הונדה וסוני מכריזות על שיתוף פעולה בתחום הניידות

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 19 יוני 2022
  • 0 תגובות

צמד החברות היפניות הונדה וסוני חתמו על הסכם להקמת מיזם חדש שיעסוק בתחום הניידות. במסגרת המיזם יקימו הונדה וסוני חברה חדשה בשם Sony Honda Mobility Inc בה הן שותפות ביחס של 50:50 ועל פי הצהרתן תעסוק במכירה של כלי רכב חשמליים בעלי ערך מוסף גבוה ואספקת שירותי ניידות.

סוני Vision-S 02

הונדה מביאה לשיתוף הפעולה את הידע הרב והניסיון אותו צברה בייצור כלי רכב, בניהול שירות לאחר המכירה, ובתחום בטיחות כלי רכב ואיכות הסביבה. סוני מביאה את המומחיות בפיתוח ויישום טכנולוגיות חישה, בידור, תקשורת וחיבור לרשת. יחד הן מקוות לפתח דור חדש של מוצרי ניידות ושירותי ניידות המותאמים למשתמשים ולסביבה. מהצהרה זו ניתן להסיק שהונדה וסוני מכוונות את שיתוף הפעולה ביניהן לעתיד בו הן חוזות פחות מכירות של כלי רכב ויותר אספקה של שירותי ניידות אישיים על פי צורך, המבוססים ככל הנראה על נהיגה אוטונומית. עם זאת מצהירות החברות כי המיזם יחל במכירה של כלי רכב ואספקת שירותי ניידות כבר בשנת 2025.

סוני וויז'ן S

הונדה מגיעה לשיתוף הפעולה עם רקע משמעותי מעולם הרכב אך דווקא סוני היא זו שהציגה שני כלי רכב חשמליים מסקרנים מאוד שנראו כבר אז מוכנים לייצור אך למעשה היו כר להצגת טכנולוגיות ומעין הצהרת כוונות של סוני על כניסה לעולם הרכב. סוני ויז'ן S היא מכונית סדאן גדולה בעיצוב נקי ואלגנטי עם תא נוסעים שהציג לא פחות מ- 5 מסכים הכוללים מסך מולטימדיה ראשי, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע מול הנוסע מלפנים, וצמד מסכים בפינות הדשבורד המשדרים את תמונת מראות הצד. הרכב מצויד ב- 33 חיישנים חיצוניים לרבות חיישן לידאר ומערך מצלמות היקפי שיאפשרו יכולות נהיגה אוטונומיות.

בתחילת השנה הציגה סוני את ויז'ן S 02, הפעם SUV גדול עם 7 מושבים שהוסיף צמד מסכים עבור הנוסעים במושב האחורי ומערך חיישנים בתא הנוסעים המנטר את תנועותיהם של הנהג והנוסעים ומאפשר תפעול בעזרת מחוות יד ופקודות קוליות. חיבור לרשת 5G מאפשר קבלת עדכוני OTA וגם שליטה ברכב ונהיגה בו מרחוק. בתחום הבידור כולל הרכב חיבור לשירותי הסטרימינג המוזיקלי של סוני, שילוב רמקולים במושבים המעניקים חווית שמע תלת מימדית, ואפשרות לחיבור קונסולות סוני פלייסטיישן אל המסכים האישיים של הנוסעים במושב האחורי.

הונדה פרולוג

הונדה לעומת זאת קצת נרדמה בשמירה. היצרנית היפנית שהקדימה, יחד עם טויוטה, את מרבית עולם הרכב באימוץ טכנולוגיית הנעה היברידית, מתעכבת עם הכניסה לעידן הרכב החשמלי ולמעשה משווקת היום רק את הונדה e הקטנטנה עם טווח נסיעה צנוע של קצת יותר מ- 200 ק"מ. הדגם החשמלי הבא שתציג הונדה יהיה רכב פנאי גדול על בסיס פלטפורמת אולטיום של ג'נרל מוטורס הייעודית לרכב חשמלי, אך הוא צפוי להגיע לכבישים רק בשנת 2024.