סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
סוזוקי בחרה לחשוף בתערוכת אוטו אקספו המתקיימת בימים אלה בהודו - מהשווקים המרכזיים של סוזוקי, את חזונה לרכב פנאי חשמלי. הכירו את סוזוקי eXV - קדימון לרכב פנאי חשמלי ראשון למותג סוזוקי הצפוי להיחשף בגרסת ייצור בשנת 2025. היצרנית היפנית הקטנה נמצאת באיחור בתחום החשמול ביחס למתחרות אולם חשוב לזכור שהחברה פועלת באופן עצמאי, ללא שיתוף פעולה עם יצרניות גדולות ומנוסות בתחום החשמל. כמו כן סוזוקי פונה בשנים האחרונות בעיקר אל שווקים מתפתחים כדוגמת הודו, אשר ידועה בדרישה גבוהה לכלי רכב בסיסיים, זולים ועמידים. כלי רכב יקרים ומתוחכמים יותר זוכים שם לביקוש נמוך יותר.
בניגוד למרבית היצרניות הבוחרות להתמקד בכלים חשמליים גדולים ויקרים יותר עם שולי רווח גדולים, סוזוקי מתמקדת דווקא בפלח הקומפקטי עם רכב גדול מסוזוקי ויטרה וקטן במעט מקיה סלטוס ומאזדה CX-30. אורכו של סוזוקי eXV עומד על 4,300 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, וגובהו 1,600 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים לא פורסם.
ההודעה לעיתונות מספרת שסוזוקי eXV מזוהה מיד כרכב פנאי שטח מבית סוזוקי. בפועל נראה שהוא מציג דווקא קו עיצובי חדש עבור היצרנית עם חזית מוגבהת ותפוחה, יחידות תאורה מפוצלות עם חותמת תאורה בולטת, וכמובן כמקובל בכלי רכב חשמליים חזית כמעט אטומה. על אפקט הפנאי אחראים ספי מרכב וחיפויי בתי גלגלים מושחרים. מהדופן בולטות תפיחות משמעותיות מעל בתי הגלגלים וקו מותניים נאה המתכתב עם קו חלונות המטפס כלפי מעלה. קו הגג משתפל קלות לאחור ובקצה השמשה האחורית ספוילר נאה. מאחור יחידות תאורה מחוברות כמיטב האופנה הנוכחית בעולם הרכב. במרכז דלת תא המטען סמל סוזוקי גדול וכיתוב eXV. למעשה בניכוי אלמנטים כגון עיצוב החישוקים העתידני, מראות הצד שהוחלפו במצלמות, והעיטורים המוזהבים, סוזוקי eXV נראה מוכן למדי לייצור. סוזוקי לא חשפה תמונות מתוך תא הנוסעים.
סוזוקי המעיטה מאוד בפרטים טכניים אבל מספרת שהרכב שואף להמשיך את מורשת השטח 4x4 של המותג, כך שניתן לצפות למערכת הנעה כפולה ואם לנחש אז ככל הנראה תצורת שני מנועים חשמליים, אחד מאחור ואחד מלפנים. עם זאת, אולי תוצע גם גרסת הנעה אחורית או קדמית עם מנוע בודד. לא ברור האם הרכב מבוסס על פלטפורמה שהוסבה לשימוש בהנעה חשמלית או בפלטפורמה חדשה וייעודית לרכב חשמלי. נתוני ההספק וקיבולת הסוללה גם הם לא פורסמו אך טווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על כ- 500 ק"מ על פי תקן MIDC ההודי הנדיב ביחס לתקן WLTP האירופאי ותקן EPA האמריקאי.
סוזוקי הודיעה החודש כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Inmotive הקנדית לייצור תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שני הילוכים ייעודית עבור מנועים חשמליים. הרעיון מאחורי התיבה הוא שיפור יעילות יחידת ההנעה בהתאמת פעולת המנוע למהירות הנסיעה באופן שיאפשר את הגדלת טווח הנסיעה. טרם ברור האם תיבת הילוכים מסוג זה תשולב בגרסה הסדרתית של סוזוקי eXV מאחר והיצרנית לא התייחסה לנושא במהלך מסיבת העיתונאים בה הושק הדגם החדש.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025