סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לפני כחודש נחשף פורד טרנזיט קאסטום החדש 2023, הנציג של פורד בסגמנט המסחריות בגודל בינוני המתחרה בסיטרואן ג'אמפי, מרצדס ויטו, ורנו טראפיק. פורד טרנזיט קאסטום מחזיק בתואר הדגם הנמכר ביותר בסגמנט באירופה. בשלב הראשון נחשפה הגרסה החשמלית וכעת מגיע תורן של גרסאות מנועי הבעירה הפנימית, במקרה הזה טורבו דיזל במגוון הספקים ויחידת הנעה היברידית נטענת PHEV.
לרוב לא משקיעות יצרניות הרכב משאבים רבים בעיצוב רכבים מסחריים, אך נראה שפורד לקחה את העניין קצת יותר ברצינות והתוצאה נאה בהחלט. בחזית נפגוש את הגריל המשפחתי של פורד המוכר מהדגמים הפרטיים של המותג המשווקים באירופה. יחידות התאורה מציגות חותמת תאורה נאה גם מלפנים וגם מאחור. בגרסאות החשמליות כיסוי שקע הטעינה משולב בפגוש הקדמי מתחת לפנס.
גם תא הנוסעים זוכה לעיצוב נאה עם מסך מרכזי גדול ולוח מחוונים דיגיטלי בהתאם לרמת האבזור. הגרסאות האוטומטיות המירו את בורר ההילוכים הסטנדרטי במנוף הממוקם לצד ההגה והן נהנות מתא אחסון גדול בין המושבים. המסך המרכזי בגודל 13.0 אינץ' מכיל גם פקדים וירטואליים עבור שליטה בבקרת האקלים וקישוריות פנימית עם תמיכה ב- 5G. פטנט חביב הוא גלגל הגה עם מערכת כוונון שהופכת אותו לאופקי ומאפשרת להשתמש בו כעמדת עבודה למשתמשים במחשב נייד.
כאמור פורד טרנזיט קאסטום כבר הוצג בגרסה חשמלית שתצויד במנוע חשמלי בודד עם הספק מרבי של 135 כ"ס או 217 כ"ס. סוללה בקיבולת 78 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 380 ק"מ בין טעינות ותומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 125 קילוואט.
כעת מצטרפת להיצע גם גרסה היברידית נטענת שתאפשר למשתמש גמישות עם יכולת כיסוי מרחקים בזכות מנוע בעירה פנימית ונהיגה עירונית חשמלית נקיה מזיהום, שכן ערים רבות באירופה מנהיגות מדיניות של אזורי אפס פליטה, למשל ליד בתי ספר וגני ילדים. יחידת ההנעה נלקחה מפורד קוגה PHEV וכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון וסוללה בקיבולת 11.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי של כ- 57 ק"מ. נתון ההספק טרם נחשף אולם בפורד קוגה מספקת יחידת הנעה זו הספק מרבי משולב של 225 כ"ס. לגרסה זו יכולת לשמש כמקור חשמל במתח 2.3 קילוואט, למשל עבור כלי עבודה חשמליים.
בנוסף לגרסאות המחושמלות יוצע פורד טרנזיט קאסטום גם עם מנוע טורבו דיזל עם מגדש בודד או כפול בהספקים של 110, 136, 150 ו- 170 כ"ס. גרסאות הבסיס יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית בעוד הגרסאות הבכירות והחזקות יוצעו גם עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. הדגמים הידניים יוצעו עם דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה אופציונלי לטובת שיפור אחיזת הכביש, בעוד הגרסאות האוטומטיות יוצעו לראשונה בפורד טרנזיט קאסטום עם מערכת הנעה כפולה אופציונלית.
כמקובל בכלי רכב מסחריים יוצע פורד טרנזיט קאסטום במגוון גרסאות מרכב, ביניהן גרסת וואן עם שתי מידות גובה ואורך עם או בלי חלונות צד בהתאם לייעוד, עם מחיצה פנימית או בלעדיה, וגם בגרסת טנדר עם קבינה כפולה ומחיצה פנימית. באירופה יוכלו הרוכשים להיעזר באפליקציות ניהול ציי רכב ומעקב אחר הנסיעה.
פורד טרנזיט קאסטום יורכב במפעלי פורד אוטוסאן בטורקיה. המסירות באירופה צפויות להתחיל באמצע השנה הבאה, בתחילת הדרך בגרסאות טורבו דיזל ובהמשך גם עם יחידות ההנעה המחושמלות.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025