרון מובהק על המתחרים לצד שימושיות יומיומית גבוהה, תפעול פשוט, נוחות נסיעה טובה, ומוניטין מוכח. מתיחת הפנים הקלה היטיבה עם העיצוב וחידדה את מערכות הבטיחות כך שבסופו של יום נותרנו עם אותו מתכון מוצלח המכוון לאותו קהל יעד חובב שטח ואוהד המותג.

סובארו פורסטר ספורט 2.5 ליטרים אוטומטי
מנוע בוקסר בנזין 4 צילינדרים 2,498 סמ"ק
הספק מרבי משולב 182/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 24.3/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה כפולה קבועה עם חלוקת מומנט אקטיבית
אורך כללי 4,640 מ"מ
רוחב כללי 1,815 מ"מ
גובה כללי 1,730 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מרווח גחון 220 מ"מ
מיכל דלק 63 ליטרים
נפח תא מטען 509 ליטרים
משקל עצמי 1,583 ק"ג
מהירות מרבית 207 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 212,900 ₪

סובארו פורסטר ספורט 2022