נחשף ניו EC7 - רכב פנאי קופה לניו

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 25 דצמבר 2022
  • 1 תגובות

ניו הסינית ממשיכה לדהור קדימה ולבסס את מעמדה כיצרנית רכבים חשמליים מתקדמת. על בסיס פלטפורמה חשמלית מהדור השני של החברה, נחשף ניו EC7 - רכב פנאי קופה ראשון עבור ניו, ולמעשה גרסת קופה לרכב הפנאי ניו ES7 שהוצג מוקדם יותר השנה. ניו EC7 צפוי להיות ממותג כמתחרה לאאודי Q8 e-tron ספורטבק העדכני שנחשף לאחרונה ומציג מידות חיצוניות גדולות ממנו במעט. אורכו עומד על 4,968 מ"מ, רוחבו 1,974 מ"מ, גובהו 1,714 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,960 מ"מ.

ניו EC7

עיצובו של ניו EC7 החדש נאמן לליין הדגמים הנוכחי של החברה אך זוכה לעיצוב נקי ואלגנטי יותר משל אחיו ניו ES7. החזית האטומה מציגה פנסים מפוצלים עם יחידות תאורה עליונות דקיקות ומצבור תאורה אנכי נוסף בפינות הפגוש. בחלקו התחתון של הפגוש המחופה פלסטיק מושחר מותקן כונס אוויר רחב ופס עיטור כסוף. הדופן מציגה קו גג המשתפל לאחור וקו חלונות המטפס כלפי מעלה מאחורי הדלת האחורית ומקליל מעט את הרושם הכבד. הפרופיל נקי בזכות ידיות דלתות שקועות וקו מותניים מעודן. מאחור יחידות תאורה לרוחב דלת תא המטען וספוילר חשמלי הנשלף במהירויות גבוהות. לעיצוב הנקי יתרונות אווירודינמיים והוא מסייע בהשגת מקדם גרר נמוך במיוחד העומד על 0.23cd בלבד.

ניו EC7

תא הנוסעים מבוסס על זה של ניו ES7 והוא נראה נהדר. המראה הכללי נקי מאוד בזכות מיעוט פקדים פיזיים. הדשבורד השטוח מתעקל קלות במרכז תא הנוסעים ומשמש כמשענת למסך המרכזי האנכי בגודל 12.8 אינץ'. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי רחב בגודל 10.2 אינץ'. למערכת התצוגה העילית שטח הקרנה בגודל 16.0 אינץ' ותצוגה צבעונית. בתמונות מציג הרכב ריפודי עור בגוון אדמדם נאה ובסכימת תפירה ייחודית, ועיטורי עץ מושחרים בגימור טבעי שנראים נהדר. מעל ראשי הנוסעים גג זכוכית פנורמי ענקי בשטח של 1.94 מ"ר עם הכהייה אוטומטית ב- 5 רמות המאפשרת שקיפות מלאה או אטימה מלאה לאור. המושבים מכילים מילוי מוקצף גמיש המספק תמיכה עוטפת ונוחות משופרת. מושב הנוסע מלפנים יכול לעבור למצב שכיבה בלחיצת כפתור וכולל גם ריקליינר מתקפל עבור תמיכה לרגלי הנוסע.

ניו EC7

ניו EC7 מצויד ביחידת הנעה זהה לזו של אחיו בתצורת SUV המורכבת משני מנועים חשמליים המייצרים מערכת הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 644 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 86.6 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש זריזה יותר במאית השניה ואורכת 3.8 שניות. על יכולת העצירה אחראים בלמים מבית ברמבו עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים. שלדת האלומיניום מאפשרת חלוקת משקל אידיאלית של 50:50 בין הסרנים ומתלי אוויר אדפטיביים מבטיחים נוחות נסיעה מעולה יחד עם יכולת דינמית גבוהה.

ניו EC7

ניו EC7 יוצע עם מספר סוללות לבחירת הרוכשים. לגרסאות הכניסה סוללה בקיבולת 75 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 490 ק"מ. בנוסף יוצע הרכב עם סוללה גדולה יותר בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 635 ק"מ. יש לציין כי טווחי הנסיעה הנקובים הם בתקן CLTC הסיני הפחות מחמיר ביחס לתקן WLTP האירופאי, כך שטווחי הנסיעה בפועל צפויים להיות צנועים יותר. בעתיד מתכננת ניו לשווק את הדגם גם עם סוללת מצב מוצק חלקי בקיבולת 150 קוט"ש עם צפיפות אנרגטית גבוהה שצפויה לספק טווח נסיעה מרבי של 940 ק"מ. גם כאן מדובר בטווח על פי תקן CLTC אך בכל אופן הטווח נדיב במיוחד ביחס למקובל.

ניו EC7

ניו מאמינה מאוד בקונספט של תחנות להחלפת סוללה ובמקביל לחשיפת הרכב הציגה גם את הדור השלישי לתחנות החלפת הסוללה של המותג. התחנה החדשה מאפשרת החלפה של 408 סוללות ביום, מספר גבוה ב- 30% ביחס לדור הקודם. החומרה במערכת ההפעלה של תחנת החלפת הסוללות מאפשרת לתקשר עם הרכב ולהכווין אותו אליה על מנת להחליף את הסוללה. מערכת הטעינה בתחנת החלפת הסוללות תומכת בטעינה מהירה בהספק 500 קילוואט ומאפשרת טעינה מהירה של סוללה בקיבולת 100 קוט"ש מ- 10% ל- 80% תוך 20 דקות בלבד.

לניו EC7 מערך חישה מתקדם המבוסס על מצלמות ברזולוציה גבוהה, מכ"מ, חיישן לידאר, וחיישנים אולטרה-סוניים. במרכז הדשבורד בולט כדור עם שתי "עיניים" שהוא למעשה מערך מצלמות הסורק את תא הנוסעים ומשמש את הסייען הקולי NOMI המותקן ברכב. מערכת ההפעלה תומכת בקבלת עדכונים מרחוק OTA.

סרטון ניו EC7

פנסי הלד מטריקס הקדמיים מציעים יכולת להקרין דפוסים והנפשות, ומאפשרים להציג מול עיני הנהג התרעות ממערכות הבטיחות והסיוע. ממשקי המידע והבידור בתא הנוסעים תומכים בהתקני AR ו- VR שהופכים את השהות בתא הנוסעים לחוויה עתידנית.

ניו EC7 יעלה על פסי היצור במהלך השנה הבאה. אספקה של רכבים ראשונים בסין צפויה להתקיים במאי 2023.