סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לאחר שש שנות פיתוח וליטוש, מציג הוראציו פגאני את יצירת המופת החדשה של המותג - פגאני אוטופיה, שנועדה להפוך לאייקון מוטורי על-זמני שימשיך את ההצלחה של שני הדגמים הראשונים זונדה והיוארה. ההשראה מגיעה מרכבי על משנות ה- 50 וה- 60 והדבר ניכר בבחירת החומרים, הצבעים והסגנון הכללי. פגאני אוטופיה תיוצר במהדורה מוגבלת של 99 רכבים אשר נמכרו מראש ללקוחות נבחרים במחיר של כ- 2.5 מיליון דולר. גרסאות מיוחדות יותר ורודסטר צפויות להגיע בעתיד.
בעוד עולם הרכב עובר לחשמל, פגאני לא נכנעת לזרם הגבוה ומנצלת את תקופת המעבר כהזדמנות אחרונה ליצירת מכונית אנלוגית בטעם של פעם, כזו שלא מתפשרת על חווית הנהיגה ועם זאת עומדת בתקנות הזיהום הנדרשות. כמו לשאר דגמי החברה, גם לפגאני אוטופיה מנוע מרכזי בתצורת V12 בנפח 6.0 ליטרים מבית AMG, כאן עם הספק מרבי של 864 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 112 קג"מ בטווח של 2,800-5,900 סל"ד.
הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל אלקטרו-מכני ותיבת הילוכים ידנית שאין לה תחליף עבור מי שרוצה חיבור מירבי למלאכת הנהיגה. למפונקים תוצע גם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית קלת משקל מבית Xtrac הידועה כיצרנית של תיבות משובחות למכוניות מרוץ. נתוני הביצועים טרם נחשפו אך ברור שהלקוחות לא יתאכזבו.
שלדה עשויה קרבון בשילוב טיטניום ומרכב אלומיניום מאפשרים משקל כולל יבש של 1,280 ק"ג בלבד. על הבלימה אחראית מערכת ברמבו הכוללת צלחות קרמיות בקוטר 410 מ"מ עם קאליפרים בני 6 בוכנות מלפנים וצלחות בקוטר 390 מ"מ עם קאליפרים בני 4 בוכנות מלפנים.
העיצוב החיצוני עמוס באביזרים אווירודינמיים ופריטים מורכבים לאניני טעם ביניהם יחידות תאורה כפולות מלפנים, גג עם חלונות קטנים, מראות צד מפוסלות, חגורות עור לנעילת חלקי המרכב, יחידות תאורה אחוריות בסגנון טורבינה, כנף אחורית מפוצלת, ואי אפשר בלי מצבור של 4 מפלטים עגולים שנראים כמו משגר טילים והפכו לסימן היכר של המותג האיטלקי. החישוקים מציגים עיצוב מגניב שקשה להסביר במילים, פשוט תביטו בתמונות או בוידאו בדקה 2:30. מלפנים חישוקי 21 אינץ' עם צמיגים במידה 265/35 ומאחור חישוקי 22 אינץ' עם צמיגים במידה 325/30.
תא הנוסעים כאילו נלקח מרכב ישן במובן הטוב של העניין. זה לא רק עיצוב בהשראת סגנון רטרו אלא רטרו נאמן למקורות עם פרטים קטנים בשפע. ככל שמבלים ברכב יותר כך מגלים עוד ועוד פרטים חדשים ומעניינים בעיצובו. בניגוד למגמה הרווחת בעולם הרכב, כאן לא תמצאו מסכים מלבד מסך אחד צנוע בלוח המחוונים. ההגה עשוי מיציקת אלומיניום ומעוצב למשעי והפקדים השונים כמו תכשיטים שגולפו מאלומיניום בידי אמן ומוארים בתאורה בהירה המעניקה תחושה נעימה ומרגיעה ההולמת יצירת אומנות שכזו. קשה להתעלם מידית ההילוכים המיוחדת עם המנגנון החשוף שעושה חשק לשחק איתה אפילו בחניה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025