נחשף סוזוקי eXV - קדימון לרכב פנאי חשמלי

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 11 ינואר 2023
  • 0 תגובות

סוזוקי בחרה לחשוף בתערוכת אוטו אקספו המתקיימת בימים אלה בהודו -  מהשווקים המרכזיים של סוזוקי, את חזונה לרכב פנאי חשמלי. הכירו את סוזוקי eXV - קדימון לרכב פנאי חשמלי ראשון למותג סוזוקי הצפוי להיחשף בגרסת ייצור בשנת 2025. היצרנית היפנית הקטנה נמצאת באיחור בתחום החשמול ביחס למתחרות אולם חשוב לזכור שהחברה פועלת באופן עצמאי, ללא שיתוף פעולה עם יצרניות גדולות ומנוסות בתחום החשמל. כמו כן סוזוקי פונה בשנים האחרונות בעיקר אל שווקים מתפתחים כדוגמת הודו, אשר ידועה בדרישה גבוהה לכלי רכב בסיסיים, זולים ועמידים. כלי רכב יקרים ומתוחכמים יותר זוכים שם לביקוש נמוך יותר.

סוזוקי eXV

בניגוד למרבית היצרניות הבוחרות להתמקד בכלים חשמליים גדולים ויקרים יותר עם שולי רווח גדולים, סוזוקי מתמקדת דווקא בפלח הקומפקטי עם רכב גדול מסוזוקי ויטרה וקטן במעט מקיה סלטוס ומאזדה CX-30. אורכו של סוזוקי eXV עומד על 4,300 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, וגובהו 1,600 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים לא פורסם.

סוזוקי eXV

ההודעה לעיתונות מספרת שסוזוקי eXV מזוהה מיד כרכב פנאי שטח מבית סוזוקי. בפועל נראה שהוא מציג דווקא קו עיצובי חדש עבור היצרנית עם חזית מוגבהת ותפוחה, יחידות תאורה מפוצלות עם חותמת תאורה בולטת, וכמובן כמקובל בכלי רכב חשמליים חזית כמעט אטומה. על אפקט הפנאי אחראים ספי מרכב וחיפויי בתי גלגלים מושחרים. מהדופן בולטות תפיחות משמעותיות מעל בתי הגלגלים וקו מותניים נאה המתכתב עם קו חלונות המטפס כלפי מעלה. קו הגג משתפל קלות לאחור ובקצה השמשה האחורית ספוילר נאה. מאחור יחידות תאורה מחוברות כמיטב האופנה הנוכחית בעולם הרכב. במרכז דלת תא המטען סמל סוזוקי גדול וכיתוב eXV. למעשה בניכוי אלמנטים כגון עיצוב החישוקים העתידני, מראות הצד שהוחלפו במצלמות, והעיטורים המוזהבים, סוזוקי eXV נראה מוכן למדי לייצור. סוזוקי לא חשפה תמונות מתוך תא הנוסעים.

סוזוקי eXV

סוזוקי המעיטה מאוד בפרטים טכניים אבל מספרת שהרכב שואף להמשיך את מורשת השטח 4x4 של המותג, כך שניתן לצפות למערכת הנעה כפולה ואם לנחש אז ככל הנראה תצורת שני מנועים חשמליים, אחד מאחור ואחד מלפנים. עם זאת, אולי תוצע גם גרסת הנעה אחורית או קדמית עם מנוע בודד. לא ברור האם הרכב מבוסס על פלטפורמה שהוסבה לשימוש בהנעה חשמלית או בפלטפורמה חדשה וייעודית לרכב חשמלי. נתוני ההספק וקיבולת הסוללה גם הם לא פורסמו אך טווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על כ- 500 ק"מ על פי תקן MIDC ההודי הנדיב ביחס לתקן WLTP האירופאי ותקן EPA האמריקאי.

סוזוקי eXV

סוזוקי הודיעה החודש כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Inmotive הקנדית לייצור תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שני הילוכים ייעודית עבור מנועים חשמליים. הרעיון מאחורי התיבה הוא שיפור יעילות יחידת ההנעה בהתאמת פעולת המנוע למהירות הנסיעה באופן שיאפשר את הגדלת טווח הנסיעה. טרם ברור האם תיבת הילוכים מסוג זה תשולב בגרסה הסדרתית של סוזוקי eXV מאחר והיצרנית לא התייחסה לנושא במהלך מסיבת העיתונאים בה הושק הדגם החדש.