וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
פולקסווגן גולף GTI אשר הוצגה בשנת 1975, ייסדה את קטגוריית ההוט האץ' (hot hatch) והפכה לסיפור הצלחה עם יותר מ- 2.3 מיליון מכירות לאורך השנים, עובדה שגררה גם יצרניות אחרות להציג מתחרות בסגמנט. המתכון להוספת יכולת דינמית מהוקצעת למכונית הנמכרת ביותר באירופה בעשורים האחרונים, צלח מעבר לציפיות, ונמשך לאורך כל שושלת הדורות. בתחילת שנת 2024 הוצגה מתיחת הפנים לדור השמיני (דור 8.5) וגרסת ה- GTI משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק מרבי של 265 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית, במחיר שהאמיר לכדי 299,900 ₪.
| פולקסווגן גולף GTI | |
|---|---|
| יתרונות | התנהגות כביש, הנאה מנהיגה |
| חסרונות | מחיר, נוחות נסיעה |
עיצוב ונוחות פולקסווגן גולף GTI
פולקסווגן גולף GTI המחודשת מציגה עיצוב מעט שונה מקודמתה וכוללת תאורת לד מטריקס המספקת טווח תאורה של כ- 500 מטרים, פס תאורה רוחבי שבמרכזו לוגו מואר, פגושים קרביים עם כונס אוויר בדקורציית חלת דבש עם תאורה הכוללת 5 נורות בכל צד. הצדודית כוללת פרופיל גולפי טיפוסי עם חישוקי 18 אינץ' בעיצוב חדש מהם מבצבצים קליפרים אדומים. מאחור תאורת לד עם חותמת תאורה תלת מימדית, וצמד פתחי מפלט גדולים. הרכב משווק בישראל כסטנדרט עם חבילת השחרה המעצימה את המראה הספורטיבי, אשר יחד עם סימלי GTI מכל עבר, בולט לעיני מביני עניין.
מידותיה החיצוניות של פולקסווגן גולף GTI זהות כמעט לחלוטין לגרסאות הסטנדרטיות. אורכה 4,289 מ"מ, רוחבה 1,789 מ"מ, גובהה 1,454 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,627 מ"מ.
תא הנוסעים מקבל את אותם עדכונים של הגרסאות הרגילות, ביניהם מסך מרכזי חדש בגודל 12.9 אינץ' המריץ ממשק מדור 3.1 עם צימוד אלחוטי לסמארטפון ואפשרויות התאמה אישית. עוד נוספה חבילת עיצוב קרבון אשר לראשונה בדגם כוללת חלקי קרבון פייבר אמיתי. מדובר בתא נוסעים איכותי ומוקפד, שתופס מקום בצמרת סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות כדרך קבע. היינו מוותרים על משטח המגע מול ברך שמאל של הנהג המיועד לשליטה על האורות ומפשיר האדים, לטובת מנוף או פקד גלילה קונבנציאונליים, כמו גם על הסליידרים בתחתית הצג המרכזי לכיוונון הטמפרטורה ועוצמת השמע. מעבר לכך, הנדסת האנוש טובה לרבות תפעול ממשק המולטימדיה שכולל סרגלים מותאמים המקנים גישה מהירה לפונקציות שכיחות.
פתרונות האחסון מונים תאי אחסון מדופנים בדלתות, תא כפפות בגודל סביר, ותא פתוח למחצה מתחת למשענת היד המתכווננת לגובה ולמרחק. תא המטען בנפח סביר של 374 ליטרים (5 ליטרים פחות מהגרסאות הסטנדרטיות) כולל מפתח רחב, רצפה כפולה, שקע 12V, ופתרונות פרקטיים כגון ווים לתליית שקיות. קיפול המושב האחורי מתאפשר בקלות ומגרעת להרמת רצפת תא המטען, מאפשרת משטח הטענה שטוח. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות הודות לפתיחה ונעילה באמצעות חיישן קרבה, ללא צורך בנגיעה בידיות הפתיחה הזוכות לתאורה, וכן הזחה חשמלית לאחור של מושב הנהג. לעת לילה יכובדו הנוסעים בתאורת כניסה בגרפיקת כדור גולף מקורית. הדגם מקבל מושבי מונו ספורטיביים עטויי ריפוד עור Vienna, מחוממים, מאווררים וכוללים כיוונון חשמלי מלא וזיכרונות. גלגל ההגה הספורטיבי מציג קוטר ועובי נכונים, ולא פחות חשוב מכך, פקדים פיזיים המחליפים את משטחי המגע המעיקים מהדגם הפורש ומאפשרים שליטה על מחשב הדרך, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית, ומערכת השמע המצוינת מבית Harman Kardon. סף החלונות בגובה סטנדרטי ומציע שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, ויחד עם חיישני חניה היקפיים ומצלמות 360 מעלות, מתקבל כושר תמרון עירוני ידידותי למדי עם קוטר סיבוב של 11 מטרים.
מרווח הפנים אינו מהטובים בסגמנט המשפחתיות. בסיס גלגלים באורך 2,627 מ"מ ומושבים ספורטיביים עבים, מקנים מרווח ברכיים סביר לצמד נוסעים במושב האחורי, כאשר נוסע שלישי יסבול ממושב צר וקשיח, וממדרגת תעלת הינע בולטת ברצפת המרכב. מרווח הראש מאחור טוב גם לגבוהים ומרווח הכתפיים משקף את הממוצע בקטגוריה. נוסעי המושב האחורי ייהנו מפתחי מיזוג, חלונות אחוריים כהים, שקעי טעינה, תאורה, וכיסי אחסון לסמארטפון בגב המושבים הקדמיים. הגג הפנורמי כולל פתיחה וסגירה חשמלית עם וילון הצללה בתפעול ידני, אך כרגיל בקונצרן, הצללתו אינה מוחלטת ולכן השמש תפריע לנוסעים במהלך הקיץ.
הדגם החדש זוכה למתלים אדפטיביים DCC בעלי 15 דרגות קשיחות המתכווננים דרך הצג המרכזי, אך כיול הדוק וספורטיבי מיסודו, מכתיב מהלך סגור וקצר גם בדרגה הרכה ביותר. צמיגים ספורטיביים בחתך 40 אינם מסייעים לשיפור המצב, כך שנהיגה עירונית איטית על גבי אספלט משובש מלווה בטלטולים, ואינה נוחה ביחס למשפחתית קומפקטית סטנדרטית. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והכיול הקשיח עושה חסד בריסון גלי אספלט במהירות גבוהה. מאידך, השיוט אינו נינוח עקב צליל המנוע הספורטיבי שנשמע בתא הנוסעים, ורעשי הדרך שנגרמים עקב צמיגים ספורטיביים ורחבים, כך שבשימוש משפחתי מנהלתי, לא תופתעו לגלות כי גרסת ה- GTI פחות נינוחה מהגרסאות הסטנדרטיות, בדגש על התנהלות עירונית.
ביצועים פולקסווגן גולף GTI
פולקסווגן גולף GTI המעודכנת זוכה לתוספת של 20 כ"ס ביחס לדגם הקודם. מנוע טורבו בנזין בנפח 1,984 סמ"ק עם הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 37 קג"מ העובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, מאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. הביצועים חזקים מאוד ועוצמתיים, לבטח ביחס לדגמי הנעה קדמית. לצד זאת, בעידן בו שוצפות את כבישנו שלל חשמליות המתפארות בהספקים ותאוצות במספרים שהיו נחשבים ספורטיביים טרום עידן החשמל, וכשכל טסלה בסיסית תדע לתת פייט הולם בקרב רמזורים, גולף GTI נבדלת בעיקר בתחושות המכניות ובצליל שנלווה לחוויה, המתברך בסאונד מעורר, אך חסר פצפוצים ושאגות ברוטליות הקיימות באחות מבית קופרה למשל.
אם הביצועים בקו ישר אינם נשמעים כשומטי לסתות בעידן החשמלי, אז מגיעות התנהגות הכביש המהוקצעת וחווית הנהיגה, המתזכרות את סלידתם של חובבי ההגה מדגמים חשמליים. לאורך הדורות שופרה ושודרגה היכולת הדינמית של הדגם, כאשר הדור הנוכחי מקבל מתלים אדפטיביים DCC בעלי 15 דרגות כיול קשיחות כאמור, בנוסף לדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אלקטרוני.
ההגה המהיר, עם קצת יותר משני סיבובים בין נעילות, מציג במצב ספורט משקל נהדר לצד התנגדות מלאכותית שגם עליה צריך לברך בעת הנוכחית. הכניסה לפניה מדויקת ומהירה, ורצועת כוח אפקטיבית סופר רחבה דואגת שהנהג לא יישאר ללא כוח מתפרץ בכל מצב. מומנט מרבי שזמין כבר ב- 1,600 סל"ד מאפשר יציאה חזקה מפנייה, ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מאפשר גם לנהג שאינו מיומן, לדייק את הקו הנבחר ללא תת היגוי, ומקנה תחושת ביטחון כבירה.
בחינת שלל דרגות קשיחות המתלים, הביא אותי למסקנה מפתיעה. כל 15 הדרגות מציגות מהלך פעולה מצומצם מאוד של המתלה, כאשר הגבוהה ביותר כמעט וסוגרת אותו לחלוטין, ודווקא הדרגה הרכה ביותר היא הנכונה לנהיגה דינמית על כביש ציבורי הכולל שינויי גובה, גלים ושברים. הדרגות הקשיחות, המקפיצות את השלדה בכל שבר בכביש ושוברות את הגב, יתאימו אולי לנהיגת מסלול או על גבי אספלט גרמני הסלול למשעי, אך לא לכבישי המזרח התיכון. במצב הנכון, מציגה גולף GTI שלדת הנעה קדמית מהטובות ביותר, מאפשרת תקיפת פיתולים כאילו הייתה קרטינג קלילה, עם התנהגות סופר דינמית אך גם סלחנית לנהג שאינו מיומן.
כשמגיעים לגבול האחיזה, לגולף GTI נטייה לצאת להיגוי יתר המהדק את קו הפניה, אך עזיבת דוושת הגז תעביר משקל לכיוון הסרן האחורי ותשיב את אחיזת הצמיגים, אם לא הגזמתם יתר על המידה. מערכת בקרת המשיכה דואגת להציל מטעויות דרסטיות, וניתוקה מאפשר לשלוח את הזנב להיגוי יתר מהנה ונשלט אם הנהג חפץ בכך. הבלמים מעולים ומספקים נשיכה חזקה, תחושה ליניארית, וכושר תאוטה מרשים, ואינם מתעייפים תחת עומס.
צריכת דלק פולקסווגן גולף GTI
במהלך נסיעת המבחן שבוצעה לרוב במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, עם מערכת Start&Stop פעילה, נרשמה צריכת דלק סבירה מאוד של 10 ק"מ לליטר. נתון היצרן עומד על 13.5 ק"מ לליטר אליהם ניתן להגיע בנהיגה מתונה וחסכונית. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן גולף GTI
רכבי פולקסווגן אינם זוכים לציון גבוה בתחום האמינות. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2024 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 26 מתוך 29 יצרניות עם 267 תקלות לכל 100 כלי רכב.
פולקסווגן גולף GTI משווקת עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא נמסרו לנו מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 18,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות פולקסווגן גולף GTI
פולקסווגן גולף נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2022 וזכתה לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציוני משנה של 88% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור כלי רכב בשטח מת לסיוע בעת מעבר נתיב, התרעת עייפות, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים המפעילים בלימה אוטונומית בתמרוני חניה, ומערכת eCall עם לחצן חיוג למוקד חירום. בנוסף קיימת מערכת Travel Assist המאפשרת נהיגה סמי אוטונומית עד למהירות 210 קמ"ש ושולטת על מערכות ההיגוי, התאוצה והבלימה בכבישים בינעירוניים ומהירים. מערכת זו מסייעת לשמור על הרכב במרכז הנתיב וכוללת את מערכת emergency assist המסייעת לבלום את הרכב באופן אוטונומי בצד הדרך במצב חירום. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר פולקסווגן גולף GTI
פולקסווגן גולף GTI מוצעת במחיר 299,900 ₪ ברמת אבזור עשירה הכוללת בין היתר גג פנורמי נפתח חשמלית עם וילון הצללה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מסך מגע מרכזי בגודל 12.9 אינץ', קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזיכרונות, מושבי ספורט קדמיים עם חימום ואוורור, ריפודי עור, תאורת אווירה פנימית, משטח טעינה אלחוטית, הגה ספורטיבי עם לחצנים פיזיים ופונקציית חימום, מערכת שמע עם 10 רמקולים מבית Harman Kardon, תצוגה עילית, חיישני חניה היקפיים עם סייען חניה אקטיבי, מערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות עם מבט עילי, בקרת אקלים עם 3 אזורי שליטה, כניסה והתנעה ללא מפתח, וחישוקי 18 אינץ'.
פולקסווגן גולף GTI בדור 8.5 מהווה המשך לשושלת מפוארת של מכונית ספורטיבית מהנה ודינמית, במרכב משפחתי ופרקטי. האבזור העשיר והשיפורים המבורכים שנוספו בגרסה זו, האמירו את המחיר למחוזות היוקרה. היות ויונדאי i30 N והונדה סיוויק R טייפ חדלו משיווק מקומי, המתחרה היחידה שנותרה הינה האחות קופרה לאון VZ החזקה ממנה וגם זולה בעשרים אחוזים, אך מציעה אופי ותדמית מופרעת יותר. חרף ההתייקרות, פולקסווגן גולף GTI היתה ונותרה הבחירה הטבעית למכונית ספורט משפחתית פרקטית, מהנה וסולידית למראה.
| פולקסווגןגולף 2.0 GTI אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי | 265/5,250-6,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 37.0/1,600-4,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 7 הילוכים DSG |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,289 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,789 מ"מ |
| גובה כללי | 1,454 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,627 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 374 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,454 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 299,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025