אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
הדור היוצא של ג'יפ גרנד צ'ירוקי היה הדגם הוותיק ביותר במבחר של יצרנית רכבי השטח האמריקאית. הוא נחשף עוד בשנת 2009 ועלה על כבישי ארצות הברית בשנת 2010. את השלדה פיתחו אנשי ג'יפ יחד עם מרצדס, במסגרת שיתוף הפעולה בין קבוצת קרייזלר למרצדס שנגדע זמן קצר לאחר מכן. מתיחת הפנים הגיעה בשנת 2014, אך בעוד מרבית הדגמים זוכים לדור חדש כשנתיים-שלוש לאחר מכן, ג'יפ גרנד צ'ירוקי נותר על פסי הייצור עד לשנת 2022, ובאופן חריג הפך פופולרי יותר ככל שהתבגר.
| ג'יפ גרנד צ'ירוקי | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, מרווח בתא הנוסעים, תחושת נינוחות |
| חסרונות | תג מחיר גבוה, רמת אבזור מאכזבת ביחס למחיר |
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש מביא עמו שפע של חידושים. על בסיס פלטפורמה חדשה, הפעם מבית אלפא רומיאו, מציע הדגם לראשונה גרסת מרכב ארוכה עם 7 מקומות ישיבה, וגם יחידת הנעה היברידית נטענת שעדיין אינה מוצעת בישראל, על אף שהדגם החדש הגיע אלינו באיחור של למעלה משנה. יצאנו למבחן דרכים עם ג'יפ גרנד צ'ירוקי 5 מושבים ברמת אבזור לימיטד המוצע תמורת 450,000 ₪ בכדי לגלות איזה טריקים חדשים למד הצ'יף הזקן, והאם הם מצדיקים התייקרות של עשרות אלפי שקלים.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש מציג עיצוב חדש, אתלטי ומודרני. הגריל המסורתי של ג'יפ עם 7 החרכים מלבני וניצב, ומחובר אל צמד פנסי חזית צרים עם גבות לד נאות. הפגוש משלב דמויי כונסי אוויר גדולים המשלבים פנסי ערפל ועיצוב כרום. הדופן חסונה עם קו בולט הנמתח מהפנס הקדמי עד לפנס האחורי. מסגרת החלונות מעוטרת כרום וגולשת אל הכנף האחורית. בתי הגלגלים הרבועים מחופים פלסטיק שחור ומכילים חישוקים קלים נאים בגימור מבריק בקוטר 20 אינץ'. הזנב מעוטר בספוילר גדול בראש השמשה ופנסים צרים, ביניהם משטח שחור עם סמל ג'יפ. הפגוש משלב עיטור כרום אך מצניע את יציאות המפלט בהם התגאה הדגם היוצא. צביעה דו-גונית מוצעת בחלק מהגרסאות.
הדור החדש של ג'יפ גרנד צ'ירוקי נראה עדיין קשוח, גם אם פחות מחוספס מהדגם היוצא. העיצוב אמנם עדכני אך לא בסגנון המינימליסטי ההולך ותופס תאוצה. העיצוב החדש מצליח גם לטשטש את הגידול במימדים ביחס לדור היוצא והוא אף מצליח להיראות קטן ממנו. אורכו של ג'יפ גרנד צי'רוקי עומד על 4,914 מ"מ, רוחבו 2,149 מ"מ, גובהו 1,799 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,964 מ"מ.
גם תא הנוסעים חושף מראה חדש לחלוטין, עדכני ואוורירי. הדשבורד בנוי ממספר שכבות, עוטה חיפוי דמוי עור עם תפרים נאים, ומשלב גם חיפוי עץ כהה בגימור טבעי ההולם מאוד את ריפודי העור הבהירים ברכב ההדגמה. הקונסולה המרכזית בשחור מבריק מאכלסת מסך מגע גדול המותקן בשיפוע, אבל גם פקדי שליטה פיזיים בעוצמת השמע, בבקרת האקלים ובפונקציות מרכזיות נוספות. בורר ההילוכים הוחלף בחוגה נאה הממוקמת בין המושבים הקדמיים. גלגל ההגה הגדול משלב עיטורי עץ ואלומיניום. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על מסך גדול, אך התצוגה בסיסית ומיושנת ודווקא גורעת מהרושם הכללי.
איכות החומרים טובה, אך קשה לומר שהיא ברמה של המתחרים ממותגי הפרימיום, או הולמת את תג המחיר הגבוה. הפלסטיק השחור המבריק כבר נראה שרוט ובלוי ברכב עם פחות מ- 3,000 ק"מ. ריפודי העור נעימים למגע וגם הפלסטיקה בסדר במרבית המקומות בהם נגענו. עם זאת הקצוות לא תמיד מהוקצעים, ומספר דיפונים לא קובעו למקומם כראוי, ועל כן נשמעו רשרושי פלסטיקה בדרכים משובשות.
מערך תאי האחסון סטנדרטי, אך הם גדולים מהמקובל ושימושיים מאוד. התא הנפתח בתחתית הקונסולה המרכזית מכיל חיבורי חשמל ומדיה, וכולל חלוקה פנימית המאפשרת להציב בתוכו סמארטפון באופן שבו יכול הנהג לראות את המסך בזמן נהיגה. מתקני הכוסות ממוקמים היטב בין המושבים הקדמיים. מתחת למשענת היד מדף רדוד עבור חפצים קטנים, ותחתיו תא אחסון גדול ועמוק אך נטול חיבורי חשמל או קירור. תא הכפפות קטן ולא יצליח להכיל הרבה מעבר למסמכים חיוניים. התאים בדלתות גדולים וכוללים מגרעות עבור אחסון בקבוקי שתיה.
הנדסת האנוש דורשת תרגול קל. סידור הכפתורים על ההגה אינו שגרתי. מימין תמצאו את אלה האחראיים על בקרת השיוט ומערכת הבטיחות, ומשמאל פקדי שליטה בדיבורית ובמחשב הדרך. פקדי השליטה על עוצמת השמע ממוקמים מאחורי גלגל ההגה ודורשים תפעול על עיוור. שורת הפקדים מעל המסך המרכזי לא בולטת מעמדת הנהג. לחוגת ההילוכים האלקטרונית התרגלתי מהר משום שהיא מתקבעת בהילוך הנבחר וכוללת חיווי ברור בסמוך אליה וגם בלוח המחוונים. המסך המרכזי מעט רחוק ואינו פונה אל עבר הנהג, כך שמעט קשה להשתמש בו במהלך הנהיגה מבלי לאבד קשר עין עם הכביש. לזכותו תפריטים המאורגנים באופן מוצלח. המתג לפתיחת דלת תא המטען החשמלית ממוקם באופן תמוה בתקרה בסמוך לתאורת המפות.
הכניסה פנימה דורשת טיפוס קל, ואין בנמצא ידיות אחיזה שיוכלו לסייע. מדרגות הצד שהותקנו ברכב ההדגמה הם תוספת בתשלום שלא מסייעת וגם מלכלכת את המכנסיים ביציאה מהרכב, ועל כן מומלץ לוותר עליהן. המושבים הקדמיים גדולים ונוחים, כוללים גם תמיכת צד טובה, ויתאימו גם לבעלי מידות גוף XXL, בהתאמה לקהל היעד האמריקאי. טווח הכוונון של מושב הנהג וגלגל ההגה רחב ומאפשר למצוא תנוחת ישיבה נוחה בקלות. ברכב עם תג מחיר כזה ציפינו לכוונון חשמלי ולא ידני לגלגל ההגה. המרווח מלפנים מצוין לכל הכיוונים. ניתן להבחין במכסה המנוע הגדול מעמדת הנהג, המעצים את התחושה של נהיגה ברכב גדול, וגם מסייע לאמוד את המרחק ממכשולים בחניה. הראות לצדדים מוצלחת. מראות הצד גדולות, אך המראה המגדילה בצד הנהג בסטנדרט אמריקאי מקשה על ההתמצאות בכבישים רב נתיביים. השמשה האחורית הגדולה מאפשרת ראות טובה אך משענות הראש של המושב האחורי מעט מפריעות.
מפתח הדלתות האחוריות הרחב מאפשר גישה נוחה פנימה, אך גם כאן תדרשו לטיפוס קל, מה שעשוי להקשות על ילדים קטנים לעלות בעצמם אל הרכב. הסימון הממליץ על הימנעות מעמידה על מדרגת הפלסטיק בספי הדלתות, מצביע על תכנון לא מבריק. המושב האחורי אינו נוח במיוחד בשל מסעד גב נוקשה ומסעד תחתון קצר שאינו מעניק תמיכה הולמת לברכיים. ניתן להטות את מסעד הגב, ומשענות הראש הגדולות מעניקות תמיכה טובה לצוואר. מאחור יכולים לשבת 3 בוגרים, אך המרווח במושב האחורי אינו נדיב במיוחד ביחס לבסיס הגלגלים הארוך. הנוסע שאיתרע מזלו ויתמקם במרכז יסבול ממושב נוקשה וצר, וכן ממדרגת הינע בולטת. הנוסעים במושב האחורי ייהנו מפתחי מיזוג, צמד מתקני כוסות במשענת היד האחורית, חימום למושבי הצד, תאורת קריאה אישית, 4 שקעי טעינה מסוג USB, וגם שקע חשמל במתח 150W. גג השמש הפנורמי הגדול מכניס שפע של אור פנימה.
המפרט מספר על תא מטען בנפח 1,067 ליטרים, אך מדובר במדידה בתקן האמריקאי עד לגובה התקרה שאינה מספרת את כל הסיפור. למרות זאת, עדיין מדובר בתא מטען גדול במיוחד שיוכל להכיל כמעט כל מה שתרצו. במקרה הצורך תוכלו לקפל את המושבים האחוריים באמצעות מנוף בדופן המושב וליהנות מתא מטען במימדים מסחריים עם רצפה שטוחה. בתא המטען אמצעי עיגון וגם שקע חשמל 12V. מתג סגירת תא המטען החשמלי ממוקם באופן מוזר בדופן שמאל של תא המטען ויצריך מכם תנועה זריזה כשדלת תא המטען מתחילה להיסגר. המפתח רחב, וסף ההטענה נמוך וממוקם באותו מפלס עם רצפת תא המטען. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני.
מכוניות אמריקאיות כבר לא מצוידות במתלים רופסים, וג'יפ גרנד צ'ירוקי מצויד במתלים רב חיבוריים ובבולמי גז מלפנים ומאחור המעניקים נוחות נסיעה טובה. רכות המתלים מאפשרת ספיגת שיבושים עירוניים באופן מוצלח, אולם שיבושים גדולים עשויים ליצור נדנודי משנה קלים. עם שיבושים חדים הוא מעט מתקשה ואלה עשויים להעביר חבטה אל תא הנוסעים. גם בנסיעה בין עירונית נוחות הנסיעה טובה מרבית הזמן, אך כבישים מרובי שיבושים יגרמו לתחושה עסוקה שאינה נינוחה. זוויות הגלגול מורגשות אך הן אינן מוגזמות. בידוד רעשי הרוח והמנוע מוצלח. בידוד רעשי הכביש פחות טובה ושאון הצמיגים חודר פנימה כבר במהירות בין עירונית נמוכה.
השלדה הוחלפה והעיצוב השתנה, אך חלק מיחידות ההנעה של הדגם מגיעות היישר מהדגם היוצא. מנוע הפנטאסטאר (Pentastar – כוכב מחומש) הוותיק בתצורת V6 בנפח 3.6 ליטרים מציג הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט מרבי של 35.5 קג"מ, ומנוע ההמי (Hemi) V8 הוותיק בנפח 5.7 ליטרים מציג הספק מרבי של 357 כ"ס ומומנט מרבי של 59.9 קג"מ. מנועים אלו משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית ZF ולמערכת הנעה כפולה קוואדרה טראק 4X4. ג'יפ גרנד צ'ירוקי מוצע מעבר לים גם עם יחידת הנעה היברידית נטענת על בסיס מנוע 4 צילינדרים. סמלת, היבואנית הרשמית של ג'יפ לישראל, משווקת את ג'יפ גרנד צ'ירוקי בארץ רק עם מנוע הפנטאסטאר. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות עם מנוע זה.
יחידת ההנעה ההיברידית מסקרנת, ולמנוע ההמי נתוני הספק מרגשים, אבל לדעתנו דווקא מנוע ה- V6 הולם בצורה הטובה ביותר את הרכב. אופי הפעולה שלו חלק ונעים, הוא מגרגר בצליל ערב לאוזן, ועושה עבודה טובה בהנעת הרכב הגדול והכבד. בתנועה עירונית לא מורגש מחסור בכוח, דוושת התאוצה מאפשרת ליצור את המינון הרצוי, והתחושה נינוחה וחסרת מאמץ.
גם מחוץ לעיר בולט האופי הנעים של המנוע עם תאוצות חלקות ונטולות מאמץ בנסיעה מנהלתית. המנוע מרגיש עירני הרבה לפני רצועת הכוח המתחילה ב- 4,000 סל"ד ונמתחת עד ל- 6,400 סל"ד כיאה למנוע אטמוספרי. עקיפות מהירות ידרשו לחיצה עמוקה על דוושת התאוצה, וזו תביא את המנוע לסל"ד גבוה שם התגובה נמרצת והביצועים טובים מאוד. תיבת ההילוכים ממהרת להעביר הילוכים אך מגיבה היטב גם לקיק דאון ומורידה הילוכים בקצב משביע רצון. פעולתה חלקה ונעימה.
הדגמים המשווקים בישראל מוצעים עם מערכת ההנעה הכפולה הבסיסית אותה מציעה היצרנית עם ניתוק ההנעה לציר הקדמי בהתאם לצורך לטובת חסכון בדלק. רק חלק מרמות האבזור כוללות בורר מצבי נהיגה בשטח. מעבר לים מוצעות גרסאות עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, מערכת לחלוקת מומנט המעבירה את הכוח אל הגלגלים עם האחיזה הטובה ביותר, וגם מתלי אוויר אופציונליים.
מבט בוחן סביב הרכב גילה חצאיות פלסטיק היקפיות פגיעות, וגם מדרגות צד המגבילות את התנועה בשטח, אך לזכותו של ג'יפ גרנד צ'ירוקי מיגון תחתון מקורי מסיבי. הסתפקנו בנהיגת שבילים בה סיפק ג'יפ גרנד צ'ירוקי תחושה חסונה ונוחות נסיעה טובה. קוליסים וחריצים עמוקים לא גרמו לו לאבד את שלוותו והוא התגבר עליהם בקלות.
השלדה שהושאלה מאלפא רומיאו בנתה ציפיות, ואכן התנהגות הכביש השתפרה באופן ניכר ביחס לדגם היוצא, אך עדיין לא מדובר בכלי המעודד נהיגה ספורטיבית. אחיזת הכביש טובה אך רכינת המורכב מורגשת והיא תרמוז לכם בעדינות על חוסר שביעות הרצון של הרכב בתנודות חדות ובהעברות משקל, ואם תגזימו הוא יתבטא גם בתת היגוי ובהרחבת קו הפניה. ההגה בעל משקל מוצלח אך במרכזו שטח מת מורגש, הוא אינו מתקשר ומקשה על דיוק הפנייה. התחושה בלחיצה על דוושת הבלם מעט מעורפלת וקשה להבין כמה לחץ יש להפעיל על מנת לקבל את מינון הבלימה הנדרש.
המנוע הגדול גובה את המחיר בתחנת הדלק. צריכת הדלק המשולבת של ג'יפ גרנד צ'ירוקי עומדת על 9.3 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. מבחן הדרכים שלנו נערך בעיקר בדרכים בין עירוניות בנהיגה נינוחה, אך היו גם מספר קטעים תובעניים יותר משימוש יום יומי אופייני. במהלך המבחן נמדדה צריכת דלק משולבת של 7.0 ק"מ לליטר. הנתון גבוה למדי ולא ממש פוליטיקלי קורקט בימים אלה, אך להערכתנו פחות יטריד את הרוכשים שביכולתם להוציא קרוב לחצי מיליון שקלים על רכב חדש. מיכל דלק גדול בנפח 87 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 610 ק"מ בין תדלוקים. בוודאי לא תופתעו לשמוע כי ג'יפ גרנד צי'רוקי מדורג בקבוצת הזיהום 15הגבוהה ביותר.
ג'יפ אולי מתמחה בייצור כלי רכב קשוחים, אך בתחום האמינות היא מתקשה להרשים. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2022 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה ג'יפ למקום ה- 17 מתוך 31 יצרניות. טיפוס של שני מקומות ביחס לסקר הקודם אך עדיין עם כמות תקלות גדולה מהנתון הממוצע בסקר זה. סקר של ארגון Consumer Reports שנערך בשנת 2021 מצביע על ממצאים מאכזבים עוד יותר. ג'יפ הגיעה בסקר זה למקום ה- 26 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי משווק בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 60,000 ק"מ, קצרים למדי. היבואנית מציעה בתוספת תשלום הרחבת אחריות בשנה השלישית עד ל- 100,000 ק"מ, אך זו תקפה רק עבור פגמי ייצור שיתגלו במנוע, תיבת ההילוכים, משאבת הדלק, תיבת ההגה, מחשב בקרת המנוע, לוח המחוונים, כריות האוויר, מחשב ה- ABS, ומערכת בקרת התקלות ברכב. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית סמלת.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 15,710 ₪, עלות ביטוח החובה 2,580 ₪. מחירו של ג'יפ גרנד צ'ירוקי בכל הגרסאות מציב אותו בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,787 ₪.
ארגון Euro NCAP בחן את ג'יפ גרנד צ'ירוקי בשנת 2022 והעניק לו את הציון המרבי 5 כוכבים, עם ציוני משנה של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, חיישני רוורס, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, והתרעה מפני תנועה חוצה מאחור. רמת האבזור לימיטד כוללת בנוסף שליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת האבזור הבכירה לימיטד פלוס כוללת בנוסף זיהוי ובלימה מפני תנועה חוצה בצומת, מערכת מצלמות היקפיות, חיישני חניה היקפיים, ומערכת שטיפה למצלמת הרוורס. למרות ההבדלים באבזור הבטיחות, רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי אחידה בכל רמות האבזור ועומדת על 6 מתוך 8.
מרכב העונד תג מחיר כה גבוה קיימת ציפייה לאבזור בטיחות עשיר ומתקדם יותר, ולטעמי ראוי כי אבזור הבטיחות של הגרסה הבכירה יהיה סטנדרטי בכל רמות האבזור. המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה תפקדה באופן לא אחיד. זיהוי הנתיבים היה חלקי בלבד, והתיקון לא תמיד היה יעיל.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי במרכב קצר עם 5 מושבים מוצע בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה אלטיטיוד מוצעת במחיר של 399,900 ₪ וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 8.4 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי בחיבור אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, ריפוד עור בשילוב עור הפוך, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג שמש חשמלי, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד היקפית, עיטורים חיצוניים בצבע שחור מבריק, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ' בצבע שחור מבריק.
רמת האבזור הבאה לימיטד אותה בחנו מוצעת במחיר של 449,900 ₪. היא מחסירה את משטח הטעינה האלחוטי, אך כוללת מסך מרכזי בגודל 10.1 אינץ', תאורת אווירה בתא הנוסעים, ריפודי עור מלאים, חימום למושבים האחוריים, מערכת לבחירת מצבי נהיגה בשטח, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, גג שמש פנורמי חשמלי, עיטורים חיצוניים בגימור כרום, פנסי ערפל עם תאורת לד, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ' בגימור מבריק. מסך בגודל 10.1 אינץ' עבור הנוסע במושב הקדמי מוצע כאופציה.
רמת האבזור הבכירה לימיטד פלוס מוצעת במחיר של 474,900 ₪ וכוללת בנוסף משטח טעינה אלחוטי, כוונון חשמלי לגלגל ההגה עם זיכרונות, ריפודי עור מחוררים, אוורור למושבים הקדמיים, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, מראה מרכזית דיגיטלית, עמעום אוטומטי למראת הצד של הנהג, ומצלמת שטח קדמית.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש מפגין התקדמות משמעותית ביחס לדור היוצא. הפלטפורמה החדשה הביאה עמה שיפור גדול בתחומי נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, ולאלה ניתן להוסיף גם תא נוסעים איכותי, מרווח, ושימושי יותר.
קצת קשה למקם את ג'יפ גרנד צ'ירוקי מול מתחרים ישירים לאור ההתייקרות המשמעותית לעומת הדור היוצא. הוא גדול וקשוח יותר מרכבי הפנאי של יצרניות הפרימיום, אך נופל מהם באיכות הגימור וברמת האבזור, על אף תג המחיר הגבוה. באותה נשימה הוא מודרני, מעודן, ויוקרתי יותר מכלים כגון טויוטה לנד קרוזר, אולם בגרסאות המשווקות בישראל בשלב זה, יתקשה ג'יפ גרנד צ'ירוקי להתמודד מולם מעבר לאספלט. ייתכן כי דווקא נקודת הביניים הזאת בה מתמקם ג'יפ גרנד צ'ירוקי בישראל תסייע לו לקרוץ לקהל רוכשים המחפשים את התדמית המחוספסת והאופי האמריקאי. כאלה שמבלים את מרבית זמנם על הכבישים, והשטח הכי רחוק עבורם הוא שבילים כבושים.
| ג'יפ גרנד צ'ירוקי 5 מושבים לימיטד אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין V6 3,604 סמ"ק |
| הספק מרבי | 290/6,400 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 35.5/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,914 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,149 מ"מ |
| גובה כללי | 1,799 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,964 מ"מ |
| מיכל דלק | 87 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.5 שניות |
| מהירות מרבית | לא מפורסמת |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 9.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 449,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025