אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
המפלצת הירוקה הזו שלקחנו למבחן אולי נראית קצת משפחתית ותמימה, אבל אל תתנו לה להטעות אתכם. כבר ממפרט הרכב רואים שמדובר במכונת נהיגה מהירה מאוד עם יחידת הנעה חזקה, מתלים ספורטיביים מתכווננים, וצמיגים ספורטיביים רחבים מאוד ודביקים. לקחנו את אאודי RS3 בסוף שבוע חמים למבחן לוהט ומהנה.
| אאודי RS3 | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, יחידת הנעה, מתלים אדפטיביים, אפשרויות כיוונון רבות, שימושיות |
| חסרונות | מחיר, צריכת דלק, צליל פושר ממערכת הפליטה |
רכב המבחן שלנו הגיע בצבע ירוק זרחני שנראה נהדר אבל עלול לסכן אתכם, את הסובבים אתכם ואת רישיון הנהיגה שלכם. המכונית החמה בצבע הכה זועק לא הפסיקה לסובב ראשים, גם של אנשי אכיפת החוק בכבישים. העיצוב נאה עם דגשים ספורטיביים מובחנים אך לא באופן מצועצע מדי. מלפנים בולטת שבכה ענקית מעוצבת ומושחרת עליה מוסתרים סמל אאודי ולוגו RS מושחרים, וכונסי אוויר מושחרים גדולים. פנסי החזית בצורת האות ר' ובחלקם התחתון מטריצת לד נחמדה המקרינה צורת דגל שח מט, ובפתיחת המכונית מקרינה בצד הנהג RS3 בצורה דינמית, אות אחר אות.
מראות הצד וחישוקי הגלגלים מושחרים אף הם ועל חצאיות הצד פנל שחור. בכנף הקדמית מאחורי הגלגל פתח אוורור ארוך. מבעד לחישוקים הנאים בקוטר 19 אינץ' מבצבצים צלחות בלימה גדולות וקליפרים אדומים גדולים עם כיתוב RS. מאחור צמד פנסים ארוכים עם חתימת לד מיוחדת, ספוילר גדול מעל השמשה האחורית, סמלים מושחרים, פנל שחור עם דוגמא מרושתת בפגוש האחורי, ודיפיוזר שחור וגדול עם צמד פתחי מפלט אובליים גדולים.
מידותיה החיצוניות של אאודי A3 ממקמות אותה בלב קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. אורכה 4,389 מ"מ (50 מ"מ יותר מאאודי A3 ספורטבק), רוחבה 1,984 מ"מ (168 מ"מ יותר מאאודי A3 ספורטבק), גובהה 1,436 מ"מ (45 מ"מ יותר מאאודי A3 ספורטבק), ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,631 מ"מ.
עם פתיחת הדלת בחשיכה מוקרן לוגו RS צבעוני על הכביש. תא הנוסעים מודרני ונאה, ובמושבי הרכב בולטים תיפורים ירוקים בצורת משושים המתאימים לצבע הרכב. מבנה הדשבורד מעט שונה מהמוכר. שני פתחי המיזוג של הנהג ממקומים גבוה בצידי לוח המחוונים. באמצע הדשבורד, מופנה מעט לצד הנהג, מסך זכוכית בגודל 10.1 אינץ' משופע ומתחתיו פנל מסך ומתגי מערכת בקרת האקלים כמו שאנחנו אוהבים עם מתגים גדולים וברורים.
מימין למסך המרכזי תריסים ארוכים המשלבים את צמד פתחי המיזוג בתוכם, ומתחת, לכל אורך הדשבורד פנל דמוי אלומיניום מוברש עם שילוב קרבון ופס תאורת אווירה. חומרי הדיפון רכים ואיכותיים מאוד בחלקם העליון. איכות ההרכבה מעולה. בתחתית הקונסולה תא אחסון פתוח גדול, מואר ויעיל עם שני שקעי USB-C. מעליו שורת פקדים הכוללת למשל את מתג בחירת מצבי הנהיגה וביטול מערכת עצור וסע.
פנל בורר ההילוכים האלקטרוני בקונסולה המרכזית שבין הנהג לנוסע לא מנוצל לפתרונות אחסון וכולל מתג התנעה ומתג שליטה עגול למערכת המולטימדיה. משענת היד נוחה ומתחתיה תא רבוע בגודל בינוני. תא אחסון גדול ופתוח בין המושבים יכול להפוך לשני מתקני כוסות בהסטת שתי טבעות אחיזה מקוריות. תא הכפפות בגודל סביר, מדופן ומואר אך לא ממוזג. בכל הדלתות תאי אחסון עם מקום לבקבוק קטן.
לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מצוין, נשלט באמצעות פקדים נוחים על גלגל ההגה ומאפשר שלל אפשרויות תצוגה לבחירה. גלגל ההגה קטום, מחופה עור מחורר ונעים לאחיזה. במרכזו טבור עגול עם סמל המותג בגימור דמוי אלומיניום ומתחתיו לוגו RS צבעוני. מתגים משני צידי ההגה מאפשרים שליטה על מערכות הרכב, וצמד דוושות אלומיניום מאחורי גלגל ההגה מאפשרות שליטה ידנית על העברת ההילוכים.
מושבי הספורט הנהדרים כוללים כאמור המון תיפורים ירוקים והם נוחים מאוד לישיבה. תמיכת הצד נהדרת גם באזור הגב וגם לרגליים. המושבים מתכווננים חשמלית כולל גובה ועומק של תמיכת הגב. ניתן גם להאריך את בסיס המושב באופן ידני ולהגיע לתנוחת נהיגה נוחה ויעילה יחד עם כיוונון ידני לגובה ולעומק של גלגל ההגה.
המושבים נמוכים כיאה לרכב ספורט אך ניתנים להגבהה אם תרצו. מפתח הדלתות הקדמיות נדיב אך תמיכת הצד במושבים עבה ותקשה מעט את הכניסה למושבים הקדמיים. סף החלונות גבוה בשל המושבים הנמוכים, ולמעט מראות צד מעט קטנות, שדה הראייה לפנים ולצדדים טוב. גם הראות לאחור טובה ולעזר מותקנים גם חיישני קרבה קדמיים ואחוריים, וגם מצלמה אחורית איכותית. המראה הפנימית גדולה ויפה ללא מסגרת וכוללת עמעום אוטומטי. סוככי השמש גדולים ונוחים עם תאורה ומראה. חלון הגג הפנורמי מלפנים מכניס הרבה אור לרכב עם פתיחתו.
הנדסת האנוש מעולה. נוכחות המתגים השימושיים היא מאוד נכונה ולא מצריכה שיטוט במסכים שונים. למרות נוכחותם של המתגים, אופן סידורם ומיקומם שומר על המראה הנקי והמודרני, ומוכיח שניתן ליהנות מכל העולמות (לתשומת לב מאות מעצבי הרכב המקריבים עד כדי כסילות את השימושיות לטובת העיצוב). מעל פקדי מערכת בקרת האקלים מסך קטן המציג בדיוק מעל כל מתג את מצבו, ומקל מאוד את השימוש גם בלילה.
המסך המרכזי ומסך לוח המחוונים עם רזולוציה וניגודיות גבוהות, ולמרות שהמסך המרכזי משופע וחשוף לשמש, הוא נראה נהדר גם ביום שטוף שמש. מסכי התצוגה השונים יפים ואינטואיטביים וניתן לבחור סגנונות תצוגה שונים בלוח המחוונים. מערכת המולטימדיה תומכת ב- Apple CarPlay וב- Android Auto, ומערכת השמע 3D המעולה מבית Bang & Olufsen בהספק 680w כוללת 15 רמקולים המציעים איכות שמע נהדרת.
מאחור יהיה נוח מאוד לשני נוסעים בוגרים אך מרווח הרגליים מוגבל ודרושה התחשבות מצד הנוסעים מלפנים. שני נוסעים מאחור יוכלו ליהנות גם ממשענת יד רחבה ונוחה עם 2 מתקני כוסות. לנוסע נוסף במושב האמצעי יהיה פחות נוח עקב מושב מוקשח ומדרגת הינע גדולה. מאחור פתחי מיזוג ואזור בקרת אקלים נפרד עם אפשרות כיוונון טמפרטורה. תקרת הרכב שחורה וכוללת ארבעה גופי תאורה לכל הנוסעים מסוג לד עם אפשרות עמעום.
תא המטען בנפח סביר של 380 ליטרים ומציג סף הטענה נמוך, מפתח נגיש, ופתרונות פרקטיים כגון ווים לתליית שקיות. לכל אחת משלושת המושבים מאחור גב הניתן לקיפול מהיר ונוח המאפשר משטח הטענה גדול וכמעט שטוח לחלוטין. ניתן להוביל חפצים ארוכים גם עם 4 נוסעים במכונית בעזרת קיפול גב המושב המרכזי בלבד. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר. אם יש לכם טרקטורון לשטח או אופנוע ים כדאי שתדעו שלאאודי RS3 אסור להתקין וו גרירה.
את התחלת הנסיעה אנו מבצעים בתוך העיר עם שילוב של מצב נהיגה קומפורט. במצב זה נראה שאנו נוסעים במכונית משפחתית קומפקטית גרמנית רגילה ולא ספורטיבית. יכולת שיכוך המתלים טובה ושברי כביש ופסי האטה מרוסנים היטב למרות החתך הנמוך של הצמיגים. הופתענו לגלות שגם שילוב של מצב נהיגה דינמי מותיר את הרכב די נוח בתוך העיר ולא גרם לזעזועים ליושבי המכונית למרות הקשחת המתלים.
גם מחוץ לעיר איכות הנסיעה טובה מאוד. העברות ההילוכים מבוצעות בצורה חלקה גם בהאצות חזקות וגם בתאוטות. השמשה הקדמית אקוסטית ובידוד הרעשים טוב מאוד כולל בידוד רעשי הכביש למרות הצמיגים הרחבים בחתך נמוך. את צליל המנוע הבשרני ניתן לשמוע בהנאה בעת מאמץ.
אאודי RS3 מצוידת במנוע טורבו בנזין 5 צילינדרים רוחבי בנפח 2,480 סמ"ק עם הספק מרבי של 400 כ"ס המתקבל בטווח של 5,600-7,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 51.0 קג"מ המתקבל בטווח של 2,250-5,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה quattro. בולמי הזעזועים אדפטיביים וניתנים לכיוונון אישי או לפי מצבי הנהיגה.
מערכת הבלימה כוללת קליפרים עם 6 בוכנות ודיסקים מאווררים במידות 375 על 36 מ"מ מלפנים ו- 310 על 22 מ"מ מאחור. הצמיגים ספורטיביים semi-slicks דביקים במיוחד מסוג Michelin Pilot Sport Cup2. בשל מערכת ההנעה הכפולה המוטמעת בפלטפורמת הנעה קדמית, בחרה אאודי בצמיגים רחבים יותר ובחתך נמוך יותר דווקא מלפנים. מידות הצמיגים עומדות על 265/30R19 מלפנים ו- 245/35R19 מאחור.
בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה מתוך לא פחות מ- 7 מצבים שונים. מצב חסכוני (efficiency) לנסיעה נוחה וחסכונית, מצב קומפורט (comfort) לנסיעה נוחה, קצת יותר דינמית ופחות חסכונית, מצב אוטומט (auto) לנסיעה נוחה עם התאמה לתנאי הדרך ולדרישות הנהג, ומצב דינמי (dynamic) המקשיח את ההגה והמתלים ומחדד את תגובות המנוע ותיבת ההילוכים תוך שמירה על סל"ד גבוה ורצועת כוח במצב זמין על חשבון צריכת דלק וזיהום גבוהים יותר. בנוסף מוצעים עוד 3 מצבי ספורט RS. מצב RS אישי (RS Individual) לבחירה אישית של כל מרכיב הנעה, מצב RS ביצועים (RS Performance) המיועד למסלול המרוצים, ומצב הנעה אחורית (RS Torque Rear) המיועד לדריפטים ולא מומלץ בכבישים ציבוריים.
במצב RS אישי ניתן כאמור לשלוט בכל תכונות מרכיבי ההנעה המתכווננים. לרכיב חלוקת המומנט ניתן לקבוע ערכים של נוח (Comfortable) לחלוקת כוח דינמית בין הצירים שתביא לנוחות מקסימלית, מאוזן (Balanced) לחלוקת כוח שווה בין הצירים, ודינמי (Dynamic) לחלוקת כוח דינמית בין הצירים שתביא לביצועים מקסימליים.
לרכיב מערכת הנעה (Drive system) ניתן לקבוע ערכים של יעיל (Efficient) לחסכון בדלק, מאוזן (Balanced) ודינמי (Dynamic) לביצועים מקסימליים. במצב דינמי נשמרת התיבה בהילוך נמוך והמנוע בסל"ד גבוה הדורש לפעמים התערבות וקביעה ידנית של ההילוך בעזרת הדוושות הקטנות מאחורי גלגל ההגה. לרכיב מתלים (Suspension) והיגוי (Steering) ניתן לקבוע ערכים של נוח (Comfortable) לרכות מקסימלית, מאוזן (Balanced), ודינמי (Dynamic) לקשיחות מקסימלית.
לרכיב צליל מנוע (Engine sound) ניתן לקבוע ערכים של מאופק (Subdued), אוטומטי (Automatic) וניכר (Pronounced). לחבילת RS מערכת פליטה ספורטיבית RS ייחודית אך לצערנו סאונד מערכת הפליטה לא מספיק מושקע וגם במצב "ניכר" צליל המנוע לא הולם רכב חזק עם 400 כ"ס. חסרו לנו מאוד נהימות מנוע בשרניות ופצפוצי בקפייר. במחיר כזה היינו רוצים שכולם ישמעו למי יש את המכונית הכי מרושעת בשכונה.
לרכיב מערכת בקרת היציבות (ESC) ניתן לקבוע ערכים של דולק (On) ודינמי (Dynamic) לשחרור מבוקר ונשלט של המערכת לדריפטינג מעניין אשר לא מומלץ בכבישים ציבוריים. בקרת היציבות ניתנת גם לביטול מהיר על ידי מתג ייחודי בקונסולה המרכזית.
יחס של 1 כ"ס לכל 3.9 ק"ג, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מהירה, מערכת בקרת שיגור, תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות, מערכת הנעה כפולה, מתלים ספורטיביים מתכווננים, וצמיגים רחבים ודביקים בחתך נמוך, נראים מעולה על הנייר וחשוב מאוד איך כולם יחד מתורגמים ליכולת הדינמית של אאודי RS3.
בעזרת מערכת בקרת השיגור ומערכת מדידות תאוצה המותקנת ברכב הצלחנו למדוד ולהציג בלוח המחוונים 4.1 שניות בתאוצה מאפס למאה קמ"ש, קרוב מאוד לנתון התאוצה הרשמי העומד על 3.8 שניות ומרשים מאוד לרכב משפחתי קומפקטי ושימושי.
למעט השהיית טורבו מורגשת בתחילת האצה, מנגנים המנוע ותיבת ההילוכים יחד בצורה מעולה כפי שהורגלנו בקונצרן פולקסווגן. העברות ההילוכים מהירות וחלקות גם בהאצות מהירות ובבלימות חזקות. הצמיגים הספורטיביים המעולים ומערכת ההנעה הכפולה דואגים להעביר את הכוח אל הכביש בצורה אופטימלית ללא איבודי כוח, והביצועים אכן מסחררים.
יחד עם המתלים הספורטיביים המתכווננים ושילוב למצב נהיגה RS Performance ניתן לתקוף כבישים מפותלים במהירות עצומה עם זוויות גלגול קטנות ויכולת שליטה מעולה במכונת הלחימה. להגה 3 מצבי התנגדות, ובמצב דינמי הוא קשוח דיו, מתקשר לא רע, מהיר ומדויק. המתלים הנפלאים מספקים קסם לא מובן של יכולת ריסון מעולה ונוחות לא רעה גם בכבישים מצולקים.
לאחר כמה עיקולים בהם למדנו על התנהגות המכונית, אחיזת הצמיגים, יכולת הבלימה ואופן ירידת הכוח אל הכביש, יכולנו לתקוף עיקולים במהירות גבוהה יותר ויותר עם פחות חששות והרבה יותר חיוכים והנאה, מבלי שבאמת דגדגנו את מגבלות המכונית בכביש יבש. הבלמים חזקים מאוד ולא התעייפו גם לאחר מאמץ ממושך.
לסיכום פרק הביצועים ניתן לומר שאאודי RS3 היא מכונת ביצועים ספורטיבית מעולה, חזקה ובוגרת. לדעתנו עם שילוב של מערכת היברידית מלאה או חלקית היה ניתן לפצות על השהיית הטורבו ולתרום לצריכת דלק טובה יותר.
בנסיעת המבחן שלנו אשר כללה לחיצות הגונות על דוושת התאוצה, השגנו צריכת דלק של 6.9 ק"מ לליטר שתאמה את צריכת הדלק ארוכת הטווח ברכב המבחן. נתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 11.0 ק"מ לליטר ואין לנו ספק שניתן להגיע קרוב מאוד לצריכת דלק כזו בנסיעה רגועה ומשעממת שלא הולמת את ייעוד הרכב.
מיכל הדלק בנפח 55 ליטרים לא גדול מספיק לטעמנו ויספק טווח נסיעה של כ- 380 ק"מ בלבד בין תדלוקים. אאודי RS3 מצוידת במערכת עצור-סע אשר אמורה לתרום מעט מאוד בצריכת הדלק, בטח בקיץ הישראלי בה נהוג לבטלה בתחילת כל נסיעה עקב כיבוי המזגן במצב עמידה. כפי שציינו בסעיף הביצועים, שילוב של מערכת היברידית הייתה תורמת לשיפור צריכת הדלק וטווח הנסיעה בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15 לפי משרד התחבורה הישראלי.
רכבי אאודי אינם זוכים לציון גבוה בתחום האמינות. בסקר שביעות רצון שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2022 הגיעה אאודי למקום ה- 14 מתוך 26 יצרניות. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה אאודי למקום ה- 20 מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה קיבלה אאודי ציון פחות מחמיא ודורגה במקום ה- 20 מתוך 22 יצרניות.
דגמי אאודי משווקים בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 22,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,000 ₪.
אאודי A3 עליה מבוססת אאודי RS3 נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2020 וזכתה לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 89% בהגנה על בוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 73% עבור מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, מערכת עזר לחניה, פנסי ערפל מסוג לד, תאורת לד מלאה, חיישני אורות וגשם, מראות צד ומראה פנימית עם עמעום אוטומטי למניעת סינוור, התרעה בפני סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון אקטיבי, התרעה בפני רכב בשטח מת, התרעה בפני פגיעה בהולכי רכב וברכבים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה מלאה וזינוק מעמידה, והתרעה בפני עייפות הנהג.
אאודי RS3 משווקת בישראל במחיר 472,500 ₪, וחבילת האבזור RS מוצעת בתוספת 19,500 ₪. מפרט האבזור של אאודי RS3 כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', חיבוריות בלוטות', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto בחיבור כבל, מערכת שמע בהספק 180W עם 10 רמקולים, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, חלון שמש פנורמי חשמלי, הקרנת לוגו RS בפתיחת הדלתות הקדמיות, תאורת אווירה עם מגוון צבעים לבחירה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג מאחור ושלושה אזורי שליטה, ומושבים בריפוד עור.
חבילת האבזור RS מוסיפה לרשימה מערכת שמע 3D מבית Bang & Olufsen בהספק 680W עם 15 רמקולים, תאורת לד מטריקס עם איתות דינמי וחתימת אור ייחודית, מערכת פליטה ספורטיבית RS, ומערכת מתלים ספורטיביים אדפטיביים.
מערכת ההנעה משובחת וכוללת שלל כיוונונים לכל מצב. ההספק הגבוה, מערכת ההנעה הכפולה, המתלים הספורטיביים המתכווננים, והצמיגים המעולים מספקים ביצועים דינמיים מסחררים. תוסיפו לזה מערכת בקרת שיגור, מצב הנעה אחורית וצמיגים רחבים ודביקים וקיבלתם מכונית מסלול מעולה וגם מכונה לתאוצות ודריפטינג.
אמנם מחירה של אאודי RS3 נמוך ממחירה של מרצדס A45 AMG המציעה נתונים דומים, ואין לה מתחרים דומים אחרים, אבל מחיר של חצי מיליון למשפחתית קומפקטית חמה ככל שתהיה נראה לנו גבוה מאוד. לדעתנו מחיר אטרקטיבי יותר יכול היה להפוך את המכונית לפופולרית יותר וגם משתלמת יותר לייצור.
אאודי RS3 היא מכונית ספורט אמיתית עם יכולת דינמית גבוהה מאוד מבלי לוותר יותר מדי על נוחות ושימושיות גבוהות בחיי היומיום של המשפחה. אאודי RS3 תהיה נוחה ושימושית למשפחה באמצע השבוע, ובסוף השבוע תעניק אהבה, חום והמון הנאה לבעליה.
| אאודי RS3 עם חבילת אבזור RS | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 5 צילינדרים 2.5 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 400/5,600-7,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 51.0/2,250-5,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים |
| יחידת הנעה | כפולה Quattro מתכווננת |
| אורך כללי | 4,389 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,984 מ"מ |
| גובה כללי | 1,436 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,631 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען | 380 ליטרים (1,200 עם קיפול מושבים) |
| משקל עצמי | 1,570 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 3.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 492,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025