צ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד במבחן דרכים

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: אלעד לרך
  • 24 אפריל 2025
  • 0 תגובות

לקחנו את צ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד החדש לבדוק האם תוספת הכוח האדירה בגרסאות הפלאג אין, החיסכון בדלק, והארכת טווח הנסיעה מבדלים אותן משמעותית מגרסאות הבנזין ויכתירו את הדגם למלך קטגוריית שבעת המושבים הפופולרית בישראל.

צ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד
יתרונות מחיר, אבזור, הספק, צריכת דלק
חסרונות נוחות בנסיעה עירונית

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

עיצוב ונוחות צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

לצ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד עיצוב נאה ומכובד הכולל גריל גדול, בולט ועשיר, יחידות תאורה מעוצבות, פס תאורה ארוך וספויילר גדול מאחור, פגושים מעוצבים, עיטורי כרום וכסף בחלונות ובפסי הגגון, יציאות מפלט מדומות נאות, חישוקי אלומיניום בקוטר 19 אינץ', קשתות שחורות מעל הגלגלים, וידיות דלתות מוסתרות ונשלפות. אורכו הכללי של צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד עומד על 4,725 מ"מ, רוחבו 1,860 מ"מ, גובהו 1,705 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,710 מ"מ. כאמור, צ'רי טיגו 8 פרו הוא רכב מרשים, אך לא יוצא דופן אל מול מתחריו כדוגמת סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר ופ'גו 5008.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

בורר ההילוכים בגרסה זו הוזז אל מאחורי ההגה ופינה מקום חשוב בקונסולה המרכזית. מיקומו החדש מעולה ותיפעולו נוח ואינטואיטיבי. לוח המחוונים הפך למסך בגודל 10.25 אינץ' ברור וקריא עם תוכן אינפורמטיבי על הרכב ומהלך הנסיעה. לעיתים לוח המחוונים מרגיש מעט עמוס מדי באינפורמציה מכבידה. במרכז הקונסולה המרכזית בין המושבים, מחזיקי כוסות גדולים, בורר מצבי הנסיעה השונים, ומשטח לשני טלפונים ניידים עם הטענה אלחוטית לאחד מהם.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

תא הנוסעים של צ'רי טיגו 8 הוא מקום שמאוד נעים להיות בו ותאורת האווירה המתקדמת מוסיפה יוקרה וייחודיות לתא הנוסעים. ניכר שעיצוב סביבת הנהג והנוסע הושפעו ממיטב רכבי היוקרה. איכות החומרים ואיכות ההרכבה טובות מאוד, במיוחד ביחס לנורמה בסגמנט זה. מתחת לקונסולה המרכזית יש חלל אחסון פתוח אך קצת פחות נגיש בזמן נסיעה. תא האחסון מתחת למשענת היד מקורר וזה נהדר לבקבוקי שתיה בימי הקיץ החמים. מערכת המזגן נשלטת מהמסך המרכזי בגודל 15.6 אינץ' כמו מרבית הפונקציות ברכב, בשונה ממסך קטן המיועד למערכת המיזוג בגרסאות הבנזין. מערכת התצוגה העילית (Head Up Display) הקיימת ברמת הגימור אולטימייט ברכב המבחן מראה את מהירות הנסיעה והמהירות המותרת, על פי מערכת קריאת התמרורים המובנית ברכב. הנדסת האנוש בצ'רי טיגו 8 פרו טובה מאוד בסך הכל למרות כמה דברים פחות אינטואיטיביים הדורשים הסתגלות.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

למערכת השמע המתקדמת מבית Sony הנשלטת גם מההגה וכוללת בגרסת אולטימייט 12 רמקולים, איכות שמע מעולה ומפתיעה לטובה. שדה הראיה טוב במיוחד לאלו שאוהבים לשבת גבוה. השיפוע בקורה A מפריע מעט בכניסה וביציאה מהרכב וצריך להוריד את הראש בכל פעם שנכנסים או יוצאים מהרכב כדי לא לדפוק את הראש בקורה. לתנוחת הנהיגה ושדה הראייה הטובים מתווספת מערכת מצלמות היקפיות 540 מעלות, אשר הופכים את צ'רי טיגו 8 פרו לרכב קל לתמרון בתוך העיר, במקומות צפופים יחסית, וגם בחניה.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

מושבי הרכב מעוצבים ונאים, ומחופים בעור טבעוני מלאכותי (Vegan). המושבים הקדמיים טובים ומספקים תמיכה טובה לגב גם בנסיעות ארוכות. לצמד המושבים הקדמיים חימום ואוורור בגרסת אולטימייט. במושב הנוסע בלבד קיימת בגרסת אולטימייט הנבחנת גם משענת רגליים, 4 מצבי כיוונון נוספים ל- 6 המוצעים גם במושב הנהג, ומערכת עיסוי הכוללת חמישה סוגי מסאז' שונים. המושבים תומכים טוב בגב, במותניים ובכתפיים, ותנוחת הנהיגה טובה. בגרסת אולטימייט גם 4 מצבים לתמיכת הגב התחתון במושבים הקדמיים. למושב הנהג זיכרונות בגרסת אולטימייט.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

הכניסה לשורת המושבים האמצעית נוחה יותר. את המושבים ניתן להזיז קדימה ואחורה לטובת מרווח ברכיים טוב יותר על חשבון מרווח הברכיים של שורת המושבים השלישית. הנוסעים בשורת המושבים השנייה ייהנו גם מגג השמש הפנורמי הענק, מפתחי אוורור, משקעי USB, ומרצפה שטוחה. בגרסת אולטימייט גם חימום במושבים האחוריים. קיפול המושבים בשורה האמצעית לטובת מעבר מהיר לשורה השלישית נעשה באמצעות ידית בצורה קלה ופשוטה בדומה לשאר הרכבים בסגמנט. אם נוסעי השורה השנייה מוותרים קצת על מקום לברכיים, שורת המושבים השלישית תהיה מרווחת ונוחה יותר. לנוסעי השורה השלישית גם מחזיקי כוסות גדולים שיחזיקו בקבוקי שתיה לילדים.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

כאשר כל 7 המושבים בשימוש, לצ'רי טיגו 8 פרו PHEV נפח תא מטען צנוע בגודל 193 ליטרים, בדומה למתחרים אחרים בקטגוריה. קיפול 2 המושבים בשורת המושבים השלישית יהפוך את תא המטען לענקי ושימושי הרבה יותר עם נפח גדול פי שישה העומד על 1,179 ליטרים. סף ההטענה של תא המטען גבוה יחסית ומעולה לאנשים גבוהים. דלת תא המטען חשמלית כפי שהיינו מצפים.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

בתוך העיר, צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד מרגיש מעט קופצני, במיוחד במהירויות מאוד נמוכות. לעומת זאת, במהירויות גבוהות יותר, מרגיש הרכב נוח ויציב יותר. צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד הוא רכב מאוד נעים ושקט. בנסיעה באמצעות המנוע החשמלי בלבד די מובן שתא הנוסעים יהיה שקט, אך גם במצב בו הנסיעה משלבת את שני המנועים, ייקח אתכם הרכב למחוז חפצכם בשקט יחסי ללא רעשי רוח, מנוע או כביש, גם בזכות צמיגים איכותיים כסטנדרט.

ביצועים צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

נקודת החוזקה המשמעותית ביותר עבור צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד היא הסינרגיה של צמד המנועים. לצ'רי טיגו 8 פרו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 המספק 143 כ"ס, ובנוסף מנוע חשמלי המספק 204 כ"ס, המביאים את ההספק המשולב המרבי של צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד ל- 347 כ"ס, וזה המון לרכב בקטגוריה זו ויותר מכפול מהמתחרים המובילים בסגמנט. המומנט המשולב המרבי עומד על 52.5 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית DHT. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 9 שניות והמהירות המקסימלית עומדת על 180 קמ"ש.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

תיבת ההילוכים עושה עבודתה נאמנה ועומדת בדרישת הנהג גם כאשר הנהיגה קרבית יותר. 347 כ"ס ברגל ימין מספקים כוח רב לתאוצות ראשוניות ולתאוצות ביניים. גם יציאה לעקיפה במהירויות גבוהות במיוחד מתאפשרת בצ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד ללא בעיה. זמינות הכוח טובה מאוד ותעמוד בכל דרישה של הנהג. התנהגות הכביש מאוד נינוחה כאמור, במיוחד בכבישים בין עירוניים פתוחים. האחיזה של צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד טובה מאוד, אך בנסיעה קרבית ובשינויי כיוון מהירים, מורגשת זווית גלגול בשל גובהו של הרכב. ההגה של צ'רי טיגו 8 מרגיש מחובר לכביש אך לא חד מספיק.

צריכת דלק צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

טווח הנסיעה החשמלי של צ'רי טיגו 8 פרו PHEV עומד על 90 ק"מ בתקן WLTP ומספק בהחלט לנסיעות מהבית לעבודה ובחזרה. טווח הנסיעה המשולב מגיע ל- 1,200 ק"מ לפי נתוני היצרן ומתאים מאוד לנסיעות ארוכות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 0.8 ליטר ל- 100 ק"מ על פי נתוני היצרן בתנאים אופטימליים. צריכת הדלק נעזרת בטכנולוגיה היברידית מהדור השלישי של צ'רי אשר שומרת על מינימום של 18% אנרגיה בסוללה, ובניגוד לדגמי PHEV אחרים מאפשרת צריכת דלק טובה גם ללא טעינה יומית של הסוללה. צריכת הדלק המשולבת הממוצעת עמדה על 18.3 ק"מ לליטר במהלך המבחן. במדד זיהום האויר משוייך צ'רי טיגו 8 פרו PHEV לרמת הזיהום 1 (מתוך 15).

אמינות ועלויות אחזקה צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

לפני קצת יותר משנתיים הושקה צ'רי בישראל ונגעה בליבם של קרוב לשלושים אלף נהגים שבחרו במותג ומעידים כי עם ישראל אוהב את רכבי צ'רי. דגמים אחרים של צ'רי סבלו אמנם קצת מבעיות חשמל ונורות שנדלקו ללא סיבה, אך לא מדובר בדברים משמעותיים. צ'רי טיגו 8 זכה לפופולריות רבה ואף זכה במכרז של משרד הביטחון לקצינים עם יותר משלושה ילדים, דבר המעיד אף הוא על טיב המותג הצעיר כבן 25 בלבד. דגמי צ'רי משווקים בישראל עם אחריות ל- 5 שנים או עד 150,000 ק"מ נדיבים ביחס למקובל, וכן אחריות לסוללה ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד ניצב בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,643 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 6,800 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

צ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד משווק עם שלל מערכות בטיחות, לרבות התראה בפני התנגשות חזיתית ואחורית, מערכת לבלימה במצבי חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל וכלי רכב דו גלגליים, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז הנתיב, התראה על עצמים בשטחים מתים, ושלל מערכות בטיחות נוספות.

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

ארגון בטיחות הרכב האירופי Euro NCAP טרם בחן את צ'רי טיגו 8, אך זה האוסטרלי ANCAP בדק את הדגם והעניק לו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציון של 88% בשמירה על נוסעים בוגרים, 87% בשמירה על ילדים, 79% בשמירה על הולכי רגל, ו-86% על מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד

צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד משווק בארץ בשתי רמות גימור. חיצונית אין הבדל בין שתי הגרסאות, וכל השינויים ניכרים בפנים הרכב. רמת הגימור הבסיסית נובל (Noble) שעלותה 199,990 אלף ₪, מאובזרת מאוד ומפנקת, וכוללת בין היתר גג שמש פנורמי ענק נפתח חשמלית, ריפוד מושבים בעור טבעוני, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 15.6 אינץ', קישוריות אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, מערכת שמע של Sony עם 8 רמקולים, מושבים קדמיים חשמליים, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות היקפיות 560 מעלות, משטח טעינה אלחוטי לנייד W50, ותאורת אווירה מתקדמת.

רמת הגימור אולטימייט (Ultimate) שעלותה 209,990 ₪ כוללת 12 רמקולים, ריפוד מושבים בצבע חום, זיכרונות למושב הנהג, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושב האחורי, משענת רגליים ועיסוי למושב הנוסע בלבד, תצוגה עילית.

צ'רי טיגו 8 פרו היה להיט מכירות מיומו הראשון על כבישי ישראל לפני קצת יותר משנתיים, אך למרות הצלחתו והעפלתו לדגם הנמכר ביותר בקטגוריית רכבי שבעת המושבים, לקה בחסר בכל מה שקשור לכוח וצריכת דלק. כיום, כאשר צ'רי טיגו 8 פרו הפך לרכב עם מנוע נוסף חשמלי בגרסת פלאג אין הייבריד ומשווק עם תג מחיר תחרותי, אין ספק ששאר הכוכבים בסגמנט לא ישנו טוב בלילה.

תוספת מחיר של כ- 10% לעומת גרסת הבנזין מובנת, הוגנת מאוד, ושווה בהחלט ליתרונות הבולטים. לכן צ'רי טיגו 8 פרו PHEV הוא עסקה משתלמת מאוד הן ללקוח הפרטי שייהנה מרכב חזק ומפנק, והן ללקוח שיקבל אותו כרכב ליסינג מהחברה ויזכה להטבת מס לרכב PHEV של כ- 1,100 ₪ בשווי השימוש החודשי.

ניכר כי צ'רי טיגו 8 פרו PHEV נותן מענה למרבית הדרישות של המשפחה הישראלית הממוצעת. צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין הייבריד הינו רכב נאה, מרווח, נוח, מפנק, בטיחותי, חזק, וחסכוני בדלק, המציע תמורה טובה מאוד לכסף, ופוטנציאל אדיר להובלת הקטגוריה.

צ'רי טיגו 8 פרו PHEV אולטימייט
מנוע בנזין טורבו 1.5 ליטר + מנוע חשמלי
הספק מנוע בנזין 143 כ"ס
הספק מנוע חשמלי 204 כ"ס
הספק מרבי משולב 347 כ"ס
מומנט מרבי משולב 52.5 קג"מ
תיבת הילוכים DHT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,725 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,705 מ"מ
אורך בסיס גלגלים 2,710 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען כאשר כל המושבים בשימוש 193 ליטרים
נפח תא מטען כאשר שורת מושבים שלישית מקופלת 1,179 ליטרים
משקל עצמי 1,991 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 0.8 ליטר ל- 100 ק"מ
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.3 ק"מ לליטר במצב נהיגה היברידי
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 209,990 ₪

צ'רי טיגו 8 פרו PHEV 2025 מבחן דרכים