וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
קיה נירו בדורו הראשון זכה להצלחה מקומית עם למעלה מ- 40,000 מסירות מאז השקתו בשנת 2016, לא מעט הודות לאימוצו ע"י ציי רכב אשר מצאו אותו פרקטי הודות ליחידת הנעה חסכונית, מרכב מוגבה ומרווח פנימי שימושי. הדור השני אשר הושק אשתקד מגיע אלינו עם עיצוב בולט, מפרט עשיר, ובגרסאות PHEV וחשמלית מלאה. למבחן הדרכים התייצבה גרסת ה- PHEV עם הספק משולב של 183 כ"ס, טווח נסיעה חשמלי של 61 ק"מ, ומחיר של 184,900 ₪.
| קיה נירו PHEV | |
|---|---|
| יתרונות | שימושיות, צריכת דלק, בטיחות, תא נוסעים |
| חסרונות | מחיר, העדר שליטה בבלימה רגרנרטיבית |
השינוי הרדיקלי ביותר ביחס לדגם הפורש הוא הנראה לעין, עם מהפיכה עיצובית של ממש ביחס לדור היוצא שהתאפיין בעיצוב שמרני ושקוף למדי. החזית החדשה מציגה עיצוב מקורי הכולל גריל קדמי דקיק, גופי תאורה שקופים בחתימת LED ייחודית, ופגוש הכולל כונס אוויר גדול עם סף דמוי כרום. קו הגג נמוך יחסית למקובל ברכבי קרוסאובר, וקורה C משלבת גופי תאורה אחוריים בצורת בומרנג עם אפשרות לצביעה דו-גונית ללא תוספת תשלום. מאחור נמצא ספוילר נאה, שמשה אחורית קטנה, ופגוש המשלב יחידות תאורה נוספות ועיטור כסוף. מעצבי קיה דאגו להוסיף עניין באמצעות חיפוי כהה ובולט לבתי הגלגלים הנמתח גם לעיטור בפגוש הקדמי ובספי הדלתות. עיצוב הוא עניין סובייקטיבי אך לדעתנו שילוב האלמנטים הרבים אינו מתחבר בצורה הרמונית, במיוחד בחזית הנראית מצועצעת מדי. הממדים תפחו במעט ביחס לדגם הפורש. אורכו של קיה נירו החדש עומד על 4,420 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ, גובהו 1,545 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים צמח ב- 20 מ"מ ביחס לדגם הפורש ועומד כעת על 2,720 מ"מ.
המהפכה העיצובית נמשכת גם אל תא הנוסעים, וכאן הביצוע מוצלח בהשראת קיה EV6 החשמלי. הקווים המעצבים את הדשבורד נמתחים גם אל דיפוני הדלתות ומייצרים מראה העוטף את הנהג והנוסע מלפנים. סביבת הנהג כוללת ארכיטקטורה דו מפלסית. במפלס העליון נמצאים מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים בגודל 10.25 אינץ' על משטח מעוקל המופנה קלות אל עבר הנהג ומייצרים מראה של מסך גדול בעיצוב א-סימטרי. בדשבורד משולבים פתחי המיזוג ומשטח מגע מתחלף המציג את פקדי השליטה במערכת המולטימדיה או בבקרת האקלים, בהתאם לבחירת הנהג. הקונסולה הרחבה שבין המושבים הקדמיים זכתה לעיצוב נאה ועל גביה מתג התנעה ופקדי שליטה בפונקציות מרכזיות. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד, אך מקו פתחי המיזוג ומטה מצאנו חומרי דיפון זולים יותר. המרווחים בין הדיפונים השונים צרים והדוקים, איכות ההרכבה טובה, ובמהלך נסיעת המבחן לא נרשמו קרקושים או חריקות מדיפון הפנים.
הנדסת האנוש חפה מטעויות פרט לאותם פקדי מגע מתחלפים לשליטה על מערכת בקרת האקלים או המולטימדיה. ממשק השליטה על מערכת המולטימדיה ריספונסיבי, תומך בעברית וכולל גרפיקה מודרנית למראה. ראויה לציון אפשרות צימוד אלחוטית לסמארטפון, אשר יחד עם משטח טעינה אלחוטי חוסכים שימוש בכבל.
הכניסה והיציאה נוחים ביחס למשפחתית סטנדרטית הודות לקו הגג המוגבה. תנוחת הנהיגה טבעית ומתאפשרת באמצעות כיוונון חשמלי של מושב הנהג. בסיס המושב גבוה רק במעט ביחס למכונית משפחתית סטנדרטית, ומראות הצד התלויות מאפשרות שדה ראיה טוב. בסיס גלגלים באורך 2,720 מ"מ ומרווח ראש נדיב מסדרים תא נוסעים מרווח ביותר לכל הנוסעים, כך שגם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי, גם בתנוחת ישיבה זקופה. עוד תמצאו מאחור פתחי מיזוג, חלונות כהים ומשענת יד עם מחזיקי כוסות. הנוסע במושב האמצעי מאחור יחוש צפיפות מסוימת בדומה לדגמים אחרים בסגמנט בשל מדרגת הינע בולטת. המושבים נעימים ונוחים בהחלט, אינם מעייפים גם בנסיעה ארוכה, ואלו הקדמיים כוללים מתלה לז'קט ושקעי טעינה בצידם לטובת היושבים מאחור.
פתרונות האחסון שגרתיים וכוללים בין היתר תא מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים הכולל שקע טעינה USB, תא כפפות שאינו מדופן, תאים בדלתות הרכב, ותא שימושי ופתוח בקונסולה המרכזית הכולל חוצצים נשלפים לטובת מחזיקי כוסות. כיוונון גובה ומרחק למשענת היד היה משפר את נוחות השימוש בנהיגה מנהלתית. סוללה גדולה ברצפת המרכב מאלצת התקנת מיכל דלק בתחתית תא המטען ולכן נפחו צנוע למדי ועומד על 348 ליטרים, אך מבנהו הרחב מאפשר שימושיות יומיומית טובה. קיפול המושב האחורי יביא לנפח פרקטי להובלה אך ללא משטח מפולס. המדף העליון של תא המטען מהווה למעשה רק מחיצה רכה להסתרת הציוד בתא המטען, ללא שום עזרה בבידוד הרעשים. מתחת לרצפת תא המטען ערכת ניפוח גלגל וכבל טעינה.
נוחות הנסיעה של קיה נירו PHEV טובה. כמו בדור הקודם, קיה לא ויתרה על מתלה אחורי רב חיבורי מורכב ויקר יותר, המאפשר התמודדות עדיפה עם בורות ושברים ביחס למתלה בתצורת קורה אחידה הנפוץ אצל המתחרות האירופאיות בסגמנט. עם זאת, חישוקי 18 אינץ' ומשקל כולל של למעלה מ- 1.6 טונות הכופה כיול מתלים קשיח למניעת תנודות, גורעים מעט מנוחות הנסיעה. התוצאה הסופית טובה בהחלט, עם כיול ניטרלי ומרוסן המתמודד היטב עם רוב מפגעי האספלט העירוני בצורה נאותה וללא רעשי בולמים. בכביש הבין עירוני כושר הריסון נשמר לצד יציבות כיוונית טובה. בידוד טוב של רעשי הרוח והדרך משלים יכולת שיוט נעימה.
קיה נירו לא נועד להתחרות במשפחתיות ספורטיביות, ובהתאם מציג התנהגות כביש צפויה ובטוחה. זוויות הגלגול מדודות ואחיזת צמיגי הקונטיננטל נשמרת גם בקצב מהיר. על תקשורת מההגה מיותר לדבר, והבלמים, בדומה לרכבים היברידיים רבים, אינם ניחנים בפעולה ליניארית, אך עוצמתם מאידך טובה. בניגוד לגרסה החשמלית של קיה נירו, שליטה בעוצמת הבלימה הרגרנטיבית אינה בנמצא, פרט לאפשרות אוטומטית המסונכרנת עם מצלמת הדרך וכמעט שאינה פועלת. מדובר בחיסרון מהותי הגורע רבות מפוטנציאל חווית השימוש בגרסת ה- PHEV.
יחידת ההנעה משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של183 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 27 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, והנעה קדמית. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 11.1 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 61 ק"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 161 קמ"ש.
עם סוללה טעונה, תחילת התנועה בעיר חרישית כמו ברכב חשמלי ומספיקה לכ- 45 ק"מ בתנאי אמת בנהיגה מתונה. האצה חזקה יותר תשלב את מנוע הבנזין בצורה הומוגנית למדי אך מורגשת, ותפיק ביצועים נאים המיישרים קו עם קטגוריית המשפחתיות ההיברידיות, אך מי שציפה לביצועים זריזים לאור נתון ההספק עלול להתאכזב. האצות הביניים טובות בהחלט אך מושפעות ממצב טעינת הסוללה. מעבר למצב ספורט באמצעות פקד על גלגל ההגה מחדד את התגובות בצורה מוחשית ע"י עירוב מנוע הבנזין מוקדם יותר ואיחור העברת ההילוכים, אך עדיין לא מדובר בביצועים המתחרים במשפחתיות טורבו בנזין עם הספק של כ- 150 כ"ס.
קיה נירו PHEV כולל סוללה נטענת בקיבולת 11.1 קוט"ש המאפשרת נהיגה מנהלתית על טהרת החשמל בטווח של כ- 45 ק"מ בערך. לאחר התרוקנות הסוללה, עוברת יחידת ההנעה למצב היברידי משולב חשמל ומנוע בעירה, ורושמת צריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר. בדומה לכל דגמי ה- PHEV, יש לקחת בחשבון את אופי השימוש, כך שנהג שרוב נסיעותיו הן בין הבית לעבודה בטווח של פחות מ- 40 ק"מ, ייהנה מחיסכון משמעותי ביחס לנהג שרוב נסיעותיו ארוכות ואינן כוללות אופציית טעינה. בלימה רגרנטיבית משמעותית הייתה מסייעת לחיסכון בשחיקת בלמים ולטעינת הסוללה תוך כדי נסיעה.
פקד EV מאפשר נסיעה יזומה על פי בחירה על חשמל בלבד, המומלצת ליישום בפקקים או בתנועה איטית, אז מנוע הבנזין לא נכנס לפעולה והחיסכון בדלק יהיה מוחשי למי שידאג להטעין את הסוללה לפני כל נסיעה.
צריכת הדלק לפי נתוני היצרן עומדת על 0.9 ליטר ל- 100 ק"מ (111 ק"מ לליטר) עם סוללה טעונה במלואה כאשר 61 הקילומטרים הראשונים בנסיעה חשמלית ללא שימוש בדלק. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 1 מתוך 15 בזכות האופציה לטעינה חשמלית, מה שמקנה לרכב מיסוי מופחת.
קיה זוכה למוניטין אמינות מוצלח בישראל. בסקר של ארגון J.D Power שנערך בארה"ב בשנת 2022 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום הראשון מתוך 32 יצרניות, טיפוס של שני מקומות ביחס לסקר הקודם, תוך עקיפת יצרנית האם יונדאי שהגיעה למקום השלישי. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2022 הגיעה קיה למקום ה- 9 מתוך 24 יצרניות, עליה של 6 מקומות ביחס לסקר הקודם.
קיה נירו PHEV משווק עם 5 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 780 ₪, עלות הטיפול השני 1,464 ₪, עלות הטיפול השלישי 780 ₪, ועלות הטיפול הרביעי, 1,886 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ומשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הבינוניים.
עלות יחידת תאורה קדמית 9,002 ₪, עלות מראת צד 5,519 ₪, עלות פנס אחורי 5,010 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 505 ₪, עלות צלחות בלם קדמיות 1,507 ₪, ועלות מודול סוללה היברידית הינו 9,952 ₪. פרט לרכיבי הבלימה מדובר במחירי חלפים יקרים למדי.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 5,400 ₪ ועלות ביטוח החובה 1,500 ₪.
קיה נירו החדש נבחן במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכה בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, וציון 79% על מערכות עזר לבטיחות על פי המפרט המשווק אצלנו.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר ביניהן כרית אוויר מרכזית החוצצת בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי ובלימה מפני תנועה חוצה בעת פניה שמאלה, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, ניטור ערנות הנהג, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת המהירות בבקרת השיוט, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ותזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.
כיול מערכות הבטיחות מרגיש בשל פי כמה ביחס לדור הקודם ומראה את התקדמות הטכנולוגיה באספקט זה. ראוי לציין את הפיצ'ר האחראי על רטט בהגה במצבי חירום, התורם להתראה מוחשית. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
קיה נירו החדש משווק לעת עתה בגרסת PHEV במחיר 184,900 ₪, או בגרסה חשמלית במחיר 199,900 ₪, כך שמחירו ההתחלתי גבוה יחסית. גרסה היברידית במחיר נגיש יותר צפויה להגיע לישראל במהלך 2023.
רשימת האבזור בשתי הגרסאות כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ', מערכת הפעלה בשפה העברית ואפליקציית Waze מובנית, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, כוונון חשמלי למושב הנהג, תאורת אווירה בתא הנוסעים, חיישני אור וגשם, חיישני רוורס (היקפיים בגרסה החשמלית), פנסי ערפל עם תאורת לד, שמשות אחוריות כהות. לגרסת PHEV חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' וגג שמש חשמלי. לגרסה החשמלית חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' והיא משווקת ללא גג שמש.
קיה נירו PHEV מהווה שיפור מהותי ביחס לדגם הפורש ומחזק את מעלותיו המוכרות, ביניהן שימושיות גבוהה, מרחב פנימי נדיב, תא נוסעים בעיצוב מודרני ונעים, אבזור עשיר, ויחידת הנעה יעילה. ברוח ימים אלו, גם המחיר תפח ולא במעט, בצורה המרחיקה את הדגם מסגמנט המשפחתיות אשר עדיין מהוות את התחרות הישירה לקיה נירו. הגרסה ההיברידית שתגיע בחודשים הקרובים צפויה לשמר את החבילה הכוללת תוך ויתור על הטווח החשמלי אך חוסכת לא מעט משקל ושקלים, ומציעה גם תא מטען גדול יותר. במחיר של משפחתית סטנדרטית תוך שמירה על רמת האבזור הנוכחית, הגרסה ההיברידית תוכל להתברג לצמרת המשפחתיות. גרסאות ה- PHEV והחשמלית יקרות מדי ביחס למתחרות עם יחידות הנעה דומות.
| קיה נירו 1.6 ליטרים פלאג-אין הייבריד אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,580 סמ"ק + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 183 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 27.0 קג"מ |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 105/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 14.7/4,000(סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי | 84.3 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי | 20.7 קג"מ |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים |
| הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,420 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,825 מ"מ |
| גובה כללי | 1,545 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ |
| מיכל דלק | 37 ליטרים |
| נפח תא מטען | 348 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,594 ק"ג |
| מהירות מרבית | 161 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 111.0 ק"מ לליטר (61 ק"מ ראשונים באמצעות חשמל) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 20.0 ק"מ לליטר (לאחר התרוקנות הסוללה) |
| קיבולת סוללה | 11.1 קוט"ש |
| טווח נסיעה חשמלי (יצרן) | 61 ק"מ |
| טווח נסיעה חשמלי (מבחן) | 45 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 184,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025