וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מרצדס E קלאס נודעת מאז הצגתה בשנת 1993 ולאורך חמשת דורותיה, כטובה שבמכוניות הסלון. הדור השישי אשר הוצג בשנת 2023, ממשיך את אותה שושלת מפוארת כשהוא מבוסס על פלטפורמת MRA בדומה ל- C קלאס הקטנה ו- S קלאס הגדולה, אך לראשונה מוצג לצד דגם חשמלי ייעודי מאותו סגמנט - מרצדס EQE המהווה גם תחרות או אלטרנטיבה מבית, בנוסף למתחרה העיקרית ב.מ.וו סדרה 5.
| מרצדס E300e | |
|---|---|
| יתרונות | פאר, תא נוסעים, איכות נסיעה |
| חסרונות | חלוקת משקל, תא מטען, פעולת המערכת ההיברידית |
מרצדס E קלאס מוצעת בעולם בשלל גרסאות הנעה ורמות אבזור, אך לעת עתה משווקות בישראל גרסת E200 הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם מערך היברידי מתון, וגרסת E300e עם מערכת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד המציגה טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 100 ק"מ, ומחירה ברמת האבזור הנבחנת פלטינום AMG Line עומד על 769,900 ₪.
עיצוב ונוחות מרצדס E300e
עיצובה של מרצדס E קלאס נותר שמרני ומכובד. החזית ניחנת במראה מקורי השואב השראה מהדגמים החשמליים של היצרנית, וכוללת גריל בדוגמת כוכבים עם מסגרת עבה בצבע שחור מבריק, הגולשת אל עבר הפנסים הקדמיים אשר זוכים לחותמת תאורה בעיצוב ייחודי. הצדודית משמרת פרופיל שמרני למראה, פרט לידיות פתיחה נשלפות. מאחור ניתן לזהות חותמת תאורה ייחודית בצורת סמל הכוכב של מרצדס, ופגוש עם עיטורים המדמים פתחי מפלט. ניתן לסכם את המראה הכולל באבולוציה נכונה של השושלת, עם התאמות נדרשות לעידן החשמלי. הממדים נדיבים עם אורך הנמתח לכדי 4,949 מ"מ, רוחב של 1,880 מ"מ, גובה של 1,480 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,961 מ"מ.
תא הנוסעים מציג התקדמות משמעותית ביחס לדור היוצא וגם כאן ניכרת השראה מהדגמים החשמליים של המותג עם מערך MBUX Superscreen הכולל 3 מסכים (בגרסת פלטינום) - מסך מרכזי בגודל 14.4 אינץ' המהווה את מערכת המולטימדיה ומציג ממשק ואיכות מהטובים ביותר בתעשייה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', ומסך נוסף עבור הנוסע במושב הקדמי המאפשר שליטה במערכות הרכב כגון מיזוג, עיסוי, מפות, ומדיה, וכן צפייה בווידאו בזמן נסיעה מבלי אפשרות צפייה של הנהג למניעת הסחת דעת בנהיגה.
פתחי המיזוג הצרים מוטמעים הומוגנית בפס האלומיניום החולש לרוחב החלק העליון של הדשבורד, ועל אף שטחם הצר מספקים פיזור אוויר טוב. בחיבור בין הקונסולה המרכזית לדשבורד נמצאת סוללת פקדים פיזיים לטובת שליטה מהירה במערכות שכיחות כגון כיוונון עוצמת שמע והפעלת מערך מצלמות ה- 360 מעלות המצטיין. פקדי המגע על גלגל ההגה לתפעול רוב מערכות הרכב שופרו ביחס לדורות הראשונים אך עדיין ניתן לפספס איתם פה ושם.
הקונסולה המרכזית בגימור עץ מחניף, כוללת תריס שפתיחתו מגלה משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, צמד שקעי טעינה מסוג USB-C וצמד מחזיקי כוסות. בחלקה האחורי של משענת היד הכוללת חימום ופתיחת ספר מרצדסית קלאסית, נמצא תא אחסון מדופן עם צמד שקעי USB-C נוספים. איכות החומרים וההרכבה ללא דופי, ותחושת הפאר ניכרת בכל פינה. חלקו העליון של הדשבורד עטוי עור. כל חומרי הדיפון, גם במקומות הנמוכים, הינם מן המעלה הראשונה. הנדסת האנוש מופתית ותפעול המערכות הרבות אינטואיטיבי וקליל בצורה מפתיעה.
כיוונון מושבי ה- AMG הכלולים בחבילה שנוספה לרכב המבחן, נעשה בתוצרה הקלאסית הכוללת פקדי כיוונון על הדלת, וכיוונון תמיכת המותניים והירכיים דרך הצג המרכזי. מערכת השמע מבית Burmester בגרסה הנבחנת כוללת 17 רמקולים ואופציית צליל ארבע ממדי, המופק באמצעות רמקולים המוטמעים בתוך משענת גב המושבים הקדמיים ומעבירים את וויברציות הסאונד ישירות אל עמוד השדרה. החלק האהוב במיוחד בתאי הנוסעים של מרצדס מתגלה בשיאו עם רדת העלטה, בחסות מופע תאורת אווירה עשירה בעלת 64 גוונים שונים, החולשת בכל תא הנוסעים והופכת אותו למקום מושלם לשהייה.
פתרונות האחסון כוללים בנוסף לתאים בקונסולה המרכזית גם תא כפפות מדופן ומואר, ותאי אחסון מדופנים בדלתות. תא המטען נפל קורבן בגרסה זו לאחסון הסוללות, ונפחו עומד על 370 ליטרים בלבד. פתיחתו החשמלית מגלה חלל טעינה רדוד בעל גובה מוגבל. קיפול המושב האחורי באמצעות פקדים איכותיים בתא המטען, מאפשר חלל ארוך שאינו מפולס, להובלת עצמים ארוכים כדוגמת פלטות עץ ארוזות או מגלשי סקי. ברצפת תא המטען נמצאת ערכת ניפוח.
הכניסה והיציאה נוחות כמצופה ממכונית סלון נדיבת ממדים ונטולת גימיקים עיצוביים כגון קו גג משתפל. מושבי ה- AMG הקדמיים נוחים מאוד הודות לכיוונון חשמלי עם שלוש זיכרונות לכל אלמנט אפשרי, כולל כוונון תמיכת קשיחות הגב התחתון, אורך בסיס המושב, והידוק תמיכת הירכיים והמותניים. המרחב נדיב מאוד וצמד נוסעים מאחור יוכלו להעביר שעות נסיעה כשהם ספונים בכורסאות מפנקות, וביניהם משענת יד נפתחת. המפרט כולל גם פתחי מיזוג, שקעי טעינה, תאורת אווירה, וגג פנורמי עם וילון חשמלי. נוסע שלישי יוכל להתמקם כאן, אך לאור מדרגת הינע בולטת ועיצוב המושב המרכזי, עדיף לאכלס במושב המרכזי נוסע צעיר.
הנסיעה בעיר נעימה. מערכת הפלאג-אין הייבריד מאפשרת תחילת נסיעה חרישית על טהרת החשמל למשך 80 ק"מ בקירוב לצד בלימה רגנרטיבית יעילה. מתלי האוויר המופלאים בגרסה זו, יודעים לגהץ את פני האספלט בצורה מרשימה ביותר ולבודד את נוסעיה המכובדים מרוב תחלואות האספלט המקומי. מערך מצלמות וחיישנים מעולים בשילוב היגוי אחורי בזווית 4.5 מעלות שנוסף בגרסה זו, מקלים על תמרון המרכב הענק במקומות דחוקים. הפעלת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, מאפשרת נהיגה נטולת מאמץ גם בתנאי נהיגה שוחקים. מערכת שמירת המרחק האוטונומית פועלת תמיד וללא הרף, ומפעילה בלימה רגנרטיבית לשמירת מרחק, ובכך תורמת להפחתת פעולות הנהיגה, לצד טעינת הסוללה. בכביש המהיר נשמרת נוחות הנסיעה המעולה, אשר חוברת לבידוד רעשים מצוין ומוקפד הכולל גם זיגוג כפול שנוסף בגרסת פלטינום.
ביצועים מרצדס E300e
מרצדס E300e מצוידת ביחידת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 204 כ"ס ומומנט של 32 קג"מ, עם מנוע חשמלי בהספק 129 כ"ס ומומנט של 44 קג"מ, המפיקים הספק מרבי משולב של 313 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 55 קג"מ, ומשולבים עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.4 שניות והמהירות המרבית הינה 236 קמ"ש.
על פניו הביצועים טובים בהחלט, אך אינם מרשימים ביחס למחיר ולמספרים להם הורגלנו בעידן החשמלי. כל עוד הסוללה טעונה, מתאפשרת נהיגה על טהרת החשמל אשר כמעט ואינה מערבת את מנוע הבנזין פרט להאצה חזקה. פעולת מערכת ה- PHEV והתערבות מנוע הבנזין אינן תמיד חלקות, והאצה לצורך עקיפה ממהירות נמוכה, המצריכה את התערבותו המיידית של מנוע הבנזין, כרוכה בהשתהות מציקה המלווה בפעולה שאינה חלקה בשל התעוררות מנוע הבנזין ושילוב ההילוך המתאים בתיבת ההילוכים. דברים אלו נכונים גם לגבי האצות ביניים, בהן תיבת 9 ההילוכים מתמהמהת קמעא בהורדת שניים או שלושה הילוכים, בטח ביחס לרכבים חשמליים בעלי תגובה מיידית, אך גם ביחס לתיבות כפולות מצמדים. מעבר לכך, הכוח ישנו בשפע, ומנוע הבנזין והתיבה רווית ההילוכים מסייעים להמשיך את הדחף וההאצה גם במהירויות גבוהות בהן חשמליות חד מנועיות מאבדות מומנטום.
התנהגות הכביש טובה, בטוחה וצפויה אך אינה מעודדת נהיגה דינמית. המשקל הרב, הדומה לרכב סלון חשמלי, אינו ניחן במרכז כובד נמוך ופיזור משקל שווה בדומה לרכב חשמלי ייעודי בו הסוללה הכבדה מוטמעת לאורך כל רצפת הרכב. התקנת הסוללה בסביבת הסרן האחורי, יוצרת מטוטלת המורגשת בעת העברות משקל ומכבידה על פעולת המתלה האחורי המשובח. מכאן, על אף פעולתם ההדוקה של מתלי האוויר במצב ספורט והיכולת הנאה כשלעצמה, גרסת הפלאג-אין משלמת מחיר בעניין זה, ואינה נהנית מהקלות והאיזון של גרסת הבנזין, או לחלופין ממרכז הכובד הנמוך וחלוקת המשקל של מרצדס EQE החשמלית. אחיזת הכביש גבוהה מאוד, וצווחות צמיגים ישמעו רק תחת לחץ ברוטלי. ההנעה האחורית מאפשרת משחקי זנב מדודים, וההיגוי האחורי מסייע במעט להפחית מהעומס על הסרן האחורי, אך הגמלוניות ותחושת הכובד על הסרן האחורי אינם מעודדים זאת.
בלמי ה- AMG שנוספו בגרסה זו מציגים ביצועים טובים, אך סובלים כמו רכבים היברידיים רבים מתחושה עצית מוזרה וחוסר תקשורת מדוושת הבלימה. מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה שולטים על עצימות הבלימה הרגרנטיבית, שמאפשרת בעצימותה הגבוהה ביותר בלימה מוחשית, אך לא נהיגה בדוושה אחת. אופציית כיול אוטומטי מסונכרנת רדאר, פועלת לא רע מחוץ לעיר ומייתרת האטות רבות בכביש המהיר לצד שמירת מרחק בטוחה מהרכב לפנים.
צריכת דלק וחשמל מרצדס E300e
מרצדס E300e כוללת סוללה נטענת בקיבולת 25.4 קוט"ש בעלת טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ. נהיגת המבחן, שכללה נהיגה מנהלתית ופעילות מזגן בעצימות גבוהה, סיפקה טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 80 ק"מ. לאחר התרוקנות הסוללה, עוברת יחידת ההנעה למצב היברידי משולב חשמל ומנוע בעירה, ורושמת צריכת דלק משולבת של 11 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים, ניתן להפיק בסה"כ טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ משולבי חשמל ובנזין.
בדומה לכל דגמי ה- PHEV, יש לקחת בחשבון את אופי השימוש, כך שנהג שרוב נסיעותיו הן בין הבית לעבודה בטווח של פחות מ- 80 ק"מ, ייהנה מחיסכון משמעותי ביחס לנהג שרוב נסיעותיו ארוכות ואינן כוללות אופציית טעינה. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה בין אופציית בנזין, הייבריד או חשמל המאפשר לשמור את האנרגיה החשמלית לנסיעה עירונית. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15.
עלויות אחזקה מרצדס E300e
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2023 דורגה מרצדס במקום ה- 23 מתוך 24. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים. בסקר דומה שנערך בארה"ב בשנת 2024 דורגה מרצדס במקום ה- 21 מתוך 29 יצרנים.
מרצדס E קלאס משווקת עם אחריות יצרן מלאה למשך 4 שנים או עד 100,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 30 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 18,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪
בטיחות מרצדס E300e
מרצדס E קלאס נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2024, וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה מצויינים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל, ו- 87% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 11 כריות אוויר ושלל מערכות אקטיביות מתקדמות כמקובל בסגמנט, לרבות בלימה בנסיעה לאחור, סיוע אקטיבי למעבר נתיב, סיוע בתמרון חירום, מערכת לבלימה עצמית כאשר הנהג אינו מגיב, ומערכת להרחקת הנוסעים מפגיעה בתאונות צד. רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר מרצדס E300e
מרצדס E קלאס מוצעת בישראל כאמור בשתי גרסאות הנעה - E200 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 204 כ"ס, וגרסת E300e היברידית נטענת, הכוללת בנוסף מנוע חשמלי בהספק 129 כ"ס וסוללה נטענת בקיבולת 25.4 קוט"ש. שתי גרסאות ההנעה מוצעות בשתי רמות אבזור. רמת פרימיום מוצעת במחיר 539,900 ₪ לגרסת E200 או 639,900 ₪ לגרסת E300e, וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 14.4 אינץ', תמיכה בממשקי אפל קארפלי ואנדראויד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', ניווט מקורי בטכנולוגיית מציאות רבודה, משטח טעינה אלחוטית, 6 שקעי USB-C, שליטה קולית, ריפוד עור מלאכותי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום וזיכרונות, דלת תא מטען נפתחת חשמלית ללא מגע יד, סגירת ואקום לדלתות, תאורת אווירה, גג זכוכית פנורמי חשמלי, מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית, תאורת לד מלאה, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' או 19 אינץ' בגרסאות E300e.
רמת האבזור פלטינום מוצעת במחיר 639,900 ₪ לגרסת E200 או 739,900 ₪ לגרסת E300e הנבחנת, ומוסיפה מסך עבור הנוסע מלפנים, מושבי נוחות עם עיסוי ואוורור, חבילת חימום מורחבת למשענות היד, מערכת שמע Burmester עם 17 רמקולים, מערכת בישום וטיהור אוויר, שמשות מבודדות, מתלי אוויר, היגוי אחורי, תאורת לד אדפטיבית עם טווח הארה מוגדל, וחישוקי 19 אינץ'.
שתי רמות האבזור זמינות עם חבילת AMG Line בתוספת 30,000 ₪ המאופיינת בעיצוב ספורטיבי וכוללת בנוסף חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ' או 20 אינץ' בעיצוב ייחודי, גריל קדמי בדוגמת כוכבים, מערכת בלימה משופרת מבית AMG, הגה ספורט קטום, ודוושות בגימור מתכת.
מרצדס E קלאס הינה מכונית סלון מרשימה ואיכותית, וכנראה שגם הטובה ביותר מבין דגמי הבעירה הפנימית, לבטח להסעת נוסעים בנוחות ופאר מרביים להן נועדה מכונית סלון. לתמחור הגבוה אליו הורגלנו בדגמי מרצדס, נוספת סוגיה בגרסת הפלאג-אין הנבחנת, אשר דורשת תוספת של 100,000 ₪ ביחס לגרסת הבנזין. הביצועים המשופרים לבטח אינם מצדיקים את התוספת, שכן אינם הולמים את המחיר, והיתרונות החשמליים כרוכים גם במשקל רב המעיב על נוחות והתנהגות המרכב, צמצום משמעותי של נפח תא המטען, ופעולה היברידית שאינה חלקה תמיד. אם שגרת נסיעותיו של הנהג אינה כוללת מיצוי מיטבי ויומיומי של טווח הנסיעה החשמלי, נעדיף את גרסת E200 שתציע את אותן איכויות לצד תג מחיר, תא מטען ומשקל עדיפים.
| מרצדס E300e פלטינום AMG Line אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | פלאג-אין הייבריד טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 313 כ"ס |
| מומנט מרבי | 55.0 קג"מ |
| יחידת הנעה | אחורית |
| הספק מנוע בנזין | 204 כ"ס |
| הספק מנוע חשמלי | 129 כ"ס |
| מומנט מנוע חשמלי | 44 קג"מ |
| סוג סוללה | ליתיום יון |
| קיבולת סוללה | 25.4 קוט"ש |
| אורך כללי | 4,949 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,880 מ"מ |
| גובה כללי | 1,480 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,961 מ"מ |
| נפח תא מטען | 370 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,210 ק"ג |
| מהירות מרבית | 236 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 125 ק"מ לליטר (עם סוללה מלאה) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 769,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025