טויוטה קורולה קרוס 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 25 ספטמבר 2025
  • 0 תגובות

טויוטה קורולה קרוס מהווה את גרסת הקרוסאובר של טויוטה קורולה אשר נעדרה ממבחר הדגמים המקומי מזה שנה וחצי בשל חרם הסחורות הטורקי, בדומה לטויוטה C-HR ולדגמים ממותגים אחרים. הדגם מתחרה בסגמנט C-SUV בדגמים היברידיים כגון יונדאי קונה הייבריד, קיה נירו הייבריד, ו- MG ZS. מתיחת הפנים לה זכה בחודש מאי 2025, מרעננת את העיצוב החיצוני לצד שיפורים בתחום הנדסת האנוש ובידוד הרעשים. יחידת ההנעה ההיברידית נותרה ללא שינוי וכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 140 כ"ס. גם המחיר זהה ועומד על 179,990 ₪ לגרסת הבסיס, 182,990 ₪ לגרסת הביניים ו- 192,990 ₪ לגרסת אדוונצ’ר הנבחנת.

טויוטה קורולה קרוס
יתרונות מוניטין אמינות, צריכת דלק, הנדסת אנוש
חסרונות בידוד רעשים, תא נוסעים פשוט ומיושן

טויוטה קורולה קרוס

עיצוב ונוחות טויוטה קורולה קרוס

שינויי העיצוב כוללים גריל קדמי בדוגמת חלת דבש בצבע המרכב, פגושים חדשים, פס תאורה רוחבי בחזית, ויחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור המציגות חותמת תאורה מודרנית. עוד נמצא מאחור את כיתוב שם הדגם. הצדודית התחדשה בחישוקי 18 אינץ' בעיצוב שונה ונוספו מבחר צבעי מרכב חדשים, ביניהם צבע הקפה המטאלי של רכב המבחן. ניתן לסכם את עדכוני העיצוב כמינוריים אך כאלו שמספיקים על מנת לבדל את הדגם מקודמו וגם מטויוטה ראב 4. הממדים נותרו זהים לדגם הפורש. אורכו של טויוטה קורולה קרוס עומד על 4,460 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ, גובהו 1,620 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,640 מ"מ.

טויוטה קורולה קרוס

השינויים בתא הנוסעים מתמקדים בקונסולה מרכזית חדשה ומוגדלת עם בורר הילוכים קומפקטי יותר אך לא אלקטרוני, שפינה מקום לצמד משטחי טעינה אלחוטית, תאי אחסון שימושיים יותר וסידור פקדים שונה עם תוספת שקע USB-C. מסך המולטימדיה בגודל 10.5 אינץ' נותר ללא שינוי ומציע ממשק מיושן עם פונקציות בסיסיות ותומך בקישוריות חוטית לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. הנדסת האנוש מעולה הודות לשליטה על מערכת בקרת האקלים וכיוונון עוצמת השמע באמצעות פקדים פיזיים, גלגל הגה עגול עם פקדים פיזיים, מיקום אינטואיטיבי לכל הפקדים והיעדר התחכמויות מיותרות. לצד זאת, לא ניתן להתעלם מכך שלא מעט פקדים נראים ומרגישים מיושנים, בעיקר אלו של חימום המושבים בגרסת אדוונצ'ר הבכירה. האיכות הכללית ראויה, אך שימוש נרחב בחומרי דיפון כהים וקשיחים, לרבות בחלקו העליון של הדשבורד, אינם מיישרים קו עם המצופה מרכב ברמות מחירים אלו.

טויוטה קורולה קרוס

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות הודות למרכב המוגבה. תנוחת הנהיגה טבעית למדי, אך אין אפשרות לכיוונון גובה קדמת בסיס המושב או קשיחות גב המושב, כך שנהגים גבוהים יאלצו לשבת קרוב מהרצוי להגה כאשר הירכיים נותרים ללא תמיכה מספקת. שדה הראיה מעולה אפילו לאחור, בזכות קו חלונות נמוך, זוויות מרכב רבועות ומראות צד תלויות.

המרווח לנוסעים מלפנים סטנדרטי כמצופה, אך מאחור נרשם מרווח ברכיים סביר בלבד בשל בסיס גלגלים קצר יחסית של 2,640 מ"מ, ורוחב שאינו מאפשר נסיעה נינוחה לשלושה נוסעים, אליו מצטרפת מדרגת הינע בולטת לרגלי הנוסע במרכז. לטובת הנוסעים מאחור הותקנו פתחי מיזוג, שקעי טעינה USB-C, חלונות כהים, משענת יד ומחזיקי כוסות בדלתות. גרסת אדוונצ'ר הבכירה כוללת גם גג פנורמי מפוצל עם וילון הצללה חשמלי ואטום.

טויוטה קורולה קרוס

פתרונות האחסון סטנדרטיים וכוללים תא אחסון קטן מתחת למשענת היד שבין המושבים, תא כפפות פרקטי, תאי אחסון בדלתות, ומחזיקי כוסות. סוככי השמש כוללים תאורה, ותאורת המפות מסוג LED. תא המטען בנפח 436 ליטרים עם תאורה וצמד טבעות עיגון. מפתח תא המטען רחב ונוח, ובגרסת המבחן מקבלים גם דלת עם פתיחה חשמלית. כיסוי הגלילה הרך של תא המטען אינו תורם לבידוד הרעשים. ברצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני המגיע כסטנדרט רק בגרסת הכניסה ונוסף גם ברכב המבחן. קיפול המושב האחורי יוצר משטח הטענה שאינו מפולס. ברכב המבחן הותקנו שטיחי פלסטיק להגנה על רצפת תא המטען ועל משענות הגב בספסל האחורי, בעלות של 450 ₪ לכל שטיח.

טויוטה קורולה קרוס

תחילת התנועה בעיר נעימה כמו בכל רכב היברידי במצב חשמל. נוחות הנסיעה העירונית טובה חרף מתלה אחורי פשוט מסוג קורת מתח. כיול רך וכושר ספיגה נאות במהירויות נמוכות, מצליח לשכך ביעילות ולסנן את רוב מפגעי האספלט העירוני. גרסת הכניסה אקטיב, בעלת צמיגים פחות רחבים בחתך 60, צפויה לרשום שיפור בהתמודדות עם שברים. מחוץ לעיר רמת הנוחות הכללית נשמרת, אך שילוב של מהירות תלת ספרתית עם גלי אספלט עמוקים יצרו נדנוד פחות מרוסן בציר האורך. עוד ניכר כי טויוטה קורולה קרוס אינו חובב מהירויות גבוהות ומוחה על כך ברעש מנוע נוכח על אף בידוד הרעשים המשופר כאמור.

ביצועים טויוטה קורולה קרוס

יחידת ההנעה ההיברידית מדור חמש נותרה ללא שינוי ומוכרת משלל דגמי טויוטה קורולה. המערכת כוללת מנוע בנזין בנפח 1,798 סמ"ק ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של  140 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית. נתון המומנט המרבי המשולב לא מפורסם. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10 שניות והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש.

טויוטה קורולה קרוס

ביצועי טויוטה קורולה קרוס סבירים לכל שימוש משפחתי ומיישרים קו עם מתחרות היברידיות ישירות, אך ירגישו מעט עצלים לנהגים שהתרגלו לעדרי סוסים ברכב חשמלי. הטרוניה הבולטת נותרה בעינה. חרף השיפור בבידוד הרעשים, רעשו של מנוע הבנזין נשמע בתא הנוסעים כל עוד אינו משייט בסל"ד קבוע ונמוך. המשמעות היא, שכל תאוצה או נהיגה מהירה מביאה את המנוע לסל"ד רועש ומנסר הנשמע היטב בתא הנוסעים בחסות תיבת ההילוכים הרציפה המעמידה את המנוע בסל"ד קבוע וגבוה לאורך שניות ארוכות. מצב B בבורר מצבי הנהיגה מקנה בלימה רגרנטיבית חלשה המסונכרנת עם רדאר בקרת השיוט ותורמת להפחתת השימוש בבלמים לצד טעינת הסוללה, אך היינו שמחים לקבל אפשרות לעצימות גבוהה יותר בדומה ליונדאי קונה הייבריד.

טויוטה קורולה קרוס

התנהגות הכביש צפויה ובטוחה. הכיול הרך מייצר זוויות גלגול מורגשות אך מתונות, ואינו מעודד נהיגה דינמית. בקצב משפחתי מנהלתי, אין כל בעיה לשמר את הקו הנבחר בתוך הפניה, תוך אחיזת כביש איתנה עם נטייה להרחבת קו הפניה תחת לחץ. הבלמים תואמים את היכולת, אך סובלים מתחושה מלאכותית כצפוי, בשל התערבותה של מערכת הרגנרציה בדומה לרכבים היברידיים אחרים.

עם מרווח גחון של 160 מ"מ, יכולת השטח עדיפה רק במעט על רכב משפחתי, וכל שביל זרוע בורות או אבנים יאיים לנגח את הגחון החשוף או את מדרגות הצד הדקורטיביות אשר הותקנו ברכב המבחן בתוספת 4,000 ₪.

צריכת דלק טויוטה קורולה קרוס

יחידת ההנעה ההיברידית התגלתה כיעילה, וצריכת הדלק עמדה בימי המבחן על 15.5 ק"מ לליטר בנהיגה מעט מאומצת, במצב B עם מזגן פועל ללא הרף. נהיגה רגועה וחסכונית במצב אקו תניב נתון של 18 ק"מ לליטר, הקרוב יותר לנתון היצרן העומד על 20 ק"מ לליטר. מיכל הדלק הקטן בנפח 36 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

עלויות אחזקה טויוטה קורולה קרוס

בחודש ספטמבר 2025 העפילה טויוטה לראש טבלת המסירות בישראל, תואר המתווסף למוניטין אמינות מהמעלה הראשונה. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות טויוטה מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון JD Power שנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה טויוטה למקום ה- 2 מתוך 31 יצרניות, עם 147 תקלות לכל מאה כלי רכב. טויוטה קורולה קרוס משווק עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות מורחבת ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ והחברה מציעה אפשרות לרכישת אחריות מורחבת לתקופה של עד 15 שנים או עד 250,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪

בטיחות טויוטה קורולה קרוס

טויוטה קורולה קרוס נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2022, טרם מתיחת הפנים, וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% על תפקוד מערכות הבטיחות על פי הקריטריונים דאז. אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר לרבות כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים. מערך הבטיחות העדכני של טויוטה T-Mate כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית המאיטה את הרכב בעיקולים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי גם בכניסה לצמתים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה ומרכוז הרכב בנתיב, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעה על עייפות נהג, ותזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.

טויוטה קורולה קרוס

גרסת אדוונצ'ר מצוידת גם בניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה בנתיב המקביל בעת פתיחת הדלתות, וחיישני חניה היקפיים עם בלימה אוטונומית. לנהג אשר חפץ בניתוק מערכת התראת תמרורי מהירות אשר מרבה בהתראות מציקות כמו בדגמים רבים אחרים, צפויות 7 לחיצות על פקדי מחשב הדרך מגלגל ההגה בכל תחילת נסיעה. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 6 מתוך 8 בגרסת אדוונצ'ר הנבחנת, ו- 4 מתוך 8 בגרסאות האחרות. 

תמורה למחיר טויוטה קורולה קרוס

טויוטה קורולה קרוס משווק בישראל בשלוש גרסאות לבכירה. גרסת הכניסה אקטיב (Active) שמחירה 179,990 ₪ כוללת בין היתר בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, משטח טעינה אלחוטית לנייד, התנעה ללא מפתח, חיישני תאורה וגשם, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי, בלם חניה חשמלי, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, תאורת LED, חישוקי 17 אינץ' וגלגל חלופי.

גרסת הביניים דינמיק (Dynamic) מוצעת במחיר 182,990 ₪ וכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה, כניסה ללא מפתח, מסילות גגון, שמשות אחוריות כהות, פנסי ערפל מסוג לד, חישוקי 18 אינץ' וערכת תיקון תקר. בגרסה זו קיימת אופציה לגג בצבע שחור בתוספת 3,000 ₪.

גרסת אדוונצ'ר הבכירה הנבחנת, מוצעת במחיר 192,990 ₪, וכוללת בנוסף חימום מושבים קדמיים, ריפוד עור משולב בד, וגג זכוכית פנורמי.

טויוטה קורולה קרוס המעודכן 2025 צפוי להמשיך את הצלחתו של קודמו בין היתר בשל היותו ברירת המחדל לרכב משפחתי מבית טויוטה, היות וטויוטה קורולה סדאן וטויוטה C-HR אינם זמינים במלאי המקומי. מבחר הגרסאות אשר פונה לציי הרכב וללקוחות פרטיים יבטיח את פנייתו לקהל יעד רחב גם בזמנים שבהם סטנדרט האבזור, הביצועים וההגשה נסק בפער משמעותי שמתיחת הפנים לא הדביקה, אך מוניטין אמינות, סחירות ומותג מוערך מפצים על כך.

טויוטה קורולה קרוס אדוונצ’ר
מנוע בנזין היברידי, 1,798 סמ"ק
הספק מרבי משולב 140כ"ס
מומנט מרבי לא נתון
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,460 מ"מ
רוחב כללי 1,825 מ"מ
גובה כללי 1,620מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מיכל דלק 36 ליטרים
נפח תא מטען 436 ליטרים
משקל עצמי 1,380 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2022)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 192,990 ₪

טויוטה קורולה קרוס 2025 מבחן דרכים