וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
שברולט טראקס 2023 החדש אינו מחליף ישיר לדור הקודם שהיה קטן יותר, ומהווה את דגם הכניסה של מותג שברולט על רקע הפסקת ייצור שברולט ספארק ושברולט קרוז. הדגם מיוצר בדרום קוריאה על פס הייצור של שברולט ספארק הפורשת ורושם גידול מהותי במידות החיצוניות, לא רק ביחס לדגם הפורש ולסגמנט, אלא גם ביחס לשברולט טרייל בלייזר אשר מקוטלג מעליו בהיררכיית דגמי היצרן. שברולט טראקס החדש נועד להתחרות בסגמנט B-SUV וניצב מול מתחרים כגון קיה סלטוס ומאזדהCX-30 . למבחן התייצבה גרסת RS2 הבכירה שמחירה 154,990 ₪, הכוללת מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 139 כ"ס.
| שברולט טראקס | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, ביצועים, עיצוב חיצוני |
| חסרונות | איכות תא נוסעים, איכות נסיעה, צריכת דלק |
העיצוב החיצוני של שברולט טראקס 2023 שרירי ונאה עם אלמנטים המוכרים מיתר רכבי הפנאי של שברולט. החזית כוחנית ומאופיינת בגריל גדול ובפנסים מפוצלים קטנים. קו המותניים מטפס לאחור והחישוקים הקלים בקוטר 18 אינץ' ממלאים היטב את בתי הגלגלים הגדולים. הזנב כולל פגוש מוגבה ודלת תא מטען גדולה. גרסאות RS המשווקות אצלנו כוללות אלמנטים ספורטיביים, ביניהם שבכה, סמל ומראות מושחרים, וסמלי RS אדומים. המראה הכולל מותיר רושם ונוכחות בולטים ביחס לדגמים מתחרים בקטגוריה, המגובה במידות נדיבות אשר מקובל למצוא בקטגוריה אחת מעל. אורכו הכולל של שברולט טראקס עומד על 4,537 מ"מ, רוחבו 1,823 מ"מ, גובהו 1,567 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,700 מ"מ.
תא הנוסעים מעוצב ברוח דגמי שברולט העדכניים עם מסך מרכזי צף השוכן בראש הדשבורד בסמוך ללוח המחוונים. המסך המרכזי בגודל 11 אינץ' בגרסת RS2 מותקן בזווית הפונה אל עבר הנהג כדי לאפשר גישה נוחה ובטוחה עד כמה שניתן גם בזמן נהיגה. דקורציית RS מוסיפה גם כאן רוח ספורטיבית עם נגיעות בצבע אדום לרוחב הדשבורד וסביב פתחי המיזוג, תיפורים אדומים, ורקמת RS על משענות הראש. איכות החומרים והגימור אינה טובה ומותירה תחושת חיסכון עם פלסטיק קשיח מכל עבר ומרווחים לא הדוקים בין הפנלים השונים. מערכת המולטימדיה מציגה מסך איכותי עם גרפיקה מודרנית ונאה אך ממשק בסיסי למדי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגרסת RS2 דומה בהיבט זה, אך אינו כולל כל אפשרות התאמה אישית, ותפעול מחשב הדרך דרך המסך המרכזי בלבד.
מעבר לכך, סידור הפקדים מקובל ונוח עם מערכת בקרת אקלים בעלת מתגים פיזיים, פתחי מיזוג בגובה סביר, בורר הילוכים נוח, וגישה זמינה לכל. כרגיל אצל שברולט, כיוונון עוצמת השמע מההגה נעשה באמצעות פקדים בגב ההגה בדומה למנופי העברת הילוכים. היינו שמחים לקבל ברשימת האבזור כיוונון גובה למושב הנוסע, פונקציית HOLD לבלם החניה החשמלי, ופקדי תפעול למחשב הדרך מגלגל ההגה.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות למדי אך קו גג בגובה 1,567 מ"מ מעט נמוך מהמקובל ודורש כיפוף קל בכניסה. מרווח הפנים מרשים ביותר והינו הטוב בסגמנט. המושבים הקדמיים והאחוריים נוחים למדי, והיושבים מאחור זוכים לרצפה שטוחה לחלוטין אשר יחד עם בסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ מסדרים מרווח מצוין לשני בוגרים ומרווח סביר לשלושה שייהנו גם מחלונות כהים ומשקעי טעינה אך לא מפתחי מיזוג. תנוחת הנהיגה מוגבהת כמתבקש ושדה הראיה טוב הודות לקו חלונות בגובה סטנדרטי, אך מראות בתקינה אמריקאית יוצרות קירוב מעוות בצד הנהג ומיקומן על משולש החלון עלול להסתיר את הדרך לקראת מעבר חציה או בעת נסיעה בכיכר. מצלמת הרוורס מפצה ברזולוציה טובה ומסייעת לתמרן בתמרוני חניה.
תאי האחסון כוללים תא כפפות, תא בגודל סביר מתחת למשענת היד שבין המושבים, תאי אחסון בדלתות, ומשטח טעינה שמוצע כאופציה בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען מציע נפח של 725 ליטרים על פי התקן האמריקאי שמודד את הנפח עד לתקרה, בניגוד לתקן האירופאי המודד עד לקו החלונות. בפועל תא המטען שימושי עם מפתח גדול, וקיפול המושב האחורי ביחס של 60:40 יסדר משטח נוח להובלה אם כי אינו מפולס לגמרי. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי קטן מפלדה. מחיצת הבידוד לחלקו העליון של תא המטען הינה מהסוג היעיל והמבודד.
ההתנעה יכולה להתבצע גם באמצעות השלט לטובת מיזוג הרכב לפני תחילת הנסיעה. תחילת התנועה בסביבה עירונית חושפת מיד כיול מתלים רך עם כושר ריסון בינוני בלבד המספק נוחות נסיעה סבירה כמקובל בסגמנט, עם יכולת לא רעה לשכך מפגעים בודדים וטלטלות מסוימות תחת רצף שיבושים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה סבירה, אך שילוב של מהירות תלת ספרתית ואספלט גלי יצליחו להוציא את המרכב משלוותו ואף לפגוע מעט ביציבות הכיוונית. בידוד הרעשים סביר ביחס לקטגוריה, עם רעשי דרך ורוח שמתחילים לחדור במהירות העולה על 90 קמ"ש.
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 139 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 97 קמ"ש אורכת 8.6 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש. הביצועים הזריזים בולטים לטובה ביחס לקטגוריה. עם זאת, שילוב המנוע הקטן, הסובל מהשהיית טורבו מתחת ל- 2,000 סל"ד, עם תיבת הילוכים שאינה עובדת בסינרגיה מושלמת, יוצרים פעולה שאינה תמיד חלקה, עם העברות הילוכים מורגשות בנקודה שבה נכנס הטורבו לפעולה.
מצב L בבורר ההילוכים מאפשר שליטה ידנית בהילוכים באמצעות פקד מצידו השמאלי של הבורר, אך השימוש בו אינו נוח ואינו ריספונסיבי מספיק. בניגוד לדגמי העבר של שברולט, כאן נמצא פקד לביטול מערכת Stop&Start היעיל בעת פקקים שם כבה ומתעורר המנוע התלת צילינדרי תוך ייצור ויברציות מעיקות.
מפרט המתלים הפשוט עם קורת פיתול אחורית וכיול רך אינם מספקים התנהגות כביש מתגמלת, אם כי מספקת בהחלט לכל שימוש משפחתי סביר. צמיגי ה- Goodyear מאפשרים אחיזת כביש טובה ובטוחה, ובסך הכל היכולת הדינמית תספק לכל נהג שלא יצפה ליכולות ספורטיביות מהקרוסאובר המשפחתי שלו. הבלמים עומדים בקנה אחד עם היכולת הכללית ומספקים עוצמה טובה לצד פעולת דוושה ליניארית.
נתון היצרנית בתקינה האמריקאית עומד על 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בימי המבחן, שדימו לרוב נסיעה בתנאים ריאליים, עם מזגן ומערכת עצור וסע פועלים וכמה קטעים דינמיים מאומצים, עמדה צריכת הדלק על נתון לא מרשים של 11 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אמינות רכבי שברולט נחשבת לבינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2022 דורגה שברולט במקום ה- 20 מתוך 24 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2021 התברגה שברולט במקום ה- 12 מתוך 33 יצרנים בארה"ב. שברולט טראקס משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי החלפים והטיפולים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מחברת UMI היבואנית.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות, עומדת על 5,500 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,100 ₪.
שברולט טראקס לא נבחן ע"י ארגון הבטיחות Euro NCAP מכיוון שאינו רלוונטי לשוק האירופאי. אבזור הבטיחות אחיד בשתי רמות האבזור וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית בעת חירום, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, מצלמת רוורס, חיישני חניה בהתקנה מקומית, ותזכורת לבדיקת המושב האחורי בסיום הנסיעה. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 5 מתוך 8.
שברולט טראקס מוצע בשתי גרסאות אבזור. גרסת הכניסה RS1 מוצעת במחיר 150,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, בלם חניה חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, התנעה מרחוק, שמשות אחוריות כהות, תאורה ראשית מסוג לד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת האבזור הבכירה RS2 הנבחנת מוצעת במחיר 154,990 ₪ וכוללת בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 11 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ', ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים, מפתח חכם, כיסוי לתא המטען, תאורת יום מסוג לד, ופסי גגון. כאופציה מוצעים משטח טעינה אלחוטי וחלון גג חשמלי בתוספת של 5,000 ₪.
שברולט טראקס בולט לטובה בזכות ביצועים זריזים ומרווח מעולה ביחס לסמגנט המקנה יתרון מהותי לשימוש משפחתי. לחובתו נרשמו איכות חומרים ואיכות נסיעה לא מבריקות וצריכת דלק גבוהה ביחס למתחרים מקוריאה ואירופה, ולבטח אל מול מאזדה CX-30 האיכותי. על כן יתאים שברולט טראקס למי שלא גומע קילומטרים רבים ומחפש רכב פנאי שימושי וזריז במחיר נגיש יחסית.
| שברולט טראקס RS2 1.2 טורבו אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 139/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 22.4/2,500-4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,537 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,823 מ"מ |
| גובה כללי | 1,578 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 725 - 1,532 ליטרים (תקינה אמריקאית) |
| משקל עצמי | 1,363 ק"ג |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר | 154,990₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025