וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
הדור החדש של רכב הפנאי הגדול שברולט טראוורס מתחרה מול דגמים כגון טויוטה היילנדר, מאזדה CX-90, סובארו איבולטיס, והאמריקאי הבולט פורד אקספלורר. לקחנו למבחן את גרסת Z71 הבכירה עם 7 מושבים המוצעת במחיר 419,990 ₪
| שברולט טראוורס Z71 | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח בגרסת Z71, עיצוב, מרווח, נוחות |
| חסרונות | מחיר, אבזור |
עיצוב ונוחות שברולט טראוורס
החזית הקשוחה במיוחד בדגם המבחן ברמת הגימור Z71 כוללת גריל ענק ויחידות תאורה מפוצלות בדומה לשאר דגמי החברה. מהצד בולטות קורותC מעוצבות המעניקות לרכב מראה ספורטיבי יותר ובתי גלגלים גדולים ומושחרים לתוספת פוזה ומראה קרבי. גם צמיגי השטח הבשרניים עם חישוקי 18 אינץ' לא גדולים וצמיגים בחתך גבוה (65) מוסיפים קשיחות לנראות הכללית. הזנב בסגנון מעודן ביחס לחזית, עם דלת תא מטען נקיה, יחידות תאורה עם חתימת לד נאה ומפלטים גדולים.
תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם וכולל חומרים משופרים, לוח מחוונים בגודל 11 אינץ', מסך מרכזי ענק בגודל 17.7 אינץ', וקונסולה מרכזית שימושית הודות לבורר ההילוכים שעבר למיקום חדש מאחורי גלגל ההגה, כיאה לרכב מסוג זה. המסך המרכזי תומך באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו, ועבד בצורה נהדרת עם תגובות מהירות. גם כשהטלפון לא מחובר, המערכת עובדת מצוין ומציעה חוויית שימוש אינטואיטיבית מבלי צורך לעבור בין תפריטים מסובכים. מתחת למסך המרכזי מותקנים פקדים פיזיים לבקרת האקלים, ועל המזגן האחורי ניתן לשלוט מהמסך המרכזי או מפקדים הנמצאים בין המושבים הקדמיים ונגישים עבור הנוסעים מאחור.
הכניסה לשברולט טראוורס נוחה אך גובהו יכול להוות אתגר לנהגים נמוכים או לכאלה שהברכיים שלהם כבר לא במיטבם. ברגע שמתיישבים, מגלים כי המושבים הקדמיים תומכים מאוד אך רק מושב הנהג מתכוונן חשמלית. הצלחנו בקלות למצוא תנוחת נהיגה טובה המאפשרת ישיבה נוחה ושדה ראייה טוב אך גם מוגבל בשל מידות ענק שכדאי להסתגל אליהן לפני שנכנסים למקומות צפופים.
כבעבר, שברולט טראוורס מגיע בתצורת 7 או 8 מושבים לבחירה. רכב המבחן הגיע עם 7 מושבים בתצורת 2-2-3 כך ששורת המושבים השנייה כוללת בעצם שני מושבי קפטן נוחים מאוד אשר הכניסה אליהם קלה הודות לדלת אחורית גדולה. מושבי הקפטן המפנקים מספקים מרווחי ברכיים וראש נדיבים הודות לבסיס גלגלים באורך 3,071 מ"מ וגם מעבר נוח לשורת המושבים השלישית ללא צורך בקיפול מושבים. בשורה השלישית ניתן אמנם להושיב שלושה נוסעים מבוגרים אך אלו לא ייהנו בנסיעה ארוכה. במושבים אלו עדיף להושיב את ילדי המשפחה.
לשברולט טראוורס מספר תאי אחסון ביניהם תא לטלפון הנייד המשמש גם כמטען אלחוטי, תא קטן לצד מחזיקי הכוסות בקונסולה המרכזית, תא אחסון פתוח מתחת לקונסולה המרכזית, ותא ענק ועמוק בין שני המושבים הקדמיים. תא המטען ענק גם כאשר מושבי השורה השלישית בשימוש ומציע נפח אחסון של 651 ליטרים לפי התקן האמריקאי המודד את הנפח עד לגובה התקרה. בקיפול מושבי השורה השלישית מתקבל נפח אחסון ענק של 1,637 ליטרים. היות ושברולט טראוורס הוא רכב גבוה וגרסת המבחן Z71 מוגבהת עוד יותר, קשה יהיה להעמיס דברים כבדים בתא המטען בגלל סף ההטענה הגבוה. דלת תא המטען כמצופה, נפתחת ונסגרת חשמלית גם משלט הרכב.
נוחות הנסיעה טובה בסך הכל. נסיעה עירונית יכולה להרגיש מעט קופצנית ונוקשה אך בנסיעה מהירה מצליח שברולט טראוורס לגהץ את הכביש הודות לכיול מתלים מוצלח. גם במהירויות גבוהות בשבילים, מצליח הרכב לספק חווית נסיעה טובה ובטוחה המעידה על עבודת מתלים משובחת בגרסת Z71 הנבחנת. רעשי רוח חודרים לתא הנוסעים במהירויות גבוהות וזה לא מאוד מפתיע בהתחשב בגודלו של הרכב. רעשי המנוע נשמעים בעת מאמץ ואינם נעימים. כאן לא תקבלו גרגור של מנוע V6 אמריקאי אלא זימזום של מנוע 4 צילנדרים טורי.
ביצועים שברולט טראוורס
מנוע ה- V6 מהדור הקודם הוחלף במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מירבי של 328 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מירבי של 45 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה קדמית או כפולה בגרסת z71 הנבחנת. יחידת הכוח המשובחת מאיצה את הטראוורס מעמידה למאה קמ"ש ב- 6.9 שניות וזה לא רע בכלל בהתחשב במשקלו של הרכב העומד על קצת יותר מ- 2.2 טון. התאוצה חלקה, יש כוח למכביר וגם תאוצות הביניים זריזות.
רכב המבחן מצויד בחבילת שטח Z71 הכוללת הנעה כפולה וצמיגי כביש-שטח (All-Terrain) במידות 265/65/18 אשר סיפקו אחיזה טובה גם בכביש ובעת פניות חדות. זוויות הגלגול מוחשיות אך הדבר מובן ונסלח ברכב מסוג זה. גלגל הגה עבה והיגוי קליל מספקים חווית היגוי טובה בנהיגה רגועה ובחניות, אך פחות בנהיגה דינמית שאינה מתאימה לרכב פנאי-שטח גדול בכל מקרה.
לשברולט טראוורס בורר מצבי נהיגה עם מצב שטח. יכולת השטח בגרסת Z71 טובה למדי. לא מדובר ברכב שתקחו לשטח טכני מתקדם היות והרכב גדול, כבד וללא מיגון מתאים, אבל תוכלו להגיע בקלות למקומות שרכבי פנאי אחרים לא יגיעו אליהם. מעבר לכך, תודות למתלים המשובחים, תגיעו ליעדכם במעמקי השטח בנוחות.
צריכת דלק שברולט טראוורס
היצרן מצהיר על צריכת דלק של 8 ק"מ לליטר וגם בימי המבחן רשמנו צריכת דלק ממוצעת זהה של 8 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה נהיגה משולבת ואף קצת נהיגת שטח. לא מדובר בנתון טוב במיוחד אך בל נשכח שמדובר ברכב גדול וכבד עם מנוע חזק. לשברולט טראוורס מיכל דלק בנפח 82 ליטרים המאפשר טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה שברולט טראוורס
אמינות רכבי שברולט נחשבת בינונית עד טובה. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה שברולט למקום ה- 4 מתוך 31 יצרניות, עם 174 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה שברולט למקום ה- 20 מתוך 30 יצרניות. שברולט טראוורס משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. עלות אגרת הרישוי השנתית לרכב המבחן הינה 5,203 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,700 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,400 ₪.
בטיחות שברולט טראוורס
שברולט טראוורס החדש טרם נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אך נבחן במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA וקיבל ציון מירבי של חמישה כוכבים. אבזור הבטיחות בשברולט טראוורס נדיב ולצד המערכות האקטיביות המקובלות בסגמנט, כולל שברולט טראוורס החדש גם מצלמות היקפיות 360 מעלות, מצלמה אחורית עם הכוונה לוו גרירה, וחיווי רטט להתראות בטיחות במושב נהג. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר שברולט טראוורס
שברולט טראוורס משווק בישראל בארבע גרסאות עם שבעה או שמונה מושבים. גרסת הכניסה LT שמחירה 349,990 ₪ כוללת בין היתר מושב נהג מתכוונן חשמלית, מושבים קדמיים מחוממים, בקרת אקלים דו איזורית, בקרת אקלים אחורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, שקע מתח 230V, הגה מחומם, מערכת שמע עם מנגנון ביטול רעשים אקטיבי, דלת תא מטען בתפעול חשמלי עם חיישן זיהוי, וחישוקי 18 אינץ'.
גרסת LT Midnight שמחירה 374,990 ₪ מוסיפה לרשימה חבילת השחרה חיצונית, חישוקי 20 אינץ' מושחרים, והנעה כפולה. גרסת LT Luxury שמחירה 394,990 ₪ מוסיפה לרשימה ריפודי עור טבעוני, חישוקי 20 אינץ' שחורים עם גימור אלומיניום מלוטש וחלון גג כפול.
גרסת המבחן Z71 שמחירה 419,990 ₪ מציעה יכולות שטח משופרות ומגיעה עם מרווח גחון מוגדל באינץ' אחד, פגוש קדמי המאפשר זווית גישה עדיפה, מגלש קדמי מאלומיניום, אוזני גרירה בצבע אדום, וחישוקי 18 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסה זו הנועלים צמיגי כביש-שטח. בנוסף מערכת הנעה כפולה משופרת המדמה פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה, בקרת ירידה במדרון, מצב נהיגה לשטח בבורר מצבי הנהיגה, ומערך מתלים עם כיול מותאם לשטח.
שברולט טראוורס מציע חבילה מסקרנת. מצד אחד הרכב נוח, מפנק, מרווח, מעוצב ובעל יכולת שטח מכובדת, אך מצד שני האבזור לוקה בחסר. קשה לקבל את העובדה שברכב שמחירו מעל 400,000 ₪ אין קירור למושבים אלא רק חימום, שמושב הנוסע אינו חשמלי ושהחלונות רק יורדים בלחיצה אחת אך לא עולים בלחיצה אחת. אין ספק ששברולט יודעת לעשות רכבים ובמבחן ה"שואו" מקבל שברולט טראוורס נקודות זכות רבות הודות לנוכחות מרשימה. היינו שמחים לו הרכב היה עשיר יותר באבזור נוחות התואם למחיר הגבוה. אמנם שברולט טראוורס לא מושלם אך סך היתרונות גבוה בהרבה מהחסרונות, ובנסיעה יחד ברכב לטיול משפחתי, הנהג יהנה מנהיגה נינוחה ברכב עוצמתי ושאר בני המשפחה יהנו משפע של מרווח ומחווית נסיעה נעימה.
| שברולט טראוורס Z71 | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 2,500 סמ"ק |
| הספק מרבי | 328/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 45/3,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה AWD |
| אורך כללי | 5,200 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,031 מ"מ |
| גובה כללי | 1,795 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,071 מ"מ |
| מיכל דלק | 82 ליטרים |
| נפח תא מטען | 648 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,241 ק"ג |
| מהירות מרבית | 201 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 6.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 419,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025