פולקסווגן טרנספורטר T6.1 במבחן דרכים

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: אלעד לרך
  • 14 אוגוסט 2022
  • 0 תגובות

צמד המילים פולקסווגן טרנספורטר הוא לא רק שם של רכב אלא שילוב שמדבר על אייקון מוטורי שכובש את לבבות הנהגים ובעלי העסקים בעולם כבר למעלה משבעים שנה. הדור השישי לאחר מתיחת הפנים (T6.1) התייצב למבחן דרכים בגרסת המשלוח ומבטיח רכב עבודה בעל אופי גרמני, כזה שידפוק כמו שעון ויעשה הכל כמו שצריך. יצאנו לבדוק האם שינויים קטנים עושים הבדל גדול.

פולקסווגן טרנספורטר
יתרונות מנוע, תיבת הילוכים, שימושיות, שדה ראייה
חסרונות נוחות נסיעה בעיר, בידוד רעשי כביש

פולקסווגן טרנספורטר

עיצוב ונוחות פולקסווגן טרנספורטר

הדור השישי של פולקסווגן טרנספורטר הגיע אלינו במהלך 2015 והשינויים שעבר במתיחת הפנים האחרונה אינם קיצוניים אך בהחלט מרעננים ומנסים ליישר קו עם המתחרים הצעירים בסגמנט כגון סיטרואן ג'אמפי ויונדאי סטאריה שהושק לאחרונה. החזית זכתה לגריל מעודכן וליחידות תאורה חדשות ומודרניות יותר שמהן נמתח פס עליו רשום Transporter. בנוסף הותקנו פגושים בעיצוב חדש. מאחור אין שינויים מרחקי לכת אלא רק שינוי קל ביחידות התאורה. השינוי המשמעותי נמצא בתא הנוסעים הכולל דשבורד חדש ואיכות חומרים מעט טובה יותר ביחס לדגם הקודם. פתחי האוורור החדשים חדים יותר בעיצובם והמזגן יכול להקפיא אך מיקום הפתחים האמצעיים אינו אידיאלי.

פולקסווגן טרנספורטר

רכב המבחן הגיע בגרסת מרכב קצר ואורכו 4.9 מטרים אך כמו כל רכב מסחרי הדגם ניתן לשינוי בהתאם לצרכיו של העסק. ניתן לקבל את הרכב עם תוספת אורך של 40 ס"מ ו/או תוספת גובה של כ- 50 ס"מ. פנים הרכב גם הוא בהתאמה אישית ויכול לכלול וריאציות רבות של מושבים ומחיצות שיהפכו את הטרנספורטר לרכב המושלם לצרכי הלקוח.

מושב הנהג נוח יחסית וניתן לשבת עליו שעות ארוכות מבלי להתעייף. ספסל הנוסעים הקדמי קצת פחות נוח לשני נוסעים נוספים אשר יתקשו להתרווח ולמצוא מקום לברכיים, במיוחד הנוסע האמצעי. רכב המבחן הגיע עם ספסל אחורי פשוט בהתקנה מקומית ואינו יוצא דופן בנוחיותו. שדה הראיה גדול ונוח וגם מראות הצד גדולות מאוד ומכסות שטח רחב.

פולקסווגן טרנספורטר

הנדסת האנוש בסביבת הנהג מוכרת לנו מרכבים נוספים של הקונצרן הגרמני וקשה באמת להגיד מילה רעה על ההנדסה הגרמנית. קו המחשבה המנחה בעיצוב הפנים של הטרנספורטר היה פשטות ופונקציונליות. הכל נוח, כל הכפתורים נגישים, ברורים וקלים לשימוש. קשה למצוא כאן חומרים משובחים ורכים אבל בל נשכח שמדובר ברכב שצריך לשרוד הרבה שנים של עבודה מאומצת. איכות ההרכבה מצוינת כפי שהורגלנו ממותג פולקסווגן. פתרונות האחסון לנהג כוללים תאים פתוחים בדשבורד, לצד ידית ההילוכים, תא כפפות בגודל סביר, ותאים גדולים בדלתות.

פולקסווגן טרנספורטר

רכב המבחן הגיע עם מערכת מולטימדיה מקורית של פולקסווגן הכולל ממשק ConnectIt המאפשר חיבור לאפל קאר פליי ולאנדרואיד אוטו. מסך המגע המרכזי אמנם קטן יחסית בגודל 6.5 אינץ' אך תפעולו קל ונוח בשילוב מתגים על ההגה. כמו כן מגיעה המערכת עם אפליקציית ניווט Waze ושלל אפליקציות נוספות אך החלק הזה של המערכת לא עובד באותה רמה גבוהה כמו הממשק המקורי.

פולקסווגן טרנספורטר

נקודה חשובה מאוד לציון היא נוחות העבודה עם הרכב. סף ההטענה מדלת הצד או מהדלתות האחוריות בגובה של כ- 50 ס"מ מהרצפה ולכן נוח מאוד להעמסת ציוד. הדלתות האחוריות נפתחות בזווית 90 מעלות ולא 180 מעלות אך בכל זאת קל מאוד להעמיס מטען דרכן. לרכב המבחן כושר נשיאה של 872 ק"ג אך כאופציה ניתן לרכוש את הרכב עם כושר נשיאה של 1,272 ק"ג. בדבר השימושיות שכה חשובה ברכב כזה, ניתן להוסיף גם 8 טבעות עיגון, דיפונים פנימיים ואפילו דלת הזזה נוספת בצד שמאל לנוחות העמסה מירבית.

פולקסווגן טרנספורטר

החסרון הבולט בפולקסווגן טרנספורטר היא נוחות הנסיעה בעיר. המתלים האחוריים קשים למדי כמו ברוב הרכבים המסחריים כדי לעמוד במשקלים הכבדים, ובנסיעה שגרתית ללא עומס הרכב מאוד קופצני, בעיקר במהירויות נמוכות בתוך העיר שם מרגישים כל פגם בכביש. מנגד, בכבישים מהירים הטרנספורטר מרגיש נוח מאוד מקנה תחושת בטחון. בידוד רעשי הכביש לוקה בחסר אבל יש לזכור כי מדובר ברכב מסחרי "עירום" יחסית. בידוד רעשי הרוח בהחלט מספק.

ביצועים פולקסווגן טרנספורטר

פולקסווגן טרנספורטר הנבחן הגיע עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ בטווח של 1,500-3,000 סל"ד. אין כאן עניין בתאוצה מהירה ומהירות מרבית גבוהה אם כי היכולת להניע את המסחרית מנקודה א' לנקודה ב' בצורה הכי יעילה שניתן. אם בכל זאת תרצו, תוכלו לזנק מעמידה למאה קמ"ש תוך 10.1 שניות אך לא זאת המטרה וגם פס הקול של המנוע המתאמץ זו לא בדיוק המוזיקה שתרצו לשמוע.

פולקסווגן טרנספורטר

לפולקסווגן טרנספורטר מערכת הנעה קדמית ותיבת הילוכים מצוינת ויעילה הקשובה לצרכי הנהג. אמנם בזמן המבחן היה הרכב ללא מטען אך גם בנסיעה עם שישה אנשים הרגיש הטרנספורטר זריז למדי. תיבת 7 ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים בשילוב עם מנוע הטורבו דיזל פעלו בסינרגיה. אמנם לא מדובר ביחידת הנעה חזקה מאוד וסביר שתחת עומס הרכב יהיה פחות זריז אך המומנט זמין כמעט בכל רגע ויספק את דרישות הנהג.

פולקסווגן טרנספורטר

קשה להתייחס לרכב כזה כרכב מהיר אבל פולקסווגן טרנספורטר בהחלט יכול לעמוד בכל מהירות שתרצו, חוקית או לא. פולקסוואגן טרנספורטר מקנה תחושת בטחון בזכות גודלו אך מתקשה לעמוד איתן בכביש מפותל ומפתח זוויות גלגול משמעותיות כצפוי. ההגה קל ונעים, והופך את הנסיעה במקומות הצפופים של העיר והחנויות בה למשימה קלה. הבלמים עושים עבודתם נאמנה אם כי רגישים מדי ודורשים הסתגלות קצרה. אציין שדוושת הבלם קצת גבוהה מדי, מה שיכול להציק בנסיעות איטיות בפקקים. פולקסווגן טרנספורטר הינו רכב עבודה נוח שניתן לבלות עמו בנוחות ימי עבודה ממושכים.

צריכת דלק פולקסווגן טרנספורטר

צריכת הדלק היא אלמנט חשוב בכדאיות רכב עבודה. במהלך המבחן גמענו כ- 400 ק"ג ורשמנו צריכת דלק של 10.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת רגועה. מדובר בנתון טוב ואין ספק שתיבת ההילוכים היעילה ומערכת העצור וסע עוזרות להשגת התוצאה. אם מרבית הנסיעות שלכם הן בין עירוניות, תהנו מצריכת דלק טובה עוד יותר. לפולקסווגן טרנספורטר מיכל דלק בנפח 70 ליטרים ובחישוב קל תבקרו בתחנת הדלק בכל 700-750 ק"מ. מנוע הטורבו דיזל עומד בתקן יורו 6 אך למרות הכל ניצב בדרגת זיהום האוויר 15 הגבוהה ביותר.

אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן טרנספורטר

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית אם כי ניכרת מגמת שיפור בשנה האחרונה. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 28 יצרניות, עליה של מקום אחד ביחס לאשתקד. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 21 מתוך 32 יצרניות, זינוק של 7 מקומות מעלה, אך עדיין עם כמות תקלות גבוהה מהממוצע שנמדד בסקר. בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 זכתה פולקסווגן לציון מחמיא יותר כשהגיעה למקום ה- 11 מתוך 22 יצרניות עם כמות תקלות נמוכה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר.

פולקסווגן טרנספורטר

פולקסווגן טרנספורטר נדרש לטיפול אחת לשנה או כל 20,000 ק"מ ומגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים. מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 1,015 ₪ וכולל החלפת שמן מנוע ומסנן שמן. מחיר הטיפול השני עומד על 1,816 ₪ וכולל החלפת שמן מנוע ומסנני שמן, סולר, אוויר ומזגן. מחיר הטיפול השלישי עומד על 1,816 ₪ וכולל החלפת שמן מנוע ושמן תיבת הילוכים, מסנני שמן מנוע ושמן תיבת הילוכים, והחלפת רצועת הנעה.

בטיחות פולקסווגן טרנספורטר

על מערכות הבטיחות בפולקסווגן טרנספורטר שקיבלנו למבחן אין מה להרחיב. יש כאן רק 2 כריות קדמיות ומערכת מובילאיי 630 בהתקנה מקומית כך שהציון עבור האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה מינימלי ועומד על 0 מתוך 8. ברורה חשיבותן ונחיצותן של מערכות בטיחות מתקדמות יותר, במיוחד ברכב מסחרי הנמצא שעות רבות על הכביש. חשוב לציין שניתן להוסיף בתשלום צמד כריות אויר נוספות, מערכת ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית. ארגון הבטיחות האירופאי Euro Ncap ציין שהטרנספורטר מציע שלל מערכות בטיחות ומקבל מדליית זהב עבור היצע מערכות הבטיחות הרחב ביחס למתחרים בסגמנט.

פולקסווגן טרנספורטר

תמורה למחיר פולקסווגן טרנספורטר

פולקסווגן טרנספורטר מוכר עשרות שנים כרכב מסחרי בארץ ובעולם. מדובר ברכב שהוא שם דבר בפני עצמו ושמו נוסע לפניו. הטרנספורטר בתצורת ואן משלוח הוא רכב עבודה נטו וכזו גם רשימת האבזור הדלה ומחירו העומד על 194,000 ₪ לפני מע"מ. פולקסווגן טרנספורטר מגיע בשלל גרסאות מרכב וניתן להתאמה אישית לצרכי העסק. יש כאן הרבה מאוד מקום להפוך אותו לכלי פונקציונאלי העונה על צרכי הלקוח בצורה הטובה ביותר.

רכב המבחן הגיע עם חלונות חשמליים קדמיים, דלת הזזה אחורית עם חלון, מראות צד מתכוונות חשמלית, בתי מראות וידיות בצבע שחור, פגושים בצבע שחור, פנסי הלוגן קדמיים, תאורת נהיגת יום, ותאורת לד פנימית נוחה מאוד מלפנים ומאחור.

פולקסווגן טרנספורטר מגיע עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 110 כ"ס או 150 כ"ס ותיבת 5 הילוכים ידנית או רובוטית 7 הילוכים. הטרנספורטר אמנם לא מושלם. הוא קופצני, רועש וצליל המנוע לא נעים לאוזן אבל בשורה התחתונה והחשובה מדובר ברכב עבודה יעיל שיענה על כל הדרישות. יתרונותיו הבולטים הם נוחות השימוש והנדסת האנוש. כיסא הנהג נוח, נוחות הנסיעה טובה מלבד בדרכים עירוניות לא איכותיות, שדה הראיה הגדול בשילוב הגה קל עוזרים בתמרונים, וקל להעמיס ציוד לתא המטען. גם המנוע זריז ומאפשר תנועה קלה שתהפוך את יום העבודה שלכם לקל הרבה יותר.

אם פולקסווגן טרנספורטר יהיה העובד החדש בחברה שלכם, הוא לא יהיה העילוי שירוץ מהר בסולם הדרגות לכס המנהל הגדול. הטרנספורטר יהיה העובד הזה שיעשה הכל, בלי בעיות ובלי תלונות, ויהיה נאמן לכם ולתפקיד עד הסוף. אתם ודאי יודעים שעובדים כאלה קשה מאוד למצוא היום.

פולקסווגן טרנספורטר T6.1 ואן משלוח
מנוע טורבו דיזל 1,968 סמ"ק
הספק מרבי משולב 150/3,250-3,750 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 34.6/1,500-3,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,904 מ"מ
רוחב כללי 1,904 מ"מ
גובה כללי 1,990 מ"מ
בסיס גלגלים 3,000 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען 5,800 ליטרים
משקל עצמי 1,928 ק"ג
משקל העמסה 872 ק"ג
משקל כולל 2,800 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.1 שניות
צריכת דלק בין-עירונית (יצרן) 10.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.9 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 0 (מתוך 8)
מחיר 194,000 ₪ לפני מע"מ

פולקסווגן טרנספורטר 2022